IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Biosphere Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2004 14:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik zou zweren dat er een topic was over deze muziek... afijn een nieuwe dan maar

ander topic aangaande o.a. Biosphere
Website

er komt dus een concert, wellicht iets voor de Belgen onder ons, want het is in Brussel... ik weet het nog niet, is me iets te ver weg.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 12-10-2004 12:44]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 11-10-2004 15:01 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Ik weet nou niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Ik heb heel vaak als ik naar een concert van een dergelijke band ga, ik half in slaap val omdat het gewoon simpelweg saai is. Ik vind het meer achtergrond muziek voor in je kamer maar goed, misschien dat het leuk kan zijn


Kankerlul


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2004 15:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

er zal geen pit ontstaan idd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-10-2004 20:08 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vet, ik zou Biosphere echt heeel graag willen zien. Ik kan helaas niet dat weekend.

Raar dat dat oude topic verdwenen is trouwens, zou het komen omdat ik het gestart heb .
Ik kan iedereen Biosphere aanraden trouwens, vooral 'Substrata'. Prachtig opgebouwde hele ijle ambient waarbij je je in een landschap waant dat langzaam om je heen 'geschilderd' wordt of zo. Achter Biosphere zit een gekke Noor, Geir Jensen, die ergens boven de poolcirkel woont met allemaal vette apparatuur.
Andere aanraders zijn 'Cirque' en 'Shenzou'. Ik vind 'Tour de la Lune' wat minder, en het oude werk voor 'Cirque' ook (bevat wat meer beats e.d.).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 11-10-2004 20:18 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2004 20:08 schreef M. het volgende:
Achter Biosphere zit een gekke Noor, Geir Jensen, die ergens boven de poolcirkel woont met allemaal vette apparatuur.



Vette apparatuur.
Je bedoelt een hele zwik frituurapparaten?

[Dit bericht is gewijzigd door kleine Micha Banaan op 11-10-2004 20:18]


And my marlboro light


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-10-2004 20:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zeg eens, bedankt voor het komen en een goede reis terug, Micha .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 11-10-2004 20:27 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Wat naar de poolcirkel?

nee man, maar het maken van een werkstuk over de Letse immigratiepolitiek en zware industriesector gaan een mens parten spelen

[Dit bericht is gewijzigd door kleine Micha Banaan op 11-10-2004 20:31]


And my marlboro light


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2004 7:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2004 20:08 schreef M. het volgende:
Vet, ik zou Biosphere echt heeel graag willen zien. Ik kan helaas niet dat weekend.

Raar dat dat oude topic verdwenen is trouwens, zou het komen omdat ik het gestart heb .
Ik kan iedereen Biosphere aanraden trouwens, vooral 'Substrata'. Prachtig opgebouwde hele ijle ambient waarbij je je in een landschap waant dat langzaam om je heen 'geschilderd' wordt of zo. Achter Biosphere zit een gekke Noor, Geir Jensen, die ergens boven de poolcirkel woont met allemaal vette apparatuur.
Andere aanraders zijn 'Cirque' en 'Shenzou'. Ik vind 'Tour de la Lune' wat minder, en het oude werk voor 'Cirque' ook (bevat wat meer beats e.d.).
jep ik ken substrata een beetje, moet er meer van luisteren iig. Misschien dat mijn bruder wil gaan, dan ga ik lekker mee.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 12-10-2004 12:09 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

originele topic is niet verdwenen hoor: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=609464

(ps: leer deftig zoeken )


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2004 12:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

had meneer Dwaalnicht maar Biosphere in de topictitel moeten zetten , ik zal de link in de openingspost zetten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 11-01-2007 21:26 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Geir Jenssen - Cho Oyu 8201m (Field Recordings From Tibet)

Geir Jenssen heeft onder zijn eigen naam (dus niet Biosphere!) een album uitgebracht met daarop opnames die hij maakte tijdens zijn reis in Tibet (september + oktober 2001).
Je hoort vooral geluiden en nauwelijks muziek. Hoewel Cho Oyu 8201m aan de basis stond van Dropsonde, dat in 2006 is uitgebracht.

Veel geluiden dus en met het bijbehorende reisverslag (en een beetje fantasie) alsof je zelf aanwezig was op Cho Oyu.
€ 15,30 voor de cd is altijd nog goedkoper dan wat Geir Jenssen voor de reis betaalde (ergens tussen de 4000 en 5000 Engelse ponden). Dus toch maar mijn fantasie gebruiken...

Indien je het meeste werk van Biosphere oorstrelend vind, dan past deze cd zeker in je collectie.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-01-2007 10:28 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Substrata is natuurlijk geweldig, helemaal in de verpakking met Man With A Movie Camera . een goede tweede is Atour de la Lune. Die plaat is niets anders dan een combinatie drones en andere geluiden op hele rare frequenties die je via mp3's maar zéér matiog kan horen en pas op een goede instalatie pas echt tot in recht komt. Dropsonde, Shenzoe en Cirque zijn ook goed maar ook een van zijn meesterwerken heeft hij samen met 'die andere geweldige Noorse amient maker' Helge Sten (AKA Deathrod) gemaakt: Nordheim transformed.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-01-2007 17:39 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 21:26 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Geir Jenssen - Cho Oyu 8201m (Field Recordings From Tibet)

Geir Jenssen heeft onder zijn eigen naam (dus niet Biosphere!) een album uitgebracht met daarop opnames die hij maakte tijdens zijn reis in Tibet (september + oktober 2001).
Je hoort vooral geluiden en nauwelijks muziek. Hoewel Cho Oyu 8201m aan de basis stond van Dropsonde, dat in 2006 is uitgebracht.

Veel geluiden dus en met het bijbehorende reisverslag (en een beetje fantasie) alsof je zelf aanwezig was op Cho Oyu.
€ 15,30 voor de cd is altijd nog goedkoper dan wat Geir Jenssen voor de reis betaalde (ergens tussen de 4000 en 5000 Engelse ponden). Dus toch maar mijn fantasie gebruiken...

Indien je het meeste werk van Biosphere oorstrelend vind, dan past deze cd zeker in je collectie.
`

net binnen, vanavond luisteren!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 30-01-2007 19:55 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

En wat vind je van het album?


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-01-2007 20:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

de ervaring is alleen compleet als je zijn dagboek leest & de foto's bekijkt als je de muziek luisterd. De opnamen van zij wereldontvanger boven de 5000 metyer zijn geweldig en het album heeft een hele mooie en geisoleerde fseer. ben er blij mee


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 30-01-2007 20:58 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Onsamenhangend is het album(*) niet, maar zonder dat boekwerk begrijp je inderdaad nauwelijks wat van het album.

Ik wou bijna zeggen "de muziek", maar dat kan het niet genoemd worden. Het album is echter wel een mooie aanwinst.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-04-2007 11:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik heb 'Shenzou' weer eens aanstaan. Wat een heerlijk rustig en prachtig schijfje is dat toch. De eerste tien nummers zijn gebasseerd op werken van Debussy en dat resulteert in sleepende, langzaam opbouwende muziek.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-06-2011 13:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nieuwe staat op de luisterpaal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-06-2011 14:47 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ha, bedankt voor de tip, goeie poeier.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-07-2011 11:30 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

veel respect voor deze man. ik krijg altijd rare gedachten als ik zijn muziek luister.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ed
Usericon van Ed
Posted 01-07-2011 22:41 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Wist nog geen eens dat er een nieuwe aankwam! Ben erg fan... ben benieuwd


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-07-2011 0:22 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 30 juni 2011 13:05 schreef spectre het volgende:
Nieuwe staat op de luisterpaal
Wrm zie ik'm niet, hoe heet'ie?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2011 9:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je bent te laat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-07-2011 11:01 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 6 juli 2011 9:10 schreef spectre het volgende:
Je bent te laat
En vraag nummer twee?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2011 11:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Google?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-07-2011 11:20 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 6 juli 2011 11:19 schreef spectre het volgende:
Google?
Tssssss, gisteren op Platomania wel even gezocht, maar daar staan meerdere releases voor '11. Re-releases?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen