IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Help, school. Deel 2. Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-11-2004 16:20 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

"In de tentamenperiode is er ook de mogelijkheid het tentamen voor het vak Informatie en Communicatie in de Maatschappij opnieuw te doen. Tot nog toe was dat altijd een meerkeuzetentamen. Dat is niet het geval met het naderende hertentamen: dat zal een open tentamen zijn, tien vragen, waarvan je er acht moet beantwoorden."

Een beetje vreemd wel, dat "waarvan je er acht moet beantwoorden"-gedeelte. Snappen jullie het? Ik niet.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 08-11-2004 16:29 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2004 16:20 schreef Schaep het volgende:
"In de tentamenperiode is er ook de mogelijkheid het tentamen voor het vak Informatie en Communicatie in de Maatschappij opnieuw te doen. Tot nog toe was dat altijd een meerkeuzetentamen. Dat is niet het geval met het naderende hertentamen: dat zal een open tentamen zijn, tien vragen, waarvan je er acht moet beantwoorden."

Een beetje vreemd wel, dat "waarvan je er acht moet beantwoorden"-gedeelte. Snappen jullie het? Ik niet.


Dat soort tentamens hebben wij ook wel eens gehad. Je kan er dan 8 vragen uitkiezen die je weet (of het beste weet), en als je die allemaal goed hebt is je score dus 100 %, en heb je dus een 10. Als je ze wel alle 10 beantwoordt, tellen alle fouten mee. Dat is dus niet slim, beantwoord er gewoon 8, klaar.
Zo moeilijk is het eigenlijk helemaal niet .

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 08-11-2004 16:29]


..."Hate can only create more hate"...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-11-2004 16:32 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2004 16:29 schreef Immortella het volgende:
Dat soort tentamens hebben wij ook wel eens gehad. Je kan er dan 8 vragen uitkiezen die je weet (of het beste weet), en als je die allemaal goed hebt is je score dus 100 %, en heb je dus een 10. Als je ze wel alle 10 beantwoordt, tellen alle fouten mee. Dat is dus niet slim, beantwoord er gewoon 8, klaar.
Zo moeilijk is het eigenlijk helemaal niet .


Ah oke, dat is dan duidelijk. Dat klinkt best goed, dankjewel!


Lies
Usericon van Lies
Posted 21-11-2004 12:51 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Kent er iemand een film en/of strip/comic die hoofdzakelijk handelt over bekende humanisten (Erasmus, Morus, etc.) of het humanisme in het algemeen?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2004 12:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Kent iemand heel toevallig een goede (internationale) database mbt onderwijsuitgaven (public expenditure on education)?

Ik moet zelf de Unesco nog even uitpluizen, maar het blijkt heel moeilijk om goede data van voor 1990 te vinden. het gaat om 18 landen: Australië, België, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Japan, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden en Zwitserland.

De Europese landen zijn niet zo heel lastig vanwege org.'s als Eurydice en Eurostat, maar data van voor 1970 is hier ook een probleem.


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 26-11-2004 16:05 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Mijn vriendin moet een samenvatting van een boek in het engels vertalen, is er iemand die mij aan een vertaalsite kan helpen toevallig?


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2004 16:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Werken allemaal kut hoor ...
En hoe moeilijk is engels nou ...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 26-11-2004 16:06 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

free-translator.com?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-11-2004 16:09 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

http://babelfish.altavista.com

Maar kom op zeg, heb je aan een woordenboek voor die paar moeilijke woorden niet genoeg?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2004 16:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:05 schreef Metallica-Freak het volgende:
Mijn vriendin moet een samenvatting van een boek in het engels vertalen, is er iemand die mij aan een vertaalsite kan helpen toevallig?


Een samenvatting vertalen? Why in the blue fuck? Kan ze geen nieuwe samenvatting schrijven? Of is plagiaat tegenwoordig hip?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2004 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:10 schreef Chelman het volgende:
Een samenvatting vertalen? Why in the blue fuck? Kan ze geen nieuwe samenvatting schrijven? Of is plagiaat tegenwoordig hip?
voor engelse les waarschijnlijk ...
hele boek vertalen is beetje veel vant goede he


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2004 16:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:11 schreef Jenje het volgende:
voor engelse les waarschijnlijk ...
hele boek vertalen is beetje veel vant goede he
Ah zou kunnen. Ik weet uit eigen ervaring dat lange teksten vertalen geen goede manier is om een taal te leren omdat je snel geneigd bent om foute zinsconstructies te gebruiken die in de ene taal wel kloppen en in de andere niet. Vandaar dat ik niet had gedacht dat het als een onderwijs methode gebruikt wordt…..


edit:

Ah, could be. I know from own experience that long texts translating not a good way is to learn a language since you are quickly tempted to wrong sentence forms to use, that in the one language are correct and in the other not. That is why I not have thought that it as an educational method used is……..




[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 26-11-2004 16:15]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2004 16:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Veel BBC kijken


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2004 16:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:15 schreef Jenje het volgende:
Veel BBC kijken


Begrijpen en daadwerkelijk vertalen zijn niet synoniem.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-11-2004 16:16 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 november 2004 16:13 schreef Chelman het volgende:
Ah zou kunnen. Ik weet uit eigen ervaring dat lange teksten vertalen geen goede manier is om een taal te leren omdat je snel geneigd bent om foute zinsconstructies te gebruiken die in de ene taal wel kloppen en in de andere niet. Vandaar dat ik niet had gedacht dat het als een onderwijs methode gebruikt wordt…..

Ik vermoed eigenlijk dat ze een samenvatting moet schrijven van een Engels boek, daar te lui voor is maar in 'r grenzeloze domheid geen Engelse maar alleen Nederlandse samenvattingen kan vinden en die nu - zonder veel te moeten typen - in 't Engels wil hebben.



I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2004 16:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:16 schreef Chelman het volgende:
Begrijpen en daadwerkelijk vertalen zijn niet synoniem.
Eerst zorgen dat je het begrijpt, dan is het vertalen stukken simpeler


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2004 16:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:16 schreef helmet het volgende:
Ik vermoed eigenlijk dat ze een samenvatting moet schrijven van een Engels boek, daar te lui voor is maar in 'r grenzeloze domheid geen Engelse maar alleen Nederlandse samenvattingen kan vinden en die nu - zonder veel te moeten typen - in 't Engels wil hebben.




Plagiaat dus.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2004 16:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

duh .. school ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2004 16:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:18 schreef Jenje het volgende:
duh .. school ...


Bij ons was de regel simpel: plagiaat = automatische fail grade.

En zo hoort het.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-11-2004 16:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 november 2004 16:20 schreef Chelman het volgende:
Bij ons was de regel simpel: plagiaat = automatische fail grade.
En zo hoort het.
Idem.. wij hadden nog geen internet () en de docenten kenden zo'n beetje alle samenvattingen uit boek uit hun kop, dus als je dat probeerde was je de sjaak.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 26-11-2004 16:26 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:09 schreef helmet het volgende:
http://babelfish.altavista.com

Maar kom op zeg, heb je aan een woordenboek voor die paar moeilijke woorden niet genoeg?


dank je voor tip.

En wat dat woordenboek betreft, ik heb zelf geen nederlands/engels woordenboek, en m'n vriendin zit nu bij mij, vandaar dat ik het vroeg...


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2004 16:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:22 schreef helmet het volgende:
Idem.. wij hadden nog geen internet () en de docenten kenden zo'n beetje alle samenvattingen uit boek uit hun kop, dus als je dat probeerde was je de sjaak.
Sure ... jij was het koorknaapje op school zeker ..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-11-2004 16:33 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 november 2004 16:32 schreef Jenje het volgende:
Sure ... jij was het koorknaapje op school zeker ..
Creatief omschrijven was de oplossing


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2004 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:33 schreef helmet het volgende:
Creatief omschrijven was de oplossing
Ik wou net zeggen ...

Menig leraar heeft zonder het te weten 5x hetzelfde verslag onder zijn neus gehad ...


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 16-02-2005 19:05 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Ik moet voor school een website maken tegen downloaden (games en software) en piraterij. Weet iemand hiervoor een leuke titel met bijbehorende slogan? Ik had er zelf wat bedacht maar die vonden mijn teamgenoten allemaal stom.

(En kom nou niet met BIG ofzo )


Orion
Usericon van Orion
Posted 16-02-2005 19:15 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

SLAYER!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen