IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Cave In Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-11-2004 20:10 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

heb de laatste plaat van Cave In 'Antenna' nu opstaan...

ze zijn nogal verandert qua geluid van echte postrock 'metal', emo is niet echt veel meer over.
Het is misschien een beetje vloeken, maar het is de betere Muse in mijn ogen...redelijk toegankelijk, ook licht commercieel, maar wel goeie nummers.

meer liefhebbers?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-11-2004 20:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hmmm, klinkt interessant. Website? Mp3'tje ergens?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-11-2004 20:14 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-11-2004 20:19 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht



VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 18-11-2004 10:58 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Yes! Geweldige band. Begonnen als typische Hydra Head chaosmetal (check Until Your Heart Stops maar eens), maar daarna behoorlijk van stijl veranderd. Jupiter is een van de beste platen van de laatste jaren. Led Zeppelin meets Failure, zal ik maar zeggen.

Die band speelde 3 jaar geleden voor het eerst in Nederland en speelde dus geen oud (metalcore) materiaal meer, waar een hoop mensen flink van baalden. Vond de show die ik destijds zag, maar matig eigenlijk. Toch Jupiter opgepikt en het kwartje viel behoorlijk. Ik heb die band daarna nog een paar x zien spelen in belgië en amsterdam.

Antenna vond ik een beetje lauw. De Tides Of Tomorrow ep die daarvoor zat was dan wel weer enorm de moeite waard.
Laatste x dat ik ze zag, speelden ze dus wel weer oude metalsongs (SUPERcool!!!) en het nieuwe werk gaat ook weer wat heavier worden.

Trouwens, die dudes zijn momenteel met de boys van Converge bezig met 'n nieuw project.


We don't take it, we just fake it...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-11-2004 13:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Goeie band! Live gezien op Pukkelpop. Vooral Jupiter is een schitterend album. Daar staat echt een geniale song op (ik geloof nummer 2, weeknie zeker...)!
Het oudere (hardere) werk heb ik wel eens gehoord, maar moet dit zeker nog eens vaker doen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 18-11-2004 14:21 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Geweldige band! Jupiter is een geniale plaat. Niet alleen dat tweede nummer, de rest net zo goed. Antenna heb ik ook, alleen draai ik die nooit aangezien die tegen kopieren beveiligd is en ik hem niet op mijn pc (=enige cd speler) kan draaien. Bovendien is die mij wat te gelikt. Maar het blijft een goede band.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 18-11-2004 17:36 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Favoriete nummers op Jupiter zijn toch wel Brain Candle, Jupiter en In The Stream Of Commerce. Die gasten van Cave In zitten trouwens ook nog in allerlei andere bands. Sacrifice Poles is wat dat betreft een tip. Als ik 't goed begrepen had, was dat gewoon Cave In onder een andere naam. CD bevat materiaal dat voor Cave In niet bruikbaar was... Erg leuk. Vooral de Brain Candle Waltz.
Liefhebbers van Antenna en Jupiter moeten de band Failure 'ns checken.

Cd's: Magnified en Fantastic Planet

Een van die A Perfect Circle-figuren zat ook ooit in die band trouwens... Of dat een aanbeveling is weet ik niet trouwens...


We don't take it, we just fake it...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 18-11-2004 17:49 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

In the stream of commerce we're afloat...

Wat een wereldsong is dat toch.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-11-2004 19:33 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

hhhmm, ik vind Antenna toch wel beter dan Jupiter ook al klinkt het geheel gladder en gelikter.....het rockt ook ietwat harder!


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 18-11-2004 19:57 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Antenna heeft wat meer gestroomlijnde rocksongs inderdaad; meer Failure, minder Zeppelin. Inspire vind ik een meesterlijk nummer trouwens. Weet nog dat ze dat nummer in Paradiso speelden toen die plaat nog niet uit was; beelf meteen hangen, want toen ik een aantal maanden later de cd hoorde, ging er bij dat nummer meteen weer een lampje branden.
Eerste song vind ik ook meesterlijk.

Ik heb een tijdje terug nog live-opnames gehoord van nieuwe nummers. Klonken heavy, maar waren redelijk teleurstellend...


We don't take it, we just fake it...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-10-2005 21:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Cave In is back! En wie dacht dat de stijl op Antenna doorgetrokken wordt heeft het goed mis. Op deze nieuwe plaat The Perfect Pitch Black schreeuwt de zanger regelmatig z'n longen uit zijn lijf. En dat mag ik graag horen.

Hier is het album te beluisteren (kwaliteit is redelijk):
(check bijvb het nummer The World is in Your Way!)

http://www.perfectpitchblack.com/


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-10-2005 13:06 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

1x gedraaid nu, moet zeggen dat ik er wel in moet komen, maar dat had ik ook met de nieuwe van Burst. Vind het nummer Trepanning supervet, lekker gitaarwerk ook...roll on!


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 08-10-2005 13:41 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Yep, had de demo die rondzwerfde op het net en in diverse p2p's al gehoord.
Terug naar de "roots" ja. Klinkt weer goed.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 08-10-2005 13:43 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Stephen Brodsky brult zelf niet, das volgens mij Kaleb (de bassist)... Vind de plaat tot nu toe niet zo sterk... De schreeuwvocals zijn niet zo aan me besteed...

Ik hoop wel dat ze binnenkort weer komen spelen...


We don't take it, we just fake it...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-11-2005 17:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

VETTIGE HEERSCHENDE EZELS NOG AAN TOE.


Dit is een lekkere band!

SiB krijgt een kusje.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-11-2005 18:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

En ik vind de laatste over het geheel misschien zelfs wel de beste. Wat een plaat zeg!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 11-11-2005 20:49 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Bedankt voor de schop, ga hem zeker dit weekend nog beluisteren. Erg benieuwd, heb er namelijk al veel goeie dingen over gehoord. Until your heart stops heerscht al een tijdje...



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-11-2005 16:32 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2005 17:10 schreef Chelman het volgende:


SiB krijgt een kusje.




NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-11-2005 11:13 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Heersch!

Las gister op de programmaposter van Vera dat Cave In op 10 februari 2006 in Vera speelt. Samen met Pelican!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 17-11-2005 22:02 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Ik heb Pelican al eens live gezien, met Jesu in het voorprogramma.
En Pelican viel tegen, vooral de drummer.
Jeezes man.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-11-2005 22:42 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Jezus, Supervet! Dacht vanmiddag nog aan dat het wel heel vet zou zijn als ik Pelican een keer live kon zien. En nu? God bestaat dus



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 18-11-2005 1:53 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

En ik zie dat ze ook op 8 februari in de 013 staan. Iets dichterbij voor mij. Nu al zin in



VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 26-11-2005 19:39 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Gaaf dat Cave In weer komt spelen. Kijk er zeker naar uit (al zal er, gok ik, weinig van Jupiter en Antenna gespeeld worden helaasch).
Hun laatste show in Nederland was echt supergaaf. Was de eerste tour dat ze weer oude metal-shit speelden. Pelican erbij lijkt me ook gaaf trouwens. Duidelijk een mooie combi......

edit: check de live-data!!

8 feb 2006 013 (small hall), Tilburg
9 feb 2006 Burgerweeshuis, Deventer
10 feb 2006 Vera, Groningen


[Dit bericht is gewijzigd door VivaHate op 26-11-2005 19:41]


We don't take it, we just fake it...


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-12-2005 15:25 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik heb net Perfect Pitch Black beluisterd en die valt behoorlijk tegen, in vergelijking met eerdere cd's. Het doet me werkelijk helemaal niks...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-04-2006 19:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is toch wel erg dunnetjes imo
klinkt erg commi en lalala


signature


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen