IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : For mossels only.... Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 21:57 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 december 2004 21:47 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ik dacht dat Slayer pas na het album Hell Awaits (1985) door Europa tourde?
Maar ik kan er naast zitten.




Daar zou je zeker wel eens gelijk in kunnen hebben.


Oud Vuil.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 29-12-2004 21:59 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 21:57 schreef webblaster wim het volgende:
Daar zou je zeker wel eens gelijk in kunnen hebben.


Ik ga nu zeker vast door voor de nominatie van ZM-mossel-van-het-jaar?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 22:00 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 december 2004 21:59 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ik ga nu zeker vast door voor de nominatie van ZM-mossel-van-het-jaar?


Met zo'n über mossel als icon zeer zeker, hehehe.


Oud Vuil.


invictis
Usericon van invictis
Posted 29-12-2004 22:02 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 19:13 schreef Jenje het volgende:
Je bent wel erg trots op je leeftijd he ...

Respect behoort te verdienen is natuurlijk je reinste bullshit .. een eikel blijft een eikel al had ie metal uitgevonden.



Nou in zoverre "trots" dat ik wel kan zeggen dat ik blij ben dat ik tot een bepaalde metalgeneratie behoor en andere heb zien ontstaan ja.
En ook wel trots idd dat ik bepaalde concerten heb gezien toendestijds (bijvoorbeeld Death, Autopsy, Slayer, etc.).

Wat betreft het respect;
daarmee doel ik op het kleinschalige metalgebeuren. Dus dat het nog tof was om mede-metalheads te ontmoeten in een platenzaak als Hadock bijvoorbeeld of zaaltjes als Scum en Tent.

En natuurlijk zijn er ook eikels in de metalscene, maar aangezien de huidige metalhoek zo gigantisch populair is zijn dus ook de hoeveelheid eikels grof toegenomen.

Maar schijnbaar trek dit topic jou niet en wil je gewoon even flink draken en zeiken hier.

Schijnbaar deel jij niet in herinneringen als bijvoorbeeld;
uitkijken naar een concert van Kreator of Death in scum voor 12,50 piek, of een Dynamo open Air gratis of voor 1 gulden, of verrast te zijn door een elpee als darkness descends, scream bloody gore en dat soort gave oude shit. Of grafstenen omschoppen op het plaatselijke kerkhof onder het genot van bier en Bathory.


Moet je helemaal zelf weten, maar ga dan niet zitten zeikstralen hier. Daar is dit topic niet voor bedoeld namelijk.




Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 22:09 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, het maanden wachten op een LP die uitkwam, mis ik wel. Dat was zo gaaf idd, toen scream bloody gore eindelijk uitkwam, na die stoffige over en overgeteepte tapes . Of dat ik de advance teep van reign in blood van iemand teepte, ver voordat de LP uitkwam. Aardschokdag met Celtic Frost en Metallica etc. Van die dingen, ja, van die dingen.


Oud Vuil.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 29-12-2004 22:11 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 22:02 schreef invictis het volgende:
Of grafstenen omschoppen op het plaatselijke kerkhof onder het genot van bier en Bathory.


Sorry hoor, maar dat verdient naar mijn mening totaal geen respect.


invictis
Usericon van invictis
Posted 29-12-2004 22:13 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 22:11 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Sorry hoor, maar dat verdient naar mijn mening totaal geen respect.



niet? ...
keertje fictie van realiteit leren onderscheiden mossel


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 29-12-2004 22:14 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Okay! Die mosselprijs is voor mij!


invictis
Usericon van invictis
Posted 29-12-2004 22:17 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 22:14 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Okay! Die mosselprijs is voor mij!


juistum; jij hebt de wisseltrofee voor Ubermossel!!!!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 29-12-2004 22:23 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 december 2004 22:14 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Okay! Die mosselprijs is voor mij!


Hier, we gunnen het je, wij allemaal!



Oud Vuil.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 29-12-2004 22:53 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Hahaha! Dank u dank u!


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 29-12-2004 22:59 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

Vroeger was alles beter...

De dag dat mijn vader thuiskwam met een cassette die hij voor me gekocht had bij een benzinestation "omdat er een monster op staat en ik dacht dat jij dat wel leuk zou vinden". Ik was geloof ik een jaar of 14.
Ik had Iron Maiden net ontdekt (via mijn moeder notabene) en was inderdaad helemaal into de monsterelpeehoezen. (mosselelpeehoezen? )
De betreffende tape was van Motörhead (Another Perfect Day) en opende voor mij weer een nieuwe deur naar de metal die ik sinsdien ben blijven onderzoeken.
Via Anthrax en Slayer naar Death en Napalm Death. Steeds harder en extremer (kennen jullie Sore Throat nog?) tot het geen muziek meer was en dan de smaak verbreden.

Alle grenzen van de metal van toen zijn op alle fronten inmiddels al eens overschreden en alles is nog melodieuzer, nog bombastischer, nog sneller, nog zwaarder etc. Niks mis mee, ik haal er wel tussenuit wat ik leuk vind. Toch blijven die elpees van toen de beste. Gewoone oerhollandsche nostalgie!

Blijft het toch leuk om ook even te zeiken over de huidige generatie metalheads; Duik ik enkele jaren geleden met wat vrienden de moshpit in bij Cradle Of Filth in Paradiso (toen COF het nog deed zonder danseressen, gecoördineerde lichtshows en andere commerciële gimmicks) wordt er vriendelijk doch dringend gevraagd door een mannetje van net 15 of we "wat rustiger wilden doen"... Ik kan er tot op heden nog niet bij waar dat vandaan kwam. Ik zie de laatste jaren de moshpits steeds kleiner worden, de starende massa steeds groter en men wordt boos als er eens wat ruwer gesprongen wordt. Waar blijf je dan?! De muziek wordt steeds harder, het publiek steeds softer...


Be Patient, Death Will Come Eventually...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-12-2004 23:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 29-12-2004 23:57 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 29 december 2004 22:02 schreef invictis het volgende:

Of grafstenen omschoppen op het plaatselijke kerkhof onder het genot van bier en Bathory.





EDIT: Ok laaat maar niet goed gelezen! LOL

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 29-12-2004 23:59]


~ By the fallen one I shall arise ~


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-12-2004 23:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 23:57 schreef Ishtar het volgende:
Ben je daar trots op? Loser! Waarom praat jij over respect, je weet niet eens wat dat is.

Hier ben ik het mee eens....

Maar zo blijkt maar weer hoe gemakkelijk mensen de boel verdraaien zodat de werkelijkheid in hun eigen straatje past.

Des te meer een reden om mensen die het woord 'respect' in de mond nemen totaal niet serieus te nemen, meestal is het toch een kutsmoes zodat ze hun gemoedsrust kunnen bewaren.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 30-12-2004 0:04 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 29 december 2004 23:59 schreef M. het volgende:
Hier ben ik het mee eens....

Maar zo blijkt maar weer hoe gemakkelijk mensen de boel verdraaien zodat de werkelijkheid in hun eigen straatje past.

Des te meer een reden om mensen die het woord 'respect' in de mond nemen totaal niet serieus te nemen, meestal is het toch een kutsmoes zodat ze hun gemoedsrust kunnen bewaren.


Ja inderdaad en ik wordt daar echt kwaad om.
Maar uit de reactie van Invictis hierboven lijkt hij het niet serieus te menen, vandaar mijn edit.


~ By the fallen one I shall arise ~


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 30-12-2004 2:40 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

hmm...De eerste metal/rock nrs die ik te horen kwamen van: Metallica,europe(lekker gay ),Black sabbath,Iron Maiden etc...Wat in 1985 was Ik was toen een uk van 5j
Ah,toch fijn,zo een oudere broer hebben die tenminste deftige muziek oplegde.
Tegenwoordig is het wel omgekeerd:Ik sleur HEM soms mee naar een optreden(hij was bij de opname van de Ancient Rites dvd in 2002 )
Mss ben k wat 'jong' voor de 'oude garde' maar gezien mn 'metalgeschiedenis' ( )pas k hier wel ergens tussen


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 30-12-2004 2:43 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 19:27 schreef watery black het volgende:
je hoeft niet oud te zijn om al lang metal te luisteren...

toen ik heel klein was paste een goeie vriendin van mn moeder wel vaker op me, en zij heeft een zoon die 11 jaar ouder is als mij. laat dit nou toevallig een hardrocker zijn, en begon dus meteen met mij op te voeden

toen ik een jaar of 4, 5 was heeft ie me geleerd hoe een casetterecorder werkt en heeft ie me overspoeld met bandjes van ac/dc, iron maiden, metallica, slayer, pantera, enz enz. mn vader werd gek van me. mn moeder kon de lol er wel van inzien en ging altijd met me headbangen


yep,that's the spirit

[Dit bericht is gewijzigd door IceQueen op 30-12-2004 2:43]


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 30-12-2004 8:33 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 23:13 schreef M. het volgende:
Gay!

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1592492


Mooi stukje en je hebt ook goede punten, hoewel ik het met een aantal van die punten niet helemaal eens ben.

Ik denk dat er genoeg ouderen (zoals ik zelf) best openstaan voor de huidige muziek (luister ook gewoon naar Cof, Dimmu, Korn, Linkin Park en Evanescense).
Dat vastgeroest zitten valt ook wel mee hoor, ik denk dat dat voor de meesten geldt.

Ik zie die hang naar 'vroegah' meer als nostalgie.
De nostalgie van een zoektocht naar een eigen identiteit en een plaats binnen de samenleving.
Het huidige metalpubliek krijgt hier over een jaar of 10 ook mee te maken, net als ons en de generaties voor ons.

Ik denk dat het grootste verschil met de huidige metalgeneratie en die van pakweg 10 tot 20 jaar terug is, dat het in onze tijd puur om de muziek ging en dat tegenwoordig het imago minstens zo belangrijk lijkt te zijn. Niks mis mee hoor (ieder zijn eigen ding), maar ik denk dat de ouderen daardoor wat meer afhaken.
Als ik naar een concert ga, dan wil ik van de muziek genieten en vind ik het niet nodig om mijn carnavals-outfit uit de kast te trekken.

Overigens heb je met je reactie het gelijk van Dragonsfire aangetoond: "De jeugd van tegenwoordig is veel te serieus".


[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 30-12-2004 8:33]


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 30-12-2004 9:23 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2004 21:57 schreef webblaster wim het volgende:
Daar zou je zeker wel eens gelijk in kunnen hebben.

Klopt, ik heb zo ook niet in Europa gezien, maar in L.A. Volgens mij speelde ze met Venom en Exodus voor het eerst in 85 in Paradiso.

[Dit bericht is gewijzigd door panzergod op 30-12-2004 9:26]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2004 9:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is dit het "Kijk mij eens ommeunig metal zijn omdat ik vroeger een concert gezien heb"-topic?

Ik heb Crowbar gezien tijdens de Odd Fellows tour, dat wordt later vast wel een legendarische tour, dat ben ik ook stoer ende metal.

Als ik het hier zo lees zijn veel oude metalheads gruwelijke kuddedieren die zich nu heel wat voelen omdat ze een smaak hebben ter breedte van de lengte van hun lul.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-12-2004 9:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

@Dragonsfire; Ik ken Sore Throat nog wel ja. Disgrace to the Corpse of Sid heette hun plaat die ik had geloof ik. 101 nummers. Kant a waren iets van 90 stukkies gringlawaai en kant b stond wat trager spul op. Waseen verschrikkelijk slechte plaat haha...
Ken je O.L.D ook nog wel zeker??


spelfout weggehaald...


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 30-12-2004 10:23 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

jenje heeft eer een punt gevonden om te zeiken...

laatst had ik met een vriend over waar zou je heen willen op vakantie.. als je alles mocht kiezen... we kozen toen bijna in koor "naar 1982/1985"!

voor mij begon t lawaai in '87... dwz met een paar behoorlijk goeie dingen ( world slavery tour, reign in blood, bonded by blood, pleasure to kill etcetc) gemist...
daarintegen wel de min of meer complete opkomst van death metal met obituary, morbid angel etc mee mogen maken..

in de aarschok bij een verslag van de thrash orgy met oa dead head stond toen in de recensie blablabla... death grunt en daarachter tussen haakjes 't blijft een mooi woord dat 'grunt'.. dat was allemaal nieuwig en vers nog

eerste concerten voor mij: blind justice, carcass, messiah, dynamovooreenpiek!, cancer


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 30-12-2004 10:29 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 9:50 schreef Jenje het volgende:
Is dit het "Kijk mij eens ommeunig metal zijn omdat ik vroeger een concert gezien heb"-topic?

Ik heb Crowbar gezien tijdens de Odd Fellows tour, dat wordt later vast wel een legendarische tour, dat ben ik ook stoer ende metal.

Als ik het hier zo lees zijn veel oude metalheads gruwelijke kuddedieren die zich nu heel wat voelen omdat ze een smaak hebben ter breedte van de lengte van hun lul.


Nee, dit is het "terugkijkend naar vroeger met een van nostalgie overlopend hart"-topic.

En inderdaad, wellicht reageer jij over 10 jaar ook zo, terugkijkend op je Crowbar-concert.

En hoezo kuddedieren?
Ik denk dat dat door die bredere muzieksmaak juist minder is, dan een hele nieuwe generatie, welke allemaal naar dezelfde 10 bands luisteren, omdat hun vriendjes dat ook doen. En om stoer te doen, ga je met je carnavals-schmink naar een concert, zodat je heel veel van die ouderen denkt te shockeren.

Bij de weg? Jij bent toch ook al 28? Je hoort volgens mij ook al bij de ouderen.
Waarschijnlijk een late puberteit!


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 30-12-2004 10:52 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

Vroegah

toen Metal nog Metal was en geen gothic aftreksel


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen