IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Oasis Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 20:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 20:31 schreef De Tegenpartij het volgende:
Opruiming? Ze zullen allebei wel solo dingen gaan doen nu, lijkt me.

Aan de piet trekken zeker. Ben er blij van. Erg trieste band, wiens beste nummer alleen maar klinkt in de uitvoering van een ander genie:


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 11-10-2009 20:38]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-10-2009 20:45 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 20:31 schreef De Tegenpartij het volgende:
Opruiming? Ze zullen allebei wel solo dingen gaan doen nu, lijkt me.
Moet dat echt?


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 20:50 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-10-2009 20:54 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



 


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 20:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind deze band vooral veel blaat en weinig wol, tenminste in de vele interviews die ik heb gelezen. Blijft een feit dat de band naast die ene cover (!) niet echt erg bekende hits heeft terwijl ze zelf wel vinden dat ze daar horen.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 20:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Toch jammer! Oasis was een erg toffe band.

Met name 'Live Forever' vind ik nog altijd een meesterwerk.

De laatste jaren was de genialiteit er echter al wel een beetje af.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 21:00 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 20:57 schreef spectre het volgende:
Blijft een feit dat de band naast die ene cover (!) niet echt erg bekende hits heeft terwijl ze zelf wel vinden dat ze daar horen.






De band heeft een hele reeks ontzettend succesvolle singles gemaakt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:02 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 20:37 schreef bastianus het volgende:
Aan de piet trekken zeker. Ben er blij van. Erg trieste band, wiens beste nummer alleen maar klinkt in de uitvoering van een ander genie:



Erg goed nummer, wonderwall, ja. Maar niet in die uitvoering, hehe.

Persoonlijk vind ik dit het beste nummer van oasis, alleen jammer dat noel dit zingt, maar toch.




Oja, en dit natuurlijk, hehehe.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-10-2009 21:04 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Volgens mij ben ik blij dat ik geen interviews met de band heb gelezen. Morning Glory en Dig Out Your Soul vind ik erg goed nu de rest nog


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:05 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 20:57 schreef spectre het volgende:
Ik vind deze band vooral veel blaat en weinig wol, tenminste in de vele interviews die ik heb gelezen. Blijft een feit dat de band naast die ene cover (!) niet echt erg bekende hits heeft terwijl ze zelf wel vinden dat ze daar horen.




Cover?

Vergis je niet, ze hebben heel veel hitsingles gehad.

Wat ik wel altijd al vind, is dat ze één briljante plaat hebben gemaakt (what's the story morning glory) en dat het daarna alleen maar minder en minder werd. Op het debuut staan ook wel een aantal fijne nummers, maar ik vind zeker niet de hele plaat even sterk.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 21:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wonderwall toch?

Staat in mij irritante nummers top 10, maar dat terzijde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:07 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik check net even wikipedia en dit maakt toch ook wel indruk: Het daaropvolgende album Be Here Now werd het snelstverkochte album aller tijden en kwam daarmee in het Guinness Book of Records.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 21:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik krijg een beetje het Beatles-gevoel bij Oasis. Volgens velen schijnt het geniaal te zijn, het komt uit Engeland, het is in heel veel media gehyped, de bandleden doen het met fotomodellen terwijl ze er niet uizien en duffe kapsels hebben en de muziek klinkt onwaarschijnlijk matig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:09 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:07 schreef spectre het volgende:
Wonderwall toch?

Staat in mij irritante nummers top 10, maar dat terzijde
Ok, ik dacht dat jij dacht dat wonderwall een cover van een andere band was ofzo.

Wat is er irritant aan dat nummer dan? Als muzikant kun je toch wel horen dat dit nummer heel erg goed in elkaar zit, ongeacht je oasis nou kut vind of niet? Heb ik met doe maar, vreselijke muziek, maar wel heel goed.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 21:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dus vanaf schap naar klant.. hoeveel seconden?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 21:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik vind Definitely Maybe hun beste plaat.

Ik heb de luxe versie met de Whatever single erbij. Da's ook een prachtig nummer.

Wonderwall vind ik vrij matig. Maar Britpop bands scoren wel vaker hun grootste hit met een matig en commercieel nummer.

Zoals ook bijvoorbeeld The Verve. Bittersweet Symphony vind ik echt walgelijk terwijl de band toch echt een paar meesterwerkjes heeft gemaakt zoals het prachtige 'The drugs don't work' of 'sonnet'


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:10 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:09 schreef bastianus het volgende:
Ik krijg een beetje het Beatles-gevoel bij Oasis. Volgens velen schijnt het geniaal te zijn, het komt uit Engeland, het is in heel veel media gehyped, de bandleden doen het met fotomodellen terwijl ze er niet uizien en duffe kapsels hebben en de muziek klinkt onwaarschijnlijk matig.


Mooi gesproken, ja. Zal wel gewoon met smaak te maken hebben, denk ik.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-10-2009 21:10 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:05 schreef De Tegenpartij het volgende:
Wat ik wel altijd al vind, is dat ze één briljante plaat hebben gemaakt (what's the story morning glory)

+1 alles klopt aan die plaat. De rest is niet bijster interessant vreemd genoeg.

Ik denk dat Spectre refereert naar I am the walrus?


Dear dirty delightful old drunken old days


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 21:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:09 schreef bastianus het volgende:
Ik krijg een beetje het Beatles-gevoel bij Oasis. Volgens velen schijnt het geniaal te zijn, het komt uit Engeland, het is in heel veel media gehyped, de bandleden doen het met fotomodellen terwijl ze er niet uizien en duffe kapsels hebben en de muziek klinkt onwaarschijnlijk matig.


Nee nee, ze doen dit zelf. ze kleden zich zo en schreeuwen heel erg hard dat ze net zo geniaal als de Beatles zijn.. nou, dacht het niet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:10 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:09 schreef spectre het volgende:
Dus vanaf schap naar klant.. hoeveel seconden?


Hehehehe....


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2009 21:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:10 schreef De Tegenpartij het volgende:
Mooi gesproken, ja. Zal wel gewoon met smaak te maken hebben, denk ik.

Ja precies. Blur, wat toen ook populair was, vond ik wel heel leuk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 21:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:10 schreef spectre het volgende:
Nee nee, ze doen dit zelf. ze kleden zich zo en schreeuwen heel erg hard dat ze net zo geniaal als de Beatles zijn.. nou, dacht het niet


Beetje hetzelfde verhaal als TMDC/Nile een paar jaar geleden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-10-2009 21:12 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2009 21:10 schreef Schaffelaer het volgende:
+1 alles klopt aan die plaat. De rest is niet bijster interessant vreemd genoeg.

Ik denk dat Spectre refereert naar I am the walrus?


Dat is volgens mij helemaal geen singel geweest?!?!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2009 21:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:09 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ok, ik dacht dat jij dacht dat wonderwall een cover van een andere band was ofzo.

Wat is er irritant aan dat nummer dan? Als muzikant kun je toch wel horen dat dit nummer heel erg goed in elkaar zit, ongeacht je oasis nou kut vind of niet? Heb ik met doe maar, vreselijke muziek, maar wel heel goed.


Bij mij doet me die zeikerige zang de das om. Ik hou van zang, echt waar..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 21:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2009 21:11 schreef bastianus het volgende:
Ja precies. Blur, wat toen ook populair was, vond ik wel heel leuk.


Dat trek ik dus echt weer vrij slecht. Een paar aardige nummers wel maar Oasis vind ik stukken beter.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen