IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Homoseksualiteit in Nederland Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 20:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ACTIVITEIT - DISCUSSIE


Zaterdag 27 november
Themabijeenkomst RozeLinks

Op 27 november organiseert RozeLinks een themabijeenkomst. Dit keer naar aanleiding van het nieuwe boek van Gert Hekma: “Homoseksualiteit in Nederland van 1730 tot de moderne tijd”.

Seksuele diversiteit is de afgelopen jaren in toenemende mate een lastig politiek onderwerp geworden. Hekma bepleit in zijn boek stevige veranderingen. Onder het motto “Waar niemand zijn/haar vingers aan brand” gaat Hekma, na een kort inleiding, in discussie met een groep RozeLinkse jongeren.

Aan het einde van de discussie zal een roze groep theatersporten voor een amuserende afsluiter zorgen, waarna er nog een gezellige netwerkborrel is.

Wanneer: Zaterdag 27 november
Tijd: 13.00u – 17.00u
Plaats: Landelijk Bureau GroenLinks
Oudegracht 312
Utrecht

Meer informatie op de geheel vernieuwde website http://www.rozelinks.nl en via rozelinks@groenlinks.nl

ondergetekende zit in het panel, en natuurlijk ben ik ook benieuwd wat jullie van het onderwerp vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 09-11-2004 21:27]


Odal
Usericon van Odal
Posted 09-11-2004 20:58 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

nou tis in iedergeval weer een gelegenheid waarop de moslims aanslagen kunnen plegen...verder... BAH!

[Dit bericht is gewijzigd door Odal op 09-11-2004 21:01]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-11-2004 21:01 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik zie persoonlijk niet in waarom er zoiets georganiseerd moet worden.
Volgens mij zit het toch wel goed met acceptatie van homoseksuelen in Nederland. Toch?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-11-2004 21:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

pas waren al die homofoldertjes toch terug gestuurd dooor de scholen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-11-2004 21:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Seksuele diversiteit is de afgelopen jaren in toenemende mate een lastig politiek onderwerp geworden.

Oja? Hoezo?

De site doet het niet.


Oud Vuil.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 09-11-2004 21:21 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

laat die lui toch met rust



natassja
Usericon van natassja
Posted 09-11-2004 21:25 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

hoe hipper en actueler hoe meer homo's er komen

jammer


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 21:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:01 schreef Rasputin het volgende:
Ik zie persoonlijk niet in waarom er zoiets georganiseerd moet worden.
Volgens mij zit het toch wel goed met acceptatie van homoseksuelen in Nederland. Toch?

Precies daarom dus. Dat men daarvan uitgaat, maar dat het niet zo is, zie ook de verschillende reacties hierop.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 21:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:19 schreef webblaster wim het volgende:

De site doet het niet.

zal de link ff aanpassen, zm zet er automatisch haar adres voor.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 21:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:25 schreef natassja het volgende:
hoe hipper en actueler hoe meer homo's er komen

jammer

Haha dus jij gelooft nog dat je homo's kunt "maken" door het te promoten.

Wat een christenlijke gedachte.


natassja
Usericon van natassja
Posted 09-11-2004 21:30 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:29 schreef ghoulliette het volgende:
Haha dus jij gelooft nog dat je homo's kunt "maken" door het te promoten.

Wat een christenlijke gedachte.


nee dat komt door de nederlanders die als schapen achter anderen aanlopen


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 09-11-2004 21:30 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ik "accepteer" homoseksualiteit in zijn/haar geheel. Dit soort bijeenkomsten van RozeLinkse Jongeren met hun wijzend vingertje niet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 21:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:30 schreef filosofem het volgende:
Ik "accepteer" homoseksualiteit in zijn/haar geheel. Dit soort bijeenkomsten van RozeLinkse Jongeren met hun wijzend vingertje niet.

Verklaar "wijzend vingertje".


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-11-2004 21:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:31 schreef ghoulliette het volgende:
Verklaar "wijzend vingertje".

Dat vingertje dat hij in zijn aarsch voelt prikken..


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-11-2004 21:40 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:30 schreef filosofem het volgende:
Ik "accepteer" homoseksualiteit in zijn/haar geheel.
Ik ook, zolang ik het maar niet zie. Dat geldt ook voor hetero's


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-11-2004 21:40 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 november 2004 21:26 schreef ghoulliette het volgende:
Precies daarom dus. Dat men daarvan uitgaat, maar dat het niet zo is, zie ook de verschillende reacties hierop.


Het is niet dat ik daarvan uitga, maar gewoon gebaseerd op eigen ervaring.
Bij ons op school werkt bv. een homoseksuele leraar, die daar ook gewoon open voor uitkomt, en verder ook wel voldoet aan het beeld van de stereotiepe homo.
Maar ik heb nog nooit vernomen dat hij daarom problemen heeft gekregen op school.
Er worden natuurlijk wel grappen over gemaakt, maar dat gebeurt ook over de vette reet en de ham-armen van mijn wiskunde-lerares.

Zo ongeveer iedereen die ik ken is de mening toegedaan dat homoseksualiteit in geen geval een factor mag zijn bij het beslissingen maken/beeld vormen over/van mensen.
Nou zijn er natuurlijk altijd mensen die wél wat tegen homo's hebben maar ik denk persoonlijk dat je daar niks tegen doet.

Het feit dat het homohuwelijk in Nederland is toegestaan en dat er daartegen nooit een grootschalig protest is geweest is voor mij toch wel een bevestiging dat homoseksualiteit niet echt een issue is.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-11-2004 21:41 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 21:37 schreef Snaack het volgende:
Dat vingertje dat hij in zijn aarsch voelt prikken..
'proest'


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 09-11-2004 22:43 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Er is blijkbaar nog een hele discussie gaande over homosexualiteit. Dat bewijst voor mijn gevoel dat homo's nog niet door iedereen worden geaccepteerd. Anders zou die discussie niet worden gevoerd (Over wel/niet hetero zijn lees ik nooit wat). Ik lees één post waarin iemand schrijft dat een van zijn leraren homo is.

Als je nagaat dat ongeveer 1 op de 10 homo is, zouden hier ook mensen moeten posten wiens broer, zus etc. homo is. Hoe staan die tegenover deze discussie?

Wat zou je bijvoorbeeld doen als je een kind had, en die zou je vertellen dat het homo is?



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 09-11-2004 22:49 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik dacht 1 op de 20.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 22:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dat laatste is idd een goeie. Een tijdje terug bij B&W ging het daarover en er zijn dus jongeren die om die reden "verstoten" worden. Voor veel mensen is het idd "zolang ik het maar niet zie" maar wat nu als het om close friends of familie gaat? Hoe ga je er dan mee om?

Op de VU wordt je trouwens niet aangenomen als je homoseksueel bent.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 09-11-2004 22:52 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 22:49 schreef Schaep het volgende:
Ik dacht 1 op de 20.


He..psst..Schaepje.
Dat was een gok van mij.
lk wist nou niet meer zeker of het 1/10 of 1/20 was.


@ Ghouilliete. Zijn daar geen wetten voor? Vlg. mij is het illegaal om mensen te weigeren op basis van sexuele voorkeur.

[Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 09-11-2004 22:55]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-11-2004 22:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

volgens mij zijn dat erg achterhaalde cijfers, ik ken veel mensen en weinig homo's.

er zijn natuurlijk wel veel die er niet voor uit durven/willen te komen, maar dat zijn ook geen echte homo's dan

ik heb niets tegen homo sexualiteit behalve het gedrag van sommigen. Die stereotyperingen bijvoorbeeld: erg aanstellen, erg sexbelust, enz. maar deze dingen zijn ook niet echt bij hetero's geaccepteerd volgens mij.

Edit: maar ik gebruik het nog erg vaak als scheldwoord, en voel me toch niet erg prettig bij homo's.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 09-11-2004 23:02]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 09-11-2004 22:57 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 22:51 schreef ghoulliette het volgende:
Op de VU wordt je trouwens niet aangenomen als je homoseksueel bent.

waar blijkt dat uit dan?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-11-2004 22:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 november 2004 22:52 schreef Jezebel het volgende:
He..psst..Schaepje.
Dat was een gok van mij.
lk wist nou niet meer zeker of het 1/10 of 1/20 was.


@ Ghouilliete. Zijn daar geen wetten voor? Vlg. mij is het illegaal om mensen te weigeren op basis van sexuele voorkeur.

Grondswet artikel 1

discriminatie op grond van godsdienst, ras, sexe, afkomst, geaardheid, enz.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-11-2004 22:59 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 november 2004 22:51 schreef ghoulliette het volgende:
Dat laatste is idd een goeie. Een tijdje terug bij B&W ging het daarover en er zijn dus jongeren die om die reden "verstoten" worden. Voor veel mensen is het idd "zolang ik het maar niet zie" maar wat nu als het om close friends of familie gaat? Hoe ga je er dan mee om?

Op de VU wordt je trouwens niet aangenomen als je homoseksueel bent.


Staat dat in de regelgeving van de VU dan? Volgens mij is dat niet haalbaar toch?

Maar ok, in mijn familie kan ik me zogauw 1 homoseksueel bedenken. Niks mis mee. Die mening deelt de rest van de familie ook. Prima dus.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 23:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 22:57 schreef El Chulo het volgende:
waar blijkt dat uit dan?

De VU (vrije universiteit) is gestoeld op het christenlijk gedachte goed, en dat moet je onderschrijven wil je daar doceren. Als je homo bent kun je dat niet (in hun ogen gaat dat niet samen) kortom bye bye zwaai zwaai.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen