IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Oceansize Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-11-2005 11:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Oew, dat wordt 4 december naar 013 dus


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2005 18:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik wou bijna gelijk posten wat een kutband, maar das geloof ik "And Oceans" oid. Dit is best lekker!!


When your people matter, menstrual health matters


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 04-12-2005 14:20 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

vanavond weer, 013, hoop dat ze een goed geluid meekrijgen!


Opus
Verlept
Usericon van Opus
Posted 04-12-2005 14:43 by Opus Wijzig reactieProfiel van OpusQuote dit berichthttp://www.weebls-stuff.com/toons/aaaaaaaaaaaaahaha/

Ik ook, ik ben erg benieuwd naar deze band! Bijna vanavond!


No Time For Tomatoes


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-12-2005 16:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ARGH

Vergeten


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2005 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kerul msn?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-12-2005 13:21 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

04-12 o13; hhmm dit was dus een typish geval van jammer maar helaas. Optreden van Oceansize behoorlijk vakkundig om zeep geholpen door het geluid.... Dat van Porcupine Tree was bijna perfect....de ssssccchhh van de zang was irri, maar dat was het dan ook wel..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-12-2005 15:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Zoo..

2 nieuwe platen van deze heren gekocht. De "Music for Nurses"-EP, dikke heersch. Ligt in het verlengde van Effloresce, vanaf de 1e noot helemaal goed.

Het nieuwe album, "Everyone into position" is voor mij duidelijk een "groeiplaat".

Op de één of andere manier niet zo "catchy" als de 2 voorgaande werkjes, maar desalniettemin een goede plaat.


Razor Jack
Usericon van Razor Jack
Posted 16-12-2005 8:23 by Razor Jack Wijzig reactieProfiel van Razor JackQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2005 13:21 schreef Spirit In Black het volgende:
04-12 o13; hhmm dit was dus een typish geval van jammer maar helaas. Optreden van Oceansize behoorlijk vakkundig om zeep geholpen door het geluid.... Dat van Porcupine Tree was bijna perfect....de ssssccchhh van de zang was irri, maar dat was het dan ook wel..

Ja, verdorie! Oceansize kan veel sterker overkomen live, dan ze afgelopen 4 december deden. Erg jammer van het geluid..


~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 07-10-2007 17:36 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

De nieuwe plaat "Frames" is weer bijzonder lekker. Ik vind hem persoonlijk zelfs sterker dan zijn voorgangers. Qua stijl is er niet zo heel veel veranderd, maar op de een of andere manier komt het allemaal net iets beter over. Absolute aanrader voor de postrock liefhebbers alhier. 13 november staan ze trouwens in de Melkweg!

Ik hoor overigens ook wel wat van het helaas ter ziele gegane Aereogramme terug in Oceansize. Een schrale troost, maar beter dan niks.

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 07-10-2007 17:40]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-10-2007 17:42 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hoe is-ie in verhouding tot "Effloresce"? Goede band wel, maar die plaat duurt gewoon wat te lang (kabbelt voort).

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 07-10-2007 17:42]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 07-10-2007 20:59 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Qua stijl verschilt het niet veel, maar de spanning wordt er m.i. een stuk beter ingehouden. Het is allemaal net iets fijner gearrangeerd en het is een iets minder lange zit (66 min. ipv 75). Ook vind ik de productie iets sterker en organischer, wat het voortkabbel-effect ook een beetje wegneemt.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 08-10-2007 20:09 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Oh binnenkort ff checken dan!


Inter faeces et urinam nascimur


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2007 20:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ben wederom benieuwd. Effloresce en Music for Nurses vond ik heerlijk, maar van Everyone into Position moet het kwartje nog steeds vallen..


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-10-2007 23:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2007 20:59 schreef Blueprint het volgende:
Qua stijl verschilt het niet veel, maar de spanning wordt er m.i. een stuk beter ingehouden. Het is allemaal net iets fijner gearrangeerd en het is een iets minder lange zit (66 min. ipv 75). Ook vind ik de productie iets sterker en organischer, wat het voortkabbel-effect ook een beetje wegneemt.

Hm, nou, ik heb vanavond even de boel gedownload om het te checken en volgens mijn winamp duurt het album dik 77 minuten.

Dat is ook wel te merken. Echt, ik vind het helemaal geen verkeerde band maar nooit is er een moment dat ze je bij de keel pakken en de muziek insleuren. Het is meer een beetje relaxed kijken naar een zonsondergang, maar dan wel één die echt flink de tijd neemt.
Moeilijke band dit, ik ben er nog niet uit of ik dit tof vind of niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 08-10-2007 23:52 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Heb je dan een bonustrack of zo?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-10-2007 2:04 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

moeilijke band of niet; 9 november - Doornroosje: Oceansize live


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-10-2007 13:52 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Sinds gisteren de nieuwe plaat binnen, misschien wel de beste tot nu toe


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-10-2007 11:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Kwartje begint te vallen, het nummer "Only Twin" is dik zeven minuten kippevel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 14-10-2007 19:07 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

De plaat heeft zeker zn momenten (Only Twin is idd een prachtnummer), toch haalt ie het net niet bij zn voorgangers. 21 okt spelen ze in Vera, ga ik uiteraard wel even bij zijn


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 14-10-2007 19:29 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2007 11:53 schreef M. het volgende:
Kwartje begint te vallen, het nummer "Only Twin" is dik zeven minuten kippevel.


Ik vind vooral "An Old Friend of the Christies" eruit springen, maar ook "Trail of Life" en "Savant" zijn geweldig.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-10-2007 22:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2007 2:04 schreef Spirit In Black het volgende:
moeilijke band of niet; 9 november - Doornroosje: Oceansize live

Lijkt me de moeite waard om te gaan bekijken.

Één dag later, op 10 november in de Ekko te Utrecht (naast de deur voor mij)!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-04-2008 23:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tjonge, was dat me even vet zojuist in de Helling. Gave band, wederom HARD!!! Prachtige uitgesponnen herrie, volgende keer ga ik weer.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 28-07-2009 14:16 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Volgende maand komt de Feed To Feed boxset uit. 4cd/3dvd

Tracklist:

Thursday 16th October 2008: 'Effloresce' (2003)

1 - I Am The Morning
2 - Catalyst
3 - One Day All This Could Be Yours
4 - Massive Bereavement
5 - Rinsed
6 - You Wish
7 - Remember Where You Are
8 - Amputee
9 - Unravel
10 - Women Who Love Men Who Love Drugs
11 - Saturday Morning Breakfast Show
12 - Long Forgotten

Encores:
Paper Champion / One Out of None

Friday 17th October 2008: 'Everyone into Position' (2005)

1 - The Charm Offensive
2 - Heaven Alive
3 - A Homage to a Shame
4 - Meredith
5 - Music for a Nurse
6 - New Pin
7 - No Tomorrow
8 - Mine Host
9 - You Can't Keep a Bad Man Down
10 - Ornament/The Last Wrongs

Encores:
Drag the 'nal / Dead Dogs an' all sorts / As the smoke clears

Saturday 18th October 2008: 'Frames '(2007)

1- Commemorative _ _ _ _ t-shirt
2 - Unfamiliar
3 - Trail of Fire
4 - Savant
5 - Only Twin
6 - An Old Friend of the Christy's
7 - Sleeping Dogs and Dead Lions
8 - The Frame

Encores:

Voorhees / I Haven't Been the Claw for Ages

gelimiteerd tot 500 copies
en ook nog een nieuwe ep binnenkort


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 07-11-2009 19:23 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Ik zit nu de nieuwe ep Home and Minor te luisteren, wat een slappe hap zeg


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen