IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : spammer op zn bek Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 05-11-2004 13:54 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

Terwijl nederland zich vast voorbereidt op een veelste lichte straf voor een moordenaar laten ze in amerika zien dat t ook anders kan

Jeremy Jaynes, een spammer uit de VS, is door een jury in de staat Virginia veroordeeld tot een gevangenisstraf van 9 jaar. Jaynes verstuurde vele duizenden junkmails en overtrad daarmee een anti-spamwet van de staat Viginia. Het is dan ook hiervoor dat hij de straf krijgt opgelegd, en niet voor de oplichting waarmee hij in het totaal een vermogen van $24 miljoen vergaarde.

De aanklagers hadden om een straf van 15 jaar gevraagd voor het spammen. In de rechtszaak kwamen diverse AOL werknemers getuigen, en volgens de advocaat van Jaynes, David Oblon, leek het wel alsof niet de openbare aanklager maar AOL de feitelijke vervolging leidde. Hij vindt de straf van 9 jaar bovendien belachelijk vergeleken met de straffen die aan moordenaars en verkrachters worden gegeven en gaf aan dat zijn cliënt overtuigd is van zijn onschuld.

De zuster van Jaynes werd veroordeeld tot een boete van $7500 voor medeplichtigheid. Een derde verdachte werd vrijgesproken.

Het oordeel is overigens niet definitief. De rechter moet nog beslissen of hij akkoord gaat met de straf die de jury heeft opgelegd, of dat hij deze vermindert. Hij mag te straf niet hoger maken. Tevens heeft hij nog niet geoordeeld over een door Oblon ingediende motie om de zaak te seponeren. Zelf áls de rechter beslist dat de zaak geldig is en een straf van 9 jaar uitspreekt, dan kan Oblon nog proberen de nieuwe wet ter discussie te stellen, omdat deze in tegenspraak zou zijn met de grondwettelijk vastgestelde vrijheid van meningsuiting. De zaak lijkt dus nog niet besloten.


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 13:56 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

spammen is vervelend, maar om daar nou iemand zo'm lange straf voor te geven??? hier in Nederland krijgt een kinderverkrachter niet eens zo'n straf.


Kankerlul


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-11-2004 13:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 13:56 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
spammen is vervelend, maar om daar nou iemand zo'm lange straf voor te geven??? hier in Nederland krijgt een kinderverkrachter niet eens zo'n straf.
Ik geloof dat dat ook meer het punt van Aaaaarco was dan dat die 'spammer'een straf kreeg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2004 13:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 13:56 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
spammen is vervelend, maar om daar nou iemand zo'm lange straf voor te geven??? hier in Nederland krijgt een kinderverkrachter niet eens zo'n straf.


of een moslimmoordenaar.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 13:58 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 13:57 schreef kwelgeest het volgende:
Ik geloof dat dat ook meer het punt van Aaaaarco was dan dat die 'spammer'een straf kreeg.


I know, dat was namelijk ook mijn eerste reactie toen ik het las vanaochtend in de krant.


Kankerlul


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 05-11-2004 14:05 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Goed voor die spammer.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 14:06 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 14:05 schreef Leviathanica het volgende:
Goed voor die spammer.


haha ja ok, maar kom op zeg, zo lang????


Kankerlul


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 05-11-2004 14:07 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 5 november 2004 14:06 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
haha ja ok, maar kom op zeg, zo lang????

Ja, dan houdt dat gespam misschien eens op.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 14:08 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 14:07 schreef Leviathanica het volgende:
Ja, dan houdt dat gespam misschien eens op.


ik denk het wel


Kankerlul


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 05-11-2004 14:09 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik hoop het. (Zal wel niet.)


Iedereen heeft recht op mijn mening.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-11-2004 14:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 14:06 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
haha ja ok, maar kom op zeg, zo lang????
Ja!
Die mongool deed bewust iets waarvan hij wist dat het strafbaar is. Nu moet hij zijn genomen risico's maar onde de ogen komen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 14:10 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 14:09 schreef Leviathanica het volgende:
Ik hoop het. (Zal wel niet.)

neh denk het ook niet. alhoewel spammen niet echt een verslaving is van mensen. is iets anders dan hacken bijvoorbeeld. dus als er een hoge straf opstaat denken mensen misschien ook van, nou ja dan maar door middel van huis aan huis briefjes getypt in word ofzo.


Kankerlul


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 05-11-2004 14:16 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

mijn punt is meer dat de straffen voor misdaden tegenwoordig een beetje uit verhouding zijn.
t kan ook aan mij liggen hoor maar voor zover ik t meekrijg zijn nederlanders int algemeen ook maar een stel luie lamme klootzakken.... over een paar maanden maakt hier bijna niemand zich meer druk om en aangezien t in nederland wel weer es een jaar kan duren voor zo'n ali B (of hoe die goghprikker ook mag heten) uiteindelijk eentik op zn vingers krijgt vind ik t op sommige punten niet gek dat t hier de richting van compleet gestoorde wanorde uit gaat....

nederlanders zijn (te vaak) te schijterig, te lax en te bang

zon bericht als hier over die spammer, die een uitzonderlijk hoge straf krijgt voor een beetje internetten en onbekende lastigvallen met een ongevraagde partij reclame ( als die mensen een beetje zorgvuldiger met hun email adres om zouden gaan zouden ze veel minder last van die spamshit gehad hebben maar goed dat terzijde) is wel weer een prachtig voorbeeld hoe scheef de waarden liggen in de wereld van vandaag


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 14:17 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

mee eens, maar het rechtsysteem in Nederland koopt dan ook van geen kanten.


Kankerlul


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 05-11-2004 14:20 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Ach... voor 24 miljoen dollar wil ik ook best een paar jaar in de cel doorbrengen hoor


Waag eens een dansje!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-11-2004 14:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 14:20 schreef Morningrise het volgende:
Ach... voor 24 miljoen dollar wil ik ook best een paar jaar in de cel doorbrengen hoor
Ik denk dat de rechtszaak die hij aan zijn broek krijgt voor oplichting dat voordeel ook teniet gaat doen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-11-2004 14:23 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 november 2004 14:20 schreef Morningrise het volgende:
Ach... voor 24 miljoen dollar wil ik ook best een paar jaar in de cel doorbrengen hoor


serieus?


Bruce Banner


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 05-11-2004 15:05 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

eerst maar eens zien of alles ook daadwerkelijk doorgaat, want het heeft nogal wat haken en ogen, zoals ik hier lees...


no text supplied


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 05-11-2004 15:49 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

alles heeft haken en ogen, maar van mij mogen ze al dat soort figuren met hun ogen aan grote haken ophangen!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 05-11-2004 16:45 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Figuren die figuren met grote haken aan hun ogen willen ophangen zouden ze met grote haken aan hun ogen moeten ophangen. Figuren die figuren met grote haken aan hun ogen willen ophangen die figuren met grote haken aan hun ogen willen ophangen dienen zalig te worden verklaard en een maandelijkse toeslag te krijgen a raison van 1% van het B.N.P.

Stuur dit bericht trouwens door aan iedereen die je kent.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-11-2004 16:46 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 november 2004 14:07 schreef Leviathanica het volgende:
Ja, dan houdt dat gespam misschien eens op.
Nee hoor, de spam verhuist gewoon naar landen waar minder controle is op dit soort dingen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 05-11-2004 16:53 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Zit die gast dalijk tussen de seriemoordenaars en drugsbaronnen. 'Waarvoor zit jij?' 'Ik heb een paar e-mail te veel verstuurd.'


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 05-11-2004 17:00 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik hoop maar dat hij in zijn cel geen internetaansluiting heeft.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-11-2004 17:28 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Wat wil je dan? Simpelweg hogere gevangenis straffen? Volgensmij zitten we al met een celtekort.


F*ck hippies


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 05-11-2004 17:38 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Die spammers gaan als volgt te werk : ze zoeken willekeurig mailadressen uit, alsof je het telefoonboek openslaat. En al degenen met wie je regelmatig mailt,hebben ook last van een overspamde mailbox. Zelf nog meegemaakt, ik ben bevriend met een Amerikaanse toneelprof.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-11-2004 17:58 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Dat heb ik nou altijd al willen weten.


F*ck hippies


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen