IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Topic over websites maken III Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-01-2006 12:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2006 9:34 schreef Fat Bastard het volgende:
Nevermind!

Ben even verder gaan graven en heb de betreffende file al gevonden.

Moet nog e.e.a. gaan bijschaven aan de layout (met name de layout van het Viper guestbook), maar een demootje is reeds te zien op: http://www.profanation.nl/gb

De menukeuzes van de pagina's werken overigens nog niet, omdat ik hier nog mee bezig ben. Het ging mij voornamelijk om het inpassen van het guestbook in de nieuwe layout.

Ah, goeie zaak. Als ik jou was zou ik die smileys eruit donderen though.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 04-01-2006 13:23 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2006 12:51 schreef WhiteRider het volgende:
Ah, goeie zaak. Als ik jou was zou ik die smileys eruit donderen though.


Zoals gezegd, work in progress. Heb hem nu even open gezet om wat te testen met kleurschema's, e.d..

Die smileys zullen idd hoogst waarschijnlijk verdwijnen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-01-2006 10:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

is er een script voor het altijd openen van alle links op een blanke pagina?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 06-01-2006 10:42 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 6 januari 2006 10:21 schreef spectre het volgende:
is er een script voor het altijd openen van alle links op een blanke pagina?

<head>
<base href target="_blank">
</head>
<body>
<a href="http://www.bla.cum">Bla</a>
<a href="http://www.bla1.cum">Bla1</a>
<a href="http://www.bla2.cum">Bla2</a>
</body>


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-01-2006 10:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hey man, bedankt! Weet ik dat ook weer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 06-01-2006 10:54 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-01-2006 17:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

haha, "script"

de target-property kan je uiteraard ook in de <a> tag zetten, dan kan je per link bepalen waar hij heen moet.


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 06-01-2006 20:47 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

<a href="http://www.bla.cum" target="_blank">Bla</a>

<a href="http://www.bla.cum" target="_self">Bla</a>



de bovenste is in nieuwe pagina, de onderste in de pagina zelf. zo kan het ook


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-01-2006 15:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ben een mailinglist in elkaar aan het flansen. Leuk hoor, HTML-mail, alleen jammer dat er nogal wat verschillen tussen de verschillende clients zijn.

Outlook doet het parima, maar Gmail/ hotmail/ yahoo maken er een zooitje van

Nu schijn ik mijn CSS uit de header te moeten halen en inline styles te moeten gebruiken. Argh... Dat maar proberen dan.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-01-2006 15:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2006 17:24 schreef Snaack het volgende:
haha, "script"

de target-property kan je uiteraard ook in de <a> tag zetten, dan kan je per link bepalen waar hij heen moet.
ja uhhu, dat weet ik ook wel.. ik zocht gewoon een manier om per pagina in te stellen waar links naar toe gaan, dit omdat ik dat bij de links zelf niet kan invoegen omdat het een systeem betreft waarin clienten van mij zelf de content kunnen invullen. Snap je? Het was in mijn optiek best mogelijk dat daar een javasript voor was.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-01-2006 16:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ow, dat kan je uiteraard ook scripten hoor!

Met een loopje alle hyperlinks afgaan en een target instellen.

Maar goed, dan is dit toch makkelijker:
<base target="_blank"/>



Ow. met inline-styling is het me eindelijk gelukt de lay-out van de HTML-mail op alle clients gelijk te krijgen.. Alleen jammer dat ik mijn margins nu kwijt ben, maar goed.. HET WERKT!


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-01-2006 16:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 16:19 schreef Snaack het volgende:
Ow, dat kan je uiteraard ook scripten hoor!

Met een loopje alle hyperlinks afgaan en een target instellen.

Maar goed, dan is dit toch makkelijker:
<base target="_blank"/>




Hoe werkt dat dan precies, want dat is natuurlijk nog beter, meer mogelijkheden!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-01-2006 16:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 16:25 schreef spectre het volgende:
Hoe werkt dat dan precies, want dat is natuurlijk nog beter, meer mogelijkheden!


Ik zal kijken of ik ff een stukje code voor je in elkaar kan flansen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2006 16:30 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Pffft, wat een onnodig gecompliceerd gebeuren allemaal. met een totaal gebrek aan computer-kennis en enig idee waar ik mee bezig ben heb ik al enige tijd geleden deze geweldige site in elkaar geflansd: www.geocities.com/markariaans

Kijk, daar kan men nog een puntje aan zuigen!

(opmerkingen, hoongelach en doodsbedreigingen graag per post)

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 11-01-2006 16:30]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-01-2006 16:42 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 6 januari 2006 17:24 schreef Snaack het volgende:
haha, "script"
haha ik ben een leek hoor



[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 11-01-2006 16:42]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-01-2006 16:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 16:26 schreef Snaack het volgende:
Ik zal kijken of ik ff een stukje code voor je in elkaar kan flansen.


Ok.. Is supersimpel.. Zoiets:


<script language="javascript">
function setURLTargets(theTarget)	{
	for (var i=0; i<document.links.length; i++)	{
		document.links[i].target = theTarget;
	}
}</script>

<body onload="setURLTargets(\'_blank\');">
  <a href="testlink">testlink</a>
  <a href="testlink2">testlink2</a>
  <a href="testlink3">testlink3</a>
</body>


Alleen getest op IE, btw.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-01-2006 16:48]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2006 16:55 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

wadoeta


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-01-2006 16:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat is een scriptje waarmee je de target van hyperlinks kunt zetten. Een alternatief op <base target="[TARGET]"/> dus.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-01-2006 17:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

bedankt znaak, ik zal kijken of het werkt!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-01-2006 17:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Yo, geen danks.

Het leuke van zo'n scriptje is dat je bijvoorbeeld gelijk voor elke link een style kan zetten, of wat dan ook.

Alle in te stellen properties kan je zo zetten.

Als je bijvoorbeeld "clicks" bij wilt gaan houden en je bouwt een simpel "clicktrap"-scriptje in PHP kan je met het scriptje alle hyperlinks parsen en naar je clicktrap laten redirecten, ofzo.

Gutteguttwgut.. Ik zeg vaak dat ik mijn werk totaal niet leuk meer vind, maar, euhm, dat is toch niet helemaal waar, hehehe


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-01-2006 1:00 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Weet iemand of het mogelijk is om een input element toe te voegen aan een form via javascript nadat de pagina al geladen is? Bijvoorbeeld als een gebruiker op een knop drukt. Of kan dit alleen via PHP o.i.d.?


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 22-01-2006 6:36 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2006 13:23 schreef Fat Bastard het volgende:
Zoals gezegd, work in progress. Heb hem nu even open gezet om wat te testen met kleurschema's, e.d..

Die smileys zullen idd hoogst waarschijnlijk verdwijnen.


Leuke nieuwe site! Alleen dat achtergrondje doet me ergens aan denken...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-01-2006 14:16 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2006 1:00 schreef Iskariot het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om een input element toe te voegen aan een form via javascript nadat de pagina al geladen is? Bijvoorbeeld als een gebruiker op een knop drukt. Of kan dit alleen via PHP o.i.d.?


Het makkelijkste is om het betreffende input-element (met een defaultwaarde) in eerste instantie onzichtbaar op te nemen en 'm dan als de gebruiker op die knop drukt, zichtbaar te maken.

Met behulp van <DIV id="ID" style="visibility:hidden">...</DIV> kun je in ieder geval iets onzichtbaar maken. En met het stukje javascript document.getElementById('ID').style.visibility = 'visible'; maak je het element met id "ID" weer zichtbaar. (Voor "ID" moet je dus wel steeds iets anders nemen.)

Je moet dan alleen nog wel een beetje gaan klooien met de positionering van de DIV'jes, want anders nemen onzichtbare elementen nog steeds ruimte in (is het enige verschil dus dat-ie niet zichtbaar is, maar dat schiet natuurlijk niet echt op).


HTML invoegen als een pagina al geladen is, zou ik niet aan willen raden, want ik heb praktisch nog geen enkele browser gezien waar dat (goed) werkt.

En via PHP zit je by the way nog steeds met het probleem dat je de hele pagina opnieuw in moet laden (omdat de PHP eerst aan de kant van de server weer opnieuw geparsed moet worden).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-01-2006 15:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Heej, altx, met Javascript, bijv. document.write kan je zonder problemen client-side HTML aanpassen, dus ook elementen toevoegen. Dat werkt al sinds IE3 volgens mij, haha.

Dat IK het niet elegant vind is iets anders.

Enne: als je wilt dat het client-side gegenereerd form-element daadwerkelijk iets gaat doen (input naar database o.i.d.) zal je toch echt het script waar de form naar gestuurd wordt moeten editten (tenzij dat script heeeel "slim" opgezet is..)


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-01-2006 15:44 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 22 januari 2006 1:00 schreef Iskariot het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om een input element toe te voegen aan een form via javascript nadat de pagina al geladen is? Bijvoorbeeld als een gebruiker op een knop drukt. Of kan dit alleen via PHP o.i.d.?
Op zich niet al te moeilijk. Dan zou de code van de knop er zo uitzien ongeveer:

<input type="button" name="knop" value="Klikken kreng!" onClick="document.form.formnaam.veldnaam.value=\'Hier komt nieuwe tekst\'" />


[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 22-01-2006 15:45]



Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen