IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Psychologische vraagstukken Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-11-2001 20:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mmmja het eeuwige honden vs. katten dilemma.
Ik ben een echt hondenmens, komt waarschijnlijk ook doordat m'n ouders altijd een hond hebben gehad (ik hou trouwens niet van grote honden als Rottweilers of Dobermanns, meer van schapendoezen enzo... keffertjes moet ik ook weer niks van hebben).

In ieder geval, een hond is zeer aanhankelijk en zal altijd aandacht vragen. En hij reageert op je stemming. Een hond is een echte kameraad. Honden zijn ook veel slimmer dan katten, ook al lijkt dat niet zo.

Een kat kan je *niets* leren. Je kunt hoog of laag springen, maar dat beest zal je niet begrijpend aankijken. Een hond heb je na een aantal weken geleerd dat-ie buiten moet poepen. Sterker nog: als een zindelijk gemaakte hond (oftewel bijna elke hond ouder dan 3 maanden) moet poepen en je bent er niet, houdt hij het op, totdat je thuiskomt. Of het moet ECHT SUPER hoge nood zijn geweest, maar dan kan je zo'n beest ook niks verwijten. Als hij binnen heeft gepoept, weet hij ook heel goed dat-ie fout zit.

Een kat poept en piest alles onder. Je krijgt hem nog net zover dat hij het in een kattenbak doet, maar meer dan dat zul je hem niet kunnen leren. Ik vind het maar domme beesten. Zit je daar met zo'n arrogante, domme kwal in je huis, dank je feestelijk. Geef mij maar een gezellige hond.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 22-11-2001 20:22 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 22 november 2001 20:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Mmmja het eeuwige honden vs. katten dilemma.
Ik ben een echt hondenmens, komt waarschijnlijk ook doordat m'n ouders altijd een hond hebben gehad (ik hou trouwens niet van grote honden als Rottweilers of Dobermanns, meer van schapendoezen enzo... keffertjes moet ik ook weer niks van hebben).

In ieder geval, een hond is zeer aanhankelijk en zal altijd aandacht vragen. En hij reageert op je stemming. Een hond is een echte kameraad. Honden zijn ook veel slimmer dan katten, ook al lijkt dat niet zo.

Een kat kan je *niets* leren. Je kunt hoog of laag springen, maar dat beest zal je niet begrijpend aankijken. Een hond heb je na een aantal weken geleerd dat-ie buiten moet poepen. Sterker nog: als een zindelijk gemaakte hond (oftewel bijna elke hond ouder dan 3 maanden) moet poepen en je bent er niet, houdt hij het op, totdat je thuiskomt. Of het moet ECHT SUPER hoge nood zijn geweest, maar dan kan je zo'n beest ook niks verwijten. Als hij binnen heeft gepoept, weet hij ook heel goed dat-ie fout zit.

Een kat poept en piest alles onder. Je krijgt hem nog net zover dat hij het in een kattenbak doet, maar meer dan dat zul je hem niet kunnen leren. Ik vind het maar domme beesten. Zit je daar met zo'n arrogante, domme kwal in je huis, dank je feestelijk. Geef mij maar een gezellige hond.



Is pure onzin! Onze kat heeft geen kattenbak en heeft nog nooit binnen gepist of gepoept! Gewoon een kwestie van aanleren. In het begin zet je ze op de kattebak en op een gegeven moment zet je ze buiten als ze net de kattebak in willen stappen. Dan hebben die beestjes dat zo onder de knie

Bovendien zijn katten veel warmer en lekker eigenwijs


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-11-2001 22:12 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

OK, om te voorkomen dat dit een onnodige discussie wordt over wat het coolst is om te hebben, andere dan al genoemde argumenten stel ik voor weer terug te gaan naar psychologische vraagstukken..



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 22-11-2001 22:15 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2001 21:48 schreef Sjaan het volgende:
Na vandaag de opendag op de VU Amsterdam over Psychologie gevolgd te hebben ben ik benieuwd wat jullie mening is over het volgende psychologische vraagstuk:

Waarom vinden mensen het niet erg als er een mug wordt doodgeslagen en wel als er bv. een hond wordt doodgeslagen?

Je kunt eventueel zelf ook andere psychologische vraagstukken plaatsen...


Er moet nog tussen SOMMIGE. waarwom vinden 'sommige' mensen het erg...
maar verder, ik denk dat ze dat erg vinden omdat ze met een hond een band bouwen, een hond kijkt je aan, hoort je...en die mug zegt je niets, hoort je niet, luistert niet naar je...blablabla


zo, dat was mijn beurt dan weer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-03-2005 0:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Is bij jullie het spiegelgedrag weleens opgevallen als je naast iemand loopt neem je zijn ritme over, als je drinkt/eet doe je dat tegelijk enz. (als je erop let kan het behoorlijk irritant zijn)
best een vaag fenomeen omdat al het sociale doen zo'n beetje bepaald wordt door het naapen van de ander.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2005 0:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Toevallig zeg, toen ik door stokoude topics op ZM zat te snuffelen kwam exact dezelfde vraag in mij op!



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-03-2005 0:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

we spiegelen elkaar zonder dat we contact hebben


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chant
Usericon van Chant
Posted 18-03-2005 8:27 by Chant Wijzig reactieProfiel van ChantQuote dit berichthttp://www.irisvanheeswijk.beebiesite.nl

quote:
Op 21 november 2001 21:53 schreef Sjaan het volgende:
Is dit dan niet heel krom van de mensheid dan? Alles wat vervelend is maar zonder gevolgen kunnen doden?

[quote van madeline usher]
Een mug is een erg vervelend beest; hij houdt je 's nachts wakker met zijn irritante gezoem en hij steekt,zodat je jeukende bulten hebt.

Een hond daarentegen is erg populair bij de meeste mensen omdat hij een soort meerwaarde geeft aan je leven : hij is een trouwe metgezel en beschermer.


Is nie helemaal waar want bijv. mieren doen niks en die trappen we net zo makkelijk dood.



Mmm dat geld misschien voor veel mensen, maar echt niet voor iedereen.
Ik sla en trap niet bewust muggen of mieren dood.
Ik doe echt heel moeilijk over de kleine insecten enzz als mijn vriend die wil dood maken.
Dan wordt ik echt pissed.
Ik vind het niet normaal dat mensen al die beesies maar dood slaan of trappen, maja ik ben ook een vega dus ik heb altijd van die discussies enzzz hier over.
Hoewel het af en toe wel eens lukt om andere mensen in hun waarde te laten, maar heb erg erge moeite mee als het te koste gaat van een ander leven.

Ik doe ook echt altijd vette moeite om zo een klein beesie op een papiertje te schuiven of iets dergelijks en hem op het balkon te zetten ofzo.

Enne als je last van muggen hebt, kun je ook onder een klamboe gaan slapen als je het irritant vind.


invictis
Usericon van invictis
Posted 18-03-2005 8:31 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 29-03-2005 21:50 by psychopath Wijzig reactieProfiel van psychopathQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2005 0:43 schreef Snaack het volgende:
Toevallig zeg, toen ik door stokoude topics op ZM zat te snuffelen kwam exact dezelfde vraag in mij op!




behaviorisme, operant conditioneren, model leren,
is een manier waarop kinderen zowel positief als negatief leren van hun ouders, z nemen het goede maar ook het slechte gedrag van ouders over....


it ain't so bad to be a psychopath


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-03-2005 22:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

In een verloren moment bedacht: Waarom zijn mensen bang van spinnen terwijl het nuttige beesten zijn?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 29-03-2005 22:30 by psychopath Wijzig reactieProfiel van psychopathQuote dit bericht

vaak zie je dat mensen die bang zijn voor spinnen dit hebben overgenomen van moeder die ook begon te gillen bij het zien van een spinnetje in de kindertijd... wederom model leren.. maar hier zijn natuurlijk tig verklaringen voor fobieen onstaan op veel verschillende manieren..


it ain't so bad to be a psychopath


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 30-03-2005 13:04 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2005 22:23 schreef Mutilator het volgende:
In een verloren moment bedacht: Waarom zijn mensen bang van spinnen terwijl het nuttige beesten zijn?

Nog leuker... Ik heb in australië ooit eens een wilde vogelspin zitten aaien. Alle spinnen daar zijn een stuk groter dan hier maar je word er niet banger van, integendeel. Je voelt je meer op je gemak omdat je ... ehm... je ze beter in het oog hebt denk ik. Het zijn net zachte muisjes.


mvg wk10


DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 01-04-2005 11:01 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

"Waarom vinden mensen het niet erg als er een mug wordt doodgeslagen en wel als er bv. een hond wordt doodgeslagen?"

Op het moment dat ik 's zomers niet kan slapen omdat er de hele nacht vervelende honden rond mijn bed vliegen en zoemen en proberen mij te steken, zou ik die ook doodslaan. En nou opzouten!


slome
Usericon van slome
Posted 03-04-2005 4:20 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Ik vind het vrij logisch dat de meeste mensen liever muggen ipv honden doodmeppen: Bij muggen heb je met 1 enkele klap al een mooie rode vlek op de muur, bij een beetje hond kost je dat wat meer moeite...


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 03-04-2005 4:52 by psychopath Wijzig reactieProfiel van psychopathQuote dit bericht

haha mooie redenatie


it ain't so bad to be a psychopath


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 06-04-2005 23:37 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 1 april 2005 11:01 schreef DeadBitchFuck het volgende:
"Waarom vinden mensen het niet erg als er een mug wordt doodgeslagen en wel als er bv. een hond wordt doodgeslagen?"



Eigenlijk denk ik dat het ook een kwestie van 'gebrek aan uiterlijke schoonheid' is bij vliegen... Heb je die lelijke beesten wel eens onder een microscoop gezien??!!!!
Tja, de gemiddelde hond is nou eenmaal niet lelijk genoeg om met één klap naar de andere wereld te willen helpen...


Another Day, Another Way ....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-04-2005 23:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

mug verschilt zoveel van de mens dat wij zijn leefwijze niet begrijpen, bovendien is hij lastig en makkelijk dood te maken.
honden staat relatief dicht bij ons, we kunnen ze goed begrijpen en kan hij praktisch zijn, bovendien moeilijker dood te maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-04-2005 0:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Een soortgelijke korte discussie heeft ook in dit topique plaatsgevonden http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php/848760/3


(pag 3. op normale instellingen)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-04-2005 1:12 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 29 maart 2005 22:23 schreef Mutilator het volgende:
In een verloren moment bedacht: Waarom zijn mensen bang van spinnen terwijl het nuttige beesten zijn?


Omdat ze acht , ja ACHT FUCKING POTEN HEBBEN! Da's creepy


Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2005 1:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

insecten hebben geen zenuwstelsel, waarschijnlijk hebben ze dus ook geen gevoel.
daarom is er etish gezien wel verschil tussen honden of muggen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-04-2005 1:57 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 7 april 2005 1:38 schreef ElitE het volgende:
insecten hebben geen zenuwstelsel, waarschijnlijk hebben ze dus ook geen gevoel.
daarom is er etish gezien wel verschil tussen honden of muggen.


Ruk jij maar eens een poot uit een spin, of prik hem in z'n rug, en kij kvervolgens hoe dat beest begint te stuiteren. Geen gevoel zeg je?


Bruce Banner


invictis
Usericon van invictis
Posted 07-04-2005 2:06 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

aaibaarheidsfactor dat is waar ik het op gooi, trouwens spinnen laat ik in huis want die lossen het muggenprobleem weer op .
trouwens het topic waar Chel aan refereerde was ik alweer bijna vergeten.
Ik heb hem weer eens doorgelezen en wat mij betreft mogen ze Leviabladieblasloerie tussen die palen ophangen en gutten.
Het valt me zowieso op dat zij aan alle kanten serieus echt serieus dierenmishandeling goedkeurt 1e klas, sick bitch!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2005 8:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 april 2005 1:57 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Ruk jij maar eens een poot uit een spin, of prik hem in z'n rug, en kij kvervolgens hoe dat beest begint te stuiteren. Geen gevoel zeg je?

waarschijnlijk
het kan ook zijn dat hij is geschrokken omdat hij moeilijker loopt ofzoiets.
iig kan ik me bij die beestjes wel voorstellen dat ze minder bewust zijn over de pijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-04-2005 13:11 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik denk dat er nog een andere item is vergeten. Ik denk dat het ook heeft te maken met het geluid wat een dier maakt tijdens een marteling.

Veel mensen onthouden geluiden van dingen en assosieren ze met iest. Wanneer je een mug dood maakt maakt die geen geluid.. of in iedergeval geen angstaanjagende doden schreeuw. waneer je dat bij een hond doet, zal die gaan janken, kermen ect. Dat raakt mensen. en dat laat een mens ook niet lang meer los dat blijft je zelfs in je slaap achtervolgen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen