IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Muziekverkoop stijgt voor het eerst in vier jaar.. Volgende pagina
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 30-09-2004 15:18 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be


(Belga) De wereldwijde verkoop van muziekdragers is in het eerste semester van 2004 in volume toegenomen met 1,7 procent. Daarmee is een einde gekomen aan vier opeenvolgende jaren van daling, zo heeft de International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) donderdag bekendgemaakt.

Volgens de IFPI gaat het om de beste verkoopcijfers sinds 2000. De federatie verklaart de goede cijfers door het succes van de muziek-dvd's. "Ondanks de stijgende verkoop (volume) is de waarde ervan wel met 2,7 pct gedaald tot 13,9 miljard dollar (ruim 11 miljard euro)", zegt de IFPI, "maar de audiovisuele muziekmarkt heeft een groei gekend van 20,2 pct tegenover het eerste semester van 2003. De DVD's verkochten zelfs 26,6 pct beter." Opgesplitst naar regio, doet de VS het goed met een stijging van 5 pct van de muziekverkoop en van 3,9 pct in waarde. Europa kende een daling van respectievelijk 5 pct en 7,7 pct. De IFPI, dat 1.400 producenten en distributeurs in 76 landen groepeert, verklaarde zich ook tevreden met "de ontwikkeling en het succes van het legale downloaden van muziek via het internet". De verkoopcijfers van deze markt zijn nog niet in de globale cijfers opgenomen. (lan)

Het werd tijd dat het weer wat beter ging in de muziekindustrie.. Europa hinkt echter nog steeds achterop..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 30-09-2004 15:23 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Van die dvd's vind ik het niet raar, die zijn allemaal maar goedkoper geworden, en muziekdvd's is ook iets van wat je de laatste twee jaar steeds meer zag.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 30-09-2004 15:28 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ieieieieiedereen heeft nu wel een mobiele telefoon en t grappie van elke 5 seconden effe bellen en sms'en is er ook wel een beetje af... dan blijft er weer geld over!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 30-09-2004 15:43 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

het komt allemaal door illegaal downloaden!!!


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 30-09-2004 16:05 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

meen laatst iets op het nieuws gehoord te hebben dat vinyl ook weer in trek was.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-09-2004 16:08 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Zodra ze de belasting voor cd's ook in het vakje "cultuur" zetten, waar het thuishoort, dan zal Nederland vanzelf wel volgen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-09-2004 16:09 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 16:05 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
meen laatst iets op het nieuws gehoord te hebben dat vinyl ook weer in trek was.
wtf? Das nieuw dan...


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 30-09-2004 16:27 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 30 september 2004 16:05 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
meen laatst iets op het nieuws gehoord te hebben dat vinyl ook weer in trek was.


Komt doordat jullie al dat spul massaal opkopen


Life doesn't get much better than this!


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 30-09-2004 16:40 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

geloof dat MetalTuupLimburg hiervoor in zijn uppie verantwoordelijk voor is


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-09-2004 16:42 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 15:28 schreef Aaaarco het volgende:
ieieieieiedereen heeft nu wel een mobiele telefoon en t grappie van elke 5 seconden effe bellen en sms'en is er ook wel een beetje af... dan blijft er weer geld over!


Misschien bestaat het grootste gedeelte van de muziekverkoop nu wel uit ringtones.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 30-09-2004 17:04 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 16:05 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
meen laatst iets op het nieuws gehoord te hebben dat vinyl ook weer in trek was.

Daar zeg je iets heel interessants.
Ofschoon er heel veel mensen zijn die voornamelijk of alleenmaar vinyl kopen, er zijn genoeg zoals ik die helaas geneens een platenspeler hebben.

Ik weet 1 ding wel zeker; als het straks van de industrie tijd wordt om over te stappen naar het nieuwste super-duper geluidsdrager zit ik mooi met m'n vinyl.

Nieuwe digitale dragers zijn verziekt met DRM (zodat je nooit echt EIGENAAR bent van je gekochte muziek) en CD's vergaan door CD-rot.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-09-2004 21:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 17:04 schreef Mikeee het volgende:
CD-rot.


bestaat dat echt?

(stel je de ironie voor van jungle rot-cd die vergaat door cd-rot )


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-09-2004 21:21 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 21:18 schreef attila_de_hun het volgende:
bestaat dat echt?

(stel je de ironie voor van jungle rot-cd die vergaat door cd-rot )


Dat bestaat echt ja.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-09-2004 21:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 21:21 schreef Schaep het volgende:
Dat bestaat echt ja.

en wat moet ik me daar bij voorstellen? valt je cd in stukjes als je het ding oppakt? Komt er langzaam een zwart aanslag op je schijfje? Wordt het veroorzaakt door een vochtig binnehuismilieu?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-09-2004 21:28 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 21:23 schreef attila_de_hun het volgende:
en wat moet ik me daar bij voorstellen? valt je cd in stukjes als je het ding oppakt? Komt er langzaam een zwart aanslag op je schijfje? Wordt het veroorzaakt door een vochtig binnehuismilieu?


http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1468820&page=1


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-09-2004 21:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 21:28 schreef Schaep het volgende:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1468820&page=1

bedankt . maar wel een zeer klote situatie!. Ik hoop niet dat er ook DVD-rot komt.


Pantalaimon
bluh
Usericon van Pantalaimon
Posted 01-10-2004 0:42 by Pantalaimon Wijzig reactieProfiel van PantalaimonQuote dit bericht

Die platenmaatschappijen zitten wel te klagen, maar hebben niet door dat zonder muziek te kunnen downloaden hun omzet bijna niets was.

Dankzij het kunnen downloaden van muziek is het mogelijk veel meer bands te leren kennen en daarna de cd te kopen. Alleen willen ze dat niet weten en maken ze die cds zo fucking duur wat weer een negatief gevolg heeft.


How can I know so many never really knowing anyone?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-10-2004 0:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nou ik denk dat de gemiddelde 15 jarige alleen op bands zoekt die op TMF komen, daar een cd'tje van brand en zo de hitzone 1 t/m 35 niet meer hoeft te kopen.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 01-10-2004 0:48 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 0:42 schreef Pantalaimon het volgende:
Die platenmaatschappijen zitten wel te klagen, maar hebben niet door dat zonder muziek te kunnen downloaden hun omzet bijna niets was.

Dankzij het kunnen downloaden van muziek is het mogelijk veel meer bands te leren kennen en daarna de cd te kopen. Alleen willen ze dat niet weten en maken ze die cds zo fucking duur wat weer een negatief gevolg heeft.



Beste Pantalaimon, volslagen zwakzinnige idioot,

Het doet me een deugd jouw post te lezen hier. Wellicht denk jij dat de wereld bestaat uit metalliefhebbers, maar nee, dat is niet zo, echt niet. Er zijn ook mensen, tot in hoe verre je het mensen kan noemen, want top40 luisteraars kan je beter onder 'levende hersendoden' vatten, maar het gros van het gepeupel kopieerd zich een slag in de ronde, en heeft geen enkel legaal exemplaar thuis.
Aangezien veel platenmaatschappijen zich concentreren op het top40gepeupel en daar van moeten leven, en het downloaden erg makkelijk is tegenwoordig, zullen zij echte verliezen draaien, metalfans zijn meer verantwoord en kopen om hun favoriete artiesten te steunen, in plaats van als balzakwerwarmende kankerparasieten zich als werkloze niksnutten te ontpoppen en de ganse dag via een kabel illegaal muziek aanschaffen. Verwerpingswaardig, maar dat lijkt me duidelijk.
Maar niet iedereen luisterd metal, nee echt niet, zowaar, een openbaring voor uwe mongolide verschijning, er zijn mensen met een andere muzikale voorkeur, en die downloaden wel alles.
Fuck, ik ga slapen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-10-2004 0:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nu heb ik net jouw foto gezien... wat een woorden voor een klein vetje


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 01-10-2004 0:52 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 0:49 schreef ghoulliette het volgende:
nu heb ik net jouw foto gezien... wat een woorden voor een klein vetje


Dus na mijn foto wordt ik niet meer serieus genomen? Ok, jullie hebben nog gelijk ook.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-10-2004 0:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

het zet alles wat meer in perspectief he


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-10-2004 0:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 0:52 schreef CoenV het volgende:
Dus na mijn foto wordt ik niet meer serieus genomen? Ok, jullie hebben nog gelijk ook.

Word. Zonder t. De eerste persoon enkelvoud krijgt geen t.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-10-2004 0:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 0:53 schreef M. het volgende:
Word. Zonder t. De eerste persoon enkelvoud krijgt geen t.

En eerste persoon meervoud?


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 01-10-2004 0:58 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2004 17:04 schreef Mikeee het volgende:
Daar zeg je iets heel interessants.
Ofschoon er heel veel mensen zijn die voornamelijk of alleenmaar vinyl kopen, er zijn genoeg zoals ik die helaas geneens een platenspeler hebben.


ik ben er 1 van, maar dat komt meer omdat spul wat ik wil oftewel niet bestaat of onvindbaar rare is op CD. eigelijk is vinyl veel leuker om te hebben dan een cd, je hebt gewoon meer in je hand he. (omdat het dan vaak ook om een originele release gaat he)

quote:

Nieuwe digitale dragers zijn verziekt met DRM (zodat je nooit echt EIGENAAR bent van je gekochte muziek) en CD's vergaan door CD-rot.


wat DRM is weet ik niet, maar van andere dragers dan LP of CD moet ik niets hebben, waarschijnlijk om dezelfde reden.



[Dit bericht is gewijzigd door Sar'Goth the Warlock op 01-10-2004 0:59]



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 01-10-2004 9:50 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen