IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VII Vorige pagina | Volgende pagina
Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-01-2005 13:11 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 4 januari 2005 12:17 schreef helmet het volgende:
Irritante identificatieplicht


zijn we nou verplicht dat ding altijd op zak te hebben of is het goed genoeg als je 'm binnen 24 uur kan laten zien? Ik zie 't namelijk niet zo zitten om altijd maar m'n paspoort op zak te hebben.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-01-2005 13:12 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 januari 2005 13:11 schreef Chantalie het volgende:
zijn we nou verplicht dat ding altijd op zak te hebben of is het goed genoeg als je 'm binnen 24 uur kan laten zien? Ik zie 't namelijk niet zo zitten om altijd maar m'n paspoort op zak te hebben.
Je moet 'm altijd bij je hebben. En tja, ik zie dat dus ook niet zo zitten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 04-01-2005 13:13 by filosofem Profiel van filosofem

Identificatieplicht

Vanaf 1 januari 2005 moet iedereen van 14 jaar en ouder een geldig identiteitsbewijs laten zien als de politie of een toezichthouder (bijvoorbeeld een inspecteur van de arbeidsinspectie of een boswachter) daar om vraagt. Als iemand dat niet kan laten zien, riskeert hij een boete. Daarom is het belangrijk dat iedereen van 14 jaar en ouder vanaf 1 januari 2005 altijd een geldig identiteitsbewijs bij zich heeft.

Men kan zich identificeren met een geldig paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of vreemdelingendocument. Men kan zich niet identificeren met allerlei andere pasjes zoals een bankpas, openbaar vervoerkaart, brommerbewijs of schoolkaart.

De identificatieplicht is een van de maatregelen die de overheid neemt om de veiligheid te vergroten, de aanpak van criminaliteit te versterken en overlast te verminderen. Omdat met de identificatieplicht eenvoudig kan worden gecontroleerd of de gegevens die iemand opgeeft juist zijn, kan de politie makkelijker en sneller haar werk doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2005 13:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Idd zeg, flikker toch op met je politiestaat. Momenteel moet de politie eerst vragen of je gearresteerd wil worden, alleen omdat anders heel rood nederland gaat janken dat rechten en shit aangetast worden. En daarom kan het dat in Nederland moslimkrijgers geronseld worden op scholen en dat als je in Nederland de dief van je spullen pakt dat je je spullen dan niet eens terugkrijgt, zelfs al heeft hij ze nog bij zich!

Politie hoort idd boven het volk te staan, anders is er toch geen sprake van gezag? Een leraar staat toch ook boven zijn leerlingen, een baas staat toch ook boven zijn medewerkers?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2005 13:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 januari 2005 13:12 schreef helmet het volgende:
Je moet 'm altijd bij je hebben. En tja, ik zie dat dus ook niet zo zitten.
En waarom niet ... id-kaart past in nagenoeg alle portemonnee's ...



En oom agent vind je foto vast niet zo lelijk hoor


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2005 13:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2005 13:05 schreef helmet het volgende:
Met dat excuus worden al dit soort regels langzaamaan ingevoerd met het resultaat dat we straks in een politiestaat leven. De volgende stap gaat volgens mij zijn dat mensen zonder vorm van proces opgesloten mogen worden... de afgelopen twee weken is dat al door twee politici geopperd. Maar ja, als je toch niets kwaads in de zin hebt, dan kun je er niet het slachtoffer van worden he?
Ik vraag me af in hoe verre een politie agent jou 'zomaar' om je ID mag vragen.
Als dit lukraak zonder enige 'zinnige' rede gaat is dit in strijs met de grondwet en de rechten vd mens (discriminatie). Ik denk dus dat dit wel aan banden is gelegd.

Mijn zusje zat btw gister ergens met wat andere hangjongeren en ze werden gecotroleerd; Drie keer raden wat vor lui er geen ID bij zich hadden..

en ja hoor twee vieze in een kraakpand woonachtige anarchistische punkertjes. Geweldig! Wat kan ik daarvan genieten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-01-2005 13:15 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 4 januari 2005 13:12 schreef helmet het volgende:
Je moet 'm altijd bij je hebben. En tja, ik zie dat dus ook niet zo zitten.


Hmm, je paspoort stop je niet zomaar ff in je portemonnee: beetje te groot he.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-01-2005 13:15 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 januari 2005 13:14 schreef Jenje het volgende:
En waarom niet ... id-kaart past in nagenoeg alle portemonnee's ...
Ten eerste heb ik een paspoort, die past niet in m'n portemonnaie en ten tweede ben je zo gigantisch de sjaak als ie gejat wordt...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-01-2005 13:16 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 4 januari 2005 13:15 schreef helmet het volgende:
en ten tweede ben je zo gigantisch de sjaak als ie gejat wordt...


Precies, daar ben ik ook zo bang voor.

Ik vraag me ook af of je wel zowel een paspoort als een id-pasmag hebben? (dacht zoiets ooit gehoord te hebben)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 04-01-2005 13:16 by filosofem Profiel van filosofem

Een antwoord op al uw vragen:

http://www.justitie.nl/Images/11_58433.pdf


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2005 13:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Je mag beide hebben volgens mij ... id-kaart is dus erg handig om altijd bij je te hebben .. rijbvewijs , telt dat ook?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2005 13:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2005 13:15 schreef Chantalie het volgende:
Hmm, je paspoort stop je niet zomaar ff in je portemonnee: beetje te groot he.
Pfff vies rood gejank om tegen te kunnen stribbelen. Zo'n paspoort past makkelijk in je broekzak of BH + Dat je tegenwoordig een paspoort EN ID kaart mag hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2005 13:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2005 13:16 schreef filosofem het volgende:
Een antwoord op al uw vragen:

http://www.justitie.nl/Images/11_58433.pdf
Werkt niet bij mij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 04-01-2005 13:20 by filosofem Profiel van filosofem

Damn. Zal wel een samenzwering van de extreem-rechtse politie-staat overheid zijn.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2005 13:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 januari 2005 13:17 schreef kwelgeest het volgende:
Pfff vies rood gejank om tegen te kunnen stribbelen. Zo'n paspoort past makkelijk in je broekzak of BH + Dat je tegenwoordig een paspoort EN ID kaart mag hebben.


Ik krijg ook nog geen zinnig antwoord waarom ze tegen zijn, "politiestaat" en "past niet in mijn broekzak" zijn natuurlijk argumenten die als een kut op een drumstel slaan ...


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 04-01-2005 13:21 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 4 januari 2005 13:20 schreef Jenje het volgende:
Ik krijg ook nog geen zinnig antwoord waarom ze tegen zijn, "politiestaat" en "past niet in mijn broekzak" zijn natuurlijk argumenten die als een kut op een drumstel slaan ...


En maar janken dat hun paspoort wel eens gejat zou kunnen worden......


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-01-2005 13:22 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 januari 2005 13:15 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vraag me af in hoe verre een politie agent jou 'zomaar' om je ID mag vragen. Als dit lukraak zonder enige 'zinnige' rede gaat is dit in strijs met de grondwet en de rechten vd mens (discriminatie). Ik denk dus dat dit wel aan banden is gelegd.
Zonder enige zinnige reden is niet direct discriminatie he... je kunt 't proberen daar op te gooien, maar ik heb nou niet echt de behoefte om aan te sturen op een proefproces en ik gok dat niemand dat echt heeft. Bovendien heb ik de nodige verhalen gehoord over procederen tegen de staat en uiteindelijk trek je toch aan 't kortste eind.

En ja, die hele identificatieplicht houdt dus in dat je 'zomaar' iemand om ID kunt vragen als agent.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-01-2005 13:22 by Chelman Profiel van Chelman

rijbewijs telt ook...oftewel in de praktijk verandert er voor mij weinig, al moet ik zeggen dat ik enige moeite heb met het feit dat ik formeel niet meer gewoon 100 pleuro en mijn huissleutel kan meenemen naar de kroeg.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-01-2005 13:23 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 4 januari 2005 13:17 schreef kwelgeest het volgende:
Pfff vies rood gejank om tegen te kunnen stribbelen. Zo'n paspoort past makkelijk in je broekzak of BH + Dat je tegenwoordig een paspoort EN ID kaart mag hebben.


Haha, in je bh? Ehm nee, dat past niet, tenzij je megaboops hebt. En je broekzak?Ehm, hoe jatgevaarlijk is dat, je paspoort in je kontzak steken? En buiten dat, veel rokken en damesbroeken hebben helemaal geen zakken.
Maar goed, dan ga ik maar eens een id-pas aanvragen, aangezien die in je portemonnee passen.

Overigens heb ik altijd gedacht dat officieel gezien je rijbewijs geen officieel identiteitsbewijs is.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2005 13:23 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2005 13:20 schreef Jenje het volgende:
Ik krijg ook nog geen zinnig antwoord waarom ze tegen zijn, "politiestaat" en "past niet in mijn broekzak" zijn natuurlijk argumenten die als een kut op een drumstel slaan ...
Nou ik ben zelf van mening dat het niet moet kunnen dat je echt zomaar zonder enige zinnige rede om je ID gevraagd moet kunnen worden. Maar bij samenscholing, risico punten, uitgaan, oregelmatigheden etc moet het natuurlijk kunnen.
'Politiestaat' vind ik weer eens overdreven typerend rood ge-emmer. Wel zeiken maar nooit zelf met een oplossing ergens voor komen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2005 13:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 januari 2005 13:21 schreef filosofem het volgende:
En maar janken dat hun paspoort wel eens gejat zou kunnen worden......
tja .. als ze niet zo links gestemd zouden hebben hadden ze de dief lens kunnen meppen en het paspoort terug kunnen pakken. Nu moeten ze eerst onomstotelijk bewijzen dat die eprsoon het daadwerkelijk gedaan heeftm als dat lukt moet de dief een formulier ondertekenen waarmee hij het paspoort weer opgeeft, weigert hij dat dan mag je de dief voor het gerecht dagen om je paspoort terug te krijgen.

Eigen schuld dus


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-01-2005 13:24 by altx Profiel van altx

quote:
Op 4 januari 2005 13:15 schreef helmet het volgende:
Ten eerste heb ik een paspoort, die past niet in m'n portemonnaie en ten tweede ben je zo gigantisch de sjaak als ie gejat wordt...


Heeft er niemand een binnenzak in zijn jas?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-01-2005 13:24 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 januari 2005 13:20 schreef Jenje het volgende:
Ik krijg ook nog geen zinnig antwoord waarom ze tegen zijn, "politiestaat" en "past niet in mijn broekzak" zijn natuurlijk argumenten die als een kut op een drumstel slaan ...
Eh Jenje, in discussies doe je argumenten af met tegenargumenten, niet door te zeggen dat ze als een kut op een drumstel slaan.


I'm not being rude. You're just insignificant.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2005 13:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 januari 2005 13:23 schreef Chantalie het volgende:
Haha, in je bh? Ehm nee, dat past niet, tenzij je megaboops hebt. En je broekzak?Ehm, hoe jatgevaarlijk is dat, je paspoort in je kontzak steken? En buiten dat, veel rokken en damesbroeken hebben helemaal geen zakken.
Maar goed, dan ga ik maar eens een id-pas aanvragen, aangezien die in je portemonnee passen.

Overigens heb ik altijd gedacht dat officieel gezien je rijbewijs geen officieel identiteitsbewijs is.
Hoe typerend: Weer allerlij 'redenen' bedenken waarom iets niet zou kunnen.

En hun rijbewijs is al zolang als ik me kan herinneren een legitiem legitiematie bewijs.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2005 13:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 januari 2005 13:23 schreef kwelgeest het volgende:
Nou ik ben zelf van mening dat het niet moet kunnen dat je echt zomaar zonder enige zinnige rede om je ID gevraagd moet kunnen worden. Maar bij samenscholing, risico punten, uitgaan, oregelmatigheden etc moet het natuurlijk kunnen.
'Politiestaat' vind ik weer eens overdreven typerend rood ge-emmer. Wel zeiken maar nooit zelf met een oplossing ergens voor komen.
Dat zijn natuurlijk ook de momenten waarop zoiets gevraagd word, mocht het mij ooit gevraagd worden dan laat ik mijn id graag zien, ten eerste is het namelijk de wet, en ik heb er een hekel aan als mensen gaan lopen zeiken tegen agenten over de wet (zij voeren hem uit ..) en ten tweede heb ik een godvers geile pasfoto.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen