IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaar Topic IV Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 01-04-2005 11:16 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Gelieve niet in elk muzikantentopic te spammen; aaaarco


Bruce Banner


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 01-04-2005 11:29 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik ga er vanuit dat een drummer niet in een gitaartopic kijkt.. en andersom..

heb ook niet elk topic die link geplaatst.. maar t leek me op zich wel handig als er een algemene indruk en mening wordt gegeven...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Moordenaar
Usericon van Moordenaar
Posted 01-04-2005 11:43 by Moordenaar Profiel van Moordenaar

hmmm
vraagje...
plugde gisterenavond mijn gitaar in
maar kabel viel er terug uit, aangezien dat rondje en dat zeshoekje er alle 2 afvielen..
kan dus zodoende niet meer inpluggen

iemand die dit ook al eensn gehad heeft, of die weet wat ik ermee moet doen? of gwoon binnensteken in de winkel voor reparatie?


Laat Het Heidens Vuur Nimmer Doven


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 01-04-2005 11:45 by aerodis Profiel van aerodis

ff openschroeven en dan via de binnenkant weer vastzetten.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 02-04-2005 14:46 by aerodis Profiel van aerodis

Ik zit erover na te denken om binnenkort materiaal aan te schaffen waarmee ik gitaarpartijen met de PC kan opnemen. Aangezien een aantal gitaristen hier vaak opnames posten, vroeg ik me af wat er zoal gebruikt wordt voor het opnemen van materiaal.
Moet ik een speciale geluidskaart hebben met een speciale input? Wat is nog meer nodig?


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-04-2005 15:15 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 2 april 2005 14:46 schreef aerodis het volgende:
Ik zit erover na te denken om binnenkort materiaal aan te schaffen waarmee ik gitaarpartijen met de PC kan opnemen. Aangezien een aantal gitaristen hier vaak opnames posten, vroeg ik me af wat er zoal gebruikt wordt voor het opnemen van materiaal.
Moet ik een speciale geluidskaart hebben met een speciale input? Wat is nog meer nodig?


Hoeft niet eens zo spannend te zijn. 'Vroeger' nam ik gewoon met een PIII 600 mhz, 256 ram op. Ik gebruikte cool edit en had er een simpele soundblaster geluidskaart in zitten en nam via de line-in daarvan op.

Gaat prima.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 02-04-2005 15:31 by aerodis Profiel van aerodis

Wat voor pluggie gebruik je dan?


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-04-2005 15:58 by Shredhead Profiel van Shredhead

die soundblaster heeft gewoon zo'n kleine jack-ingang. Ik gebruikte een verloopstekkertje van grote naar kleine jack.

Overigens heb ik die opnames altijd gemaakt via de direct out van mijn pre-amp. Je kunt de gitaar er ook rechtstreeks in prikkken.

Tegenwoordig doe ik het ietsje anders:
- eenvoudig 8 kanaals mixertje (70 euro)
- externe USB geluidskaart (4 in, 4 out: 144 euro)
- POD XT
- Drumcomputer

Gitaar gaat in de POD, de POD naar de mixer.
De mixer gaat naar de geluidskaart en ik neem op met Adobe Audition (de opvolger van cool edit).

resultaat


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 02-04-2005 16:12 by aerodis Profiel van aerodis

godver, dat klinkt echt vet. Ik ga me er is wat meer in verdiepen. bedankt alvast


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-04-2005 16:14 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 2 april 2005 16:12 schreef aerodis het volgende:
godver, dat klinkt echt vet. Ik ga me er is wat meer in verdiepen. bedankt alvast



Die POD XT is echt super voor thuisgebruik. Ze zijn nu iets van 325 euro bij feedback geloof ik en om rechtstreeks op te nemen zijn ze echt goed. Voor mij de koop van het jaar!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 02-04-2005 16:16 by aerodis Profiel van aerodis

de tering. eerst maar op vakantie

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 02-04-2005 16:17]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 02-04-2005 16:25 by aerodis Profiel van aerodis

ik zit op die line6 site een paar sampletjes te luisteren en dat klinkt niet verkeerd


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-04-2005 16:36 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

als je 600 euro te besteden hebt:

protools mbox + v-amp


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 02-04-2005 16:37 by aerodis Profiel van aerodis

haha, nee.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 02-04-2005 19:59 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

De zanger van mijn band heeft afgelopen week deze kaart aangeschaft om op zijn computer mee op te nemen, en schijnt zeer goed te werken:

Audiotrak - Maya 44 MKII
Zeer aantrekkelijke geluidskaart met 4 audio in/4 audio uit (beide 24-bit/96-KHz), S/Pdif uit, microfoon ingang met fantoom (12V) en hoofdtelefoon uitgang.

99 euro bij de feedback.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 02-04-2005 21:57 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Ik ga binnenkort ( als ik even tijd heb ) een Line6 Spider2 30Watt kopen. Erg cool dat je de instellingen kan opslaan. Voor iedere muziekstijl een andere eq. ( goblinjester )


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-04-2005 22:19 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 2 april 2005 19:59 schreef Bintmeister het volgende:
De zanger van mijn band heeft afgelopen week deze kaart aangeschaft om op zijn computer mee op te nemen, en schijnt zeer goed te werken:

Audiotrak - Maya 44 MKII
Zeer aantrekkelijke geluidskaart met 4 audio in/4 audio uit (beide 24-bit/96-KHz), S/Pdif uit, microfoon ingang met fantoom (12V) en hoofdtelefoon uitgang.

99 euro bij de feedback.


Die heb ik ook, maar dan de USB variant zodat ik em ook op mijn laptop kan gebruiken


Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 02-04-2005 22:38 by Hollie! Profiel van Hollie!

quote:
Op 2 april 2005 19:59 schreef Bintmeister het volgende:
Audiotrak - Maya 44 MKII
Zeer aantrekkelijke geluidskaart met 4 audio in/4 audio uit (beide 24-bit/96-KHz), S/Pdif uit, microfoon ingang met fantoom (12V) en hoofdtelefoon uitgang.

99 euro bij de feedback.


Erg fijne geluidskaart met een aantrekkelijke prijs, ik werk er ook al weer een ruim jaar mee, en bevalt prima! Voor m'n vorige kaart (8 in- en outputs) betaalde ik destijds nog 800 euro... als je dan tegenwoordig al voor 100 euri een 4 in en out kaart hebt, moet je em daarvoor zeker niet laten liggen. En ook die POD is een hemels apparaat. Compact, gebruiksvriendelijk en ideaal voor thuisopnames. Ik heb em ook aangeschaft en gebruik en nu naast de V-amp Bass om de snaarinstrumentopnames te maken


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 03-04-2005 10:25 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

Alleen is die POD in de oefenruimte zonder floorboard een crime...


Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 03-04-2005 10:37 by Hollie! Profiel van Hollie!

Daar kan ik me iets bij voorstellen... ben ook vrij recent overgaan op een MIDI footswitch voor de voetmatige bediening des PODs


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 03-04-2005 12:28 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

hehehe, reverb uit, effect bypass, eq-en, volume aanpassen

damn.... weer mijn "kjoe" gemist...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 03-04-2005 13:38 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Godverdomme!
Hoe de fuck stem je een floyd rose gitaar!? Dit is nu al de 3e middag die ik compleet verneuk aan dat ding! Ook al 2 setjes snaren geprobeerd.. maar nee hoor...

Ik heb hem 1 keer perfect gestemd gehad, maar toen stond de brug zo ver omhoog dat ik de tremolo amper nog naar me toe kon drukken...



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 03-04-2005 14:16 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 3 april 2005 13:38 schreef Kramy het volgende:
Godverdomme!
Hoe de fuck stem je een floyd rose gitaar!? Dit is nu al de 3e middag die ik compleet verneuk aan dat ding! Ook al 2 setjes snaren geprobeerd.. maar nee hoor...

Ik heb hem 1 keer perfect gestemd gehad, maar toen stond de brug zo ver omhoog dat ik de tremolo amper nog naar me toe kon drukken...



LOL. Gewoon een gitaar met vaste brug scoren, heb je die ellende niet


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 03-04-2005 14:28 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 3 april 2005 13:38 schreef Kramy het volgende:
Godverdomme!
Hoe de fuck stem je een floyd rose gitaar!? Dit is nu al de 3e middag die ik compleet verneuk aan dat ding! Ook al 2 setjes snaren geprobeerd.. maar nee hoor...

Ik heb hem 1 keer perfect gestemd gehad, maar toen stond de brug zo ver omhoog dat ik de tremolo amper nog naar me toe kon drukken...



als t goed is zit er aan de zijkant van je brug een streepje, dat streepje moet gelijk lopen met de body, dan blijft ie in stemming!!!

Verder een beetje kutten met je veren enz.



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 03-04-2005 17:52 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

yep. Dus je gitaar om draaien en op de achterkant van je gitaar dat klepje open schroeven. Daar zal je een stuk staal zien wat door middel van veren aan een schroeven vast zit, die je body ingaan. Die schroeven moet je als je brug te ver omhoog gaat, verder je body inschroeven. Daardoor vergroot je de trekkracht van de veren die je brug de andere kant op trekken dan je snaren. Dus de trekkracht van je snaren moet hetzelfde zijn als de trekkracht de andere kant op. Je brug zou evenwijdig aan je body moeten lopen (om de een of andere reden moet ik die van mij iets omlaag hebben kantelen, anders trektie te weinig).

Dikkere snaren hebben meer trekkracht dan dunnere. Dus als je een dikker setje snaren gebruikt, moet je de trekkracht van je brug dus ook aanpassen.

Dus, of dunnere snaren erop zetten, of je brug stellen (wat je waarschijnlijk toch wel moet doen). Zo;n brug afstellen is trouwens wel priegel werk om het goed te krijgen, maargoed, het is niet anders.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen