IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : De grootste Nederlander Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-10-2004 10:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Appels met broccoli vergelijken, een beetje onzinnige actie. Maar goed, het geeft wel gespreksstof.

De huidige top 10 (voor diegenen die het niet meegekregen hebben):

Johan Cruijff, Anne Frank, Willem van Oranje, Willem Drees, Pim Fortuijn, Michiel de Ruyter, Desiderius Erasmus, Anthony van Leeuwenhoek, Van Gogh, Rembrandt.


Het schijnt dat Pim Fortuijn 2e staat in de tussenstand (). Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar ofwel Anthony van Leeuwenhoek ofwel Willem van Oranje.

Voorkeuren? Of hoort er een metal-icoon in?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-10-2004 10:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Johan Cruyff natuurlijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 14-10-2004 10:31 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

A. Haezes


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2004 10:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Als Anna Frank maar niet wint. Niet dat ik anti joods ben (en wat zij heeft doorstaan is uitermate triest) maar dat iemand uit medelijden of PC-ness het wint van mensen zoals Van leeuwenhoeck, die op basis van hun kwaliteiten echt iets hebben betekend is moeilijk te slikken voor mij. Overigens is het zeer raar dat Christian Huygens, Tinbergen en Karel de Grote niet in de list staan.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-10-2004 10:35 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Huijgens en Tinbergen zaten geloof ik wel in de Top 20, maar net buiten de top 10. Karel de Grote lijkt me te vroeg om echt als a) Nederlander of b) belangrijk voor Nederland aangemerkt te worden.

Overigens zou ik liever Thorbecke (opsteller van de nederlandse grondwet) in de top 10 gezien hebben dan Fortuijn of Anne Frank.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-10-2004 10:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Johan Cruyff.

Ik zal een uitgebreide uiteenzetting waarom nu nog even achterwege moeten laten i.v.m. werk maar ik ga hem zeker nog posten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 14-10-2004 10:35 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:32 schreef attila_de_hun het volgende:
...en Karel de Grote niet in de list staan.

Gast, die was van Gent (Oost-vlaanderen, België)


mvg wk10


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-10-2004 10:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-10-2004 10:37 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 14 oktober 2004 10:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Overigens is het zeer raar dat Christian Huygens, Tinbergen en Karel de Grote niet in de list staan.


Mee eens. Die hebben stuk voor stuk meer voor Nederland betekend dan enige andere personages in deze lijst (ik noem Pim Fortuyn, en zéker Anne Frank. Triest idd wat zij heeft moeten doorstaan, maar in hoeverre dit belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van ons land is mij een raadsel).


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2004 10:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:35 schreef windkracht10 het volgende:
Gast, die was van Gent (Oost-vlaanderen, België)


En uit welke streek komen Anna Frank en Willem van Oranje vandaan?


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 14-10-2004 10:38 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:37 schreef attila_de_hun het volgende:
En uit welke streek komen Anna Frank en Willem van Oranje vandaan?

Nederland?


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2004 10:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:38 schreef windkracht10 het volgende:
Nederland?


Nee, slimmerik. En donder nu maar op want op mensen die niet met een beetje normaal kunnen discusiëren zit verder niemand hier te wachten.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-10-2004 10:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Belachelijk dat de enige vrouw in de top 10 niet eens een Nederlandse is!! Wat nou emancipatie, waar is Mevr. Jacobs dan...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-10-2004 10:41 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 oktober 2004 10:38 schreef windkracht10 het volgende:
Nederland?
Nope, dat zijn geen Nederlanders.

Verder vind ik 't maar een moeilijke keuze... ik zou denk ik voor de Ruyter kiezen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-10-2004 10:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:27 schreef Mark het volgende:
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar ofwel Anthony van Leeuwenhoek ofwel Willem van Oranje.

Voorkeuren? Of hoort er een metal-icoon in?

Weet je ook wat ze gedaan hebben, of vindt je hun namen gewoon intressanter klinken?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-10-2004 10:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Uiteraard weet ik wat ze gedaan hebben, ik ben bioloog. Anthony van Leeuwenhoek is een van de meest toonaangevende wetenschappers ooit; hij heeft de eerste degelijke microscoop ontwikkeld en hiermee als eerste persoon ooit micro-organismen bestudeert. Hij is de eerste die bacterien heeft waargenomen, de eerste die de sperma-cel en de werking ervan heeft beschreven, etc.

Willem van Oranje heeft leiding gegeven aan het verzet tegen de Spanjaarden en is hiermee zo'n beetje de grondlegger van ons hele land. Denk je dat er iemand in nederland is die niet weet wat willem van oranje gedaan heeft dan?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-10-2004 10:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:40 schreef ghoulliette het volgende:
Belachelijk dat de enige vrouw in de top 10 niet eens een Nederlandse is!! Wat nou emancipatie, waar is Mevr. Jacobs dan...


Wie?


...moeten er vrouwen op de lijst alleen maar om vrouwen op de lijst te hebben?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 14-10-2004 10:46 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Nee, slimmerik. En donder nu maar op want op mensen die niet met een beetje normaal kunnen discusiëren zit verder niemand hier te wachten.

Willem van Oranje heeft mischien veel betekent voor Nederland. Karel de Grote voor een heel stuk europa in't algemeen. Past niet echt onder "grootste nederlander" vind ik. Mijn mening. Alsof ik daarvoor ga opdonderen.


mvg wk10


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-10-2004 10:46 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Jacobs staat in de top 20.

11e zelfs, geloof ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 14-10-2004 10:46]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-10-2004 10:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 oktober 2004 10:45 schreef Mark het volgende:
Denk je dat er iemand in nederland is die niet weet wat willem van oranje gedaan heeft dan?
Hee, er lopen tegenwoordig al 'jeugdige Nederlanders' rond die niet weten wie Hitler was en dat staat nog een stuk dichter bij dan Willem van Oranje.


I'm not being rude. You're just insignificant.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-10-2004 10:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:45 schreef Mark het volgende:
Uiteraard weet ik wat ze gedaan hebben, ik ben bioloog. Anthony van Leeuwenhoek is een van de meest toonaangevende wetenschappers ooit; hij heeft de eerste degelijke microscoop ontwikkeld en hiermee als eerste persoon ooit micro-organismen bestudeert. Hij is de eerste die bacterien heeft waargenomen, de eerste die de sperma-cel en de werking ervan heeft beschreven, etc.

Willem van Oranje heeft leiding gegeven aan het verzet tegen de Spanjaarden en is hiermee zo'n beetje de grondlegger van ons hele land. Denk je dat er iemand in nederland is die niet weet wat willem van oranje gedaan heeft dan?


euh ja, ik bijvoorbeeld. Ik interesseer me dan ook geen ene reet voor geschiedenis. Wat jij me nu verteld is zo'n beetje alles wat ik ervan weet en reden genoeg om hem als #1 te beschouwen in dit dommen lijstje


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-10-2004 10:50 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 oktober 2004 10:48 schreef 0Tolerence het volgende:
euh ja, ik bijvoorbeeld. Ik interesseer me dan ook geen ene reet voor geschiedenis. Wat jij me nu verteld is zo'n beetje alles wat ik ervan weet en reden genoeg om hem als #1 te beschouwen in dit dommen lijstje
Dat jij je niet in geschiedenis interesseert maakt jou eerder dom dan dit lijstje...


I'm not being rude. You're just insignificant.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-10-2004 10:51 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:50 schreef helmet het volgende:
Dat jij je niet in geschiedenis interesseert maakt jou eerder dom dan dit lijstje...


Nee, dat maakt mij keuzes maken in interesses die ik heb. Dat je mij daarom afserveert maakt jou ignorant en dom tegelijk


"This one is older than shit, heavier than time!"


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-10-2004 10:51 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 oktober 2004 10:45 schreef Mark het volgende:
Uiteraard weet ik wat ze gedaan hebben, ik ben bioloog. Anthony van Leeuwenhoek is een van de meest toonaangevende wetenschappers ooit; hij heeft de eerste degelijke microscoop ontwikkeld en hiermee als eerste persoon ooit micro-organismen bestudeert. Hij is de eerste die bacterien heeft waargenomen, de eerste die de sperma-cel en de werking ervan heeft beschreven, etc.

Willem van Oranje heeft leiding gegeven aan het verzet tegen de Spanjaarden en is hiermee zo'n beetje de grondlegger van ons hele land. Denk je dat er iemand in nederland is die niet weet wat willem van oranje gedaan heeft dan?


Das allemaal zo lang geleden. Dan vind Nederland waarschijnlijk ons te vroeg overleden Pimmetje een betere keuze. Al weet bijna niemand meer waarom..


Een kleine snol zit zo vol.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-10-2004 10:52 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, het is triest, maar zal ongetwijfeld waar zijn.

Overigens zouden wat mij betreft Fortuijn, Anne Frank en Drees eruit mogen. En dan Thorbecke, Jacobs en Huijgens erin. Maar goed, iedereen zal zo wel zijn voorkeuren hebben.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2004 10:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2004 10:46 schreef windkracht10 het volgende:
Willem van Oranje heeft mischien veel betekent voor Nederland. Karel de Grote voor een heel stuk europa in't algemeen. Past niet echt onder "grootste nederlander" vind ik. Mijn mening. Alsof ik daarvoor ga opdonderen.


hoeft ook niet. (het gaat meer over je toon,niet de inhoud; maar goed wat mij betreft ).
Maar nu geef je zelf al aan dat de rol van Karel de Grote op wereldschaal juist veel groter was dan die van Willem van Oranje. En geef je ook aan dat je niet perse een "zuivere" nederlander hoeft te zijn. (dus ontkracht je je eerste commentaar op mij) En de grenzen van vroeger waren natuurlijk idd veel anders. Vlaanderen heeft zich pas redelijk laat afgesplitst van Nederland Mogen die mensen die toendertijd in het huidige Vlaanderen wonen ook meedoen? Lijkt me wel.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen