IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Slapeloosheid Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-01-2013 12:57 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Laatst bijna vier dagen niet geslapen. Twee dagen is inmiddels vrij normaal.

Recentelijk probeer ik te sporten, maar het werkt (nog) niet. Nu ga ik mijn bed niet meer voor iets anders dan slaap gebruiken, dus ook niet meer in bed liggen vanwege vermoeidheid, maar alleen als ik echt van plan ben te slapen. Zo'n 12 uur voor ik ga slapen geen koffie meer, al heb ik vaak genoeg voor langere tijd zonder gedaan. Verder heb ik alles wat in deze topic staat wel geprobeerd, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 07-01-2013 15:54]


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 07-01-2013 13:37 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

Is dat incl. Temazepam van de huisarts?


No Pain, No Gain


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-01-2013 13:38 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Nee.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 07-01-2013 13:41 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Flink sporten, ergens in de avond?


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-01-2013 13:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Handjoggen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 07-01-2013 13:45 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 13:41 schreef Count Steel het volgende:
Flink sporten, ergens in de avond?



Nah, dan maak je endorfine aan wat weer een nieuwe energieboost geeft..


No Pain, No Gain


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2013 16:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zelfde hier. gamen helpt soms, ik game dan wel verder de eerste 30 minuten bij het slapen, maar dat is tenminste 1 gefocuste gedachtegang, geen wirwar van gedachten die niet te controleren valt.


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-01-2013 17:00 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Wat bij mij het beete werkt is regelmaat en ritueeltjes (lampen vast uit, kopje thee, half uurtje lezen). Heb er alleen niet altijd de discipline voor.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-01-2013 17:00 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 16:49 schreef Hypnos het volgende:
zelfde hier. gamen helpt soms, ik game dan wel verder de eerste 30 minuten bij het slapen, maar dat is tenminste 1 gefocuste gedachtegang, geen wirwar van gedachten die niet te controleren valt.
Kan je overdag nog wel gewoon je werk blijven doen?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2013 17:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 17:00 schreef Helvete het volgende:
Kan je overdag nog wel gewoon je werk blijven doen?


het is al beter geweest


signature


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 07-01-2013 17:29 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

bananen eten en havermoutpap.

Op de vorige pagina:
quote:
Op 13 oktober 2012 9:38 schreef Forever After het volgende:
Bananen en havermoutpap eten.


:')

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 07-01-2013 17:32]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2013 18:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 januari 2013 17:00 schreef Silence het volgende:
Wat bij mij het beete werkt is regelmaat en ritueeltjes (lampen vast uit, kopje thee, half uurtje lezen). Heb er alleen niet altijd de discipline voor.


+1

Regelmaat regelmaat regelmaat.

Gebruik je bed alleen voor uitrusten, en zorg dat je laatste uren niet meer veel intense dingen doet. Overdag moet zorgen dat je wel moe wordt maar savonds niet teveel activiteit.

Een slecht slaappatroon van jaren zul je niet in een weekje rechtzetten.

Slaappillen werken alleen tijdelijk en zijn vooral leuk voor pharmacie niet als constructief middel tegen slapeloosheid.
Melatonine kan helpen ter ondersteuning van je ritme. Maar je kan er ook gemakkelijk omheen. Als ik iets te lang wakker blijf met melatonine op wordt kom k juist erg moeilijk in slaap.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-01-2013 18:38]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-01-2013 18:49 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 18:35 schreef ElitE het volgende:
Slaappillen werken alleen tijdelijk en zijn vooral leuk voor pharmacie niet als constructief middel tegen slapeloosheid.
Dat hoor ik vaak, maar volgens mij ligt het er maar net aan in wat voor situatie je het gebruikt en hoe je ermee omgaat, net als met alle andere medicatie.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2013 18:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 januari 2013 18:49 schreef Helvete het volgende:
Dat hoor ik vaak, maar volgens mij ligt het er maar net aan in wat voor situatie je het gebruikt en hoe je ermee omgaat, net als met alle andere medicatie.


Klopt echter is dit iets waarbij je zeeeeer gevoelig bent voor verslavingen. Juist bij slaap heb je het effect dat je lichaam minder gevoelig raakt voor eigen slaapritme en dat een ritme dus steeds afhankelijker wordt van slaappillen.

Zolang je het incidenteel gebruikt om je ritme te behouden als je een keer echt niet kan slapen kan het constructief zijn. Voor de rest is het echt typisch iets om verslaving mee te krijgen. Het is naar mijn idee geen oplossing voor chronische slaapproblemen. (al een verslaving misschien wel beter als nooit slapen)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-01-2013 19:44 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 18:54 schreef ElitE het volgende:
Klopt echter is dit iets waarbij je zeeeeer gevoelig bent voor verslavingen. Juist bij slaap heb je het effect dat je lichaam minder gevoelig raakt voor eigen slaapritme en dat een ritme dus steeds afhankelijker wordt van slaappillen.

Zolang je het incidenteel gebruikt om je ritme te behouden als je een keer echt niet kan slapen kan het constructief zijn. Voor de rest is het echt typisch iets om verslaving mee te krijgen. Het is naar mijn idee geen oplossing voor chronische slaapproblemen. (al een verslaving misschien wel beter als nooit slapen)
Het is dus gewoon verslavend. Er zijn natuurlijk ontzettend veel slaapstoornissen met nog veel meer oorzaken en lang niet iedereen die slaappillen slikt, doet dat omdat zijn ritme verschoven is door een vakantie flink te feesten, dus ik denk dat je niet kan zeggen dat het geen constructief middel (ja sorry, je zei al dat het het wel kan zijn) en 'vooral leuk voor de farmacie' is. Ik heb het idee dat je soms wat tegendraads wil zijn en een stuk genuanceerder zou zijn als het bijv. om recreatieve drugs zou gaan, maar misschien ligt dat aan mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 07-01-2013 20:14]


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 07-01-2013 20:09 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 17:00 schreef Silence het volgende:
Wat bij mij het beete werkt is regelmaat en ritueeltjes (lampen vast uit, kopje thee, half uurtje lezen). Heb er alleen niet altijd de discipline voor.


+1


No Pain, No Gain


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 07-01-2013 20:13 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 12:57 schreef Helvete het volgende:
Laatst bijna vier dagen niet geslapen. Twee dagen is inmiddels vrij normaal.

Recentelijk probeer ik te sporten, maar het werkt (nog) niet. Nu ga ik mijn bed niet meer voor iets anders dan slaap gebruiken, dus ook niet meer in bed liggen vanwege vermoeidheid, maar alleen als ik echt van plan ben te slapen. Zo'n 12 uur voor ik ga slapen geen koffie meer, al heb ik vaak genoeg voor langere tijd zonder gedaan. Verder heb ik alles wat in deze topic staat wel geprobeerd, denk ik.
Blijf van pammetjes af. En eens flink goed beren voor het slapen gaan.

En niet bang zijn niet in slaap te vallen. Ik zie het als een gevecht, ik probeer actief wakker te blijven. Als ik verlies val ik in slaap en win ik alsnog.

[Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 07-01-2013 20:14]


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2013 0:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 januari 2013 19:44 schreef Helvete het volgende:
Het is dus gewoon verslavend.


Behoorlijk, verslaving nummer 1 in Nederland als ik het goed heb.

quote:
Er zijn natuurlijk ontzettend veel slaapstoornissen met nog veel meer oorzaken en lang niet iedereen die slaappillen slikt, doet dat omdat zijn ritme verschoven is door een vakantie flink te feesten, dus ik denk dat je niet kan zeggen dat het geen constructief middel (ja sorry, je zei al dat het het wel kan zijn) en 'vooral leuk voor de farmacie' is.

Nee natuurlijk niet omdat het slecht om een beetje feesten gaat. Maar wel omdat iemand op een moment gewoon wil slapen omdat slapeloosheid kut is. Maar doe je dat enkele dagen achter elkaar dan is je lichaam daar al een beetje op afgesteld en heb je dus meer moeite om op de natuurlijke manier in slaap te vallen en heb je dus nog meer de neiging die pillen te nemen.

Ik wil niet beweren dat zo'n slaappillen verslaving door alleen domme feestende mensen komt. Ik heb weinig ervaring met slapeloosheid, maar de keren dat ik het had kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment die pillen en het risico op verslaving minder belangrijk vind dan even een paar uur rust.

Daarnaast wil ik ook nergens beweren dat de farmacie deze pillen express verslavend heeft gemaakt, maar het is natuurlijk wel een middel waar je snel aan vast zit en weinig doet aan onderliggende problemen. Maar wel iets waar farmacie toch flink van kan genieten.


quote:
Ik heb het idee dat je soms wat tegendraads wil zijn en een stuk genuanceerder zou zijn als het bijv. om recreatieve drugs zou gaan, maar misschien ligt dat aan mij.


Ik ben ook niet tegen slaappillen in het algemeen, en zeker niet voor hier en daar een tabletje want ik neem ook geregeld een extra alcoholletje of GHBtje om in slaap te vallen. (nouja op een andere manier in slaap te vallen want mij lukt het vrijwel altijd in een kwartier). Hetzelfde geld voor recreatieve drugs, het moet recreatief blijven en geen vast patroon om normaal te kunnen functioneren.

Maar ik zie slaappillen echt niet als een constructieve oplossing voor een chronisch slapeloosheidsprobleem. Het maakt je heel erg snel afhankelijk van een middel, het middel brengt je niet in een natuurlijke slaap en het is dikwijls ontlopen van de echte onderliggende oorzaken.

Maar aangezien slaapproblemen nu ook niet zonder zware gevolgen zijn kan ik me voorstellen dat zelfs een slaappillen verslaving soms beter is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-01-2013 1:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2013 18:35 schreef ElitE het volgende:
+1

Regelmaat regelmaat regelmaat.


Nou, lekker dan weer.
Ik werk in ploegendienst waardoor ik een soort permanente jetlag heb.

En nu?



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-01-2013 1:59 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Normale baan zoeken of melatonine slikken.


... hoe de hazen lopen ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2013 1:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ga je eerder dood

de een kan er beter tegen als de ander maar ploegendienst heeft een behoorlijk effect op je fysiologie. mensen in ploegendienst hebben een stuk hoger cortisol(stresshormoon) gehalte in het bloed. En daardoor is o.a. de kans op hart en vaatziekten een stuk hoger.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-01-2013 2:03 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Meer kans op kanker ook nog. Maar ik sliep altijd prima met ploegendienst. Beter misschien wel.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-01-2013 2:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ook meer kans op obesitas, je eet op ongebruikelijke tijdstippen waardoor de stofwisseling nog niet goed op gang gekomen is.


... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2013 2:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

of darts kijken


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-01-2013 2:17 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2013 2:08 schreef faalhaas het volgende:
Ook meer kans op obesitas, je eet op ongebruikelijke tijdstippen waardoor de stofwisseling nog niet goed op gang gekomen is.
Geen last van gehad, maar je poept wel onregelmatiger. Dan moet je soms op het werk.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen