IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Gåve kleding maken Volgende pagina
stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 29-10-2004 19:19 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Hé, ik wil voor de band kleding maken, niet dat ik ooit kleding gemaakt heb en ik denk dat ik het niet kan maar het moet een beetje unique zijn dus wil ik het zelf maken.

In denk in de richten van de stijl van Ensiferum:
http://www.ensiferum.com/Pressikuvat/old_ryhma_03.jpg

Weet iemand misschien hoe je aan dat soort stof/leer komt of heeft weet iemand een site over het maken van dat soort kleding of weet iemand wat duidelijker foto's te staan van dat soort stijl kleding

Dank je


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-10-2004 19:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ga naar een boerderij, en vraag om een aantal aardappelzakken, het beste jute zakken ...

Dan zie je eruit als die gast int midden ....




OFtewel: ARGH!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-10-2004 19:30 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Neem die foto mee naar een stoffenwinkel en vraag daar advies? Doe ik ook altijd voor m'n LARP kleding.. werkt prima.


I'm not being rude. You're just insignificant.


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 29-10-2004 19:32 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2004 19:29 schreef Jenje het volgende:
OFtewel: ARGH!

Vind je ze er allemaal ARGH! uitzien, ook die gast in het midden?


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 29-10-2004 19:34 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2004 19:30 schreef helmet het volgende:
Neem die foto mee naar een stoffenwinkel en vraag daar advies? Doe ik ook altijd voor m'n LARP kleding.. werkt prima.

Ik zal het proberen, maar bij een stof winkel zie ik altijd zo'n winkeltje voor me met bloempatronige-muf-gordijnstof


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-10-2004 19:42 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2004 19:34 schreef stookvogel het volgende:
Ik zal het proberen, maar bij een stof winkel zie ik altijd zo'n winkeltje voor me met bloempatronige-muf-gordijnstof
En je punt is? Waarin denk je dat Helmet larpt?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-10-2004 20:00 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 oktober 2004 19:34 schreef stookvogel het volgende:
Ik zal het proberen, maar bij een stof winkel zie ik altijd zo'n winkeltje voor me met bloempatronige-muf-gordijnstof
Tja, het ligt er een beetje aan waar je heen gaat lijkt me. Hier in Tilburg zitten twee vrij goeie waar ze altijd goed advies geven. Vrij grote winkels ook.

Beetje suf is 't wel. Ben er wel eens op een dinsdag-ochtend binnen gewandeld en toen was er een of andere cursus bezig... dertig huisvrouwen die naar een of ander verhaaltje annex verkooppraatje staan te luisteren.

Overigens is op de markt de stof heel veel goedkoper, maar daar mis je het advies.


I'm not being rude. You're just insignificant.


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 29-10-2004 20:00 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht


Die hoorde eentje hoger

[Dit bericht is gewijzigd door stookvogel op 29-10-2004 20:02]


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 29-10-2004 20:01 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2004 20:00 schreef helmet het volgende:
Tja, het ligt er een beetje aan waar je heen gaat lijkt me. Hier in Tilburg zitten twee vrij goeie waar ze altijd goed advies geven. Vrij grote winkels ook.

Beetje suf is 't wel. Ben er wel eens op een dinsdag-ochtend binnen gewandeld en toen was er een of andere cursus bezig... dertig huisvrouwen die naar een of ander verhaaltje annex verkooppraatje staan te luisteren.

Overigens is op de markt de stof heel veel goedkoper, maar daar mis je het advies.

Tilburg kom ik welleens maar kijk toch eerst in valkenswaard, dank je wel


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 29-10-2004 21:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

lange lap stof, gat in het midden, in de lengte over je heen met je hoofd door het gat. pak groot stuk touw, om je middel, klaar......


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 29-10-2004 21:52 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2004 19:19 schreef stookvogel het volgende:
Hé, ik wil voor de band kleding maken, niet dat ik ooit kleding gemaakt heb en ik denk dat ik het niet kan maar het moet een beetje unique zijn dus wil ik het zelf maken.

In denk in de richten van de stijl van Ensiferum:
http://www.ensiferum.com/Pressikuvat/old_ryhma_03.jpg

Weet iemand misschien hoe je aan dat soort stof/leer komt of heeft weet iemand een site over het maken van dat soort kleding of weet iemand wat duidelijker foto's te staan van dat soort stijl kleding

Dank je


Geweldig

Nou, onder het mom van 'creatief is goed':

Ik denk dat je dit best kan. Ziet er niet al te complex uit namelijk. Deze kleding oogt meer als 'sfeer' dan als naaitechnisch hoogstandje...Verder zit een deel van de 'look' in de fotobelichting denk ik.

Als je iets dergelijks wilt maken, zoek dan
grove stoffen in vale tinten. Grof wil zeggen met veel en zichtbaar reliëf (bv. jute, los gebreide stoffen, grof linnen etc.)

Ik weet niet waar je woont maar er is bv iedere zaterdagochtend tussen 8 en 12 een stoffenmarkt in Utrecht waar je voor weinig stof kunt kopen. Maar waarschijnlijk heb je meer succes bij een verkooppunt van het Leger des Heils ofzo (en dat bedoel ik niet vervelend!). Je kunt dan voor weinig bestaande kleding kopen, verscheuren en verder bewerken. Scheelt je weer wat werk.

Als de kleur niet juist is, verf het dan (bv. met Dylon kledingverf, te koop bij zo'n beetje alle drogisterijen), dan krijg je vanzelf een vale kleur.



Hatsjikidee!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-10-2004 1:08 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht



OMG, is dit serieus?

wat doet die kleuter van 13 daar links op de foto...beetje Erik De Viking uithangen...

ik zou zeggen een belletje naar het Archeon en ze kunnen je daar haarfijn uitleggen hoe deze heren tot deze duidelijk comfortabele en isolerende kleding zijn gekomen.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 30-10-2004 12:05 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2004 20:01 schreef stookvogel het volgende:
Tilburg kom ik welleens maar kijk toch eerst in valkenswaard, dank je wel


In Valkenswaard heb je de Greef, daar vind je vast wel wat en de mensen daar zijn hardstikke behulpzaam, iig toen ik er was

Ik haal er mijn stoffen ook altijd, en ze zijn vrij goedkoop.


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 30-10-2004 20:04 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:

OMG, is dit serieus? :D

wat doet die kleuter van 13 daar links op de foto...beetje Erik De Viking uithangen...:D:D


Ik heb het vooral over die gast in het midden, Erik de Viking blijkt 21 te zijn hij ziet er inderdaad belachelijk uit.
quote:

Geweldig:D

Nou, onder het mom van 'creatief is goed':

Ik denk dat je dit best kan. Ziet er niet al te complex uit namelijk. Deze kleding oogt [..]


Dank je hier heb ik wat aan ik zou namelijk echt nooit op het idee gekomen zijn stof te verven.
quote:

In Valkenswaard heb je de Greef, daar vind je vast wel wat en de mensen daar zijn hardstikke behulpzaam, iig toen ik er was


de Greef, dacht echt altijd dat ze daar alleen muffe gordijnen verkochten, maar dat komt vooral door mijn oude de Greef genaamde natuurkunde lerares die een altijd een bloemetjes jurk droeg en muf uit haar mond rok.

[Dit bericht is gewijzigd door stookvogel op 30-10-2004 20:04]


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 30-10-2004 20:06 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Turisas:


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 30-10-2004 20:07 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2004 20:04 schreef stookvogel het volgende:

de Greef, dacht echt altijd dat ze daar alleen muffe gordijnen verkochten, maar dat komt vooral door mijn oude de Greef genaamde natuurkunde lerares die een altijd een bloemetjes jurk droeg en muf uit haar mond rok.


Hahaha! De greef verkoopt best leuke stoffen. Hier is de vestiging trouwens wel een stuk groter.
Mocht je er niet uitkomen, de kleding zoals op het plaatje dat je liet zien kan ik zo maken. let me know!


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 30-10-2004 20:09 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2004 20:07 schreef Morgil het volgende:
Hahaha! De greef verkoopt best leuke stoffen. Hier is de vestiging trouwens wel een stuk groter.
Mocht je er niet uitkomen, de kleding zoals op het plaatje dat je liet zien kan ik zo maken. let me know!

Dank je wel


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 01-11-2007 9:03 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ok, ik denk dat dit het beste hier thuishoort...

Ik moet ff iets weten. Is er iemand hier die verstand heeft van kleding maken?

Hoe krijg ik het voor elkaar om iets bol te laten staan? Als in:

Een recht stuk stof wat een beetje een tunnel moet worden, en zo blijft staan. Zeg maar alsof je een lap stof over een regenpijp tretk, zodat de diameter van die pijp voor ongeveer 2/3e bedekt is, en dat ie niet terug naar een rechte lap gaat zodra je hem eraf haalt?

Voor de duidelijkheid, ik heb geen idde hoe het heet, en hoopt dat iemand hier snapt wat ik bedoel.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 9:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tent ien de boks?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-11-2007 10:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Veel stijfsel gebruiken?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


R.
Usericon van R.
Posted 01-11-2007 11:19 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 01-11-2007 11:20]


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 01-11-2007 11:29 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Heb net ergens van een ander forum de tip opgepikt om er bv wat karton in te naaien, dat kun je goed buigen.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 11:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je zou het om een pvc pijp kunnen spannen en dan bijv insmeren met behanglijm of stijfsel.

Nadeel van karton is dat het slap wordt indien het nat wordt.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 01-11-2007 11:32 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Er komt nog stof op dat karton he, dat stijfsel gaat niet echt werken met het materiaal waar ik mee werk, is schuimrubber.

Nu als oplossing suk karton met dezelfde vorm als schuimrubber erop lijmen, laaghe stof eroverheen naaien, en dan un je hem goed buigen/bollen.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 11:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is idd een optie.

Maar goed, een neptampeloeris dus?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-11-2007 11:34 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

MOet je alleen uitkijken dat het niet nat wordt lijkt me dan



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen