IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Topic over websites maken III Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-01-2006 15:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2006 15:35 schreef Snaack het volgende:
Heej, altx, met Javascript, bijv. document.write kan je zonder problemen client-side HTML aanpassen, dus ook elementen toevoegen. Dat werkt al sinds IE3 volgens mij, haha.



Niet als de pagina al geladen is. Met document.write overschrijf je dan de huidige content in plaats van dat je er iets in wijzigt. IE ondersteunt theoretisch wel invoegen van HTML (niet met document.write maar op een andere manier), maar zoals ik al zei, ik heb dat nog nooit goed werkend gezien...

quote:
Dat IK het niet elegant vind is iets anders.


Idd. Als het al zou kunnen, zou ik het persoonlijk nog steeds niet doen.

quote:
Enne: als je wilt dat het client-side gegenereerd form-element daadwerkelijk iets gaat doen (input naar database o.i.d.) zal je toch echt het script waar de form naar gestuurd wordt moeten editten (tenzij dat script heeeel "slim" opgezet is..)


Ja, je moet aan de ontvangende kant er inderdaad ook rekening mee houden (maar dat hou je toch). Daarom dat ik ook zei dat je er een defaultwaarde in moet stoppen. Als dat ding dan onzichtbaar blijft, gaat die defaultwaarde de database in en anders de waarde die de gebruiker opgegeven heeft.

Met "slimme" scripts aan de ontvangende kant moet je enorm uitkijken by the way, want met een beetje SQL-injection heb je de site dan zo gehacked.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-01-2006 16:01 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ok bedankt, denk dat ik ze gewoon een maximaal aantal keuze mogelijkheden geeft die ze in een poll kunnen zetten (zie toch niet zo snel een poll met meer als 20 mogelijkheden ontstaan).


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 22-02-2006 14:42 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Weet iemand of het mogelijk is om in flash (mx) iets te tekenen, en dan te "filmen" hoe je het tekent? (beetje vaag omschreven maar hopelijk begrijpen jullie wel wat ik bedoel)


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 22-02-2006 14:49 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht



Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 22-02-2006 14:52 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2006 14:49 schreef ouwe het volgende:
http://www.turbodemo.com/eng/index.htm


Dat is toch net iets anders dan ik bedoel, sorry. Ik bedoel zoals op deze website hoe het oscar beeldje word "getekend".

http://www.oscar.com/


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-02-2006 14:55 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Is dat niet gewoon een movieclip?


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 22-02-2006 14:56 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2006 14:55 schreef WMP het volgende:
Is dat niet gewoon een movieclip?


Ja ik denk het wel, maar hoe maak je zoiets?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-02-2006 14:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ja.

Edit: geen idee, hehe. Sorry!

Motion tweening en voor de grote tussenstappen een laag ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 22-02-2006 14:59]


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-02-2006 18:22 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Of de oldfashioned way: allemaal aparte frames gaan tekenen.
Al zou ik zoiets maken, zou ik dat denk ik wel zo doen. Veel werk, maar komt er -denk ik- wel het mooist uit te zien.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 23-02-2006 9:09 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2006 18:22 schreef WMP het volgende:
Of de oldfashioned way: allemaal aparte frames gaan tekenen.
Al zou ik zoiets maken, zou ik dat denk ik wel zo doen. Veel werk, maar komt er -denk ik- wel het mooist uit te zien.


Dat ga ik denk ik toch maar doen ja.. bedankt.


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 23-02-2006 22:53 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

hoe groot is het beeld wat je wilt gaan tekenen? als het net zoiets is als het oscar beeldje zou ik met een mask gaan werken: je moet eerst het object tekenen zoals hij is en daarna een cirkel maken en die als mask instellen en die tweenen over het object heen. zo kun je bepaalde onderdelen zichtbaar of juist onzichtbaar maken. maar hangt dus echt af hoe je plaatje eruit ziet en hoe gecompliceerd het is. zie ook de tutorials over masking


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 24-02-2006 0:05 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

dat lijkt mij ook de beste manier, eventuele beweging kan je er in die lijn dan nog inbrengen met motion tween


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 05-03-2006 17:32 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Hoe kan je de links naar andere delen op de site in de menubalk veranderen van een lelijk blauw woord met streep er onder naar gewoon een woord in normaal lettertype zonder streep er onder?
Hoop dat iemand het begrijpt.

Edit:
Nevermind, al gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 05-03-2006 17:44]


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 05-03-2006 20:09 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

css baby


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-03-2006 16:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Is er een mogelijkheid dat je een tekst op je site om een boog kan laten lopen en dat het dan ook nog scrollable is?

voorbeeld:



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 20-03-2006 16:13 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

en wil je de tekst daarbij links uitlijnen, of tegen die boog?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-03-2006 16:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik kan zoiets wel scripten, maar dat wordt een lastig javascriptje..


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-03-2006 16:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

dus het kan wel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-03-2006 16:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Vrijwel alles kan, haha

Maarruh, wordt een erg groot script. Minimaal een volle dag werk denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-03-2006 16:54]


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-03-2006 17:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hmm, ik heb besloten dat het toch maar niet scrollen wordt anders gaat de leesbaarheid naar de kl#ten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 07-04-2006 22:51 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Kan er op google niets over vinden, dus dan maar hier... Ik heb dus een frameset die opent op een pagina van 1024*768 maar nu wil ik dat bij een hogere resolutie de frameset horizontaal gecentreerd wordt. Is dit mogelijk en hoe????


Bazzio Attacks!!!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-04-2006 2:06 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2006 22:51 schreef bazzio het volgende:
Kan er op google niets over vinden, dus dan maar hier... Ik heb dus een frameset die opent op een pagina van 1024*768 maar nu wil ik dat bij een hogere resolutie de frameset horizontaal gecentreerd wordt. Is dit mogelijk en hoe????
Extra frameset eromheen bouwen? Als in:

cols *,1024,*
rows *,768,*

Ik heb al eeuwen niet meer met frames gewerkt dus vergeef het me. Met divs en css is het zoveel makkelijker:

#main
{
postition: absolute;
width: 1024px;
height: 768px;
left: 50%;
top: 50%
margin-left: -512px;
margin-top: -384px;
}



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-04-2006 14:50 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Thanks, ga ff kijken wat ik er mee kan.


Bazzio Attacks!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 09-04-2006 16:17 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Het is gelukt! Ik heb er een paar extra frames erom heen gezet. dat ik daar niet eerder zelf aan gedacht heb....


Bazzio Attacks!!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-06-2006 10:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Bestaat er een javascript voor het laten bewegen van je browser?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen