IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VIII Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-01-2005 1:16 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 26 januari 2005 12:54 schreef invictis het volgende:
Ik heet de Duitsers van harte welkom


genau!!


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 8:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 januari 2005 0:55 schreef Snaack het volgende:
Alsof er geen blanke autochtonen zijn die hun VMBO verzieken

Goede maatregelen

Zag trouwens net een knul op het nieuws die via het CWI zo'n stage had gekregen (40 uur per week) die nu 60% op zijn uitkering gekort werd omdat hij niet had gesollicteerd [terwijl hij op zijn stageplek aan het werk was].


gaat me niet om banen creëren, maar om de zogenaamde "harde maatregelen"

en het is normaal dat als je stage loopt je geen uitkering krijgt ... en dat je sollicitatieplicht hebt .. dus die gast moet niet janken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2005 9:02 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 26 januari 2005 22:36 schreef Jenje het volgende:
Jaaaa, we gaan ze hard aanpakken!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Honderden stageplekken voor Amsterdamse jongeren

Uitgegeven: 26 januari 2005 20:11

AMSTERDAM - Het bedrijfsleven in Amsterdam creëert dit jaar zeshonderd extra stageplekken en leerwerkbanen om te voorkomen dat jongeren zonder diploma op straat komen te staan en mogelijk het criminele pad opgaan of gaan radicaliseren.

Met leerbanen en stages kunnen de jongeren gemakkelijker werk vinden en zijn ze gemotiveerder om te werken. "Ze horen erbij en zijn belangrijk", aldus de gemeente Amsterdam woensdag.


Oproep

Burgemeester Cohen en wethouder Aboutaleb deden onlangs al een oproep aan het bedrijfsleven om extra stageplaatsen te creëren. Vooral allochtone scholieren hebben door vooroordelen moeite met het vinden van een stageplek. Na de moord op Theo van Gogh wil de gemeente er alles aan doen om bepaalde groepen jongeren mee te laten doen in de samenleving.

De gemeente maakte al eerder bekend zelf voor vierhonderd plaatsen te zorgen. Daarnaast heeft de gemeente in het kader van het 'MKB-Leerbanenproject' samen met het bedrijfsleven, het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en vmbo- en mbo-scholen binnen een jaar ruim duizend leerbanen aangeboden aan scholieren.

Moeilijk

Volgens Aboutaleb zijn er nog altijd veel ondernemers die het moeilijk vinden met stageplaatsen te beginnen. "De verplichte regels voor certificering en begeleiding worden als hinderlijk ervaren." Bij staatssecretaris Rutte van Onderwijs pleit hij ervoor om dat te veranderen.



- - - - - - - - - - - - - - -




Goed initiatief


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2005 9:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik vind zuke plannen om te janken. rotgedrag en /of luiheid worden beloond.

oja, het helpt waarschijnlijk geen klap.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-01-2005 9:20]


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2005 9:21 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 januari 2005 9:18 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind zuke plannen om te janken. rotgedrag en /of luiheid worden beloond.


Hoezo rotgedrag en / of luiheid wordt beloond? Op welke manier dan? Ik vind dit juist een constructieve oplossing om jongeren ervaring in het bedrijfsleven op te laten doen en ze geschikter maken om in aanmerking te komen voor een 'echte' baan. Dat is toch beter dan dergelijke jongeren links te laten liggen en ze laten verpauperen met alle gevolgen van dien?

edit: niets doen helpt waarschijnlijk nog minder dan een klap

[Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 27-01-2005 9:22]


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 9:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Misschien arresteren en in de bak gooien zodat ze zien wat de consequenties van crimineel gedrag zijn?

Tis maar een voorstel hoor ...


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2005 9:25 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 januari 2005 9:23 schreef Jenje het volgende:
Misschien arresteren en in de bak gooien zodat ze zien wat de consequenties van crimineel gedrag zijn?

Tis maar een voorstel hoor ...


Constructief inderdaad, toe maar scherpzinnige oplossing hoor. En wil je die lui de rest van hun leven in de bak laten zitten. Of zeg je na enkele maanden, vort jongen ga jij maar weer de straat op en verval maar weer in je oude gedrag dan kunnen we je over een paar weken weer in de bak gooien.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 9:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Doen we met andere criminele jongeren toch ook?

In plaats van die blagen te leren dat ze op het rechte pad moetenb blijven en met hard werken en leren een goede baan krijgen, leer je ze nu dat ze gerust mensen mogen beroven intimideren and such en dan als nog een baan krijgen. Tja dan lok je dat eerste natuurlijk uit he ...

Dit soort oplossingen zijn in de trant van: "we kunnen ze niet aanpakken dan maar geven wat ze willen". Oftewel Slappe Hap


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2005 9:28 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 januari 2005 9:23 schreef Jenje het volgende:
Misschien arresteren en in de bak gooien zodat ze zien wat de consequenties van crimineel gedrag zijn?

Tis maar een voorstel hoor ...

In de bak wordt je meestal alleen maar crimineler, goede plek om te netwerken.
raar maar waar


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2005 9:29 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 januari 2005 9:27 schreef Jenje het volgende:
Doen we met andere criminele jongeren toch ook?

In plaats van die blagen te leren dat ze op het rechte pad moetenb blijven en met hard werken en leren een goede baan krijgen, leer je ze nu dat ze gerust mensen mogen beroven intimideren and such en dan als nog een baan krijgen. Tja dan lok je dat eerste natuurlijk uit he ...

Dit soort oplossingen zijn in de trant van: "we kunnen ze niet aanpakken dan maar geven wat ze willen". Oftewel Slappe Hap


Ik denk dat je bovenstaande dingen de jongeren ook kan leren zonder dat ze in de bak gegooid hoeven te worden.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 9:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 januari 2005 9:28 schreef ghoulliette het volgende:
In de bak wordt je meestal alleen maar crimineler, goede plek om te netwerken.
raar maar waar


quote:
Op 27 januari 2005 9:29 schreef Jebes het volgende:
Ik denk dat je bovenstaande dingen de jongeren ook kan leren zonder dat ze in de bak gegooid hoeven te worden.

Dus als iemand ene misdaad pleegt, volgende keer gewoon maar vrijlaten volgens jullie?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2005 9:35 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 januari 2005 9:30 schreef Jenje het volgende:
Dus als iemand ene misdaad pleegt, volgende keer gewoon maar vrijlaten volgens jullie?


Nope, dat heb je verkeerd. Het gaat hier ook niet om mensen die een misdaad hebben gepleegd, het gaat om jongeren die geen diploma hebben MOGELIJK het slechte pad op kunnen gaan. Om dit te voorkomen worden er stageplaatsen geregeld waardoor ze competatiever op de arbeidsmarkt worden en dus een verhoogde kans op een baan maken.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2005 9:35 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Nee, ten eerste voorkomen dat de jongeren het slechte pad afgaan, ten tweede "de bak" beter op straf inrichten zodat normalisering en terug keer in de maatschapij beter mogelijk wordt gemaakt.

zoiets


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2005 9:38 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

GE-WEL-DIG!!!
OP Belgie die omroepster die gebodypaint presenteerd als tegenprestatie voor de mensne die gestopt zijn met roken


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 27-01-2005 9:39 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 27 januari 2005 9:38 schreef ghoulliette het volgende:
GE-WEL-DIG!!!
OP Belgie die omroepster die gebodypaint presenteerd als tegenprestatie voor de mensne die gestopt zijn met roken


Ja ik zag het ook. Ach ja je moet toch wat doen tegenwoordig he


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 9:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 januari 2005 9:35 schreef Jebes het volgende:
Nope, dat heb je verkeerd. Het gaat hier ook niet om mensen die een misdaad hebben gepleegd, het gaat om jongeren die geen diploma hebben MOGELIJK het slechte pad op kunnen gaan. Om dit te voorkomen worden er stageplaatsen geregeld waardoor ze competatiever op de arbeidsmarkt worden en dus een verhoogde kans op een baan maken.

Dit is wel naar aanleiding van de moord op ... dus je kunt er zeker van zijn dat er met name gericht word op de Marokkaanse jongeren (alhoewel dat angstvallig verborgen word gehouden in dit artikel). Mij komt het over alsof door slecht gedrag van een grote groep Marokkaantjes zijn nu een voorkeurspositie krijgen voor een stageplaats. Dit gaat volgens mij toch in tegen het principe dat je ergens hard voor moet werken om het te verdienen. En heb je wat meer minpunten, dan moet je zorgen dat je pluspunten alleen maar groter worden, er zijn zat Marokkanen die dat wel kunnen ...

@Ghoullie: ja dat ze het slechte pad afgaan dat willen we niet


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2005 9:42 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ik niet dus

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 27-01-2005 9:47]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 9:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2005 9:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2005 9:35 schreef Jebes het volgende:
Nope, dat heb je verkeerd. Het gaat hier ook niet om mensen die een misdaad hebben gepleegd, het gaat om jongeren die geen diploma hebben MOGELIJK het slechte pad op kunnen gaan. Om dit te voorkomen worden er stageplaatsen geregeld waardoor ze competatiever op de arbeidsmarkt worden en dus een verhoogde kans op een baan maken.


Iets zomaar in de schoot geworpen krijgen is in het algemeen geen best begin. Dingen waar je moeite voor doet hebben veel meer waarde. En als die jongens het zelf niet willen, dan wordt het gewoon niks.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2005 9:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 januari 2005 9:42 schreef Jenje het volgende:


oja verkeerd gezelen, ben ook maar net wakker he


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 9:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nee nee Attila we moeten sociaal doen, geef die gastjes werk terwijl ze niet willen en er steeds meer werklozen in Nederland komen. We moeten sociaal overkomen naar onze buurlanden, en de EU, straks tikt de VS ons nog op de vingers /....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2005 9:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2005 9:46 schreef ghoulliette het volgende:
oja verkeerd gezelen, ben ook maar net wakker he


9.30?????? dan heb ik al weer 1.5 uur achter de kiezen (en dat helemaal zonder begeleidende stageplekken)


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2005 9:53 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 januari 2005 9:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Iets zomaar in de schoot geworpen krijgen is in het algemeen geen best begin. Dingen waar je moeite voor doet hebben veel meer waarde. En als die jongens het zelf niet willen, dan wordt het gewoon niks.


Maar wie zegt dat ze het niet willen. Het is enorm moeilijk om aan een stageplaats te komen, ook voor mensen die het wel willen. Ik heb het zelf vorig jaar aan de levende lijve ondervonden en in mijn omgeving zijn momenteel ook een aantal mensen zoekende (en nog zonder succes) naar een stageplaats. Ik vind dat de overheid goed bezig is stageplaatsen te creëeren en zo mensen een kans biedt om zijn/ haar talenten te ontwikkelen (of bij te schaven).

En Jenje, ik heb het hier niet over talenten zoals het onopgemerkt leegroven van kantoorpanden o.i.d.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2005 9:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2005 9:47 schreef Jenje het volgende:
Nee nee Attila we moeten sociaal doen, geef die gastjes werk terwijl ze niet willen en er steeds meer werklozen in Nederland komen. We moeten sociaal overkomen naar onze buurlanden, en de EU, straks tikt de VS ons nog op de vingers /....


van mij mag je sociaal doen, graag zelfs, maar dan wel bij de goed gemotiveerden en diegene die het echt willen. en die niet willen, jammer maar helaas (ongeacht ras, geloof, geslazcht whatever). maar verspil niet veel geld en moeite aan een stel ongemotiveerde blagen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2005 9:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2005 9:53 schreef Jebes het volgende:
Maar wie zegt dat ze het niet willen. Het is enorm moeilijk om aan een stageplaats te komen, ook voor mensen die het wel willen. Ik heb het zelf vorig jaar aan de levende lijve ondervonden en in mijn omgeving zijn momenteel ook een aantal mensen zoekende (en nog zonder succes) naar een stageplaats. Ik vind dat de overheid goed bezig is stageplaatsen te creëeren en zo mensen een kans biedt om zijn/ haar talenten te ontwikkelen (of bij te schaven).

En Jenje, ik heb het hier niet over talenten zoals het onopgemerkt leegroven van kantoorpanden o.i.d.


maar dat geldt voor iedereen jebes. en dat is onderdeel van het "vormingsproces". tegenslagen overwinnen en door blijven gaan en ondertussen jezelf ontwikkelen. dat is nu eenmaal een hele moeilijke weg maar ik heb het idee dat dit nu er eenmaal bijhoort. natuurlik is het goed dat er stage^paatsen worden ontwikkeld maar geef die wel aan personen die echt willen en niet aan die lui omdat die anderes toch maar in de criminaliteit zouden komen. dat is een hele grote fout naar mijn mening.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen