IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VIII Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-01-2005 10:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 januari 2005 9:53 schreef Jebes het volgende:
Maar wie zegt dat ze het niet willen. Het is enorm moeilijk om aan een stageplaats te komen, ook voor mensen die het wel willen. Ik heb het zelf vorig jaar aan de levende lijve ondervonden en in mijn omgeving zijn momenteel ook een aantal mensen zoekende (en nog zonder succes) naar een stageplaats. Ik vind dat de overheid goed bezig is stageplaatsen te creëeren en zo mensen een kans biedt om zijn/ haar talenten te ontwikkelen (of bij te schaven).

Ik heb zelf megemaakt dat je als HTO-er niet aan een stageplaats kunt komen en niet aan fatsoenlijk werk (nog steeds niet) en daarbij word je door onze goede regering zelfs tegengewerkt ... het stimuleren van nieuwe banen is natuurlijk altijd goed, maar dan voor iedereen en voor mensen die het graag willen, en dat die mensen er ook wat voor moeten doen. Dit is weer een poging om met Marokanen (waarvan toch wel duidelijk is dat ze niet zo openminded zijn) op een goed voetje te komen staan ... en dat is er mis met deze actie, je zou het zelfs een lichte vorm van positieve discriminatie kunnen noemen ... (weer een voorbeeld daarvan, lijkt soms of de regering/overheid meer wil doen voor het uitschot dan voor de hardwerkende man.)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2005 10:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2005 10:26 schreef Jenje het volgende:
...je zou het zelfs een lichte vorm van positieve discriminatie kunnen noemen ...


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

positieve discriminatie. als ik ergens braakneigingen en krampen van krijg is het dat (net als negatieve discriminatie overigens).


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-01-2005 11:04 by altx Profiel van altx

quote:
Op 27 januari 2005 10:37 schreef attila_de_hun het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

positieve discriminatie. als ik ergens braakneigingen en krampen van krijg is het dat (net als negatieve discriminatie overigens).


Positieve discriminatie, negatieve discriminatie, allemaal één pot nat.

En inderdaad, da's generaliserend...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-01-2005 11:06 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Hmm, ben het wel met Jenje eens. Dit is weer ouwerwets aarslikken met minderheden...


spelfout weggehaald...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2005 11:17 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 januari 2005 0:55 schreef Snaack het volgende:
Alsof er geen blanke autochtonen zijn die hun VMBO verzieken



Toch mezelf maar even quoten..

En ja, ik ben geheel vóór het nemen van je eigen verantwoordelijkheid, dus als iemand zijn school verpest, geen werk kan vinden (eerder: geen werk wil vinden, je kan altijd asperges gaan steken ) en daardoor een bijstandsuitkering krijgt is dat helemaal zijn eigen schuld.

Maar toch, als zo iemand dankzij zo'n "stage" uitzicht krijgt op een baan vind ik dat de moeite van het proberen waard, baat het niet dan schaadt het niet..

Dit het "belonen van crimineel gedrag" noemen vind ik hilarisch, ik heb liever dat iemand met behoud van uitkering (verplicht) de stoep staat te vegen dan dat diegeen heel de dag op zijn nest de maatschappij ligt te belasten.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-01-2005 11:23 by altx Profiel van altx

quote:
Op 27 januari 2005 11:17 schreef Snaack het volgende:
Toch mezelf maar even quoten..

En ja, ik ben geheel vóór het nemen van je eigen verantwoordelijkheid, dus als iemand zijn school verpest, geen werk kan vinden (eerder: geen werk wil vinden, je kan altijd asperges gaan steken ) en daardoor een bijstandsuitkering krijgt is dat helemaal zijn eigen schuld.

Maar toch, als zo iemand dankzij zo'n "stage" uitzicht krijgt op een baan vind ik dat de moeite van het proberen waard, baat het niet dan schaadt het niet..

Dit het "belonen van crimineel gedrag" noemen vind ik hilarisch, ik heb liever dat iemand met behoud van uitkering (verplicht) de stoep staat te vegen dan dat diegeen heel de dag op zijn nest de maatschappij ligt te belasten.


Ja maar die buitenlanders pikken toch al onze banen in? [/sarcasme]


(Waarom wordt dat toch alleen maar gezegd door mensen die zelf maar geen baan kunnen vinden?)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2005 11:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 januari 2005 11:23 schreef altx het volgende:
(Waarom wordt dat toch alleen maar gezegd door mensen die zelf maar geen baan kunnen vinden?)


LOL, je legt de vinger op de zere plek, hehe


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-01-2005 11:26 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Wat was het nut ook alweer om uitkeringen te geven aan mensen die niet in Nederland wonen?

Marokkaans parlementslid fraudeert gemeente Utrecht

Uitgegeven: 27 januari 2005 10:46
Laatst gewijzigd: 27 januari 2005 10:49
UTRECHT - De gemeente Utrecht heeft bij het Openbaar Ministerie aangifte gedaan van aanzienlijke fraude met een bijstandsuitkering. Volgens de gemeente gaat het om een echtpaar waarvan de man in Marokko parlementslid is. Dat heeft de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid donderdag bekendgemaakt.

Het echtpaar heeft van 1992 tot 2002 ten onrechte een uitkering in Utrecht ontvangen. De gemeente denkt voor ruim 130.000 euro te zijn benadeeld.

Uit onderzoek van de sociale recherche bleek dat het echtpaar in Marokko eigenaar is van een aantal woningen met een waarde van ruim 400.000 euro. Ook zijn zij in dat land mede-eigenaar van een pluimveebedrijf. De eigendommen zijn niet aan de gemeente gemeld.

Daarnaast bekleedt de man sinds 1997 betaalde politieke functies in het land van herkomst, eerst als gemeenteraadslid en later als parlementslid. De gemeente Utrecht vordert het uitbetaalde geld terug.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-01-2005 11:32]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2005 11:29 by Snaack Profiel van Snaack

Damned...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-01-2005 11:30 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Weet iemand of dit goeie zaadjes zijn? hehehe

Geen wiet voor klanten Albert Heijn en Laurus

Uitgegeven: 26 januari 2005 15:13
ZAANDAM - Het tijdschrift Nieuwe Revu geeft deze week als illustratie bij een artikel over drugs, wietzaadjes cadeau. De supermarktketens Albert Heijn en Laurus weigeren echter softdrugs aan hun klanten voor te schotelen.

"Wietzaadjes passen niet bij ons", aldus een woordvoerster van Albert Heijn. Het tijdschrift ligt vanaf woensdag wel gewoon in de supermarkten, maar zonder de zaadjes. Klik hier !

Supermarktketen Laurus (Super de Boer, Konmar en Edah) liet woensdagmiddag hals over kop alle exemplaren uit de winkels halen. "De Revu wil met de zaadjes provoceren tegen de politiek. dat vinden wij niet gepast", aldus een woordvoerster, "ook willen wij voorkomen dat de zaadjes bij kinderen terecht komen."


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Odal
Usericon van Odal
Posted 27-01-2005 11:31 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

quote:
Op 27 januari 2005 11:26 schreef Mutilator het volgende:
Marokkaans parlementslid fraudeert gemeente Utrecht


hoe typerend, kutvolk

[Dit bericht is gewijzigd door Odal op 27-01-2005 11:32]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-01-2005 11:32 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 januari 2005 11:17 schreef Snaack het volgende:
Toch mezelf maar even quoten..

En ja, ik ben geheel vóór het nemen van je eigen verantwoordelijkheid, dus als iemand zijn school verpest, geen werk kan vinden (eerder: geen werk wil vinden, je kan altijd asperges gaan steken ) en daardoor een bijstandsuitkering krijgt is dat helemaal zijn eigen schuld.

Maar toch, als zo iemand dankzij zo'n "stage" uitzicht krijgt op een baan vind ik dat de moeite van het proberen waard, baat het niet dan schaadt het niet..

Dit het "belonen van crimineel gedrag" noemen vind ik hilarisch, ik heb liever dat iemand met behoud van uitkering (verplicht) de stoep staat te vegen dan dat diegeen heel de dag op zijn nest de maatschappij ligt te belasten.
Het bericht is alleen te vaag om te kunnen concluderen dat de stageplekken niet ten koste gaan van andere mensen. Ofwel, als het ideaal is, dan zijn het stageplekken die niemand anders vervult en moeten ze straten vegen of iets dergelijks, maar aangezien het stageplekken in het bedrijfsleven zijn, betwijfel ik dat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2005 11:32 by Snaack Profiel van Snaack

Ik zag het op het nieuws. Wat een paniekreactie zeg..

Beide ketens verkopen ongetwijfeld vogelzaad. In 1 pak vogelzaad zit meer wietzaad dan in de hele editie van de Nieuwe Revu bij elkaar


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2005 11:36 by Chelman Profiel van Chelman

Ik vind het geen vreemde reactie. Vogelzaad wordt niet met drugs geassocieerd. Wietzaad wel. Dat doet je bedrijfsimago niet goed.

IN geval van Ahold is het dubbel zo, aangezien ze laatst een waarschuwing hebben gekregen dat ze binnen een jaar hun repoutatie moeten opvijzelen, anders raken ze hun predikaat Koninklijk kwijt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-01-2005 11:36 by altx Profiel van altx

quote:
Op 27 januari 2005 11:32 schreef Misanthrope het volgende:
Het bericht is alleen te vaag om te kunnen concluderen dat de stageplekken niet ten koste gaan van andere mensen. Ofwel, als het ideaal is, dan zijn het stageplekken die niemand anders vervult en moeten ze straten vegen of iets dergelijks, maar aangezien het stageplekken in het bedrijfsleven zijn, betwijfel ik dat.


Jajaja, alsof het bedrijfsleven het zo'n ontzettend goed idee vindt dat ze gelijk alleen maar criminelen gaan aannemen...

Het bedrijfsleven is er alleen maar bij gebaat om de geschikte persoon op de geschikte plaats te zetten, dus ik denk dat het met dat ten koste gaan van anderen wel mee zal vallen.

En anders moet je maar gewoon wat beter je best doen of zo...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2005 11:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 januari 2005 11:32 schreef Misanthrope het volgende:
Het bericht is alleen te vaag om te kunnen concluderen dat de stageplekken niet ten koste gaan van andere mensen. Ofwel, als het ideaal is, dan zijn het stageplekken die niemand anders vervult en moeten ze straten vegen of iets dergelijks, maar aangezien het stageplekken in het bedrijfsleven zijn, betwijfel ik dat.


De stageplekken kosten de werkgevers NIETS, m.a.w. ze krijgen op die manier gratis een mankracht.

Zeker voor kleine bedrijfjes die grote moeite hebben het hoofd boven water te houden een mooi middel om kosteloos extra omzet te kunnen genereren.

Trouwens wel precies een punt waar mijn liberale overtuiging botst met.. euhm... sociale overwegingen..

"Als die toko geen extra mankracht kan betalen en failliet gaat, so be it, marktwerking"

versus

"als die toko failliet gaat krijgen de werknemers een WW uitkering die de belastingbetalers op mogen hoesten"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-01-2005 11:50 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 januari 2005 11:36 schreef Chelman het volgende:
Ik vind het geen vreemde reactie. Vogelzaad wordt niet met drugs geassocieerd. Wietzaad wel. Dat doet je bedrijfsimago niet goed.


Vind jij. En dan nog wordt die associatie veroorzaakt door de (kenmerkende) gebrekkige productkennis van de consument, uit een zak vogelzaad kan je namelijk een tuin vol wiet opkweken.

De zoon van 11 mag wel vogelzaad kopen voor zijn kanarie, maar geen Nieuwe Revu waar wietzaad bijzit?

De Albert Heijn heeft geen wiet op de versafdeling, maar verkoopt een tijdschrift waar wietzaad bij zit, een volledig legaal product.

De kans dat iemand daar daadwerkelijk een oogstrijpe plant uit weet op te kweken is trouwens buitengewoon klein.

quote:

IN geval van Ahold is het dubbel zo, aangezien ze laatst een waarschuwing hebben gekregen dat ze binnen een jaar hun repoutatie moeten opvijzelen, anders raken ze hun predikaat Koninklijk kwijt.


Ik vind dat, wat betreft legale producten, de keuze aan de consument moet zijn betreffende de aanschaf van een product dat in het vaste assortiment van een winkelketen zit.

Als een keten omwille haar "goede naam" te beschermen besluit een product tijdelijk uit het assortiment te halen voel ik mij als consument geschoffeerd (alsof ik zelf niet kan beslissen wat ik wel of niet wil kopen..)

Ik blijf erbij dat ik het een vreselijk opgeblazen reactie vind, "ALBERT HEIJN VERKOOPT WIET!!"


oscura
Usericon van oscura
Posted 27-01-2005 12:23 by oscura Profiel van oscura

Allerca, een Amerikaans bedrijf, belooft vanaf volgend jaar katten waarvoor mensen niet meer allergisch kunnen zijn.

Bij zo'n hypo-allergene kat wordt door genetisch ingrijpen de productie van de glycoproteine Fel d 1 uitgeschakeld. Wie dat wil kan nu al een hypo-allergene kat bestellen bij Allerca. Ze kost 8.500 dollar.
____________________________________________



carcasstrid


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-01-2005 12:24 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 januari 2005 11:39 schreef Snaack het volgende:
De stageplekken kosten de werkgevers NIETS, m.a.w. ze krijgen op die manier gratis een mankracht.

Zeker voor kleine bedrijfjes die grote moeite hebben het hoofd boven water te houden een mooi middel om kosteloos extra omzet te kunnen genereren.

Trouwens wel precies een punt waar mijn liberale overtuiging botst met.. euhm... sociale overwegingen..

"Als die toko geen extra mankracht kan betalen en failliet gaat, so be it, marktwerking"

versus

"als die toko failliet gaat krijgen de werknemers een WW uitkering die de belastingbetalers op mogen hoesten"
Yep, precies, het kost het bedrijf niets, terwijl ze anders misschien een betaalde werkkracht moesten aannemen. In dat geval zijn de mensen die werk zoeken en niet crimineel zijn, de dupe van deze positieve discriminatie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


oscura
Usericon van oscura
Posted 27-01-2005 12:38 by oscura Profiel van oscura

PvdA wil Submission op Film Festival

De film Submission moet toch op het Film Festival Rotterdam worden vertoond. Het Rotterdamse PvdA-Tweede Kamerlid Peter van Heemst heeft daar samen met zijn collega Dijsselbloem op aangedrongen bij burgemeester Opstelten.
De film van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali zou worden vertoond op het Filmfestival, maar de distributeur heeft daar vanaf afgezien om veiligheidsredenen.

De PvdA vindt het vreselijk dat zo gebogen wordt voor terreur. De Kamerleden doen daarom een beroep op Opstelten om vertoning toch mogelijk te maken.
____________________________________________
JUIST!!!! ze worden wakker!!! Wij bepalen wat er wordt vertoond in ONS Nederland.. niet die fuck marokanen!!!


carcasstrid


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2005 12:42 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 januari 2005 12:38 schreef oscura het volgende:

____________________________________________
JUIST!!!! ze worden wakker!!! Wij bepalen wat er wordt vertoond in ONS Nederland.. niet die fuck marokanen!!!


Op zich wel. Maar....

De politiek heeft helemaal niks te zeggen over wat er wel of niet vertoond wordt op een festival. Die horen hun muil hierover te houden. Als de distributeur ervan afziet is het zijn zaak ongeacht de achterliggende redenen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-01-2005 12:47 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

in principe is het de taak en de verantwoordelijkheid van de filmdistributeur en niet de overheid idd


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2005 12:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 januari 2005 11:17 schreef Snaack het volgende:

Dit het "belonen van crimineel gedrag" noemen vind ik hilarisch, ik heb liever dat iemand met behoud van uitkering (verplicht) de stoep staat te vegen dan dat diegeen heel de dag op zijn nest de maatschappij ligt te belasten.


Ik vind het eigenlijk hilarisch dat jij ervan uitgaat dat een stageloper opeens een waardevolle hardwerkende kracht gaat worden. Een ongemotiveerde medewerker wil maar een ding op zo een bedrijf namelijk weer naar huis (of de straat op). Ik denk ook niet dat een bedrijf veel aan ongemotiveerde stagelopers zal hebben. beter 1 welwillende dan 10 verplichten (ongeacht ras, gelof, blablabla). en ik blijf erbij dat gemotiveerden, hardwerkende "beloond" moeten worden; niet de lapzwansen (al dan niet crimineel).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-01-2005 12:50]


oscura
Usericon van oscura
Posted 27-01-2005 12:49 by oscura Profiel van oscura

Ja ...de distributeur heeft uit veiligheidsoverwegingen de film uit het programma gehaald (!).. dus ik vind het een goede zaak dat nu toch wordt getracht de film alsnog in het programma te zetten!! En wie zich daarmee bemoeit maakt niet uit.. als we maar niet braaf langs de zijlijn gaan zitten toekijken hoe de marokanen hun zin krijgen... Want Nederland wordt langzaam maar zeker de mond gesnoerd....


carcasstrid


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 27-01-2005 12:52 by Mikeee Profiel van Mikeee

Wie besliste in eerste instantie dan om het niet te vertonen?
Lijkt me inderdaad een kwalijke zaak als dat de politiek was.
{EDIT} tering wat zijn jullie snel


Aan de andere kant; op het journaal gisteren hadden ze excerpten van een toespraak op het festival over Theo en alles wat zijn moord teweeg heeft gebracht. Commentaar was ook dat het hele festival in het teken stond daarvan.



[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 27-01-2005 12:53]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen