IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Alabama handhaaft rassenscheiding na referendum
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-12-2004 10:11 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Alabama blijft voor rassenscheiding

NEW YORK - Kiezers in de Amerikaanse staat Alabama willen bepalingen over rassenscheiding, onder meer in het onderwijs, in de Grondwet gehandhaafd zien. Dat is de uitslag van een eerder deze maand gehouden referendum.

Waarnemers zijn bang dat de uitslag oude raciale wonden her opent in een staat die in de jaren zestig middelpunt was van de zwarte strijd voor gelijke rechten. Het referendum werd op 2 november gehouden, gelijk met de verkiezingen voor het Amerikaanse presidentschap. Officieel is de uitslag nog niet definitief. Gisteren begon Alabama aan een hertelling. Die was verplicht omdat het verschil tussen de voor- en tegenstemmers te klein was.

De tegenstanders van wijziging van de Grondwet liggen 1850 stemmen, oftewel 0,13 procent, vóór, op totaal 1,35 miljoen uitgebrachte stemmen. Maar niemand in Alabama gelooft dat een hertelling de verhoudingen verandert.

Op tafel lag een voorstel bepalingen uit de Grondwet te verwijderen die aparte scholen ,,voor blanke en gekleurde kinderen'' voorschrijft en die stelt dat in Alabama geen recht op onderwijs bestaat. Die bepaling moest voorkomen dat zwarten via federale rechters toegang tot beter, blank onderwijs zouden afdwingen.

Ook moest de aparte hoofdelijke belasting verdwijnen die een voorwaarde was om te kunnen stemmen en die in Alabama gebruikt werd om de zwarten bij de stembus weg te houden. Het referendum was symbolisch bedoeld. De racistische bepalingen in de Grondwet zijn immers allang buiten werking gesteld door federale rechters.

Toch voerde de Christian Coalition fel campagne voor een 'nee', met belastingen als argument. Zij waarschuwde de kiezers dat als Alabama een recht op onderwijs kreeg een federale rechter een belastingverhoging zou opleggen om de slechte kwaliteit van het openbaar onderwijs op te krikken. Voor de zwarten zijn afkeer van inmenging door Washington en belastingen oude rookgordijnen voor racisme en pogingen om de armen, blank en zwart, dom te houden.

Bron: Trouw

Dit is toch niet te geloven?


I'm not being rude. You're just insignificant.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-12-2004 10:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht



windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 03-12-2004 10:18 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Alabama lijkt me iets voor Heiden.


mvg wk10


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-12-2004 10:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2004 10:18 schreef windkracht10 het volgende:
Alabama lijkt me iets voor Heiden.

een staat waar de Christian Coalition zoveel gedaan kan krijgen? denk het ook...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 03-12-2004 10:41 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

One stupid nation under God...
(gaat iig op voor Alabama)


Hatsjikidee!


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 03-12-2004 10:52 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Goeie zaak, als ze nigger bashen nu tot volkssport nr. 1 uitroepen ga ik emigreren.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-12-2004 11:07 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 december 2004 10:52 schreef CoenV het volgende:
Goeie zaak, als ze nigger bashen nu tot volkssport nr. 1 uitroepen ga ik emigreren.
Je wordt graag gebashed?


I'm not being rude. You're just insignificant.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 03-12-2004 11:11 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ik vind de titel van 't stuk enigszins tendensieus.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-12-2004 11:41 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

goed nieuws!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 03-12-2004 12:04 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 3 december 2004 10:52 schreef CoenV het volgende:
Goeie zaak, als ze nigger bashen nu tot volkssport nr. 1 uitroepen ga ik emigreren.


Zeg snotneus, de neger die jij aan zou kunnen moet je eerst uit de wieg pakken.



Een kleine snol zit zo vol.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 03-12-2004 12:30 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 3 december 2004 10:52 schreef CoenV het volgende:
Goeie zaak, als ze nigger bashen nu tot volkssport nr. 1 uitroepen ga ik emigreren.


wat een grandioos doordachte opmerking weer


Bruce Banner


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-12-2004 14:47 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2004 10:52 schreef CoenV het volgende:
Goeie zaak, als ze nigger bashen nu tot volkssport nr. 1 uitroepen ga ik emigreren.


Ik weet niet hoe lang jij in een grot geleefd hebt, maar dat is het in Amerika altijd al geweest... Wat dacht je van de KKK???


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 03-12-2004 15:09 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 3 december 2004 10:11 schreef helmet het volgende:
Toch voerde de Christian Coalition fel campagne voor een 'nee', met belastingen als argument. Zij waarschuwde de kiezers dat als Alabama een recht op onderwijs kreeg een federale rechter een belastingverhoging zou opleggen om de slechte kwaliteit van het openbaar onderwijs op te krikken.



Ja, stel je voor... fatsoenlijk openbaar onderwijs


no text supplied


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 03-12-2004 15:28 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Tja, democratie zou alleen voor mensen met enige intelligentie moeten zijn.


Life doesn't get much better than this!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-12-2004 15:30 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

[Illegale zaken zoals Warez, illegale MP3's etc. worden ook niet getolereerd. Dit geldt ook voor nazistische uitlatingen, usericons e.d. aangezien dit verboden is bij de Nederlandse wet. Ook het provoceren met racistische uitspraken wordt niet getolereerd.]

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 03-12-2004 16:51]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 03-12-2004 15:36 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Joah, je punt?


Life doesn't get much better than this!


Aaarco
Usericon van Aaarco
Posted 03-12-2004 17:11 by Aaarco Wijzig reactieProfiel van AaarcoQuote dit bericht

mijn punt is dat de zogenaamd slimme mensen dan gaan denken dat ze superieur zijn aan de zogenaamd domme mensen... dan ga je racisme en discriminatie in de hand werken

als ze jou aanbeveling zouden gaan volgen zijn we
zo weer terug naar de slavernij en apartheid


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-12-2004 17:30 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Als dit klopt is dit gewoon een bevestiging wat de blanke mensen volgens mij in die staten allang (denken te) weten, namelijk dat ondanks de bepalingen van gelijkheid ingevoerd door de overkoepelende overheid van amerika, dat de rassenhaat er nog steeds welig tiert (in de zuidelijke staten), en dat er feitelijk weinig is veranderd.

Ik zou best de schuld hiervan willen leggen bij de neo-conservatieve bush regering, die dit soort zaken weer in de hand werkt. Namelijk door een dergelijke politiek te bedrijven zoals Bush en consorten doen, (waarbij openlijke propaganda op scholen niet geschuwd wordt gezien het krantenbericht over seksuele voorlichting vandaag) dat er voor mensen die zich in de modernisatie van de wereld en van amerika zich niet kunnen vinden, liever terug zouden keren naar tijden waarin alles lekker simpel was en je de scholen en restaurants of openbaar vervoer niet met die vieze mensen hoefde te delen...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-12-2004 18:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 03-12-2004 18:53]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-12-2004 18:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2004 18:50 schreef attila_de_hun het volgende:
mocht de zwarte bevolking ook hiervoor stemmen?.


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 03-12-2004 21:02 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

Mooi dus apen zoals bush, worden opgesloten?!


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 03-12-2004 22:09 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 3 december 2004 17:11 schreef Aaarco het volgende:
mijn punt is dat de zogenaamd slimme mensen dan gaan denken dat ze superieur zijn aan de zogenaamd domme mensen... dan ga je racisme en discriminatie in de hand werken

als ze jou aanbeveling zouden gaan volgen zijn we
zo weer terug naar de slavernij en apartheid


Mja, ik vind het altijd zo dubbel. Men loopt altijd te klagen als 'de massa' achter een praatjesmakende politicus aanhobbelen. De massa is dan dom schaapjes volk. Eigenlijk zouden mensen eerst enige interesse in partijprogramma's moeten tonen voor ze mogen stemmen. Haalbaarheid nul, wenselijkheid, ach, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn.


Life doesn't get much better than this!


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 31-12-2004 23:11 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

blablabla

soort zoek toch altijd soort op, dus ze maken zelf vaak een rassenscheiding, kan je beter alles scheiden als beide partijen het toch er al van maken

ja dat is niet mijn mening, ik zie het ze zelf gewoon doen, overal.


Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen