IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Besnijdenis: verbieden of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2004 20:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 20:56 schreef HEUY het volgende:
HEUY!!!!

Ik heb toch ook niet gezegd dat het smakelijk is


Hehe


spelfout weggehaald...


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 08-10-2004 21:01 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 8 oktober 2004 20:56 schreef HEUY het volgende:
HEUY!!!!

Ik heb toch ook niet gezegd dat het smakelijk is




There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 08-10-2004 21:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2004 11:56 schreef Sater het volgende:
Ik had het dan ook over de vorm waarbij een klein prikje wordt gegeven, al het andere is natuurlijk totale marteling.
Ik weet niet wat jij met je vriendin uitspookt, maar probeer het eens zou ik zeggen....

Een piercing door je clitoris valt ook onder verminking en is verboden in nederland. Mocht je denken er ooit 1 gezien te hebben dan moet je maar eens opnieuw biologielessen gaan volgen.


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 08-10-2004 21:14 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Dan doe je het toch gewoon niet


Lord Ibex
Usericon van Lord Ibex
Posted 16-10-2004 21:33 by Lord Ibex Wijzig reactieProfiel van Lord IbexQuote dit bericht

Besnijdenis: verbieden of niet?, Dont Care, Ik ben in voor een verbod op Hirsi Ali
en een verbod op de vvd
en een verbod op het gehele kabinet


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-10-2004 21:38 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2004 21:33 schreef Lord Ibex het volgende:
Besnijdenis: verbieden of niet?, Dont Care, Ik ben in voor een verbod op Hirsi Ali
en een verbod op de vvd
en een verbod op het gehele kabinet


Ga alsjeblieft dood.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2004 21:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2004 21:33 schreef Lord Ibex het volgende:
Besnijdenis: verbieden of niet?, Dont Care, Ik ben in voor een verbod op Hirsi Ali
en een verbod op de vvd
en een verbod op het gehele kabinet



verder nog meer???


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-10-2004 21:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2004 21:38 schreef filosofem het volgende:
Ga alsjeblieft dood.


Hersendood is hij in ieder geval al wel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-10-2004 4:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Lof der besnijdenis

Het irritante aan Ayaan Hirsi Ali is dat ze meestal gelijk heeft; zo ook deze keer, over het besnijden van jongetjes. Als je niet wil dat het bij meisjes gebeurd, waarom zou de Overheid een verminking van de piemel dan wèl oogluikend toestaan?
Alle argumenten over 'cultuur' en 'traditie' - afkomstig uit joodse, koptischchristelijke of islamitische kring - zijn flauwekul en dezelfde die gebruikt worden om het veel schadelijker besnijden van het vrouwelijk geslacht te verdedigen. Mijn zoon is nu dertien en ziet me aankomen. Maar er was ook geen haar op m'n hoofd die er over dacht om zijn lichaam niet te respecteren en hem ongevraagd het topje af te nemen toen 'ie drie was. Mijn held Frits Barend was vierenveertig toen 'ie - in het kader van 'de beleving' van zijn 'joodse identiteit' - alsnog tot besnijdenis besloot. Het werd een pijnlijke operatie die ook de toenmalige minnares van kleine Frits nog veel verdriet heeft bezorgd. Nu ja, als iemand zo onzeker is over zijn zogeheten 'identiteit' dat 'ie in z'n penopauze nog het mes ter hand neemt om de eikel naar zijn vermeende wortels te doen buigen, tsja... zo'n zielenpoot verdient onze deelneming.
Zelf ben ik al ervaringsdeskundige van de geneugten der besnijdenis sinds m'n anderhalfste. Ik werd besneden op medische indicatie, dat wil zeggen, op aanraden van een arts die aan mijn ouders vertelde dat m'n pisbuis te nauw was. Van Hirsi Ali heb ik begrepen dat er nu volwassen mannen zijn die hun vaders en moeders alsnog willen aanklagen op grond van een dergelijke ingreep; waartoe is de wereld gekomen?
Mag ik hier nu eens zeggen: Bedankt, lieve ouders! En ook 'ns op de voordelen wijzen? Toevallig dragen veel besneden mannen, net als ik-zei-de-gek, geen onderbroek, waardoor hun jodocus vrij door de Levi's schuurt. Gevolg: een zekere ongevoeligheid bij de eikel die ervoor zorgt dat de besnedene zijn geval langer omhoog kan houden, want later klaar komt. Of hoe zeg je zoiets netjes;
'meer impulsen nodig heeft'? Enfin, miljoenen vrouwen die te maken hebben met een Prins Praecox - dat wil zeggen, de gulle minnaar die na een halve minuut pompen al het vrouwtje volspuit met zijn kleverige souvenir - zullen me gelijk geven. Besneden verschaft men als man meer genot. Nu zult U misschien zeggen: "Ik acht het úitgesloten dat jij ook maar enig vagijn in enig land tot vervoering zoudt kunnen brengen." Deemoedig buig ik het hoofd. Maar zou ik U toch nog even mogen wijzen op mijn nobele ziel, en op de draagwijdte van mijn genotsknots - die ik als een matador gebogen door het leven tors - altijd op jacht om U, Mevrouw, 'een gevoel van naderende zaligheid' (Gerard Reve) te bezorgen. Honderdduizenden vrouwen lezen mij nu: Dames, besneden is toch véél lekkerder dan onbesneden?
Laat mij nu niet in de steek.

Theo van Gogh

Heeft hij gelijk of 'hangt' het er weer vanaf?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-11-2004 23:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-11-2004 23:35]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-11-2004 23:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

,

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 18-11-2004 23:35]


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 19-11-2004 9:47 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Het schijnt dat het vaak door het ziekenfonds wordt vergoedt, echt belachelijk.
Als het om medische redenen nodig is natuurlijk wel, maar het is bijna altijd om religieuze redenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Leviathanica op 19-11-2004 9:48]


Iedereen heeft recht op mijn mening.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 19-11-2004 9:49 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Zelfverminking door religie.. dat doen in mijn ogen alleen compleet gestoorden. Als je er goed over nadenkt gaat het helemaal nergens over. Beetje jammer dat er dan zoveel compleet gestoorden op de aardkloot leven.


Kankerlul


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-11-2004 9:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 november 2004 23:35 schreef Jenje het volgende:
,


Jeeeeeeeeeeezus. Jij bent ook best irritant he?

En verder: besnijden, niets mis mee, maar pas als je er zelf voor kan kiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 19-11-2004 9:52]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-11-2004 9:52 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

mmm laten we ook meteen het verzuipen als baby door religie verbieden


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 19-11-2004 9:53 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 9:51 schreef Ralph Plug het volgende:
Jeeeeeeeeeeezus. Jij bent ook best irritant he?

En verder: besnijden, niets mis mee, maar pas als je er zelf voor kan kiezen.


ben ik het mee eens..


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-11-2004 10:00 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Zelfde vind ik overigens gelden voor zaken als hoofddoeken, dopingen en andere soortgelijke zaken. Kinderen van een maand hebben daar helaas weinig over te zeggen, of je al dan niet een bepaald ritueel wil aangaan.

...of is dat weer een andere discussie?

quote:
Op 19 november 2004 9:52 schreef zarlack het volgende:
mmm laten we ook meteen het verzuipen als baby door religie verbieden


Ah, het stond er al
Overheen gelezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 19-11-2004 10:01]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 19-11-2004 10:01 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 10:00 schreef Ralph Plug het volgende:
Zelfde vind ik overigens gelden voor zaken als hoofddoeken, dopingen en andere soortgelijke zaken. Kinderen van een maand hebben daar helaas weinig over te zeggen, of je al dan niet een bepaald ritueel wil aangaan.

...of is dat weer een andere discussie?


nope precies hetzelfde in mijn ogen, alhoewel een hoofddoek dan weer geen verminking van een lichaam is.


Kankerlul


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-11-2004 10:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Nee, maar het zijn wel zaken waar je als volwassene zelf voor zou moeten kunnen kiezen, ipv dat je ouders of andere voogden dit voor je doen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 19-11-2004 10:15 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 10:12 schreef Ralph Plug het volgende:
Nee, maar het zijn wel zaken waar je als volwassene zelf voor zou moeten kunnen kiezen, ipv dat je ouders of andere voogden dit voor je doen.

ja, maar dan zou je je kinderen dus ook niet gelovig moeten opvoeden, want dat wordt ook maar in je hoofd gepropt als je klein bent toch? Misschien vind je jezus of allah wel gewoon een klootzak. Iedereen moet voor zichzelf kiezen of hij geloofd of niet.


Kankerlul


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 19-11-2004 10:28 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Jongensbesnijdenissen worden onjuist gedeclareerd, waardoor wij voor de kosten opdraaien.
Dat vind ik een slechtere zaak.

"
Jongensbesnijdenissen onjuist gedeclareerd

Gepubliceerd op vrijdag 19 november 2004

Urologen declareren ten onrechte de besnijdenissen van jongens om religieuze redenen bij het ziekenfonds. Dat schrijft het vakblad Medisch Contact vrijdag. Tarievenorgaan CTG gaat de kwestie op verzoek van minister Hoogervorst (Volksgezondheid) onderzoeken.
Besnijdenissen mogen alleen vergoed worden als er een medische grond is voor de ingreep. In de praktijk gaat het echter anders. Zo maakt het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) in Nijmegen, geen onderscheid tussen ingrepen om medische redenen en vanwege religieuze motieven.

Alle besnijdenissen worden gewoon bij het ziekenfonds gedeclareerd, zo laat uroloog Herbert Karthaus Medisch Contact weten. Het is niet mogelijk om onderscheid te maken bij het declareren van de behandeling. Volgens Karthaus, die ook voorzitter is van de Nederlandse Vereniging voor Urologie (NVvU), is het declareren van religieuze besnijdenissen gangbare praktijk.

"Anders zouden er veel minder gebeuren", stelt hij. Jaarlijks worden ongeveer 17.000 jongens en mannen besneden. In
het CWZ vinden jaarlijks ongeveer 150 besnijdenissen plaats. Driekwart daarvan gebeurt volgens Karthaus op religieuze gronden.

Hij benadrukt dat die verhouding niet in het hele land hetzelfde is. Het ministerie van Volksgezondheid noemt het 'niet volgens de regels', maar spreekt niet van fraude. "Het is niet duidelijk of zij bewust of onbewust verkeerd declareren." Het CTG-onderzoek moet meer duidelijkheid verschaffen.

De NVvU-voorzitter zou er zelf niet op tegen zijn om de gangbare declaratiepraktijk te wijzigen. Hij heeft er moeite mee dat een ingreep zonder medische indicatie wordt vergoed. "Ook uit professioneel oogpunt zit het niet lekker om zonder medische noodzaak te besnijden. We doen het toch maar om te voorkomen dat de patiënten in het verkeerde circuit terechtkomen."

www.planet.nl


F*ck hippies


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-11-2004 10:33 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 19 november 2004 10:15 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
ja, maar dan zou je je kinderen dus ook niet gelovig moeten opvoeden, want dat wordt ook maar in je hoofd gepropt als je klein bent toch? Misschien vind je jezus of allah wel gewoon een klootzak. Iedereen moet voor zichzelf kiezen of hij geloofd of niet.



Precies!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 19-11-2004 10:40 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht


Ik vind dat eigenlijk een hele kwalijke en slechte zaak. Maar ja, dat is dan weer een veel ingewikkelder verhaal dan besnijdenis en zit veel dieper.


Kankerlul


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2004 10:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

DIEPER?????


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 19-11-2004 10:55 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2004 10:51 schreef Jenje het volgende:
DIEPER?????


pervert


Kankerlul


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen