IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Black metalzang Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 17:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en most import of all:

Smeermiddel bij de hand houden!
(Ik zweer bij chocomel!)


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 26-10-2004 18:06 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Nee joh BIER!!


~ By the fallen one I shall arise ~


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 26-10-2004 18:38 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Heb je weleens zangles gehad?

Daar leer je volume te krijgen door middel van het aanspannen van het zachte gedeelte bovenin en achterin je keel - dat heet je huig geloof ik. Gecombineerd met gecontroleerde buikademenhaling kun je dan heel hard en lang zingen zonder hees te worden, keelpijn te krijgen of je stem halverwege kwijt te raken.

Volgens mij zijn die 'over the top' screams die bv Varg maakt (en die Dani van CoF hoor je het geloof ik ook doen) volgens eenzelfde principe. Alleen zing je dan niet van onder tegen het aangespannen zachte gedeelte van je huig maar erovereen via je neus.

Als je in je keel zingt kun je misschien het beste proberen om het geluid omhoog te brengen van je keel naar achterin je neus.

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 26-10-2004 18:39]


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 18:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 18:06 schreef Ishtar het volgende:
Nee joh BIER!!
Vind ik minder daar bier je keel droog maakt als je even niet drinkt .... chocomel laat en lekkere vette laag in je keel achter die voor extra borrelend geluid zorgt


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-10-2004 19:07 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

In mijn bandjesperiode (86-90 ongeveer), had ik altijd een fles wodka in de oefenruimte staan. Resultaat; hese strot, en straalbezopen het oefenhok uitkomen...


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 19:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

zingen met alcohol vind ik kut ..


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 26-10-2004 20:34 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

stelletje lamme gasten!

het is nog altijd zo dat je niet zomaar moet gaan schreeuwen tenzij je je stembanden naar de kanker wil hebbben!

ook hier geldt: uit den buik!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2004 20:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 20:34 schreef ryn het volgende:
ook hier geldt: uit den buik!


Burp.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-10-2004 21:14 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 20:34 schreef ryn het volgende:
stelletje lamme gasten!

het is nog altijd zo dat je niet zomaar moet gaan schreeuwen tenzij je je stembanden naar de kanker wil hebbben!

ook hier geldt: uit den buik!

Heb je nog wat adviezen? Moet ik m'n stembanden op een bepaalde manier aanspannen (of juist helemaal niet), moet ik een droge of juist een vochtige keel hebben...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-10-2004 21:31 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

gaat het hier om Clean zoals in Taake of om een krijs?


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-10-2004 22:17 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 21:31 schreef aerodis het volgende:
gaat het hier om Clean zoals in Taake of om een krijs?

Het gaat in dit geval over een krijs (btw, eigenlijk wil ik geen (Taake-)krijsstem ontwikkelen, maar meer een stem zoals die van Nocturno Culto (Darkthrone) of Abbath (Immortal); een stem met een wat diepere klank zegmaar).

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 26-10-2004 22:19]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-10-2004 22:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik doe alleen aan black metalzang onder de douche. Als mijn huisgenoot de kraan gebruikt om precies te zijn.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 26-10-2004 22:20 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:19 schreef Schaep het volgende:
Ik doe alleen aan black metalzang onder de douche. Als mijn huisgenoot de kraan gebruikt om precies te zijn.


Dat zijn de beste


Hatsjikidee!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-10-2004 22:23 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:19 schreef Schaep het volgende:
Ik doe alleen aan black metalzang onder de douche. Als mijn huisgenoot de kraan gebruikt om precies te zijn.

Nu nog een ZINVOLLE tip voor hoe ik een dergelijk geluid voort kan brengen in een oefenhok of studio en we zijn weer on topic...

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 26-10-2004 22:25]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-10-2004 22:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:23 schreef Hexegot het volgende:
Nu nog een tip voor hoe ik een dergelijk geluid voort kan brengen in een oefenhok of studio en we zijn weer on topic...


Rustig aan jochie. Je hoeft je niet gelijk als een opgefokte blekkie voor te doen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 26-10-2004 22:27 by Brujeria Profiel van BrujeriaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 27-10-2004 10:30]


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-10-2004 22:31 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:25 schreef Chelman het volgende:
Rustig aan jochie. Je hoeft je niet gelijk als een opgefokte blekkie voor te doen.

Ik vind het nogal vervelend dat de échte tips tot nu toe op één hand te tellen zijn, snappie.


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 26-10-2004 22:32 by Brujeria Profiel van BrujeriaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 27-10-2004 10:30]


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 22:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:23 schreef Hexegot het volgende:
Nu nog een ZINVOLLE tip voor hoe ik een dergelijk geluid voort kan brengen in een oefenhok of studio en we zijn weer on topic...
Hoe lang ben je al bezig?


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-10-2004 23:26 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

nouja zeg dan kom ik wel even 1malig op voor de n00bie





valfar
Usericon van valfar
Posted 26-10-2004 23:27 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Niet meteen opgeven als het je even niet lukt. Die mensen waarop je wil lijken die je net noemde konden ook niet zomaar op een forum vragen hoe ze nou moesten grunten. Ik denk dat iedereen gewoon een eigen grunt heeft, en dat je je geen andere grunt aan kunt leren. Dus heb je een zielig 12 jarig jongetjes gruntje heb je pech. Dan maar iets anders verzinnen om in een talentloos bandje te komen. Misschien zoekt Immortal Death nog een zanger. Of ga bassen in een black metal band, de meeste baspartijen van bm kan ik zelfs spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 26-10-2004 23:28]



Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 27-10-2004 3:02 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:32 schreef Brujeria het volgende:
Probeer het eens op Metalfan



Dat is ten zeerste af te raden. Dat is een beerput vergeleken bij dit huis der beschavingen. En dit is geen huis der beschavingen, dus ik bedoel maar.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Botzwaard
Usericon van Botzwaard
Posted 27-10-2004 10:26 by Botzwaard Profiel van BotzwaardQuote dit bericht


Probeer cola-wiskey dat wil alles wel lekker soepel maken, en anders gewoon aanmaak limonade

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 27-10-2004 10:29]


Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 29-10-2004 17:12 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:47 schreef Jenje het volgende:
Hoe lang ben je al bezig?

Het is inmiddels dik een jaar geleden dat ik mijn eerste poging deed een black metalgeluid uit mijn strot te krijgen. Ik weet het, niet écht lang geleden dus, en ik heb sindsdien ook niet altijd lopen oefenen natuurlijk...
quote:
Op 26 oktober 2004 23:27 schreef valfar het volgende:
Niet meteen opgeven als het je even niet lukt. Die mensen waarop je wil lijken die je net noemde konden ook niet zomaar op een forum vragen hoe ze nou moesten grunten. Ik denk dat iedereen gewoon een eigen grunt heeft, en dat je je geen andere grunt aan kunt leren. Dus heb je een zielig 12 jarig jongetjes gruntje heb je pech.

Das waar...
quote:
Dan maar iets anders verzinnen om in een talentloos bandje te komen. Misschien zoekt Immortal Death nog een zanger. Of ga bassen in een black metal band, de meeste baspartijen van bm kan ik zelfs spelen.

Ik ben op dit moment bezig met een nieuw black metalprojectje (niet bijzonder ambitieus ofzo, maar gewoon leuk) waar ik zowel ga drummen als zingen - vandaar ook de vraag om hulp bij dat laatste middels dit topic. Maar als het gaat om het bespelen van een instrument hou ik het liever bij mijn oude vertrouwde drumstel. Basgitaar...


natassja
Usericon van natassja
Posted 29-10-2004 22:54 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 23:27 schreef valfar het volgende:
Niet meteen opgeven als het je even niet lukt. Misschien zoekt Immortal Death nog een zanger




Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen