IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : moslim-hardrockers?? Vorige pagina | Volgende pagina
White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 20-02-2005 19:49 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 28 december 2004 9:24 schreef Morghodius het volgende:
...maar wat het nou is, voor de wereld staat officieel Nederland bekend als een christelijk land, snap je, ik weet ook wel dat het christendom een buitenlands iets is

maar van mij mag ook wel bekend worden dat Nederland gewoon Germaans is en niet christelijk, gezien steeds meer kerken leeg stromen en steeds meer mensen het oude Heidendom hervinden


Nederland is van oorsprong MOERAS!
De Germanen kwamen OOK uit het buitenland.

Het zgn hervinden van het Heidendom?
Verwar je dat niet met New Age-geneuzel, bomenpraterij, interesse in geschiedenis en een paar pubers in je omgeving die Wodan cool vinden?

De meeste Germaanse invloeden die over zijn, zijn verweven met het christendom.
De rest van de Germaanse cultuur is een vage schim dat historici trachten te reconstrueren uit overleveringen en opgegraven potscherven.
Heel interessant allemaal, maar dat neemt niet weg dat Nederland een cultuur heeft die stoelt in Germaanse en vooral christelijke ideeën. Het feit dat de afgelopen 50 jaar een enorme ontkerking kent, is ook terug te vinden in het 'huidige tijdsbeeld', maar kan het grote christelijke stempel niet wegnemen.

Ik denk dat als je gaat tellen dat er meer christelijken dan 'Germanen' wonen in Nederland.
Maar vreest niet en droom lekker verder net als alle andere dromers over bijv: een wereldwijd Kalifaat, Groot-Servië, de terugkeer van het Druïdisme, het Eind der Tijden, de komst van Boeddha, de Normen en Waarden van de jaren '50, blabla....



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-02-2005 19:52 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Wij zijn Angel-Saxen, geen Germanen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 20-02-2005 20:04 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl


Ook goed....(onze "herboren Germaantjes" zullen wel teleurgesteld zijn)
ik heb slechts een deel van mijn stamboom gezien en die ging maar tot 1850 ofzo...
Ik ben daar niet zo in thuis.

(wisten jullie al dat de Mongolen afstammen van de Amazones?)

Oh ja;
Moslim-hardrockers?
Waarom niet?
Al dat dogmatische gezeik dat dat niet zou kunnen. De Paus is zelfs nog pragmatischer in zijn gedachtengang!



Raefelaer
Usericon van Raefelaer
Posted 20-02-2005 20:08 by Raefelaer Wijzig reactieProfiel van RaefelaerQuote dit bericht

Angelsaksen stammen af van de Germanen..
EDIT: Sterker nog het zijn Germanen

[Dit bericht is gewijzigd door Raefelaer op 20-02-2005 20:11]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-02-2005 22:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2005 20:08 schreef Raefelaer het volgende:
Angelsaksen stammen af van de Germanen..
EDIT: Sterker nog het zijn Germanen
Als we op die toer gaan beginnen, dan zijn we Afrikanen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-02-2005 22:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Apen zijn we .. allemaal!


Raefelaer
Usericon van Raefelaer
Posted 20-02-2005 22:24 by Raefelaer Wijzig reactieProfiel van RaefelaerQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2005 22:04 schreef Misanthrope het volgende:
Als we op die toer gaan beginnen, dan zijn we Afrikanen.

Zoals brabanders Nederlanders zijn zo zijn Angelsaksen(Hmm Engel bijlen) Germanen


Legion of Satan
Usericon van Legion of Satan
Posted 20-02-2005 23:18 by Legion of Satan Wijzig reactieProfiel van Legion of SatanQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2005 22:05 schreef Jenje het volgende:
Apen zijn we .. allemaal!


Op wat voor manier bedoel je dit?


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-02-2005 23:20 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht



Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 23-02-2005 22:42 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2004 9:33 schreef panzergod het volgende:
Ik vrees dat de meeste mensen op dit forum nog nooit in de "grote stad" zijn geweest, ze hebben volgens mij geen idee van onze allochtone medeklootzkken.....


precies


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 23-02-2005 22:44 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:06]


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 23-02-2005 22:59 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:06]


oscura
Usericon van oscura
Posted 23-02-2005 23:04 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

ik zag tijdens het Kampfar concert in de Baroeg nog een verdwaalde marokkaan lopen.. wat ie daar deed vraag ik me nog steeds af.. zag er verder niet rockerig uit ook zeg maar...


carcasstrid


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 24-02-2005 13:44 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 23 februari 2005 22:59 schreef Morghodius het volgende:
Zuid Nederland was moeras ja, maar delen zoals Drenthe en Friesland zijn ouder dan jij kan tellen, en vroeger was wat wij kennen als Europa gewoon meer een groot land, dus als het nou nu Duitsland is of Nederland, bleef toch beetje hetzelfde, later kwamen pas de grenzen, toen kon je nog niet praten over het buitenland schat.
kijk alleen al hoe oud de hunebedden zijn.


Prachtig antwoord op een boude stelling die slechts diende om tegengas te geven en reacties uit te lokken.(Bedankt!)
Wat Friesland en Drenthe betreft; je hebt helemaal gelijk. En wat grenzen betreft; er zijn inderdaad geen kaarten uit die periodes, maar de mens is volgens mij altijd al territoriaal geweest, dus ik denk dat er altijd al 'grenzen' zijn geweest, al zullen die veel dynamischer geweest zijn dan de starre lijntjes die de Grote Bosatlas sieren. (Maar dat is weer een heel ander verhaal)
Overigens denk ik dat Limburg ook al een tijdje meegaat.

quote:

nee, new age gedoe wil ik juist niks mee te maken hebben, new age sulletjes geloven zelfs in odin en jezus tegelijkertijd, die zijn helemaal de weg kwijt.


Al dat gezweef......

quote:

ja, dus? mag ik me dan niet bezig houden met het pre-christelijke heidendom? of mag dat niet meneer ''jij doet wat ik zeg of je kom op de brandstapel''



Ik reageerde slechts op de stelling dat Nederland een Germaans land en dus geen christelijk land zou zijn.
Volgens mij heb ik in mijn reacties nergens een zware imperativus gebruikt, die zou impliceren dat ik lid ben van, of mezelf vereenzelvig met de Inquisitie. Laat staan dat ik met brandstapels heb gedreigd.
Een uiterst aanmatigende veronderstelling van jouw kant, om het maar eens zachtjes uit te drukken.
Van mij mag je je uiteraard verdiepen in het pre-christelijke heidendom, het is immers een deel van ons culturele erfgoed!

quote:

de meeste christelijke invloeden die over zijn, zijn verweven met het germaanse...
je zou eens moeten weten hoeveel christelijke dingen eigenlijk gewoon germaans/keltische dingen zijn.



Dat lijkt me algemeen bekend.
We moeten echter ook de invloed van de Verlichting niet vergeten (met name in het politieke systeem en bijvoorbeeld in het denken over privacy).

quote:

tis wat heh? haalt het niet weg dat ik nog steeds van de Germanen en de Kelten af stam.


Je hebt helemaal gelijk.....en Jenje ook: "we stammen ook allemaal af van apen".
Even serieus: ik heb dat ook niet beweerd.
Ik stelde alleen dat de oude cultuur niet meer totaal te reconstrueren valt.
.

quote:

dus? moet ik dan ook maar gggristelijk worden?!


Ik stelde alleen een feit vast zonder daar bindende consequenties aan te verbinden. (Het was weer een reactie op Nederland = Germaans).
Je reactie is een beetje agressief-defensief met een opstandig tintje en bevat geen enkele argumentatie, slechts een vreemde conclusie...

quote:

en droom jij maar verder over de terug komt van je zus.


Je veronderstelt teveel en je reageer je afkeer voor christenen (onterecht) op mij af.
Denk je werkelijk dat ik bij die malloten hoor, die hopen dat jezus snel terugkomt om hen (de malloten) op te nemen in de hemel en de rest van de wereld in verderf en ellende te storten?

quote:

Het heidendom, een van de snelst groeiende godsdiensten van dit moment, keert opnieuw terug in Europa. Het christelijke Denemarken aanvaardde in het najaar van 2003 het heidendom als erkende religie. Engeland, Noorwegen, Zweden en IJsland waren voorgegaan. Ook in Nederland is de heiden terug van weggeweest, getuige een beweging als "Nederlands heidendom", het weer bovengronds verschijnen van de vieringen van Walpurgisnacht en Midzomerfeest.


Interessant.

Nu heb ik nog een vraag:
Waarom noemen ze zichzelf "Nederlands heidendom"? Is er geen eigen benaming voor de oude religie?
(heidendom is immers een christelijke uitdrukking voor alle 'ongelofigen' oftewel niet-christelijken).

.

PS. de Islam behoord trouwens ook tot één van de snelst groeiende religies ter wereld.
(toch nog een klein, klein beetje on-topic)



PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 28-02-2005 1:01 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 23 februari 2005 23:04 schreef oscura het volgende:
ik zag tijdens het Kampfar concert in de Baroeg nog een verdwaalde marokkaan lopen.. wat ie daar deed vraag ik me nog steeds af.. zag er verder niet rockerig uit ook zeg maar...

Dat was Mohammed Hakkaf Handtas, dass logisch...

Neen, een moslim-hardrocker ben ik nog nie tegengekomen, wel een moslim-hardfockster, maar dat is weer een ander verhaal... Wass opzich weinig mis mee overigens ..

[Dit bericht is gewijzigd door PHeMoX op 28-02-2005 1:02]


Another Day, Another Way ....


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-02-2005 1:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

En, heb je haar geneukt of durfde je haar niet te benaderen, kneus!


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 02-03-2005 15:16 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:09]


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 02-03-2005 15:26 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 2 maart 2005 15:16 schreef Morghodius het volgende:

Then Israel and Egypt can live in peace without these dicks




ahh, wat schattig nou toch


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-03-2005 15:32 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Die tekst irriteert me, Bush zou hem zo geschreven kunnen hebben. Vroeger toen ik nog net een puber was en S.O.D. luisterde vond ik hem wel shockerend, maar dan besef je nog niet wat voor een intens domme tekst dit is.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 02-03-2005 15:39 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 2 maart 2005 15:32 schreef Heiden het volgende:
Die tekst irriteert me, Bush zou hem zo geschreven kunnen hebben. Vroeger toen ik nog net een puber was en S.O.D. luisterde vond ik hem wel shockerend, maar dan besef je nog niet wat voor een intens domme tekst dit is.


Tja, die laatste zin doet het hem.


Miklos
Usericon van Miklos
Posted 02-03-2005 17:56 by Miklos Wijzig reactieProfiel van MiklosQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2001 16:20 schreef Dwaallicht het volgende:
Hij noemt zich tegenwoordig Varg... en hij heeft inderdaad fantastische teksten geschreven. Vooral op 'Hvis Lyset Tar Oss', wat een conceptalbum, wat een teksten...

Dead van Mayhem schreef ook zeer duistere poetische teksten. En Fenriz van Darkthrone ook, met een absurdistische neiging... mooi! (de teksten op 'Ravishing Grimness' vond ik dan weer bagger).

Een band uit een ander genre die me te binnen schiet is At The Gates... zeer droevige poezie.
De death metal band met de beste teksten is voor mij Suffocation, daar kan ik ook zeer van genieten (blood sprays the walls... as you drill deeper (Breeding the Spawn)).

Metaforen heerschen!


Het is echter wel zo dat Nocturno Culto tamelijk veel teksten heeft geschreven voor Fenriz, toen Nocturno in de bergen is gaan wonen. Ik ben het met je eens dat teksten ook een groot deel uitmaken van het nummer.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-03-2005 2:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Necrophagist hoort hier in dit topic thuis...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-03-2005 2:27]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 12-03-2005 11:52 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:09]


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 04-04-2005 17:54 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 28 februari 2005 1:10 schreef Snaack het volgende:
En, heb je haar geneukt of durfde je haar niet te benaderen, kneus!


Ha, in tegenstelling tot meeste nederlanders ben ik absoluut niet bang voor moslimmeisjes, en nee ik heb haar niet geneukt, aangezien m'n vriendin dit waarschijnlijk niet zo gewaardeerd had...


Another Day, Another Way ....


Lucretia666
Usericon van Lucretia666
Posted 27-04-2005 21:34 by Lucretia666 Wijzig reactieProfiel van Lucretia666Quote dit bericht

Topic starter zegt: terug on topic!
En een beetje meer niveau want dit begint af te zakken!
En trouwens: zou het niet leuk zijn als het ECHT zo was dat ALLE religies welkom en vertegenwoordigd waren? Zie je overal orthodoxe joden, Druïdes, Isis-aanbidders, vikings, satanisten. DAT is diversiteit. En ook overal tempels van alles en iedereen, op de stoep waarvan altijd een levendige discussie te vinden is. - zucht - over utopia gesproken. (was dat niet de situtie in het oude Griekenland?)
Het grootste fundamentele bezwaar tegen monotheïsmen is dat ze de mens boven al het andere stellen. Dat misplaatste gevoel van superioriteit. Dat gezeik over schepping en schepper - mijns inziens zouden een boel problemen opgelost zijn als die twee gelijk zouden worden gesteld, voor degenen die toch IETS willen geloven. De natuur IS schepper en schepping tegelijk.
Discussie, iemand?


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen