IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Het einde van de videotheken in zicht??? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 11:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Van Fok!!

'Videotheken in moeilijkheden door thuiskopiëren'

Tachtig procent van de videotheken in ons land hebben dit jaar de omzet zien dalen. En volgens W. van Teeseling, directeur van de Nederlandse Video Detaillisten Organisatie (NVDO), ligt de schuld bij de toenemende populariteit van illegale kopieën van films.

In vergelijking met vorig jaar hebben de videotheken zo'n 8 tot 15 procent minder omgezet in vergelijking met vorig jaar. Vooral consumenten die meerdere keren per maand de videotheek bezoeken, zouden hun aandacht hebben verlegd naar illegale kopieën. Inmiddels zouden dit jaar zo'n 15 tot twintig videotheken -op een totaal van rond de duizend- hun deuren hebben gesloten vanwege de dalende omzetten.

Twee jaar geleden vond een soortgelijk onderzoek plaats en toen was nog sprake van een consolidatie van de omzet. Daarvoor, in de periode van 1999 tot 2001, groeide de omzet nog flink, doordat de dvd toen massaal doorbrak.

De branche heeft inmiddels een actie opgestart tegen deze piraterij. De belanghebbenden in de filmbranche startten de campagne filmdiefstal.nl, waarbij geprobeerd wordt mensen bewust te maken van de gevolgen van het illegaal kopiëren. De campagne is opgestart in de Nederlandse bioscopen en zal binnenkort worden uitgebreid naar de videotheken.


Het verhaal is identiek aan cd's. Aangezien iedereen een snelle internet verbinding heeft is het p2p systeem zeer handig om veel "gratis" binnen te halen.
Maar waarom inferieure troep downloaden? DVD's kunnen heel goedkoop zijn als je een beetje geduld hebt. Zelfs een nieuwe titel als "Monster" ligt nu al in de koopjesbak bij Free-recordshop. En aangezien ik altijd in een rij sta mety mesne die torens vol DVD's in handen hebben denk ik dat hiermee nog een belangrijke reden aanwezig is voor de "teloorgang" van videotheken.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 25-10-2004 11:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Had 't twee weken terug ook al ergens gelezen.. Fok is een beetje erg traag weer

Anyway, dat krijg je natuurlijk als je de prijzen op loopt te drijven. Als ik voor minder dan het dubbele een DVD kan laten overkomen uit Engeland dan ga ik die films echt niet meer huren om ze vervolgens weer terug te brengen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 11:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Het verhaal is identiek aan cd's. Aangezien iedereen een snelle internet verbinding heeft is het p2p systeem zeer handig om veel "gratis" binnen te halen.
Maar waarom inferieure troep downloaden? DVD's kunnen heel goedkoop zijn als je een beetje geduld hebt. Zelfs een nieuwe titel als "Monster" ligt nu al in de koopjesbak bij Free-recordshop. En aangezien ik altijd in een rij sta mety mesne die torens vol DVD's in handen hebben denk ik dat hiermee nog een belangrijke reden aanwezig is voor de "teloorgang" van videotheken.

Ik denk zelf ook dat het feit dat het kopen van DVD's spotgoedkoop is tegenwoordig erg bijdraagt aan het dalen van de omzet. En als het echt zo op CD's lijkt kunnen ze een paar jaar met lagere omzet wachten en dan gaan ze weer meer verhuren dan voorheen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Odal
Usericon van Odal
Posted 25-10-2004 11:13 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

Tja dan moeten ze die boel allemaal maar wat goedkoper maken he?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-10-2004 11:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Videotheken hebben een groot nadeel: je moet de films terugbrengen. Met de komst van goedkope digitale media die het materiaal na een bepaalde tijd of en bepaald aantal viewings wissen wordt dit nadeel weggeblazen.

Traditionele videotheken --> Ovens

Digitale videotheken of ‘gewone videotheken’ waar je media kunt huren en niet hoeft terug te brengen -->


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 11:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:12 schreef helmet het volgende:
Had 't twee weken terug ook al ergens gelezen.. Fok is een beetje erg traag weer

Anyway, dat krijg je natuurlijk als je de prijzen op loopt te drijven. Als ik voor minder dan het dubbele een DVD kan laten overkomen uit Engeland dan ga ik die films echt niet meer huren om ze vervolgens weer terug te brengen.


idd. maar ik snap niet goed waarom sommige toptitels (los van je persoonlijke smaak) zo snel al goedkoop zijn.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 11:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:17 schreef attila_de_hun het volgende:
idd. maar ik snap niet goed waarom sommige toptitels (los van je persoonlijke smaak) zo snel al goedkoop zijn.

sommige dingen floppen heel snel.

Don't underestimate the power of the flop!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 11:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

En waarom staat deze eigenlijk in algemeen? Nieuws en media lijkt me beter, nou ja, whatevor.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 25-10-2004 11:20 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Lekker makkelijk. Het thuiskopieren de schuld geven.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-10-2004 11:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:17 schreef attila_de_hun het volgende:
idd. maar ik snap niet goed waarom sommige toptitels (los van je persoonlijke smaak) zo snel al goedkoop zijn.
Juist om met de videotheken te concurreren denk ik. Een studio ziet liever enkele tientallen duizenden DVD’s met een lage marge over de toonbank gaan dan een paar duizend met een hoge marge (rental DVD’s kosten een paar honderd euro)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 11:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:18 schreef ZelThoR het volgende:
sommige dingen floppen heel snel.

Don't underestimate the power of the flop!


neen, maar wanneer is iets een "flop"? "Pirates of the carribean" is toch geen flop (er komt zelfs een vervolg) maar ook die titel is goedkoop te krijgen. Mogelijk accepteren maatschappijen lagere winstmarges of cashen ze vooral met de bioscoopvertoningen (iets wat met een cd natuurlijk niet kan).

ed: Chelman heeft al enige inzchten met ons gedeeld.

Maar goed, lang leve de DVD en opzouten met die tering VHS-banden (of zijn er, vergelijkbaar als met de vinylfreaks, fanaten die vasthouden van het "warmere" beeld op een videoband??. )

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-10-2004 11:23]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 11:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:20 schreef filosofem het volgende:
Lekker makkelijk. Het thuiskopieren de schuld geven.

Ja, dat is sowieso te makkelijk, de schuld aan externe factoren leggen. Als ze dan nog zeggen: 'bla bla bla, het komt omdat mensen teveel kopiëren, dus we gaan ervoor zorgen dat kopiëren niet meer aantrekkelijk is t.o.v. huren', dan maken ze nog een beetje indruk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Odal
Usericon van Odal
Posted 25-10-2004 11:23 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

Wat ook verstandig is, is om alle films tegelijk uit te brengen over de gehele planeet ipv 6 maanden eerder in amerika een film uit brengen. Tegen de tijd dat er hier reclame van de film is zijn de dvd's al in amerika te koop en DUS te downloaden


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 11:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:22 schreef attila_de_hun het volgende:
neen, maar wanneer is iets een "flop"? "Pirates of the carribean" is toch geen flop (er komt zelfs een vervolg) maar ook die titel is goedkoop te krijgen. Mogelijk accepteren maatschappijen lagere winstmarges of cashen ze vooral met de bioscoopvertoningen (iets wat met een cd natuurlijk niet kan).

ed: Chelman heeft al enige inzchten met ons gedeeld.

Maar goed, lang leve de DVD en opzouten met die tering VHS-banden (of zijn er, vergelijkbaar als met de vinylfreaks, fanaten die vasthouden van het "warmere" beeld op een videoband??. )

Dat is waar ja, PotC was snel goedkoop te krijgen, maar die heeft ook echt wel een tijd voor de volle mep te koop gelegen.

Ik denk dat men ook sneller dan eerst de DVD'goedkoper maakt, deels omdat de mensen die hem echt wil hebben toch heel snel kopne, en deels voor inderdaad, concurrentie.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 25-10-2004 11:37 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Mogelijk accepteren maatschappijen lagere winstmarges of cashen ze vooral met de bioscoopvertoningen (iets wat met een cd natuurlijk niet kan).


Wat waarschijnlijk ook zal helpen, is de bioscoopfilms die op het moment in de VS draaien tegelijkertijd laten uitbrengen in de Europese bioscopen ipv 3 maanden later. Zo kan men het kopiëren van 'nieuwe' films enigszins beteugelen.

Verder valt op te merken dat de openingstijden steeds korter worden en de videotheken vaker verhuurautomaten plaatsen.

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 25-10-2004 11:38]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-10-2004 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

oh big boohoo .. nu moeten die gasten eens wat fatsoenlijk werk doen voor hun geld ipv beetje simpel bandjes verhuren voor tering hoge prijzen


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-10-2004 11:39 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 25 oktober 2004 11:24 schreef ZelThoR het volgende:
Ik denk dat men ook sneller dan eerst de DVD'goedkoper maakt, deels omdat de mensen die hem echt wil hebben toch heel snel kopne, en deels voor inderdaad, concurrentie.

Zit waarschijnlijk ook een bepaalde marge in. Als genoeg dvd's tegen de hoge prijs verkocht zijn verlagen ze de prijs.


Zenial


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 11:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:38 schreef Jenje het volgende:
.. simpel bandjes verhuren..


Jij bent al echt heel, heel lang niet meer in een "video"theek geweest he?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 11:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:39 schreef Zenial het volgende:
Zit waarschijnlijk ook een bepaalde marge in. Als genoeg dvd's tegen de hoge prijs verkocht zijn verlagen ze de prijs.

Dat zal inderdaad wel ja, of als het aantal verkochte DVD's snel af begint te nemen. beter vasthouden aan de bekendheid en dan meteen de prijs verlagen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-10-2004 11:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Jij bent al echt heel, heel lang niet meer in een "video"theek geweest he?


DVD technologie is nog niet tot in Delfzijl doorgedrongen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 11:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:42 schreef Chelman het volgende:
technologie is nog niet tot in Delfzijl doorgedrongen.

dit was al genoeg geweest hoor


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 25-10-2004 11:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 25 oktober 2004 11:38 schreef Jenje het volgende:
nu moeten die gasten eens wat fatsoenlijk werk doen voor hun geld ipv beetje simpel bandjes verhuren voor tering hoge prijzen
Hmm, ik weet niet van welke videotheken jij lid bent, maar er zitten toch een paar goeie tussen zo af en toe. Daar waar het personeel aan drie zinnen verhaal genoeg heeft om je de titel van de film te vertellen. Daar waar ze dingen die ze niet in hun rekken hebben staan voor je bestellen.

Alleen is het me toch echt te duur.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 25-10-2004 11:47 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Het kopiëren zal ze inderdaad echt wel wat geld kosten.

Ik huur niet zo veel films, maar als ik zie dat in het afgelopen jaar een hele euro meer ben gaan betalen voor het huren van een nieuwe film, dan verbaast het me niet, dat er ook minder verhuurd wordt door deze prijzen. Ik moet nu € 4.50 betalen voor een film (da's 10 ouderwetse guldens)!

En zoveel schokkends komt er toch niet meer uit. De gemiddelde Hollywood-productie ben je na een half uur ook wel weer zat. De effecten en alle "beautiful people" in de film zijn belangrijker dan het verhaal.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 11:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:47 schreef Fat Bastard het volgende:

En zoveel schokkends komt er toch niet meer uit. De gemiddelde Hollywood-productie ben je na een half uur ook wel weer zat.



nou, ik kan voorlopig nog wel een groot deel van mijn "zakgeld" uitgeven aan films die ik nog moet hebben (vooral oudere releases maar toch ook wel heel wat nieuwe).


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 25-10-2004 12:16 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 11:49 schreef attila_de_hun het volgende:
nou, ik kan voorlopig nog wel een groot deel van mijn "zakgeld" uitgeven aan films die ik nog moet hebben (vooral oudere releases maar toch ook wel heel wat nieuwe).


Bij voorbeeld?

Ik kijk graag films, maar ik wil tegenwoordig wel een film zien met een beetje goed verhaal. "Van Helsing", "The Chronicles of Riddick", etc. vind ik prima om te zien, maar 1 keer vind ik genoeg.

Na LotR heb ik niet zo veel schokkends meer kunnen ontdekken. Heb van het weekend Troy gezien. Leuke effecten, maar flinterdun verhaaltje. Er zitten ook nog een aantal punten in die niet kloppen met "De Ilias" van Homerus.

Geef mij maar films als "The Usual Suspects", "Trainspotting", "The Omen", "The Prophecy" en "Snatch". Weinig effecten, maar geweldige verhalen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-10-2004 12:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 12:16 schreef Fat Bastard het volgende:
Geef mij maar films als "The Usual Suspects", "Trainspotting", "The Omen", "The Prophecy" en "Snatch". Weinig effecten, maar geweldige verhalen.

helemaal terecht, maar zelfs daar zijn nog zat films om een tijdje te blijven kopen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen