IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : For mossels only.... Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 29-12-2004 6:20 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

Dit topic is bedoelt voor de zg "oude metalgarde", dus waar de oude generatie zich kan uitleven over muziek en concerten van vroeger ;

ik ben zelf begonnen met metal luisteren in 1984 (20 jaar geleden ), ik ben dus wel benieuwd wat er op ZM zich nog meer aan ouwe mossels verschuilt ligt.
Ik lag vroeger in een stuip als oude metalgasten aan kwamen zetten met dingen als "black sabbath bladiebla..jimmy hendrix...deep purple reutelendereutel..."
Maar het lijkt erop dat een bepaalde generatie (waartoe ik o.a. behoor) dit ook onderga, aangezien ikzelf vaak loop te blerren over oude Death, Boltthrower, Autopsy, Dismember, Entombed e.d. En gif loop te spuigen over de huidige generatie.

Hoe is jullie mening hieronder?; vinden julie dat men respect behoort te verdienen vanuit de nieuwe "metal" generatie of wat? Missen jullie bepaalde zaken als kleine metalshops,wederzijds respect,etc?...
(ik hou mijn uitgebreide mening even voor me mbt het peilen van de algemene opinie).

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 29-12-2004 6:20]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 29-12-2004 7:47 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Ben jij al zo oud dan Alco?

Bij mij begon het ergens rond 1980. Kwam na een verhuizing met gasten in contact die naar punk en metal luisterden.

Eerst zaken als Maiden en Accept en punkbands als Exploited en Dead Kennedy's. En op een gegeven moment pak je dan zelf zaken op als Metallica, Anthrax, Dark Angel, etc..

Luisterde al jaren voor die tijd naar bands als Kiss, Status Quo en Motorhead (krijg je met een zus die 8,5 jaar ouder is).

Toen ik ouder werd, ging ik ook zaken als Sabbath en Deep Purple waarderen (ook voornamelijk aangedragen door die "oudere hardrockers").

Grootste openbaring voor mij waren de Scandinavische bands als Entombed, Grave, Dismember, etc.. Vandaar, dat mijn grootste voorkeur ook nu nog uitgaat naar old school DM bands, die muziek met een Scandinavische inslag maken (Bloodbath, Ribspreader, etc.).


Orion
Usericon van Orion
Posted 29-12-2004 8:30 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-12-2004 8:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik ben in 1982 begonnen met metal. Door m'n ouweheer die een cassette van AC/DC op straat vond. Ik was toen 12 jaar oud.

Daarna was ik niet meer te houden en moest alles luisteren en hebben hahaha. En das nog steeds zo....


spelfout weggehaald...


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 29-12-2004 9:06 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 8:52 schreef varanus het volgende:
Ik ben in 1982 begonnen met metal. Door m'n ouweheer die een cassette van AC/DC op straat vond. Ik was toen 12 jaar oud.

Daarna was ik niet meer te houden en moest alles luisteren en hebben hahaha. En das nog steeds zo....


Hmmm.... zijn we dus even oud


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-12-2004 9:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 9:06 schreef Fat Bastard het volgende:
Hmmm.... zijn we dus even oud


Ouwe grijze headbangers


spelfout weggehaald...


Orion
Usericon van Orion
Posted 29-12-2004 10:00 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 8:52 schreef varanus het volgende:
Ik ben in 1982 begonnen met metal. Door m'n ouweheer die een cassette van AC/DC op straat vond.


skraper!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-12-2004 10:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 10:00 schreef Orion het volgende:
skraper!




spelfout weggehaald...


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 29-12-2004 10:31 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

Ben begonnen in, ook 1980 geloof ik, Maiden, Priest, Saxon, Deep Purple, marillion, aangestoken met het virus via een ouder familielid. It never stopped since......


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 29-12-2004 10:35 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

Iemand vroeg me in 1983 om mee te gaan naar een concert van Slayer, ik had er nog nooit van gehoord.............


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 29-12-2004 10:48 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 9:59 schreef varanus het volgende:
Ouwe grijze headbangers


Grijs? Geen last van hoor!
Misschien een enkel haartje, maar ja.... kinderen heh!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-12-2004 11:03 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik ben begonnen in 1989. Europe, Guns n' Roses en Metallica werden hier toen grijsgedraaid. Maar dat telt niet zeker?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Odal
Usericon van Odal
Posted 29-12-2004 11:35 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

hahahaha oude sokken unite!!!

ja in 1980 ging ik ook naar een slayer concert!!! 3 jaar later werd ik geboren!


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 29-12-2004 11:43 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Bouwjaar 1967; eerste plaat die ik kocht was Highway to Hell van AC-DC, daarna kwamen Number of the Beast en Battle Hymns. Diegene die niet weet van wie deze platen zijn *rot op trut naar het Fancy-forum, dit is een metal forum*. Het eerste concert was Vandale, in een soosje in Veghel met iets van Blue erin...

Opgegroeid in een regio tussen Kaatsheuvel's "schooltje" (Earthquakes en zo) en zaal Dynamo, dus veel meegekregen. Toch ben ik niet zoals zoveel oude zakken in het verleden blijven hangen (die ken ik er ook nog zo veel); van oud tot nieuw, als het maar echte metal is. Vroeger kwam er ook shit uit, al was de spoeling toen veel dunner.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 29-12-2004 12:04 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

hmmm, heb niet op de kalender gekeken wanneer ik metal begon te luisteren. Maar was ongeveer 17 jaar terug met Anthrax..
Vlak daarna Napalm Death, Carcass, O.L.D. en alles wat RoeRoeRoeRoelof de V mij in mijn handen drukte op de grafische school in Grûnn. Death, Obituary..
Bolt thrower kwam daarbij, Morbid angel e.d.
Alles wat nu zo'n beetje oldskool heet.

Eerste concert was DRI- four of a kind tour.
Heb nog met ze gepraat aangezien ik een bootleg shirt bleek te hebben van 4 of a kind, aangezien zij witte shirts hadden en ik de enige met een zwarte.


[Dit bericht is gewijzigd door SkinPeeleR op 29-12-2004 12:05]


Een kleine snol zit zo vol.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 29-12-2004 12:06 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 29 december 2004 11:35 schreef Odal het volgende:
hahahaha oude sokken unite!!!

ja in 1980 ging ik ook naar een slayer concert!!! 3 jaar later werd ik geboren!


Voor jou is er het BreeZaH-topic


Een kleine snol zit zo vol.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 29-12-2004 12:15 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Haha, als tegenhanger voor oude sokken unite, snotjong disintegrate!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


KUT
Usericon van KUT
Posted 29-12-2004 14:58 by KUT Wijzig reactieProfiel van KUTQuote dit bericht

fukk ik luister dus alweer 17 jaar metal...

in den beginne:

wasp fukk like a beast
iron maiden somewhere in time
slayer - hell awaits

eertse comcert: clash of the titans



filosofem
Usericon van filosofem
Posted 29-12-2004 15:15 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek


de laar
Usericon van de laar
Posted 29-12-2004 17:00 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

Het is voor mij ook al weer zo'n 18 jaar geleden dat ik voor het eerst metal hoorde.
Ik keek altijd alle muziek programma's in de hoop dat ze Bon jovi of Europe draaiden.
Ontdekte ik een programma op Sky channel -Monsters of Rock - zag ik ineens bands als Iron maiden,Motörhead,Judas priest etc.
Eerste concert was pas in 1993 Guns n'roses in het Goffertpark.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2004 19:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 6:20 schreef invictis het volgende:
Dit topic is bedoelt voor de zg "oude metalgarde", dus waar de oude generatie zich kan uitleven over muziek en concerten van vroeger ;


Je bent wel erg trots op je leeftijd he ...

quote:
Hoe is jullie mening hieronder?; vinden julie dat men respect behoort te verdienen vanuit de nieuwe "metal" generatie of wat? Missen jullie bepaalde zaken als kleine metalshops,wederzijds respect,etc?...
(ik hou mijn uitgebreide mening even voor me mbt het peilen van de algemene opinie).
Respect behoort te verdienen is natuurlijk je reinste bullshit .. een eikel blijft een eikel al had ie metal uitgevonden.


watery black
Usericon van watery black
Posted 29-12-2004 19:27 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

je hoeft niet oud te zijn om al lang metal te luisteren...

toen ik heel klein was paste een goeie vriendin van mn moeder wel vaker op me, en zij heeft een zoon die 11 jaar ouder is als mij. laat dit nou toevallig een hardrocker zijn, en begon dus meteen met mij op te voeden

toen ik een jaar of 4, 5 was heeft ie me geleerd hoe een casetterecorder werkt en heeft ie me overspoeld met bandjes van ac/dc, iron maiden, metallica, slayer, pantera, enz enz. mn vader werd gek van me. mn moeder kon de lol er wel van inzien en ging altijd met me headbangen


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-12-2004 19:28 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Gelukkig niet, dan waren we nu eikelheads geweest. reactie op Jenje dusch..

Maar 25 jaar geleden ergens begonnen met het kopen van een Motorhead shirt. Ik kon ze toen nog niet maar vond het shirt bruut. Toen maar eens gaan luisteren.... and de rest is history.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 29-12-2004 19:28]


Bazzio Attacks!!!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 21:34 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 december 2004 19:27 schreef watery black het volgende:
je hoeft niet oud te zijn om al lang metal te luisteren...




Maar het helpt wel, hehe.

Ikzelf ben niet zozeer een metalliefhebber, ik ben een liefhebber van gitaargeoriënteerde muziek. En daar valt metal ook onder. Begonnen met rock-muziek, in '81 door een neef voor het eerst wat platen mogen opnemen van the scorpions, michael schenker group en ac/dc, hard-rock dus en in '83/'84 werden mijn favoriete bands mercyful fate, slayer en metallica. Tegenwoordig is het voornamelijk nog de metalmuziek uit de jaren tachtig, wat ik draai. En verder oude deathmetal en blackmetal.

Rsepect interesseert me niet zo, hedendaagse deathmetal ook niet en een metalshop in Veenendaal zal wel niet zo lopen, dus dat mis ik ook niet. Waar gaan we het verder over hebben?


Oud Vuil.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 29-12-2004 21:47 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 10:35 schreef panzergod het volgende:
Iemand vroeg me in 1983 om mee te gaan naar een concert van Slayer, ik had er nog nooit van gehoord.............

Ik dacht dat Slayer pas na het album Hell Awaits (1985) door Europa tourde?
Maar ik kan er naast zitten.

Mijn eerste aanraking met metal was Iron Maiden (in 1982). In de ECI-gids stond het album Number of the Beast omschreven (iets met hard enzo...) en dat sprak mij wel aan.
En na veel gesmeek wilde mijn ouders het wel voor me bestellen op cassette.
Daarna is het alleen maar erger geworden...


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-12-2004 21:49 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 6:20 schreef invictis het volgende:
Dit topic is bedoelt voor de zg "oude metalgarde", dus waar de oude generatie zich kan uitleven over muziek en concerten van vroeger ;

ik ben zelf begonnen met metal luisteren in 1984 (20 jaar geleden ), ik ben dus wel benieuwd wat er op ZM zich nog meer aan ouwe mossels verschuilt ligt.
Ik lag vroeger in een stuip als oude metalgasten aan kwamen zetten met dingen als "black sabbath bladiebla..jimmy hendrix...deep purple reutelendereutel..."
Maar het lijkt erop dat een bepaalde generatie (waartoe ik o.a. behoor) dit ook onderga, aangezien ikzelf vaak loop te blerren over oude Death, Boltthrower, Autopsy, Dismember, Entombed e.d.
En gif loop te spuigen over de huidige generatie.






I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen