IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VIII Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-03-2005 4:03 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 13 maart 2005 3:10 schreef M. het volgende:
Als je je pincode vergeet, ben je natuurlijk een kneus, zat of niet.


Dat heb ik ook weleens gehad. Nuchter. Maanden nadat ik mijn nieuwe pincode had gekregen. Dat kan best gebeuren.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-03-2005 9:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 maart 2005 3:10 schreef M. het volgende:
Als je je pincode vergeet, ben je natuurlijk een kneus, zat of niet.




of bejaard


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 10:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 3:10 schreef M. het volgende:
En het feit, dat alle uitgaven na te trekken zijn maakt natuurlijk ook niet uit.... tenzij je iets te verbergen hebt .
Jij vist naar een reactie van de Rode tak van ZM ?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 11:40 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Wha die hebben ook lekker zo veel geld om dingen mee te verbergen.....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 11:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 3:10 schreef M. het volgende:


En het feit, dat alle uitgaven na te trekken zijn maakt natuurlijk ook niet uit.... tenzij je iets te verbergen hebt .


dat is ook het probleem


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 11:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Zo Heer Krieg heeft de muur ontdekt haha


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 13-03-2005 11:45 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Dat is nieuws?


Suck my piss


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 11:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

onzinnig nieuws ja.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 13-03-2005 11:47 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Ik had de topic titel niet goed gelezen...


Sorry


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 11:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Moderne slavernij' in Nederland

HILVERSUM - Duizenden mensen die via criminele organisaties vanuit West-Afrika in Nederland zijn terechtgekomen, worden hier dusdanig uitgebuit dat er sprake is van moderne slavernij. Dat stelt de directeur van de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (SIOD), N. Laagland.


Volgens de SIOD worden er in landen in West-Afrika duizenden mensen geronseld om in Nederland aan het werk te gaan. Eenmaal hier verdienen ze vaak niet meer dan enkele euro's per uur en moeten ze criminelen voor allerlei diensten betalen. "Ze moeten onder meer voor hun slaapplaats en identiteitspapieren betalen", stelde Laagland zaterdag in het RTL Nieuws. "Hier is sprake van moderne slavernij."


Stoel

De locaties waar de Afrikanen worden ondergebracht, zijn vaak bijzonder slecht. "In hele extreme gevallen kunnen ze alleen een stoel huren voor 150 euro per maand", aldus een woordvoerder van de SIOD. "Zo iemand heeft zijn hele leven verzameld rondom die stoel."

Criminelen

Uit diverse onderzoeken van de opsporingsdienst blijkt dat bendes uit Nigeria en Ghana vele miljoenen verdienen aan de uitbuiting van de illegalen. De criminelen houden tweederde van het inkomen van de illegaal voor zichzelf waardoor deze persoon in veel gevallen niet meer dan 2 euro per uur verdient voor ongeschoold werk in slachterijen, de schoonmaakbranche en de tuinbouw. Volgens de SIOD zijn de werkomstandigheden daar vaak erg slecht. Zo zijn er voorbeelden bekend van fabrieken waar de productieband sneller is gezet, het enorm heet is en de geluidsnormen worden overschreden.

Betere aanpak

De dienst stelt dat het moeilijk is om de uitbuiters aan te pakken omdat die, zodra ze lucht krijgen van een onderzoek, de benen nemen om daarna hun praktijken weer voort te zetten. De SIOD wil binnenkort een aantal voorstellen doen voor een betere aanpak van het probleem.


de vetgedrukte stukjes zijn niet meer dan normaal

enkele euro's per uur is best veel als je geen enkele vorm van belastingen betaald(er zitten wel wat extremen bij)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 13-03-2005 11:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 13:38 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Als jij 5 euro per uur verdiend en 90% aan een criminele organisatie mooet betalen.... Ze betalen dit niet aan de overheid. Of had je dat nog niet helemaal door?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 13:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

als je nou eens goed in de tekst kijk zie je dat ze 2/3 moeten afstaan en dat ze in het uiterste geval 2 euro verdienen, 2 euro is idd niet erg veel. maar 4 of 5 euro per uur kan je goed meer rondkomen.

het is natuurlijk niet zo lekker wat hier gebeurt, maar er staan ook veel debiele dingen in de tekst dus of we dit nu zo erg serieus moeten nemen.

veel mensen zullen nu wel de baas de schuld gaan geven, maar er zijn veel uitzendbureaus die dit alelmaal doen en de baas weet niet hoe dit zit, maar de baas wordt hier wel verantwoordelijk voor gehouden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 13:49 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 13:42 schreef ElitE het volgende:
als je nou eens goed in de tekst kijk zie je dat ze 2/3 moeten afstaan en dat ze in het uiterste geval 2 euro verdienen, 2 euro is idd niet erg veel. maar 4 of 5 euro per uur kan je goed meer rondkomen.

het is natuurlijk niet zo lekker wat hier gebeurt, maar er staan ook veel debiele dingen in de tekst dus of we dit nu zo erg serieus moeten nemen.

veel mensen zullen nu wel de baas de schuld gaan geven, maar er zijn veel uitzendbureaus die dit alelmaal doen en de baas weet niet hoe dit zit, maar de baas wordt hier wel verantwoordelijk voor gehouden.

Sorry maar heb je wel gelezen wat je post?
Het gaat om criminele actiiteiten buiten de wet om. En hoe kun je nu zeggen dat 5 euro per uur zo slecht nog niet is?!
Stel nou je mag maar 20 uur per week werken dat is 100 per week, en 400 per maand. 2/3 eraf dan hou je iets meer dan 100 euro over. Probeer jij daar eens als volwassene van rond te komen!!
En probeer verder te denken dat de eet en drink kosten, denk ook eens aan kleding, ziektekosten etc.
Een paar schoenen is bij de scapino al 30 euro.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 13:52 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ik neem aan dat ze geen ziektekosten hoeven te betalen...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 13:53 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 13:52 schreef Misanthrope het volgende:
Ik neem aan dat ze geen ziektekosten hoeven te betalen...

Nee geen ziekfondspremie, want dat mogen ze niet, wat betekend dat ze naar de dokter, ziekenhuis, of medicijnen willen ze de volle mep moeten betalen.

Altijd leuk discussie over kosten met kindjes die nog bij pa en ma wonen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 13:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 maart 2005 13:53 schreef ghoulliette het volgende:
Nee geen ziekfondspremie, want dat mogen ze niet, wat betekend dat ze naar de dokter, ziekenhuis, of medicijnen willen ze de volle mep moeten betalen.

Altijd leuk discussie over kosten met kindjes die nog bij pa en ma wonen.
Waar slaat die laatste opmerking op? Ik wijs je erop dat ze, vanwege hun illegaliteit, niet deel mogen nemen aan de ziektewet en derhalve ook geen ziektekosten moeten betalen.

Verder moet de werkgever van de achtergrond van de werknemer op de hoogte zijn, tenzij de werknemer zwart bij de werkgever in dienst is en de werkgever alsnog de fout begaat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 15:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 13:49 schreef ghoulliette het volgende:
Sorry maar heb je wel gelezen wat je post?
Het gaat om criminele actiiteiten buiten de wet om. En hoe kun je nu zeggen dat 5 euro per uur zo slecht nog niet is?!
Stel nou je mag maar 20 uur per week werken dat is 100 per week, en 400 per maand. 2/3 eraf dan hou je iets meer dan 100 euro over. Probeer jij daar eens als volwassene van rond te komen!!
En probeer verder te denken dat de eet en drink kosten, denk ook eens aan kleding, ziektekosten etc.
Een paar schoenen is bij de scapino al 30 euro.


denk je echt dat deze mensen 20 uur in de week werken

ik ken genoeg mensen met 5 euro per uur die een leuk leventje lijden.
ik ken ook iemand met 10 euro per uur die in een audi rijdt, terwijl hij niet echt spaart maar alles opdrinkt.
er zijn weinig nederlanders met zo'n auto hoor.

nogmaals de 2 euro netto is een uitzonderlijk geval. bovendien is niet vermeld dat die 2/3e nou voor die stoelen en huisvesting is.(best goed mogelijk omdat de tekst wel meer van die rare dingen weergeeft)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 13-03-2005 15:32]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 15:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Verder moet de werkgever van de achtergrond van de werknemer op de hoogte zijn, tenzij de werknemer zwart bij de werkgever in dienst is en de werkgever alsnog de fout begaat.

als je een uitzend bureau inhuurt let je daar al minder op, en liegen en valse papieren zijn niet zo moeilijk. Maar toch is de werkgever verantwoordelijk en de echt schuldige baas van het uitzendbureau gaat vrijuit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2005 15:30 by M. Profiel van M.

quote:
Op 13 maart 2005 15:27 schreef ElitE het volgende:
er zijn weinig nederlanders met een auto hoor.

Vertel dat maar aan al die filerijders elke dag....


Wat een hoop onzin lees ik hier toch weer.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 15:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 15:30 schreef M. het volgende:
Vertel dat maar aan al die filerijders elke dag....


Wat een hoop onzin lees ik hier toch weer.

ik bedoelde "zo'n auto"
een audi dusch.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-03-2005 15:34 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Codeïne heerscht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2005 15:36 by M. Profiel van M.

quote:
Op 13 maart 2005 15:31 schreef ElitE het volgende:
ik bedoelde "zo'n auto"
een audi dusch.

Aha.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 15:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 15:34 schreef Slechtheid het volgende:
Codeïne heerscht.

dat is toch een hoestmiddel? kan je dat gewoon bij de drogist halen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 15:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 15:27 schreef ElitE het volgende:
denk je echt dat deze mensen 20 uur in de week werken

ik ken genoeg mensen met 5 euro per uur die een leuk leventje lijden.
ik ken ook iemand met 10 euro per uur die in een audi rijdt, terwijl hij niet echt spaart maar alles opdrinkt.
er zijn weinig nederlanders met zo'n auto hoor.

nogmaals de 2 euro netto is een uitzonderlijk geval. bovendien is niet vermeld dat die 2/3e nou voor die stoelen en huisvesting is.(best goed mogelijk omdat de tekst wel meer van die rare dingen weergeeft)


LOL wat lul jij als een schoolblaag die alles van pappie en mammie krijgt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 15:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wat lul jij als iemand die nog nog nooit met een illegaal om is gegaan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen