IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Help, school. Deel 2. Vorige pagina
7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 16-11-2007 14:19 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

Hoi allemaal!

Heeft iemand hier wel eens een semiotische analyse gemaakt van een kunstwerk oid?
Ik moet volgende week een presentatie houden waarin ik een semiotische analyse doe van een kunstwerk/filmfragment/muziekfragment. Iemand hier ervaring mee?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-11-2007 14:23 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat heb ik vaak moeten doen op het VWO bij Kunstgeschiedenis, erg leuk.
Wat is het probleem?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 16-11-2007 14:27 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2007 14:23 schreef Jällö het volgende:
Dat heb ik vaak moeten doen op het VWO bij Kunstgeschiedenis, erg leuk.
Wat is het probleem?


Naja, ik weet niet goed welk kunstwerk ik moet kiezen en hoe ik moet beginnen. We hebben wel een hoorcollege gehad, maar die was niet al te uitgebreid. Werden eigenlijk alleen de begrippen symbool, icoon, index, denotatie, connotatie, syntagmatische en pardigmatische relaties en intertekstualiteit in uitgelegd.

Heb jij nog een tip voor een kunstwerk oid? En hoe ik het beste kan beginnen?




7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 16-11-2007 14:40 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

Iemand?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-11-2007 14:40 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Als ik jou was zou ik eerst es een paar van die analyses lezen om te kijken hoe het trucje werkt. Vervolgens een kunstwerk opzoeken wat je mooi vind en daar dan in de dezelfde stijl om heen lullen.

Het eerste werk wat in mij opkwam was Guernica van Picasso, maar goed dat soort werken zijn wel volledig uitgekauwd en hergekauwd natuurlijk. http://www.utpjournals.com/simile/issue10/trifonasX4.html (halverwege de pagina)

Oftewel, een paar interessante verbanden en een hoop geouwehoer!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 16-11-2007 14:53 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2007 14:40 schreef Jällö het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst es een paar van die analyses lezen om te kijken hoe het trucje werkt. Vervolgens een kunstwerk opzoeken wat je mooi vind en daar dan in de dezelfde stijl om heen lullen.

Het eerste werk wat in mij opkwam was Guernica van Picasso, maar goed dat soort werken zijn wel volledig uitgekauwd en hergekauwd natuurlijk. http://www.utpjournals.com/simile/issue10/trifonasX4.html (halverwege de pagina)

Oftewel, een paar interessante verbanden en een hoop geouwehoer!


Ik ben al zo'n 2 uur aan het googlen op "voorbeeld semiotische analyse" en "semiotische analyse". Daar komt helaas niks naar boven waar ik wat aan heb.

Maar bedankt voor de tip, ik zal eens kijken!



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-11-2007 14:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-11-2007 14:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2007 14:53 schreef 7th Fallen Angel het volgende:
Ik ben al zo'n 2 uur aan het googlen op "voorbeeld semiotische analyse" en "semiotische analyse". Daar komt helaas niks naar boven waar ik wat aan heb.

Maar bedankt voor de tip, ik zal eens kijken!


Zoals WhiteRider al aangeeft, heb je met Engelse zoektermen iets meer kans op succes...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 16-11-2007 15:01 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

Thnx voor de tips heren! Wel stom inderdaad dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.....



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-08-2011 12:51 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Waar kan je eigenlijk klachten indienen over een examencommissie?

Edit: Bureau Klachten en Geschillen, check.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 31-08-2011 13:30]


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen