IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VII Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:27 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:24 schreef beli mawr het volgende:
Neen, dat bedoel ik niet, ik bedoel gewoon dat je, hoe zou ik het zeggen, je kritiek ook op een andere manier kan brengen dan "het is het meest achterlijke dat ik ken", dat is letterlijk gaan steken in de rug van mensen. Want dan zeg je evenveel als "Ze zijn het vuil van de straat" ofzo.


En als je dat vindt mag je het niet zeggen dan?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als het nou gewoon mijn mening is dat Ierland het achterlijkste land ter wereld is, dan is dat mijn goed recht om dat te denken en te uiten. Dat jij daar niet tegen kunt is ouw probleem, jij kunt daar maar 1 ding tegen doen en je mening over mij vormen. Want als jij dan zegt: je mag dat niet denken, dan mag jij ook niet denken: die Jenje is een klootzak.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2004 15:29 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 november 2004 15:26 schreef Chelman het volgende:
Hoezo? Ierland is tot voor een paar jaar geleden een enorm achterlijk land vol met schapenneukers geweest en op bepaalde gebieden is het nu nog steeds. Een legitieme uitspraak dus.


Klopt niet imho, op economisch en technologisch vlak misschien wel maar op andere vlakken (cultuur enzo) totaal niet.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:29 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:26 schreef zarlack het volgende:
Ik vergelijk het een beetje
Als ik niet meer mag schelden of beledigen voel ik me trouwens niet beknopt in mijn vrijheid van meningsuiting ..sterker nog spoort me alleen maar aan om genuanceerder na te gaan denken , vind ik zowiezo wel gezond .


Maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden dus...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:29 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:28 schreef Jenje het volgende:
Als het nou gewoon mijn mening is dat Ierland het achterlijkste land ter wereld is, dan is dat mijn goed recht om dat te denken en te uiten. Dat jij daar niet tegen kunt is ouw probleem, jij kunt daar maar 1 ding tegen doen en je mening over mij vormen. Want als jij dan zegt: je mag dat niet denken, dan mag jij ook niet denken: die Jenje is een klootzak.


als je dat vervolgens tegen een ier zegt die een mes trekt en je neersteekt?
Moeten dan alle ieren gestraft worden?


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 15:29 schreef zarlack het volgende:
als je dat vervolgens tegen een ier zegt die een mes trekt en je neersteekt?
Moeten dan alle ieren gestraft worden?
Nee, alleen die Ieren die andere Ieren leren dat je dat mag doen in de naam van Ierland.



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:32 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 15 november 2004 15:26 schreef zarlack het volgende:
Ik vergelijk het een beetje met ..camerabewaking..een groot deel van de nederlanders zullen deze inbreuk op hun privacy toelaten om zich veiliger te voelen..
Tis vrij duidelijk accepteer je openbaar kwetsen ..dan accepteer je ook..dat iemand weleens tegen de verkeerde aan kan lopen .en die zal dan vervolgens een straf krijgen ..maar wat we nu willen ..is een hele groep straffen voor iets wat 1 persoon gedaan heeft..
Als ik niet meer mag schelden of beledigen voel ik me trouwens niet beknopt in mijn vrijheid van meningsuiting ..sterker nog spoort me alleen maar aan om genuanceerder na te gaan denken , vind ik zowiezo wel gezond .


Ik vind niet dat Den Haag het recht zou mogen hebben mij dat op te leggen.
Mijn punt was overigens dat ik denk dat je niet eenvoudig kunt vastleggen in wetten wanneer iets nou beledigend of kwetsend is. Dat zijn dingen die indiviudeel bepaald zijn en wat je niet zomaar voor een volledige maatschappij kunt bepalen!
En buiten dat, aan zoiets als in mijn ogen belangrijks als het recht op vrije meningsuiting moet je niet gaan morrelen, want wat volgt daarna?
Nogmaals, er bestaat zoiets als goed fatsoen, en in dat oogpunt ben ik 't volledig met je eens, maar ook dat fatsoen mag je niet zomaar een hele bevolkongsgroep opleggen.

(typo's)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 15-11-2004 15:33]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:32 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:29 schreef Chelman het volgende:
Maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden dus...


inderdaad..dus omdat bijv dit niet jou mening is mag ik je nu ongezouten de huid volschelden, en *ff denken welk dier we nog niet gehad hebben* eendenneuker noemen?


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:29 schreef beli mawr het volgende:
Klopt niet imho, op economisch en technologisch vlak misschien wel maar op andere vlakken (cultuur enzo) totaal niet.


...juist op economisch en technologisch gebied zijn ze hun achterstand flink aan het inhalen....

Anyway, jij stelt vast wat mag en niet mag op basis van jouw persoonlijke interesses, tsja zoals Jenje al zei: 'that don't mean shit'.


En de Ierse cultuur is helemaal niet zo rijk. Het is allemaal leen en jatwerk geweest wat met de Kelten en Vikingen naar toe vervoerd is.....

edit: ik wacht nu met smacht op je uiteenzetting van de Ierse geschiedenis. hehe hap hap hap hap

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-11-2004 15:36]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2004 15:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 november 2004 15:29 schreef zarlack het volgende:
als je dat vervolgens tegen een ier zegt die een mes trekt en je neersteekt?
Moeten dan alle ieren gestraft worden?


Nee, alleen die steekgrage Ier.

Maar met deze uitspraak beloont Donner eigenlijk die Mohammed B. (en alle religieuze fundamentalisten).




zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:33 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:30 schreef Jenje het volgende:
Nee, alleen die Ieren die andere Ieren leren dat je dat mag doen in de naam van Ierland.



dus daar trek jij de grens in vrijheid van meningsuiting?


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:32 schreef zarlack het volgende:
inderdaad..dus omdat bijv dit niet jou mening is mag ik je nu ongezouten de huid volschelden, en *ff denken welk dier we nog niet gehad hebben* eendenneuker noemen?
Wat mij betreft wel.

Je moet alleen wel de gevolgen van je daden accepteren en die kunnen vaak zeer onprettig doch wettelijk toegstaan zijn (b.v. op gebied van persoonlijke en/of zakelijke relaties of zelfs ordinair terugschelden)



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:36 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Nee, alleen die steekgrage Ier.

Maar met deze uitspraak beloont Donner eigenlijk die Mohammed B. (en alle religieuze fundamentalisten).





neu zo zou ik het niet willen zeggen hij trekt alleen de grens verder terug ..zodat uitspraken als die van een Imam of van Gogh ook niet meer als normaal gezien worden .


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:37 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:34 schreef Chelman het volgende:
Wat mij betreft wel.

Je moet alleen wel de gevolgen van je daden accepteren en die kunnen vaak zeer onprettig doch wettelijk toegstaan zijn (b.v. op gebied van persoonlijke en/of zakelijke relaties of zelfs ordinair terugschelden)




Als ik voor je zou staan, het is een voorbeeldje, en je zou uithalen..is dat een acceptabel gevolg?


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:36 schreef zarlack het volgende:
neu zo zou ik het niet willen zeggen hij trekt alleen de grens verder terug ..zodat uitspraken als die van een Imam of van Gogh ook niet meer als normaal gezien worden .
Nee. Van Gogh zette niet aan tot geweld en leerde mensen niet hoe je dat geweld moet toepassen.


Een Imam die over ongelovige varkens, verderfelijk westen en de grote satan praat moet dat vooral kunnen...totdat hij anderen tot geweld aanzet en methoden leert om dat geweld tot uitvoering te brengen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:39 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 15 november 2004 15:38 schreef Chelman het volgende:
Nee. Van Gogh zette niet aan tot geweld en leerde mensen niet hoe je dat geweld moet toepassen.


Een Imam die over ongelovige varkens, verderfelijk westen en de grote satan praat moet dat vooral kunnen...totdat hij anderen tot geweld aanzet en methoden leert om dat geweld tot uitvoering te brengen.


Precies.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:39 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:37 schreef zarlack het volgende:
Als ik voor je zou staan, het is een voorbeeldje, en je zou uithalen..is dat een acceptabel gevolg?


Wettelijk gezien niet, aangezien het onder mishandeling valt. Het is typisch een geval van buitenproportionele reactie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2004 15:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 november 2004 15:36 schreef zarlack het volgende:
neu zo zou ik het niet willen zeggen hij trekt alleen de grens verder terug ..zodat uitspraken als die van een Imam of van Gogh ook niet meer als normaal gezien worden .


Je verwart de inhoud van die imam uitspraken en van Van Gogh. Die zijn beide essentieel anders. Die Imams roepen vaak op tot daadwerkelijk fysiek geweld (homo naar van een flat naar beneden gooien), Van Gogh deed dat niet. JDie imamans hebben de wet overtreden, Van Gogh niet. Ook jij mag zeggen dat Alla een pooier is, maar je mag niet oproepen tot het neersteken van moslims.

Daarom is het dus erg gek dat nu opeens wel over godslastering wordt gesproken terwijl al jaren, wordt getolereerd dat er oproepen zijn geweest om bepaalde mensen te doden die iets over de islam zeggen (het begon al bij dat boek van Rusdie)

ed: die fuckin chelman heeft te veel vrije tijd en was me voor.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 15-11-2004 15:43]


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 15:43 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:39 schreef Chantalie het volgende:
Precies.


Als ik het zo lees klinkt het heel redelijk.
Ware het niet dat voor het aanzetten tot geweld .er een proces van indoctinatie aan de gang is ..en dat begint al op een laag niveau met zwart maken ..


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 15:45 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 november 2004 15:42 schreef attila_de_hun het volgende:

ed: die fuckin chelman heeft te veel vrije tijd en was me voor.


Da's belediging hoer!

Ik heb mijn team vandaag in een workshop gezet en heb mezelf onder het mom van 'drukke agenda' verexcuseerd. Ik zit eigenlijk voor mijn andere bedrijfje bij te klussen hehe.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2004 15:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 november 2004 15:45 schreef Chelman het volgende:
Da's belediging hoer!

Ik heb mijn team vandaag in een workshop gezet en heb mezelf onder het mom van 'drukke agenda' verexcuseerd. Ik zit eigenlijk voor mijn andere bedrijfje bij te klussen hehe.





Ik type ten minste chelman met slechts een enkele "n" op het einde. het kan dus erger.

jij hebt echt een droombaan, in mijn volgende leven wil ik dat ook.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 15:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 15:33 schreef zarlack het volgende:
dus daar trek jij de grens in vrijheid van meningsuiting?
Anderen haat leren is geen mening ....


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 15-11-2004 16:01 by Hexegot Profiel van Hexegot

MEESTE STERFGEVALLEN IN JANUARI

VOORBURG - Het aantal sterfgevallen is in januari het hoogst. In die maand gaan gemiddeld 430 mensen per dag dood. Vergeleken met september (350) is dat aantal ruim eenvijfde hoger, blijkt uit onderzoek dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.

Hart- en vaatziekten, longziekten en dementie zijn de drie belangrijkste oorzaken voor het hoge aantal sterfgevallen in de wintermaanden. In januari en december ligt het aantal personen dat aan een hart- of vaatziekte sterft, 13 procent boven het gemiddeld. In augustus 11 procent eronder.

Het aantal sterfgevallen als gevolg van longziekten zoals longontsteking of cara varieert nog sterker per maand. In januari ligt het aantal overlijdens als gevolg van zo'n ziekte veel hoger dan in september (1500 tegen 900). Als zich een forse griepepidemie voordoet, zorgt dat voor nog grotere verschillen. In januari 2000 stierven bijvoorbeeld 2500 mensen door een aandoening aan de luchtwegen.

Dementie

Vooral de fysieke complicaties van dementie leiden in de wintermaanden vaker tot de dood. Maar dit geldt ook voor de tropisch warme zomermaanden zoals augustus 2002, 2003 en 2004. Voor het onderzoek heeft het CBS de cijfers van de laatste tien jaar verzameld.




zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 16:03 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 15:53 schreef Jenje het volgende:
Anderen haat leren is geen mening ....


Oef.er zijn nogal wat metalbands..die haat prediken lijkt me niet dat we dat aan banden moeten leggen..
maar goed dit is een link naar de mzuiek kunnen we beter een nieuw topic voor openen.
Ik begrijp alle standpunten..ben alleen van mening..dat met elk stapje meer tolerantie..er op een geven moment geen grenzen meer zijn..ben van mening dat overgrote deel van de mensheid ..helaas nog niet toe is aan vrijheid van meningsuiting..


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-11-2004 16:03 by Schaep Profiel van Schaep

Zie je nou wel, winter is vet trui.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen