IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : The Hill of Tara (Ierland, County Meath) in gevaar :\'( Vorige pagina | Volgende pagina
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-11-2004 12:44 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 12:39 schreef Rutan het volgende:
Goed voor de economie, zo'n snelweg. Het parlement zal er wel goede redenen voor hebben.
Dat een of andere blekkieband er een plaat over heeft gemaakt, spreekt meer VOOR de aanleg van de snelweg dan er tegen.



haha sukkel


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2004 12:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De snelweg gaat in de buurt van dat heuveltje gebouwd worden. Het blijft dus bestaan.

En wat hebben Belgen en Nederlanders te maken met een ontwikkelingskwestie in Ierland?

Wat zijn die twee rondjes op de heuvel? Grote geitenkeutels?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 22-11-2004 12:51 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 22 november 2004 12:47 schreef Chelman het volgende:
Wat zijn die twee rondjes op de heuvel? Grote geitenkeutels?

The portals to the gates of hell. If you walk them 666 times you'll be as true as stan!


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-11-2004 12:56 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 12:47 schreef Chelman het volgende:
De snelweg gaat in de buurt van dat heuveltje gebouwd worden. Het blijft dus bestaan.


Dat heuvel is wat groter als jou heuveltje.

quote:

Yet it is through the very heart of this landscape, that Meath County Council, the NRA and the Irish Government wish to build a motorway, which will impact at least 141 known sites. According to Dr Conor Newman, this is just “the tip of the iceberg”.



H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 22-11-2004 13:02 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Tja, klootzak dat ik ben geef ik niet zoveel om dat soort natuur gebieden. Er zullen ongetwijfeld voordelen zijn die zwaarder wegen dan het natuurbelang voor de Ierse regering. Als het de mobiliteit enorm verbeterd voor veel mensen EN de alternatieve routes zijn niet reeel, tja.


Life doesn't get much better than this!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-11-2004 13:08 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 13:02 schreef H-K het volgende:
Tja, klootzak dat ik ben geef ik niet zoveel om dat soort natuur gebieden. Er zullen ongetwijfeld voordelen zijn die zwaarder wegen dan het natuurbelang voor de Ierse regering. Als het de mobiliteit enorm verbeterd voor veel mensen EN de alternatieve routes zijn niet reeel, tja.


Het gaat hier niet om een natuurgebied


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-11-2004 13:08 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 november 2004 12:40 schreef Chelman het volgende:
Watte?
Wake up and smell the sarcasm.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 22-11-2004 13:13 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 22 november 2004 13:08 schreef Iskariot het volgende:
Het gaat hier niet om een natuurgebied


Het is groen, dus is het een natuurgebied

Het maakt niet uit of het een archeologisch hoogtepuntje dan wel cultuurmonument is. Ik zeg alleen dat in sommige gevallen de economische voordelen mischien wel groter zijn dan de nadelen.
Of dit ook zo is kan ik niet zeggen, want ik weet niet wat de economische voordelen zijn (als die er al zijn)


Life doesn't get much better than this!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2004 13:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 13:08 schreef arrebar het volgende:
Wake up and smell the sarcasm.


Ja, ja, lul je er nu maar uit nadat je je post gewijzigd hebt....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2004 13:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 13:13 schreef H-K het volgende:
Het is groen, dus is het een natuurgebied

Het maakt niet uit of het een archeologisch hoogtepuntje dan wel cultuurmonument is. Ik zeg alleen dat in sommige gevallen de economische voordelen mischien wel groter zijn dan de nadelen.
Of dit ook zo is kan ik niet zeggen, want ik weet niet wat de economische voordelen zijn (als die er al zijn)

En de nadelen zijn er alleen voor mensen die het LARP'en een stap verder hebben genomen en zich nog dagelijks als Druiden etc. verkleden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-11-2004 13:16 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 13:14 schreef Chelman het volgende:
En de nadelen zijn er alleen voor mensen die het LARP'en een stap verder hebben genomen en zich nog dagelijks als Druiden etc. verkleden.

Weet je zeker dat je geen Rus/Communist bent?

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 22-11-2004 13:17]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-11-2004 13:17 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 november 2004 13:14 schreef Chelman het volgende:
En de nadelen zijn er alleen voor mensen die het LARP'en een stap verder hebben genomen en zich nog dagelijks als Druiden etc. verkleden.
Trieste manier om je standpunt duidelijk te maken.. kun je vandaag geen argumenten bedenken om je overdreven ideologie mee te verdedigen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2004 13:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 13:17 schreef helmet het volgende:
Trieste manier om je standpunt duidelijk te maken.. kun je vandaag geen argumenten bedenken om je overdreven ideologie mee te verdedigen?


Welke ideologie? Dat het me niet extreem kan boeien dat er ergens een snelweg gebouwd wordt naast een heuvel (die dus blijft bestaan)?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-11-2004 13:24 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

misschien kan je met gips een afgietsel van maken en het hele zooitje verplaatsen...



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-11-2004 13:27 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 november 2004 13:13 schreef Chelman het volgende:
Ja, ja, lul je er nu maar uit nadat je je post gewijzigd hebt....
Ja ik had een klein foutje gemaakt en ik wou natuurlijk niet dat jij straks alleen maar over het foutje gaat zeveren.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 22-11-2004 13:38 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 22 november 2004 13:14 schreef Chelman het volgende:
En de nadelen zijn er alleen voor mensen die het LARP'en een stap verder hebben genomen en zich nog dagelijks als Druiden etc. verkleden.


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-11-2004 16:52 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 november 2004 12:47 schreef Chelman het volgende:
De snelweg gaat in de buurt van dat heuveltje gebouwd worden. Het blijft dus bestaan.


Heuveltje , het is verdomme DE belangrijkste plaats van het oude Ierland, daar waar Brian Boru en andere highkings of old gehuisvest waren, een regio met een onschatbare archeologische en geschiedkundige waarde, het is net alsof ze hier in België een enorm modern bouwwerk zouden zetten in het historische hartje van Brugge zouden neerpoten, of dat ze in Griekenland een tunnel zouden graven door de Akropolis (The Hill of Tara is zelfs duizenden jaren ouder dan die Akropolis). Het gaat hier om een hele streek die als cultureel erfgoed mag bestempeld worden.
quote:
Op 22 november 2004 12:47 schreef Chelman het volgende:
Wat zijn die twee rondjes op de heuvel? Grote geitenkeutels?

Lees http://www30.brinkster.com/belimawr/ireland/pics/tara.htm maar eens.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 22-11-2004 17:35]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2004 17:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 12:47 schreef Chelman het volgende:
De snelweg gaat in de buurt van dat heuveltje gebouwd worden. Het blijft dus bestaan.

En wat hebben Belgen en Nederlanders te maken met een ontwikkelingskwestie in Ierland?



Ik zie het, als vrije mens,als mijn recht om te mogen reageren.
En jij bent toch fan van globalisering? nou, hier heb je het dan.

Desalniettemin is het natuurlijk ook zo dat een goed wegennet geen overdadige luxe is (zeker in dat Polen). Maar plan die dingen dan met in het oog wat behoud van cultuur en natuurwaarden (Iets waar Ierland veel geld mee verdient of kan verdienen).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2004 17:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 13:14 schreef Chelman het volgende:
En de nadelen zijn er alleen voor mensen ...


Zo een uitspraak kan alleen maar van iemand komen die werkelijk geen bal verstand van enige natuurljk processen heeft (waarschijnlijk gecombineerd met een totale apathie in het inderwerp ).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2004 17:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 17:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar plan die dingen dan met in het oog wat behoud van cultuur en natuurwaarden (Iets waar Ierland veel geld mee verdient of kan verdienen).


Tsja...als ik op de kaartje van Beli kijk dan zie ik het volgende:

Er loopt reeds een provinciale weg, de N3 langs die heuvel met de geitenkeutels. Nu is de voorgestelde route van de M3 ruimer om de heuvel getrokken en ongetwijfeld met als doel het ontlasten van de N3. Ik zie de reden tot ophef niet zo.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2004 17:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 17:31 schreef Chelman het volgende:
Tsja...als ik op de kaartje van Beli kijk dan zie ik het volgende:

Er loopt reeds een provinciale weg, de N3 langs die heuvel met de geitenkeutels. Nu is de voorgestelde route van de M3 ruimer om de heuvel getrokken en ongetwijfeld met als doel het ontlasten van de N3. Ik zie de reden tot ophef niet zo.



Als het vaticaan in een vliegveld wordt veranderd, dan hebben die lui er economisch voordeel van. toch gebeurt dat niet. Omdat er emotie mee samenhangt. Als de lokale mensen daar die weg daar niet willen moet dat maar gerespecteert worden. Dat wil niet zeggen dat Ierland geen snelwegen mogen komen. Leg die dingen in overleg aan.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2004 17:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 17:35 schreef attila_de_hun het volgende:
Als het vaticaan in een vliegveld wordt veranderd, dan hebben die lui er economisch voordeel van. toch gebeurt dat niet. Omdat er emotie mee samenhangt. Als de lokale mensen daar die weg daar niet willen moet dat maar gerespecteert worden. Dat wil niet zeggen dat Ierland geen snelwegen mogen komen. Leg die dingen in overleg aan.


Hoogstwaarschijnlijk willen juist de lokale mensen die weg hebben. Maar zoals ik zei: de nieuwe weg die ze willen aanleggen ligt juist verder van dat heuvel dan de huidige weg....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2004 17:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 17:37 schreef Chelman het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk willen juist de lokale mensen die weg hebben. Maar zoals ik zei: de nieuwe weg die ze willen aanleggen ligt juist verder van dat heuvel dan de huidige weg....


Nou ja, hoe dan ook. die weg komt er wel. als enkele politici een prestige project hebben bedacht zijn zulke dingen meestal niet tegen te houden. En ik ben niet zo arrogant on te stellen dat Ierland snelwegsloos moet blijven. Als ze dat ding maar enigszins tactisch aanleggen verder.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-11-2004 17:56 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 november 2004 17:31 schreef Chelman het volgende:
Tsja...als ik op de kaartje van Beli kijk dan zie ik het volgende:

Er loopt reeds een provinciale weg, de N3 langs die heuvel met de geitenkeutels. Nu is de voorgestelde route van de M3 ruimer om de heuvel getrokken en ongetwijfeld met als doel het ontlasten van de N3. Ik zie de reden tot ophef niet zo.

Er is ook nog steeds een oude spoorlijn die niet meer in gebruik is, nl. de Navan-Dublin spoorweg, het zou voor de Ieren ook goedkoper uitkomen. En ook, het zou toch maar een tijdswinst van 17 minuten opleveren van Dublin naar Kells en 9 minuten van Navan naar Dublin.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 22-11-2004 18:16 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2004 12:47 schreef Chelman het volgende:
De snelweg gaat in de buurt van dat heuveltje gebouwd worden. Het blijft dus bestaan.

En wat hebben Belgen en Nederlanders te maken met een ontwikkelingskwestie in Ierland?


Dat vind ik nu ook, wat moeten wij ons daar nu mee zitten moeien. En wat gaan ze zich überhaupt aantrekken van een groep internet warriors uit andere landen...


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen