IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Besnijdenis: verbieden of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 14:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:18 schreef Sharteel het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel pijn zo'n acht dagen oude boreling zich kan herinneren. Pijn zorgt maar voor een trauma als je het je (te) levendig kunt herinneren..
Ik denk daaraan omdat mijn moeder altijd eenv erhaal vertelt over hoe ik als baby'tje niet kon wenen omdat mijn traankanaaltjes verstopt zaten. Die hebben ze dan in het ziekenhuis doorprikt, zonder verdoving. Iets wat absoluut traumatisch zou zijn voor een volwassene maar waarvan ik me geen bal meer herinner..
Misschien daarom dat men het zo vroeg mogelijk wil doen? Je groeit er dan ook mee op, hebt nooit iets anders geweten..
Oh dus dan mag je iemands oren ook eraf snijden voordat hij/zij 1 jaar is ...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:20 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:18 schreef Sharteel het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel pijn zo'n acht dagen oude boreling zich kan herinneren. Pijn zorgt maar voor een trauma als je het je (te) levendig kunt herinneren..
Ik denk daaraan omdat mijn moeder altijd eenv erhaal vertelt over hoe ik als baby'tje niet kon wenen omdat mijn traankanaaltjes verstopt zaten. Die hebben ze dan in het ziekenhuis doorprikt, zonder verdoving. Iets wat absoluut traumatisch zou zijn voor een volwassene maar waarvan ik me geen bal meer herinner..
Misschien daarom dat men het zo vroeg mogelijk wil doen? Je groeit er dan ook mee op, hebt nooit iets anders geweten..

Dat is in principe wel logisch maar tegelijkertijd beroving van vrijheid van meningsuiting en vrije keuze op latere leeftijd. Stel dat je dat helemaal niet wilt, je afkeerd van de islam, een fascist word en je voorhuidje weer terug wil, wat dan


Kankerlul


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-10-2004 14:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:18 schreef Sharteel het volgende:
Misschien daarom dat men het zo vroeg mogelijk wil doen? Je groeit er dan ook mee op, hebt nooit iets anders geweten..



...en vraagt je bijna dagelijks af waar die gruwelijke nachtmerries van grote metalen pinnen die recht op je ogen afkomen van stammen, of wat de uitdrukking 'onder het randje' betekent.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 08-10-2004 14:21 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2004 11:27 schreef Sjaan het volgende:
Als God wil dat je geen voorhuid hebt, waarom heeft-ie je dan zo geschapen?



Sommige religieuzen zijn echt niet te volgen...


de joodse God wil dat je je voorhuid erafhaalt om te laten zien dat je tot hem bekeerd bent. Daarom ben ik ook meteen tegen besijdenis op vroege leeftijd, hoe kun je je nu bekeren wanneer je niet eens kunt praten. Tatoeages en Piercingen mogen ook niet tot een bepaalde leeftijd en ik vind dat dat ook moet gelden voor besnijden. Vrouwen besnijdenis moet iid helemaal verboden worden.

EDIT: Als gristenen alles doen wat er in hun bijbel staat zouden ze ook besneden moeten worden.

[Dit bericht is gewijzigd door stookvogel op 08-10-2004 14:22]


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:21 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:20 schreef Jenje het volgende:
Oh dus dan mag je iemands oren ook eraf snijden voordat hij/zij 1 jaar is ...


hahahaha


Kankerlul


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 14:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:21 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
hahahaha
ja, je kunt dan nog prima horen hoor en de pijn, ach, die herinner je je toch niet ...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:22 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:21 schreef stookvogel het volgende:
de joodse God wil dat je je voorhuid erafhaalt om te laten zien dat je tot hem bekeerd bent. Daarom ben ik ook meteen tegen besijdenis op vroege leeftijd, hoe kun je je nu bekeren wanneer je niet eens kunt praten. Tatoeages en Piercingen mogen ook niet tot een bepaalde leeftijd en ik vind dat dat ook moet gelden voor besnijden. Vrouwen besnijdenis moet iid helemaal verboden worden.

Ik ben het helemaalmet je eens


Kankerlul


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:21 schreef stookvogel het volgende:
de joodse God wil dat je je voorhuid erafhaalt om te laten zien dat je tot hem bekeerd bent. Daarom ben ik ook meteen tegen besijdenis op vroege leeftijd, hoe kun je je nu bekeren wanneer je niet eens kunt praten. Tatoeages en Piercingen mogen ook niet tot een bepaalde leeftijd en ik vind dat dat ook moet gelden voor besnijden. Vrouwen besnijdenis moet iid helemaal verboden worden.

EDIT: Als gristenen alles doen wat er in hun bijbel staat zouden ze ook besneden moeten worden.
Neen, men meot zelf de keuze kunnen maken of men dat wil, alleen onvrijwillige besnijdenissen moeten verboden wordn.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-10-2004 14:23 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 oktober 2004 14:20 schreef Jenje het volgende:
Oh dus dan mag je iemands oren ook eraf snijden voordat hij/zij 1 jaar is ...


Ik rechtvaardig toch helemaal niks met mijn bedenking? Ik vroeg me gewoon af waar die 8-dagen regel vandaan kwam..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:24 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:23 schreef Jenje het volgende:
Neen, men meot zelf de keuze kunnen maken of men dat wil, alleen onvrijwillige besnijdenissen moeten verboden wordn.

ik denk dat hij dat ook bedoeld
anders ben ik het er niet mee eens


Kankerlul


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-10-2004 14:24 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 oktober 2004 14:21 schreef stookvogel het volgende:
EDIT: Als gristenen alles doen wat er in hun bijbel staat zouden ze ook besneden moeten worden.


Noch in de Bijbel, nog in de Koran staat ook maar een letter over besnijdenis..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 14:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:23 schreef Sharteel het volgende:
Ik rechtvaardig toch helemaal niks met mijn bedenking? Ik vroeg me gewoon af waar die 8-dagen regel vandaan kwam..


Leek mij verdomd veel op goedpraten van verminking als gevolg van religie.

Het gaat immers niet om de handeling maar om de dwang.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 08-10-2004 14:26]


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 08-10-2004 14:25 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Ik denk ook dat ern een miniumleeftijd op moet staan, kinderen kunnen zoiets niet bepalen aangezien ze zelfs geloven dat elk jaar een haas door het huis loopt om eieren te verstoppen


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


MisS PeeleR
Wiederstand ist zwecklos!!!
Usericon van MisS PeeleR
Posted 08-10-2004 14:25 by MisS PeeleR Wijzig reactieProfiel van MisS PeeleRQuote dit berichthttp://www.grindminded.com

jij had toch zo'n hekel aan kinderen, nu begrijp ik waarom ouders willen dat ze besneden worden.
Maar goed in dat geval...


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:25 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:24 schreef Sharteel het volgende:
Noch in de Bijbel, nog in de Koran staat ook maar een letter over besnijdenis..


probleem met alle geschriften met betrekking tot religie:
ze kunnen op allerlei manieren worden opgevat


Kankerlul


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-10-2004 14:25 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 oktober 2004 14:25 schreef Jenje het volgende:
Lek mij verdomd vele op goedpraten van verminking als gevolg van religie


Dan moet je beter leren lezen lieve schat.. Er staat nergens 'ik vind dat'.. 'Ik vraag em af' daarentegen wel..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 08-10-2004 14:26 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:24 schreef Sharteel het volgende:
Noch in de Bijbel, nog in de Koran staat ook maar een letter over besnijdenis..


jawel, ik heb de bijbel uit nieuwsgierigheid gelezen en het staat er letterlijk in. Van de koran weet ik het niet


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:26 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:25 schreef stookvogel het volgende:
Ik denk ook dat ern een miniumleeftijd op moet staan, kinderen kunnen zoiets niet bepalen aangezien ze zelfs geloven dat elk jaar een haas door het huis loopt om eieren te verstoppen


droogkloot


Kankerlul


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:27 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:26 schreef stookvogel het volgende:
jawel, ik heb de bijbel uit nieuwsgierigheid gelezen en het staat er letterlijk in. Van de koran weet ik het niet


ik ben doodgegooid met de bijbel als klein meisje: waarom weet ik dat dan niet?


Kankerlul


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-10-2004 14:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Haha, dat kan toch helemaal niet joh. De Paashaas heeft toch zeker geen sleutel van je huis? Bij ons verstopte hij ze altijd in de achtertuin.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 14:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:25 schreef Sharteel het volgende:
Dan moet je beter leren lezen lieve schat.. Er staat nergens 'ik vind dat'.. 'Ik vraag em af' daarentegen wel..
heb em wat aangepast


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 14:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:27 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
ik ben doodgegooid met de bijbel als klein meisje: waarom weet ik dat dan niet?
omdat je ouders misgooide?


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-10-2004 14:28 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 oktober 2004 14:25 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
probleem met alle geschriften met betrekking tot religie:
ze kunnen op allerlei manieren worden opgevat


True.. Maagdelijkheid wordt wel opgehemeld als een deugd voor het vrouwelijk wezen, maar er staat echt nergens wat kan geïnterpreteerd worden als een toestemming voor vrouwenbesnijdenis.. Ik las laatst een artikel waar vrouwen die op latere leeftijd hadden leren lezen, de Koran erop nalazen en absoluut furieus waren omdat er nergens iets terug te vinden was. Het is een traditie, geen door een heilig boek opgelegde regel.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2004 14:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee het is een fabel, in het leven geroepen om rangen en standen te creeëren


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 08-10-2004 14:30 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 14:28 schreef Sharteel het volgende:
True.. Maagdelijkheid wordt wel opgehemeld als een deugd voor het vrouwelijk wezen, maar er staat echt nergens wat kan geïnterpreteerd worden als een toestemming voor vrouwenbesnijdenis.. Ik las laatst een artikel waar vrouwen die op latere leeftijd hadden leren lezen, de Koran erop nalazen en absoluut furieus waren omdat er nergens iets terug te vinden was. Het is een traditie, geen door een heilig boek opgelegde regel.


waar de hele koran om draait: een vrouw voor jezelf, lekker kunnen neuken zonder velletjes en verder je bek houwe!


Kankerlul


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen