IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Nederzettingen op de Gazastrook worden ontmanteld.
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-10-2004 9:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Lijkt me een goed idee! De extremistische joden zullen er wel niet blij mee zijn.


Van Fok!
Israëlisch parlement stemt vóór opheffen nederzettingen Gaza

In de Knesset heeft dinsdagavond een meerderheid voor de omstreden Gazaplannen van premier Sharon gestemd. Dat berichtten Israëlische media. Door de plannen zullen alle 21 joodse nederzettingen op de Gazastrook en vier op de Westelijke Jordaanoever worden opgedoekt. In de Gazastrook wonen momenteel 8800 kolonisten.

Sharon wil dat uiterlijk volgend jaar de nederzetingen zijn ontmanteld. Voor de daadwerkelijke aanvang van de operatie is opnieuw toestemming van het kabinet nodig. Sharons plan werd gesteund door de Arbeidspartij onder leiding van Peres. Sharons Likudpartij heeft geen meerderheid in de Knesset. In totaal stemden 66 van de 120 leden voor.

Buiten het parlement demonstreerden honderden kolonisten tegen de plannen van Sharon. Reden voor Sharom om zich te laten beveiligen door 60 bodyguards om zo veilig in de Knesset te komen.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 27-10-2004 9:39 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Dat betekent dat 21 nederzettingen niet meer beschermd hoeven te worden. Scheelt de staat Israël weer een hoop geld (minus de compensatie voor de kolonisten).

Voor de rest zal er weinig veranderen denk ik. Er zijn nog zat wraakacties te nemen en die zullen ook weer wraakacties tot gevolg hebben.

Dus liquidaties, aanslagen, militaire acties, en diplomatieke beschuldigingen zullen niet stoppen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-10-2004 9:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vraag me af in hoeverre er nu geweld van joden gericht naar joden komt.

maarja, ik hoop maar dat de ontmanteling een eerste stap is. Echter, ik vrees achter dat extremistische elementen aan beide kanten zich er niet door zullen laten weerhouden van het gebruik van geweld.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-10-2004 11:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

die titel impliceert iets wat nog helemaal nietzo zeker is. Eerst zien dan geloven.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 27-10-2004 11:20 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

bommem er op!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 27-10-2004 11:30 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Welke kant, of beide?


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-10-2004 11:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kant met de hoogste en grootste tribunes.

zit plaats 5€


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 27-10-2004 12:13 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2004 9:44 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er nu geweld van joden gericht naar joden komt.

maarja, ik hoop maar dat de ontmanteling een eerste stap is. Echter, ik vrees achter dat extremistische elementen aan beide kanten zich er niet door zullen laten weerhouden van het gebruik van geweld.

Enkele rabbijnnen hebben al gezegd dat het verantwoord is iemand om te brengen die Joods grondgebied "weggeeft".
Sommige kolonisten (willen) geloven dat God de Gaza-strook aan de Joden heeft gegeven.

De kolonisten in de Sinaï-woestijn werden toentertijd ook door een rechtse regering verwijderd (om de Sinaï terug te geven aan Egypte). Veel kolonisten werden toen hardhandig verwijderd omdat ze weigerden te vertrekken. Maar verder geweld van Joden tegen Joden werd niet gebruikt.

De Gaza ligt echter wel gevoeliger. Alleen al het idee oproepen van een ontruiming van de Gaza lokt al felle reacties uit. En als al slechts één gek zich geroepen voelt tot geweldadige acties...


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 27-10-2004 12:14 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Sowieso goed doel! Terugtrekken uit de Gazastrook kan volgens mij geen nadelige gevolgen hebben


Waag eens een dansje!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-10-2004 12:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2004 12:14 schreef Morningrise het volgende:
Sowieso goed doel! Terugtrekken uit de Gazastrook kan volgens mij geen nadelige gevolgen hebben
Waarom? Waarom kan dat volgens jou geen nadelige gevolgen hebben?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 27-10-2004 12:29 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2004 12:14 schreef Morningrise het volgende:
Sowieso goed doel! Terugtrekken uit de Gazastrook kan volgens mij geen nadelige gevolgen hebben


Palestijnen zien de Israelische terugtrekking misschien als een overwinning van hun Goddelijke verzet en zullen het geweld op de West Bank en Oost-Jeruzalem intensiveren.

De Israelische terugtrekking in 2000 uit Libanon gaf sommige Palestijnen ook meer moed (en reden) om zich harder te verzetten.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-10-2004 13:38 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

als de joden er blijven zitten, zullen de palestijnen blijven aanvallen, wat weer tegengeweld tot gevolg zal hebben, als de joden weg gaan is het ook goed mogelijk dat het geweld voort blijft duren...

Toch lijkt het mij zo dat deze kleine toenadering (als je het al zo kan betitelen) misschien een meer positief effect zal hebben als stug blijven volhouden dat het geannexeerde land godsgegeven aan de joden zelf toebehoort...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen