IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VII Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 14:59 schreef zarlack het volgende:
Zo vreemd vind ik het eigenlijk niet.
Ik bedoel je kan het met iemand eens of oneens zijn en daarmee in discussie gaan..maar dat is toch heel wat anders dan iemand verrot schelden..toch en dat zou je er wel mee kunnen bereiken dat mensen het "netjes houden"
Bedoel heb de afgelopen tijd al een paar opmerkingen gehoord over:
Als iemand je uitscheld of beledigt dan ga je naar de rechtbank..maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op..je wil er ook alles aan doen om bijvoorbeeld inbraken tegen te gaan
Het nut van schelden is mij zowiezo nooit duidelijk geworden..
De media (columnisten)springen op hun achterste poten ..bang dat hun de mond gesnoerd word ..wat helemaal niet zo is ..
Voor mij is een zijn uitspraken als: alle homo's dood..of alle moslims dood al uitspraken die niet kunnen ..


Hmm volgens mij heeft van Gogh nooit gezegd dat alle moslims dood moeten ... extrmistische moslims wel dat ongelovigen dood moeten .... gaat dus weer over gebrek aan respect voor andersgelovigen en enorm gebrek aan humor van die sukkels.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:04 by Chantalie Profiel van Chantalie

ik kan anders ook niet altijd de humor van bepaalde uitspraken inzien hoor


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-11-2004 15:04 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Het kromme is ook dat er nog nooit wettelijk is aangetoond dat er uberhaupt een god bestaat. Dus naar mijn mening kan je een god niet eens beledigen.

Allah is een varken!
God is een aap!
Satan is cool!
Zeus is een mietje!
Thor ruft te vaak!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 15:04 schreef Chantalie het volgende:
ik kan anders ook niet altijd de humor van bepaalde uitspraken inzien hoor

De humor is juist dat men weet dat moslims niet tegen kritiek kunnen, hetzelfde soort uitspraken over katholieken zou veel minder schokkend zijn ...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:07 by Chantalie Profiel van Chantalie

bijzonder grappig inderdaad


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:09 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:04 schreef Azagthoth het volgende:
Het kromme is ook dat er nog nooit wettelijk is aangetoond dat er uberhaupt een god bestaat. Dus naar mijn mening kan je een god niet eens beledigen.

Allah is een varken!
God is een aap!
Satan is cool!
Zeus is een mietje!
Thor ruft te vaak!


ik denk ook niet echt dat donner dat bedoelt.hmm eens ff denken voorbeeldje:
je bent lekker een avondje ana het stappen..en in een opgefokte bui zoals bij menig groepje stapper wel eens voorkomt..beledig je de verkeerde..die was namelijk ook al opgefokt..dus die trekt zijn mes en steekt je neer..

Als je gaat stappen vind je het dan bijvoorbeeld normaal om iemand uit te schelden? is dat uberhaupt normaal in omgang met elkaar?


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:10 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:04 schreef Azagthoth het volgende:
Allah is een varken!
God is een aap!
Satan is cool!
Zeus is een mietje!
Thor ruft te vaak!


Sventevith is altijd brak
Manitou zuigt Peyote door een rietje
Hera is een lekker grietje


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

De Dalai Lama pijpt een geit!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:11 by Chantalie Profiel van Chantalie

we vergeten Boeddha


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Boedhha is een dikke vette hoerenloper!


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:13 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:10 schreef Jenje het volgende:
De Dalai Lama pijpt een geit!


Dat is voor voor extremistische geiten


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2004 15:14 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ontopic graag.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2004 15:16 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Maar toch nog eventjes over die vrije meningsuiting, woorden kunnen ook kwetsen, heel erg zelfs, heb ik zelf talloze keren ondervonden.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:16 by zarlack Profiel van zarlack

Eigenlijk is dit wel heel leuk.
Wat je hier ziet zijn namelijk de eigen normen en waarden binnen dit forum.

Het word geaccepteerd en anders kom je hier gewoon niet.

Maar durf ten sterkste te betwijfelen of de gemiddelde nederlander dit bovenstaande ook als een nederlandse norm zien


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:16 by Chantalie Profiel van Chantalie

tja, ik ook, maar als je recht op vrije meningsuiting aan banden wilt gaan leggen, waar leg je dan de grens?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:18 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:16 schreef beli mawr het volgende:
Maar toch nog eventjes over die vrije meningsuiting, woorden kunnen ook kwetsen, heel erg zelfs, heb ik zelf talloze keren ondervonden.


ben ik het mee eens..schelden tegen iemand heeft toch voornamelijk tot doel om te kwetsen ..


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 15:16 schreef beli mawr het volgende:
Maar toch nog eventjes over die vrije meningsuiting, woorden kunnen ook kwetsen, heel erg zelfs, heb ik zelf talloze keren ondervonden.
en dat verschilt per mens, dus dat is niet in wetten vast te leggen ...

Men moet er van bewust zijn dat men op alles kritiek kan krijgen ,,,


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2004 15:20 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 november 2004 15:16 schreef Chantalie het volgende:
tja, ik ook, maar als je recht op vrije meningsuiting aan banden wilt gaan leggen, waar leg je dan de grens?

Dat is idd een erg moeilijk te bepalen grens, maar wat ik eens hoorde van die Theo "De Islam is de meest achterlijke godsdienst", mocht hij dat gezegd hebben van Ierland ofzo, dat het het meest achterlijke land ooit is ging ik ook wel heel erg kwaad zijn. Vrije meningsuiting ok, maar onnodig hard kwetsen, neen, dat gaat er bij mij niet in.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:21 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:18 schreef Jenje het volgende:
en dat verschilt per mens, dus dat is niet in wetten vast te leggen ...

Men moet er van bewust zijn dat men op alles kritiek kan krijgen ,,,


er is een verschil tussen kritiek krijgen en ongenuanceerd je "mening" uiten en daar kracht aan toe te voegen door beledigingen


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 15:20 schreef beli mawr het volgende:
Dat is idd een erg moeilijk te bepalen grens, maar wat ik eens hoorde van die Theo "De Islam is de meest achterlijke godsdienst", mocht hij dat gezegd hebben van Ierland ofzo, dat het het meest achterlijke land ooit is ging ik ook wel heel erg kwaad zijn. Vrije meningsuiting ok, maar onnodig hard kwetsen, neen, dat gaat er bij mij niet in.
Wat jij nu zgt: iedereen mag alles zeggen, maar niet wat ik niet leuk vind.

Ze zoeken nog Imam's Beli ...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:22 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 15 november 2004 15:18 schreef zarlack het volgende:
ben ik het mee eens..schelden tegen iemand heeft toch voornamelijk tot doel om te kwetsen ..


En waar ligt de grens dan? Wanneer is iets schelden of gewoon je mening uiting? De ene persoon is gewoonweg veel sneller beledigd dan de ander, dit soort dingen kun je volgens mij niet in wetjes vastleggen.
Ik ben het wel met je eens hoor, dat sommige uitspraken uit oogpunt van goed fatsoen gewoonweg niet kunnen. Maar ja, dat staat dan wel weer haaks op het recht op vrije meningsuiting.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 15:21 schreef zarlack het volgende:
er is een verschil tussen kritiek krijgen en ongenuanceerd je "mening" uiten en daar kracht aan toe te voegen door beledigingen
Moeten we dan iedereen die dat niet van zich af kan zetten in bescherming nemen?

Nederland is al een land wat in dienst van de zwakkelingen staat, maar laten we dat nu niet in de grondwet vastleggen ...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2004 15:24 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 november 2004 15:21 schreef Jenje het volgende:
Wat jij nu zgt: iedereen mag alles zeggen, maar niet wat ik niet leuk vind.

Ze zoeken nog Imam's Beli ...

Neen, dat bedoel ik niet, ik bedoel gewoon dat je, hoe zou ik het zeggen, je kritiek ook op een andere manier kan brengen dan "het is het meest achterlijke dat ik ken", dat is letterlijk gaan steken in de rug van mensen. Want dan zeg je evenveel als "Ze zijn het vuil van de straat" ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-11-2004 15:25]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:26 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:22 schreef Chantalie het volgende:
En waar ligt de grens dan? Wanneer is iets schelden of gewoon je mening uiting? De ene persoon is gewoonweg veel sneller beledigd dan de ander, dit soort dingen kun je volgens mij niet in wetjes vastleggen.
Ik ben het wel met je eens hoor, dat sommige uitspraken uit oogpunt van goed fatsoen gewoonweg niet kunnen. Maar ja, dat staat dan wel weer haaks op het recht op vrije meningsuiting.


Ik vergelijk het een beetje met ..camerabewaking..een groot deel van de nederlanders zullen deze inbreuk op hun privacy toelaten om zich veiliger te voelen..
Tis vrij duidelijk accepteer je openbaar kwetsen ..dan accepteer je ook..dat iemand weleens tegen de verkeerde aan kan lopen .en die zal dan vervolgens een straf krijgen ..maar wat we nu willen ..is een hele groep straffen voor iets wat 1 persoon gedaan heeft..
Als ik niet meer mag schelden of beledigen voel ik me trouwens niet beknopt in mijn vrijheid van meningsuiting ..sterker nog spoort me alleen maar aan om genuanceerder na te gaan denken , vind ik zowiezo wel gezond .


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:20 schreef beli mawr het volgende:
Dat is idd een erg moeilijk te bepalen grens, maar wat ik eens hoorde van die Theo "De Islam is de meest achterlijke godsdienst", mocht hij dat gezegd hebben van Ierland ofzo, dat het het meest achterlijke land ooit is ging ik ook wel heel erg kwaad zijn. Vrije meningsuiting ok, maar onnodig hard kwetsen, neen, dat gaat er bij mij niet in.


Hoezo? Ierland is tot voor een paar jaar geleden een enorm achterlijk land vol met schapenneukers geweest en op bepaalde gebieden is het nu nog steeds. Een legitieme uitspraak dus.


En sowieso snap ik niet waar mensen het idee vandaan krijgen dat ze het recht hebben om niet gekwetst te worden door middel van uitspraken (fysiek geweld is een andere zaak). Dat recht heb je niet, en het is bovendien niet mogelijk om in eenduidige wetten vast te leggen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen