IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Fields of the Nephilim Volgende pagina
lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 20-10-2004 22:48 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Nog meer liefhebbers hier van deze legendarische gothrock band met cowboy image? Ik vind ze in ieder geval erg goed, alleen jammer dat ik ze nooit live heb gezien En jammer dat er totale onduidelijkheid is of deze band überhaupt nog bestaat... Maar ik vind dat ze wel een topic verdiend hebben.

Ook de bands die verwant zijn aan Fields of the Nephilim zijn trouwens meer dan de moeite waard; neem bijvoorbeeld NFD (gothrock/metal), The Nefilim (metal) en het wat experimentelere The Saints of Eden (mix van dance, industrial en heavy gitaren).

websites:
Fields of the Nephilim (official): http://www.fields-of-the-nephilim.com

fansite voor alle projecten: http://www.nefilim.de


no text supplied


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-10-2004 22:51 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik ken alleen het album Elizium en dat album heeft een erg vette sfeer vind ik. Ik geloof dat ik ooit ook een ander album heb gehoord, wat erg tegenviel, maar ik weet niet meer wat de titel daarvan was.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-10-2004 22:52 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ken ze wel van een paar nummers ja, heerlijke band, 80's wave heerscht


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 20-10-2004 23:03 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Laatst weer een cd-tje van deze band gekocht, Earth Inferno met een aantal geweldige nummers

Had er vroeger meer van (op vinyl) maar destijds geruild tegen ik dacht de Sisters of Mercy en een andere band.


Hatsjikidee!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-10-2004 8:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb zelf het album Zoon van The Nefilim en het bijbehorende singletje. Verder had ik een tijdje geleden wat albums gedownload van Fields of the Nephilim. Maar waar Zoon een van mijn favoriete albums is, vind ik Fields of the Nephilim persoonlijk niet zo veel aan. (Maar wat niet is, kan nog komen...)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-10-2004 8:43 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Erg veel van gehoord, omdat ik vroeger een aantal vrienden had die erg diep in de wave en gothic zaten. Heb eigenlijk maar 1 nummer uit die tijd kunnen onthouden, en dat is Tower of Strenght van...(bandnaam effe kwijt..)

edit; The Mission misschien??

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 21-10-2004 8:43]


spelfout weggehaald...


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 21-10-2004 10:12 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Ja, die is van The Mission. Ook een heerschende band trouwens!

Bij Fields denk je aan nummers als Preacher Man, Dawnrazor, Vet for the Insane, Laura, The Watchman, Moonchild, Last Exit for the Lost, For her Light, Submission, In Every Dream Home A Heartache (or. van Roxy Music) of zelfs later werk als From the Fire, Darkcell AD, Fallen of One More Nightmare.

[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 21-10-2004 10:12]


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 21-10-2004 11:23 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 21 oktober 2004 8:36 schreef altx het volgende:
Ik heb zelf het album Zoon van The Nefilim en het bijbehorende singletje. Verder had ik een tijdje geleden wat albums gedownload van Fields of the Nephilim. Maar waar Zoon een van mijn favoriete albums is, vind ik Fields of the Nephilim persoonlijk niet zo veel aan. (Maar wat niet is, kan nog komen...)


What he said.



don't mistake lack of talent for genius


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 21-10-2004 11:50 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

Dat is nou goede heavy gothic.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 21-10-2004 13:13 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik het album The Nephilim het meest sfeervolle. Mooie nummers met onder andere samples van de film Name Of The Rose.

Op de Burning The Fields e.p. is trouwens nog een saxofonist te horen. Maar dat was in hun beginjaren...


Convoid
Usericon van Convoid
Posted 21-10-2004 23:34 by Convoid Wijzig reactieProfiel van ConvoidQuote dit bericht

Ik heb ze live bezig gezien, en dat was zeker geen pretje! Het was de hergroepeerde versie op Euro Rock, overdag nog wel!! Maar op cd zijn de Nephilim fantasties, erg donker en sfeervol. Ideaal om de Herfst te verwelkomen...


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 22-10-2004 16:04 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 21 oktober 2004 10:12 schreef TekNoir het volgende:
Ja, die is van The Mission. Ook een heerschende band trouwens!

Bij Fields denk je aan nummers als Preacher Man, Dawnrazor, Vet for the Insane, Laura, The Watchman, Moonchild, Last Exit for the Lost, For her Light, Submission, In Every Dream Home A Heartache (or. van Roxy Music) of zelfs later werk als From the Fire, Darkcell AD, Fallen of One More Nightmare.


tsssk, gewoon de klassieker Sumerland vergeten... idiot!

mijn persoonlijke favorieten zijn Sumerland, For her Light, Moonchild en Psychonaut lib.III, waarbij ik Sumerland en Psychonaut lib.III wel wat weg vind hebben van het meer epische werk van The Doors (The End bijvoorbeeld).


no text supplied


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 22-10-2004 22:28 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2004 16:04 schreef lykle_wolfheart het volgende:
tsssk, gewoon de klassieker Sumerland vergeten... idiot!

mijn persoonlijke favorieten zijn Sumerland, For her Light, Moonchild en Psychonaut lib.III, waarbij ik Sumerland en Psychonaut lib.III wel wat weg vind hebben van het meer epische werk van The Doors (The End bijvoorbeeld).


Allemaal van Earth Inferno...

edit: behalve misschien het lib.III gedeelte van Psychonaut

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 22-10-2004 22:29]


Hatsjikidee!


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 22-10-2004 23:06 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 22 oktober 2004 22:28 schreef Unholy Mary het volgende:
Allemaal van Earth Inferno...



logisch, dat is een live (best of) album...


no text supplied


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 24-10-2004 20:26 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Bah ja...maar ik vind dat ze wel heel erg hun best doen om op de Sisters of Mercy te lijken...maar 'Moonchild' weet ik best te pruimen.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 24-10-2004 21:46 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2004 20:26 schreef madeline usher het volgende:
Bah ja...maar ik vind dat ze wel heel erg hun best doen om op de Sisters of Mercy te lijken...maar 'Moonchild' weet ik best te pruimen.


Vind de Sisters toch nog steeds een slag apart. Fields of the Nephilim is naar mijn idee een behoorlijk stuk 'zweveriger' dan de Sisters of Mercy.


Hatsjikidee!


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 15-01-2005 14:16 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Op 3 februari speelt NFD (met 2 FotN leden) in 013. De band sluit stylistisch perfect aan bij FotN, is alleen iets meer metal qua riffs. Gothtronic verloot drie maal 2 kaartjes voor dit optreden d.m.v. een prijsvraag. Succes!


no text supplied


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 30-01-2005 14:58 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

goeie band, prettige sfeer!



TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 03-02-2005 11:11 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

wees erbij, NFD in de 013 met the Wounded, de Gothtronic kaarten zijn inmiddels verloot, de gelukkige winnaars hebben antwoord gehad!



http://www.gothtronic.com


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 03-06-2005 22:51 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2004 21:46 schreef Unholy Mary het volgende:
Vind de Sisters toch nog steeds een slag apart. Fields of the Nephilim is naar mijn idee een behoorlijk stuk 'zweveriger' dan de Sisters of Mercy.


Ben ik mee eens. Kheb de verzamelaar (revelations) ooit gekocht. Goede goth/metal/wave band. Ze creeren een melancholische sfeer. En dat "cowboy" -achtige herken ik ook wel een beetje.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2005 20:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Net "Fallen" opgezet, chill plaatje!

Net wat nummers van Revelation erdoor, en nu hoor ik duidelijk het "cowboy" randje uit de eerst post hier

Vind ik de Fallen nummers toch leuker (het titelnummer )

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-11-2005 20:53]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 15-11-2005 20:53 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Voor Nephilim begrippen is Fallen juist een mindere plaat, ook nooit goedgekeurd door MCoy maar wel door label uitgebracht. het bevat restmateriaal en oudere outtakes. het nieuwe album Mourning Sun is daarentegen het beste werk sinds de legendarische Elyzium plaat.

Mouring Sun zou met een recensie niet misstaan op Zware Metalen. Bij ons is dit schijfje dat komende week uitkomt iig cd van de maand. Echt goed!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2005 20:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2005 20:53 schreef TekNoir het volgende:
Voor Nephilim begrippen is Fallen juist een mindere plaat, ook nooit goedgekeurd door MCoy maar wel door label uitgebracht. het bevat restmateriaal en oudere outtakes. het nieuwe album Mourning Sun is daarentegen het beste werk sinds de legendarische Elyzium plaat.

Mouring Sun zou met een recensie niet misstaan op Zware Metalen. Bij ons is dit schijfje dat komende week uitkomt iig cd van de maand. Echt goed!
Hmm, misschien scheelt de onbevooroordeelde blik dan; ik vind het wel vet. Niet echt geniaal, maar gewoon lekker.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 15-11-2005 21:30 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 15 november 2005 20:54 schreef ZelThoR het volgende:
Hmm, misschien scheelt de onbevooroordeelde blik dan; ik vind het wel vet. Niet echt geniaal, maar gewoon lekker.


Denk dat je met de nieuwe plaat ook wel wat kunt dan, is best wel 'metal' voor FotN en gewoon steengoed.


no text supplied


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-11-2005 21:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ja, ik had daar een review van gelezen, was wel benieuwd, maar kon hem niet vinden zo snel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 15-11-2005 23:09 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Beluister vooral ook 'Elizium' eens. Eén van de gaafste platen ooit .


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen