IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VII Vorige pagina | Volgende pagina
Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 12-01-2005 17:02 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

zu is een stopwoordje , zoals "hoor", "begrijp je" , "nou" , "heerscht", "waar", "you know", "é", "wi", ...


:p


SQT
Usericon van SQT
Posted 12-01-2005 18:09 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/





Volop kritiek op Di Canio na mogelijk fascistisch gebaar
De Lazio Roma-speler Paolo Di Canio wordt mogelijk vervolgd. De Italiaanse spits heeft zich namelijk onnodig in de nesten gewerkt door donderdag tegen aartsrivaal AS Roma op een provocerende manier zijn goal te vieren. Dat Di Canio bij zijn goal verschillende denigrerende gebaren richting AS Roma-fans maakte was al uitdagend, maar nog uitdagender was dat spits daarna met zijn rechterarm stijf schuin omhoog wees richting de Lazio-fans. Een beweging die gelijk staat aan de 'Hitler-groet'.

Gezien de extreem-rechtse status van de Lazio-fans, de zogenoemde 'Irriducibili', zal de Italiaanse voetbalbond daarom een onderzoek instellen naar Di Canio's juichgedrag. Zelf toonde de aanvaller zich onbewust van alle heisa. "Mijn manier van vieren heeft niets te maken met politiek." Ondertussen ligt Di Canio zwaar onder vuur en kreeg hij (niet alleen in Italië) al veel kritiek over zich heen. Minister van Europese zaken Rocco Buttiglione sprak schande van het incident. "Dit gebaar brengt voor veel Italianen pijnlijke herinneringen boven." De centrum-linkse politicus Enzo Foschi sprak dezelfde taal. "Ik neem mijn pet af voor de voetballer Di Canio, maar de fascist Di Canio is schandalig."

Bovendien heeft Di Canio ook nog eens de schijn tegen. Want in zijn autobiografie vertelt hij niet alleen over zijn verleden als fanatiek Lazio-fan, maar ook over zijn fascinatie voor dictator Benito Mussolini, die volgens hem "verkeerd begrepen werd". De kleindochter van Mussolini complimenteerde Di Canio zaterdag echter met zijn groet. "Daar was ik erg blij mee", aldus Alessandra Mussolini, een extreem-rechtse politica. "Ik zal hem een bedankbriefje sturen."

Ook van zijn werkgever kreeg Di Canio steun. Zo verklaarde Claudio Lotito, Lazio-voorzitter: "Natuurlijk vierde hij de overwinning op heftige wijze, maar hij deed het binnen de regels van het spel."


www.dejongejournalist.nl


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 12-01-2005 18:13 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

wat een gepassioneerde kop er ook bij!

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 12-01-2005 18:13]


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2005 18:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kom, jij als duitserkenner .. is het een nazi?


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 12-01-2005 18:17 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 12 januari 2005 18:15 schreef Jenje het volgende:
Kom, jij als duitserkenner .. is het een nazi?


ik zeg van niet. Ik ken hem iig niet van "de club"


Bruce Banner


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-01-2005 19:31 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

als hij al met zo'n kop een goal viert, hoe zal ie er dan niet bijlopen als ie echt kwaad is?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-01-2005 10:30 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Wilders: 'Verdrag Rechten Mens zonodig opzeggen'

Om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast moet het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens zonodig worden opgezegd. Dat is de mening van Tweede-Kamerlid Geert Wilders. Wilders vindt dat overlast veroorzakende allochtone jongeren direct Nederland uit moeten worden gezet.

"Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt", stelt het afvallige VVD-lid in een interview met opinieblad Elsevier. Tijdelijke straatverboden zijn volgens Wilders 'halfzachte maatregelen'. "Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt."

Bron: Fok!

Damn... is die vent niet aan te klagen als gevaar voor onze rechtstaat?


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2005 10:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 januari 2005 10:30 schreef helmet het volgende:
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens zonodig opzeggen'

Om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast moet het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens zonodig worden opgezegd. Dat is de mening van Tweede-Kamerlid Geert Wilders. Wilders vindt dat overlast veroorzakende allochtone jongeren direct Nederland uit moeten worden gezet.

"Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt", stelt het afvallige VVD-lid in een interview met opinieblad Elsevier. Tijdelijke straatverboden zijn volgens Wilders 'halfzachte maatregelen'. "Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt."

Bron: Fok!

Damn... is die vent niet aan te klagen als gevaar voor onze rechtstaat?


die gast is wel erg aan het doorslaan. (desalniettemin moet die kutmarokkanen die niet willen wel grof worden aangepakt; lastig probleem dus)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-01-2005 11:30 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Wilders heerscht zo hard. Rechten van de mens mijn aarsch. Alsof die allochtoonse jeugd die rechten niet schend.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-01-2005 11:32 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 januari 2005 10:30 schreef helmet het volgende:
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens zonodig opzeggen'

Om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast moet het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens zonodig worden opgezegd. Dat is de mening van Tweede-Kamerlid Geert Wilders. Wilders vindt dat overlast veroorzakende allochtone jongeren direct Nederland uit moeten worden gezet.

"Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt", stelt het afvallige VVD-lid in een interview met opinieblad Elsevier. Tijdelijke straatverboden zijn volgens Wilders 'halfzachte maatregelen'. "Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt."

Bron: Fok!

Damn... is die vent niet aan te klagen als gevaar voor onze rechtstaat?

hopetee naar duitsland met die allochtonen! Zal ze leren, die duitsers!



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-01-2005 11:41 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL




helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-01-2005 11:49 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 januari 2005 11:41 schreef Audiophile het volgende:
opensource slaat door
http://www.webwereld.nl/nieuws/20525.phtml
Nee hoor, uitstekende demonstratie van hoe het concept van OS werkt door het minder abstract te maken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2005 14:49 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 13 januari 2005 11:30 schreef kwelgeest het volgende:
Wilders heerscht zo hard. Rechten van de mens mijn aarsch. Alsof die allochtoonse jeugd die rechten niet schend.


aantasting van de grondwet en het opzeggen van het verdrag voor de rechten van de mens op dergelijke wijze zou betekenen dat een overheid veel te veel macht krijgt bij het aanpakken van 'dissidenten' of 'probleemgevallen', dan laat je de weg vrij voor machtsbeluste idioten bepaalde groeperingen binnen de samenleving een aparte statut te geven en die als mindermenselijk te gaan behandelen.

Dan zou je binnen pakweg twintig jaar een wetsvoorstel kunnen vinden die vrijheid van meninsuiting op dermate grote wijze verandert dat muziek die aanstootgevend is, of metalkledij bijvoorbeeld strafbaar maakt.

Door aantasting van zo'n fundamentele beginselen die aan de basis van een democratie staan ondermijn je diezelfde democratie en de weinige persoonlijke vrijheid die we als westerse mensen nog overhebben.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-01-2005 14:51 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 januari 2005 14:49 schreef Phriar het volgende:
Door aantasting van zo'n fundamentele beginselen die aan de basis van een democratie staan ondermijn je diezelfde democratie en de weinige persoonlijke vrijheid die we als westerse mensen nog overhebben.
Ja maar, dat heeft Kwelgeest z'n grote voorbeeld 70 jaar geleden toch ook gedaan?



I'm not being rude. You're just insignificant.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-01-2005 15:00 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 januari 2005 14:49 schreef Phriar het volgende:
aantasting van de grondwet en het opzeggen van het verdrag voor de rechten van de mens op dergelijke wijze zou betekenen dat een overheid veel te veel macht krijgt bij het aanpakken van 'dissidenten' of 'probleemgevallen', dan laat je de weg vrij voor machtsbeluste idioten bepaalde groeperingen binnen de samenleving een aparte statut te geven en die als mindermenselijk te gaan behandelen.

Dan zou je binnen pakweg twintig jaar een wetsvoorstel kunnen vinden die vrijheid van meninsuiting op dermate grote wijze verandert dat muziek die aanstootgevend is, of metalkledij bijvoorbeeld strafbaar maakt.

Door aantasting van zo'n fundamentele beginselen die aan de basis van een democratie staan ondermijn je diezelfde democratie en de weinige persoonlijke vrijheid die we als westerse mensen nog overhebben.
En welke fundamentele beginselen worden aangetast als je mogelijk maakt criminele allochtonen uit te zetten?
Waarom zou dat toch gevolg hebben dat 'normale' brave burgers als minder menselijk kunnen worden bestempelt?
Waarom kunnen rode ratten nooit realistisch denken zonder door te schieten?
En waarom komen de rode partijen nooit met zinnege uitvoerbare oplossingen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-01-2005 15:02 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

het trieste is dat de meeste van die jongeren wel hier in nederland zijn geboren...



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-01-2005 15:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 januari 2005 15:02 schreef Audiophile het volgende:
het trieste is dat de meeste van die jongeren wel hier in nederland zijn geboren...
Zolang ze een dubbele nationaliteit hebben zie ik het probleem niet.
Maar 'heropvoedings' kampen vind ik ook wel een mooie oplossing hoor.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-01-2005 15:16 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 13 januari 2005 11:30 schreef kwelgeest het volgende:
Wilders heerscht zo hard. Rechten van de mens mijn aarsch. Alsof die allochtoonse jeugd die rechten niet schend.


quote:
Op 13 januari 2005 15:00 schreef kwelgeest het volgende:
En welke fundamentele beginselen worden aangetast als je mogelijk maakt criminele allochtonen uit te zetten?
Waarom zou dat toch gevolg hebben dat 'normale' brave burgers als minder menselijk kunnen worden bestempelt?
Waarom kunnen rode ratten nooit realistisch denken zonder door te schieten?
En waarom komen de rode partijen nooit met zinnege uitvoerbare oplossingen?


Je eerste post verteld dat je het liefst de rechten van de mens als wc-papier gebruikt ziet worden, ofwel je reacties staan volledig los van elkaar en reageerde je enkel op het feit dat Geert Wilders het fantastische plan heeft opgevat democratie in de prullenbak te gooien om stemmen te kunnen winnnen door enkel een probleem te verplaatsen of jij denkt niet dat als eenmaal allochtoonse criminelen het land uitgezet worden dat dan niet verdere maatregelen zullen volgen die niet alleen allochtonen zullen raken in hun vrijheid en rechten maar ook autochtonen die dan niet langer binnen het wilderiaanse utopische plaatje passen:

waarom zou je als grootste partij binnen een land nog langer kritiek dulden als je jezelf het recht hebt gegeven mensen onder het mom van bedreiging voor de samenleving het land uit te kieperen?

Misschien denk ik te ver vooruit in doemscenario's, maar ik zie niet in hoe het probleemjongeren dilemma opgelost kan worden door simpelweg ze over de grens te mieteren...

Denk je niet dat dan de rest van de allochtoonse en autochtone criminele probleemjongeren juist nóg radicaler worden, omdat ze onderwerp worden van een hetze, een hype?

De definitie van 'normale brave burgers' kan verschillen nagelang wie je om de definitie vraagt, en als jij een geert wilders bent zal jij misschien die definitie niet al te ruim of cultuuroverstijgend interpreteren, wat weer als groot gevolg kan hebben dat je een nog grotere binnnenlandse scheiding kan krijgen tussen 'nederlands' en 'buitenlands', met alle stressvolle gevolgen van dien (stijgende rassenhaat, meer rascistische misdaden/aanslagen, ghettovorming,etc.)

p.s. ik ben net zo min een rooie rakker als jij, ongegrond generaliseren is een zwaktebod.

Communisme is in principe op papier misschien wel enigszins bewonderenswaardig maar eenmaal men het probeert te realiseren op staatsniveau ontstaat er onderdrukking op grote schaal...



[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 13-01-2005 15:19]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2005 15:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 januari 2005 15:02 schreef Audiophile het volgende:
het trieste is dat de meeste van die jongeren wel hier in nederland zijn geboren...


Nee , het trieste is dat ze zich "Marokkaan" noemen en blijkbaar Marokko veel beter vinden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2005 15:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

hupsakee, en er is weer een religieuze partij erbij:

Moslimpartij wordt binnenkort opgericht

Een groep Amsterdamse moslims zal nog voor de zomer een nieuwe islamitische politieke partij oprichten. Eind mei moet de Moslim Democratische Partij (MDP) het licht zien. Doel is deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Mocht dat succesvol verlopen wil de MDP landelijk haar vleugels uitslaan.

Woordvoerder van de initiatiefnemers is Mohammed Ridoaun Jabri, redactielid van de Marokkaanse site Elqalem.nl en onlangs het nieuws halend met een anti-homomanifest. Jabri wil de geruchten niet bevestigen dat de MDP met name op zoek is naar een autochtone moslim als lijsttrekker. ''Ik wil alleen bevestigen dat gesprekken gaande zijn, ook met politici in de Amsterdamse raad en het parlement. We treden pas naar buiten bij de officiële oprichting.''

Eerder liet Jabri weten dat Marokkanen in Nederland moeten kiezen. ''Marokkanen zullen bepaalde dingen overboord moeten gooien, omdat ze hier leven. Blijf ik hier, voed ik mijn kinderen hier op, dan moet ik niet het idee blijven koesteren dat ik ooit terugkeer naar Marokko, en daar naar leven. Maar aan de andere kant zullen Nederlanders moeten accepteren dat sommige gewoonten, zoals onze religie, nu eenmaal nodig zijn om je Marokkaan te voelen.''

De initiatiefnemers hebben de afgelopen maanden een 'haalbaarheidsonderzoek' gehouden onder 8.000 moslims in de Randstad. Zo werd in Amsterdam geënquêteerd op de hogeschool, enkele mbo's en de UvA, en in grote moskeeën, zoals de Badr-moskee, de Nour-moskee en de Taibah-moskee. Van de ondervraagden gaf 84% aan te zullen stemmen op een moslimpartij.

-
Ook de AEL Nederland is bezig met het oprichten van een politieke partij onder de naam Moslim Democratische Partij (MDP). Voorzover bekend bestaat er echter geen verband tussen beiden. Eerder liet Jabri zich ook negatief uit over de AEL, die hij als een segregatie-partij omschreef.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-01-2005 15:40]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-01-2005 15:29 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 januari 2005 15:16 schreef Phriar het volgende:
Je eerste post verteld dat je het liefst de rechten van de mens als wc-papier gebruikt ziet worden, ofwel je reacties staan volledig los van elkaar en reageerde je enkel op het feit dat Geert Wilders het fantastische plan heeft opgevat democratie in de prullenbak te gooien om stemmen te kunnen winnnen door enkel een probleem te verplaatsen of jij denkt niet dat als eenmaal allochtoonse criminelen het land uitgezet worden dat dan niet verdere maatregelen zullen volgen die niet alleen allochtonen zullen raken in hun vrijheid en rechten maar ook autochtonen die dan niet langer binnen het wilderiaanse utopische plaatje passen:
Interpretatie all the way..
Ik maak in principe geen verschil tussen autochtoonse of allochtoonse criminelen. Autochtoonse zie ik (licht natuurlijk een beetje aan het misdrijf) ook verdwijnen.
Maar voor allochtonen die zich dus blijkbaar niet aan onze normen en waarden willen houden vind ik terug sturen eenhele mooie oplossing.


quote:
waarom zou je als grootste partij binnen een land nog langer kritiek dulden als je jezelf het recht hebt gegeven mensen onder het mom van bedreiging voor de samenleving het land uit te kieperen?

Misschien denk ik te ver vooruit in doemscenario's,
We hebben het hier over criminelen niet over mensen met een afwijkende mening. En wie zegt dat de gehele grondwet incl. de democratische beginselen samen met de allochtoonse criminelen het land verlaat?

quote:
maar ik zie niet in hoe het probleemjongeren dilemma opgelost kan worden door simpelweg ze over de grens te mieteren...

Denk je niet dat dan de rest van de allochtoonse en autochtone criminele probleemjongeren juist nóg radicaler worden, omdat ze onderwerp worden van een hetze, een hype?
Tuurlijk dat zie ik ook wel in. Die criminaliteit zal er waarschijnlijk amper door af nemen en Islamieten zullen ver radicaliseren maar hoe wil jij dan oplossen? Ze gewoon lekker hun gang laten gaan en af en toe met je vingertje wijzen?

quote:
De definitie van 'normale brave burgers' kan verschillen nagelang wie je om de definitie vraagt, en als jij een geert wilders bent zal jij misschien die definitie niet al te ruim of cultuuroverstijgend interpreteren, wat weer als groot gevolg kan hebben dat je een nog grotere binnnenlandse scheiding kan krijgen tussen 'nederlands' en 'buitenlands', met alle stressvolle gevolgen van dien (stijgende rassenhaat, meer rascistische misdaden/aanslagen, ghettovorming,etc.)
En je punt is? Zonder een 'Geert Wilders' gebeurt dat ook wel. Autochtonen zien steeds meer in dat de 'rotte appels' in deze maatschappij vooral allochtonen zijn. Als je niets doet komt jouw doomscenario ook wel.

Om het volk te beschermen moet je criminaliteit aanpakken en preventief optreden. Of denk jij dat het zich vanzelf wel oplost?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-01-2005 15:30 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 januari 2005 15:16 schreef Phriar het volgende:

Communisme is in principe op papier misschien wel enigszins bewonderenswaardig maar eenmaal men het probeert te realiseren op staatsniveau ontstaat er onderdrukking op grote schaal...


Fascisme ook..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-01-2005 15:34 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 januari 2005 15:26 schreef attila_de_hun het volgende:
hupsakee, en er is weer een religieuze partij erbij:

Moslimpartij wordt binnenkort opgericht

Een groep Amsterdamse moslims zal nog voor de zomer een nieuwe islamitische politieke partij oprichten. Eind mei moet de Moslim Democratische Partij (MDP) het licht zien. Doel is deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Mocht dat succesvol verlopen wil de MDP landelijk haar vleugels uitslaan.

Woordvoerder van de initiatiefnemers is Mohammed Ridoaun Jabri, redactielid van de Marokkaanse site Elqalem.nl en onlangs het nieuws halend met een anti-homomanifest. Jabri wil de geruchten niet bevestigen dat de MDP met name op zoek is naar een autochtone moslim als lijsttrekker. ''Ik wil alleen bevestigen dat gesprekken gaande zijn, ook met politici in de Amsterdamse raad en het parlement. We treden pas naar buiten bij de officiële oprichting.''

Eerder liet Jabri weten dat Marokkanen in Nederland moeten kiezen. ''Marokkanen zullen bepaalde dingen overboord moeten gooien, omdat ze hier leven. Blijf ik hier, voed ik mijn kinderen hier op, dan moet ik niet het idee blijven koesteren dat ik ooit terugkeer naar Marokko, en daar naar leven. Maar aan de andere kant zullen Nederlanders moeten accepteren dat sommige gewoonten, zoals onze religie, nu eenmaal nodig zijn om je Marokkaan te voelen.''

De initiatiefnemers hebben de afgelopen maanden een 'haalbaarheidsonderzoek' gehouden onder 8.000 moslims in de Randstad. Zo werd in Amsterdam geënquêteerd op de hogeschool, enkele mbo's en de UvA, en in grote moskeeën, zoals de Badr-moskee, de Nour-moskee en de Taibah-moskee. Van de ondervraagden gaf 84% aan te zullen stemmen op een moslimpartij.

-
Ook de AEL Nederland is bezig met het oprichten van een politieke partij onder de naam Moslim Democratische Partij (MDP). Voorzover bekend bestaat er echter geen verband tussen beiden. Eerder liet Jabri zich ook negatief uit over de AEL, die hij als een segregatie-partij omschreef.
84%!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-01-2005 15:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 januari 2005 15:34 schreef Misanthrope het volgende:
84%!
Gelukkig zijn ze toch te lui om naar de stembus te gaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2005 15:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 januari 2005 15:34 schreef Misanthrope het volgende:
84%!


weet jij, of iemand anders, hoeveel moslims er in Nederland zijn? en zoja, hoeveel stemmen je moet tellen hebben voor een zetel? dan kunnen we inschatten hoeveel zetels er verspild raken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen