IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Interpol Volgende pagina
BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 16-09-2004 20:31 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Wie kent de New Yorkse band Interpol? Ze maken een beetje depressieve rock muziek. Veel mensen maken de vergelijking met Joy Division. Ze staan binnenkort ook in de Melkweg!

De nieuwe cd 'Antics' komt binnenkort officieel uit, dus is al volop te downloaden. Aanrader!


A narrow view sees better.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-09-2004 20:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat bedoel je precies met depressieve rockmuziek? Ik mag zelf nogal graag bands als Coldplay, Radiohead, uh, Porcupine Tree etc. luisteren, da's allemaal ook depressief. En 'rock'. Dus.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 16-09-2004 20:36 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Sorry, ik zal nog even een URL erbij zetten: http://www.interpolantics.com/

Daar kun je wat samples downloaden. Ik vind het verder een beetje moeilijk om te omschrijven of te classificeren omdat ik niet echt heel erg into dit soort muziek ben. Maar goed, Coldplay vind ik zelf ook erg mooi, dus misschien dat jij dit ook kunt waarderen dan.


A narrow view sees better.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-09-2004 20:40 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Schopje naar muziek algemeen dan?
Irritante manier van muziek beluisteren op die site trouwens.
En Joy Division haal ik er niet echt uit. Wel een beetje Velvet Underground, maar dan in een heel nieuw jasje.
Niks voor mij dit. Vind de zang een beetje te zeikerig en de muziek te poppy.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 16-09-2004 20:41 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Het is ook vrij poppy ja. De cd 'Turn on the Bright Lights' was volgens mij ook vrij populair geworden.

En oeps, inderdaad, dit is geen Heavy Metal Ik had muziek algemeen niet gezien, sorry!


A narrow view sees better.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-09-2004 20:43 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Poppy is op zich niet verkeerd, maar als het popgehalte ten koste gaat van de melancholie dan pakt het wat mij betreft vaak net niet goed uit.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-09-2004 20:50 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Interpol is geniaal. De ware troonopvolgers van Joy Division. Ja, dat leest u goed....

Hun nieuwe plaat Antics wordt/is de rockplaat van 2004.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-09-2004 20:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Is de eerste cd dan anders dan die samples op de site? Misschien kan ik mijn mening nog bijstellen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 16-09-2004 20:56 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Beide cd's zijn niet enorm verschillend, ze hebben allebei een aantal heel erg sterke nummers en een aantal redelijke nummers.


A narrow view sees better.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-09-2004 23:08 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

die nieuwe plaat, 'Antics' valt een beetje tegen.

'Turn On The Bright Lights' is dan ook geniaal. Dat evenaar je niet zomaar.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 17-09-2004 17:27 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Goede band, hoewel ze mij iets te britpopperig zijn om ze te bombarderen tot 'troonopvolgers van Joy Division'.


no text supplied


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-03-2005 16:57 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Heb Antics nu toch al een aardig tijdje thuis liggen en het is toch een behoorlijk fijne plaat. Wil die eerste nog wel hebben eigenlijk.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-03-2005 17:07 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2005 16:57 schreef Sater het volgende:
Wil die eerste nog wel hebben eigenlijk.


die is nog iets beter


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-03-2005 17:09 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dat heb ik eerder gehoord ja, vandaar.

Vooral Evil van Antics vind ik fijn


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 24-03-2005 8:58 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Interpol, leuke liedjes ja. De eerste cd vind ik ook iets beter dan hun tweede cd. Ze staan trouwens ingepland in het programma van Rock Werchter dit jaar. Heb ze daar al eens eerder gezien, vond het toen maar een matig optreden helaas. Maar aangezien ik er dit jaar toch ben (vanwege NIN en The Mars Volta) ga ik toch maar eens kijken of ze live al wat beter presteren.


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 24-03-2005 11:53 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

De beste cd van Interpol is toch wel Turn on the Bright Lights inderdaad. Hoewel ik Antics ook heel mooi vind, maar dat zal vanwege herinneringen zijn die ik eraan heb.

Ik ga ze zien op Werchter dit jaar, benieuwd hoe ze het er vanaf brengen!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 24-03-2005 15:25 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Hun eerste cd, ' Turn on the bright lights ' is idd stukken beter dan 'Antics.' Op tijd en stond kan ik ze wel waarderen,ja, zeker als new waveliefhebber.

Zie ook : The Jam, The Smiths, Morrissey, Talking Heads.



Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


MaNiAc E
Usericon van MaNiAc E
Posted 24-03-2005 22:52 by MaNiAc E Wijzig reactieProfiel van MaNiAc EQuote dit berichthttp://www.lagasse.nl/ed

Interpol staat ook op Rock in Park


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-04-2005 14:11 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Mja jammer dat de rest niet zo is en een kaartje fukking duur.

Werchter hetzelfde, komen een stuk of 4, 5 voor mij interessante bands, maar wel allemaal op een andere dag.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 12-04-2005 14:59 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Interpol heerst! Vind hun laatste misschien nog wel beter dan de eerste. Op antics staan echt alleen maar nummers die de hele dag in mijn hoofd blijven zitten, supercatchy. Echt talent die gasten.



VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 12-04-2005 15:15 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Prachtig ook hoe opzichtig Interpol op hun debuut met schijnbaar gemak This Charming Man van The Smiths als uitgangspunt neemt voor een eigen song...



Zonder gekheid: ik ben fan...


We don't take it, we just fake it...


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 09-05-2005 22:19 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Heb Antics al een tijdje in huis en heb vandaag Turn On The Bright Lights in huis gehaald.

Fantastische band, baswerk lijkt soms wat op Joy Division en de zang soms een heel klein beetje, verder trekt de vergelijking niet.

Deftige New Wave/Rock.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 09-05-2005 22:29 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Klimt 1918 vind ik trouwens beter...


no text supplied


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 09-05-2005 22:32 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 22:29 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Klimt 1918 vind ik trouwens beter...




Welcome to the Atrocity Exhibition


Dart Frank
Usericon van Dart Frank
Posted 12-05-2005 22:48 by Dart Frank Wijzig reactieProfiel van Dart FrankQuote dit bericht

Interpol... ik kon het in eerste instantie niet waarderen. Te veel gejengel. Maar om de een of andere reden heb ik 2 cd's van ze... ik draai ze zeer regelmatig! Hopelijk mag ik ze ooit live aanschouwen...

Ik geloof niet in toeval


"HELLO! We're looking for nuclear wessles."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-05-2005 22:50 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 mei 2005 22:29 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Klimt 1918 vind ik trouwens beter...


Mee eens

*zet Never Ever nog eens op*


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen