IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Vraag aan Shera (e.a.) Vorige pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2002 23:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2002 23:38 schreef mislyd het volgende:
Ik veronderstel dat het mogelijk is dat er doorheen de evolutie ook leven heeft bestaan dat perfect kon functioneren in zijn omgeving, maar zich minder makkelijk kon voortplanten dan eventueel kwalitatief minder sterke soorten, en daarom is uitgestorven.
Of is dit niet wat je vroeg?


Je zei letterlijk dat voortplanting toeval was. dat is volgens mij niet het geval. dieren kiezen uiterst selectief hun partner. zelfs bij planten gebeurt dit indirect. De partnerkeuze is dus niet toevallig. ik zocht het meer in deze hoek.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-09-2002 23:46 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 september 2002 23:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Je zei letterlijk dat voortplanting toeval was. dat is volgens mij niet het geval. dieren kiezen uiterst selectief hun partner. zelfs bij planten gebeurt dit indirect. De partnerkeuze is dus niet toevallig. ik zocht het meer in deze hoek.


Ja, op die manier.. Ik bedoelde dat het bestaan van genen die voortplanting mogelijk maken, het resultaat van een toevallige mutatie waren. (puur biologisch niveau)

Maar inderdaad, na zovele jaren evolutie is de hele voortplantingsplantingsprocedure een ingewikkelde zaak geworden. Bij mensen spelen natuurlijk een heleboel cultureel/sociale factoren mee, gemengd met genetische achtergrond. Dat is allesbehalve toevallig, ja..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2002 23:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2002 23:46 schreef mislyd het volgende:
Ja, op die manier.. Ik bedoelde dat het bestaan van genen die voortplanting mogelijk maken, het resultaat van een toevallige mutatie waren. (puur biologisch niveau)

Maar inderdaad, na zovele jaren evolutie is de hele voortplantingsplantingsprocedure een ingewikkelde zaak geworden. Bij mensen spelen natuurlijk een heleboel cultureel/sociale factoren mee, gemengd met genetische achtergrond. Dat is allesbehalve toevallig, ja..


overigens is het boeiend om voorbeelden te lezen dat de selectie op partner soms tegendraads werkt op overlevingskans van het indidvidu. een hypothetisch bijvoorbeeld: vrouwtjes preferen uiterst fel gekleurde mannetjes. een knalrode vogel is veel eerder zichtbaar voor predatoren. uiterst boeiend maar des te ingewikkelder.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-09-2002 0:00 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Inderdaad boeiend en ingewikkeld! Daarom denk ik ook dat natuur chaotisch is, en dat je niet kan spreken van een natuurlijke balans. Het zou allemaal veel efficiƫnter en saai kunnen zijn in de natuur. Maar dat is het gelukkig niet.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 02-09-2002 0:01 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hmmmm... stel je nu dit ff voor...
Mislyd en Attila, met een groene regenjas, buiten zittend in het (al even groene) gras, gezellig samen met een verrekijker naar de vogels kijkend... mooi beeld toch?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-09-2002 0:11 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Die groene regenjas zit me toch dwars (ja zelfs voor een treehugger als ik)..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 02-09-2002 0:21 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2001 15:03 schreef SheRa het volgende:
Over het algemeen verneukt de mens gewoon alles wat waarde heeft, en concentreert zich enkel op persoonlijke, oppervlakkige geneugten. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening...


En waarop concentreren al die andere dier soorten zich dan? idd, oppervlakkige dingen, met als enige verschil dat wij ons daar van bewust zijn en zij niet, maar die "oppervlakige dingen" zoals voortplanting, agressie, overlevingsdrang, zijn inherent aan de natuur zonder, zou geen enkele dier soort overleven incluus de mens. De aarde zou 'n kale brok steen zijn, geheel leeg ook de mooie natuur zou er niet zijn.

quote:
Op 18 december 2001 13:01 schreef SheRa het volgende:
Van mij mag iedereen eraan. Laat de boel maar ontploffen ofzow. Ik offer me er graag voor op. Mensen zijn zielig, waardeloos... een ziekte voor de aarde, en elkaar.


Een ziekte voor de aarde en elkaar? En toch deel jij je leven met iemand anders, in de persoon van jenje, nu zou ik kunnen zeggen dat, dat hypocriet is maar die keuze laat ik aan jullie want dat zijn mijn zaken niet. MAAR, je geeft jezelf dus net zo hard over aan die oppervlakkige behoeftes, liefde (of relatie) is een product van een aantal primaire impulsen van overlevings drang, liefde is welliswaar gebaseerd op aanvaarding van de andere partij in een relatie, maar dat is weer gebaseerd op de onderbewuste jacht naar sterke genen.

--------------------------------------------

Op en persoonlijk vlak wil ik nog ff kwijt dat ik dus redelijk depresief wordt van de de reacties in dit topic, in heel veel reacties proef ik een vraag naar eerlijkheid, rechtvaardigheid, en uitleg. (of een een onbegrip voor het ontbreken daarvan).

Maar mensen zijn jullie dan alle maal zo naief? Eerlijkheid & Rechtvaardigheid zijn dingen uit sprookjes boeken waar goed altijd van kwaad wint (hoe het ook belichaamt mogen worden door de mens of wat anders). En uitleg? Helaas sommige vragen kennen geen eenduidig antwoord, het zij zo. m.a.w. "Welcome to the Real World" een wereld waarin al die dingen mooi klinken maar nooit werkelijkheid zullen worden.

Maar om daardoor nou de mensheid te gaan haten? Waarom zou je? Dit zal wel ontzettend egocentrisch en individuaalistisch klinken maar aan het eind van de dag is er maar 1 persoon waar ik mee moet kunnen leven omdat ik nooit van 'm af kan, en dat ben ik zelf. Dus wat de rest van de mensheid ook uitspookt, dat is eerlijk gezegd gewoon mijn verantwoording niet.

Ik ben slecht verantwoordelijk voor mezelf, en verder niemand! Daarom kan ik ook met mezelf leven, ik kan kiezen ooit kinderen te hebben en pas dan zal ik verantwoordlijk zijn voor een paar andere leden van de mensheid voor 'n tijdje dan tenminste.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-09-2002 16:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 0:11 schreef mislyd het volgende:
Die groene regenjas zit me toch dwars (ja zelfs voor een treehugger als ik)..


mij ook . echte natuurontdekkers zijn niet bang om nat te worden.en wie zegt dat je als treehugger niet cool mag zijn? toch?


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 07-09-2002 17:35 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

[QUOTE]
Vind je dat niet een beetje egoistisch van jezelf?
[QUOTE]

ja eigenlijk wel ja


Do or do not. There is no try.


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 07-09-2002 17:36 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

hmmmmmm


Do or do not. There is no try.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen