IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VIII Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-03-2005 15:40 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 13 maart 2005 15:31 schreef ElitE het volgende:
ik bedoelde "zo'n auto"
een audi dusch.


Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik zie dagelijks meer Audi's dan me lief is..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 15:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 15:40 schreef Illusione het volgende:
Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik zie dagelijks meer Audi's dan me lief is..

een auto is niet weggelegt voor iemand die een hongerloontje heeft nietwaar? laat staan een audi.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 13-03-2005 15:45 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 13 maart 2005 15:38 schreef ElitE het volgende:
dat is toch een hoestmiddel? kan je dat gewoon bij de drogist halen?
Ik nuttig het in paracetamol-vorm. 10 MG Codeïne/500 MG Paracetamol.

Ja, gewoon bij drogist, maar dat zijn maar 400 MG tabletten, en dat is me te min natuurlijk.
Arts kan je helpen aan het echte 500 MG werk.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 15:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm als ik weer eens erge hoest heb probeer ik dat maar eens, ik ben er net vanaf


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-03-2005 15:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 maart 2005 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Verder moet de werkgever van de achtergrond van de werknemer op de hoogte zijn, tenzij de werknemer zwart bij de werkgever in dienst is en de werkgever alsnog de fout begaat.


Hoe bedoel je dat precies? Want met die zin toon je juist aan dat de werkgever even veranwoordelijk is. Of hij weet niet waar zijn werknemers vandaan komen of, nog erger, doelbewust hieraan heeft meegeholpen. Hoe dan ook, werkegevers kunnen niet hard genoeg gestraft worden als ze worden betrapt bij zulke malafide praktijken, zeker bij scenario 2.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 16:04 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Waar slaat die laatste opmerking op? Ik wijs je erop dat ze, vanwege hun illegaliteit, niet deel mogen nemen aan de ziektewet en derhalve ook geen ziektekosten moeten betalen.

Verder moet de werkgever van de achtergrond van de werknemer op de hoogte zijn, tenzij de werknemer zwart bij de werkgever in dienst is en de werkgever alsnog de fout begaat.

jongeuh het hele punt is juist dat het illegaal dus zwart werk is!

Het gaat om iet ILLEGAALS (ik wil het nog wel drie keer neer tiepen, maar heb weinig hoop dat je het dan wel snapt).


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 16:05 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 15:27 schreef ElitE het volgende:
denk je echt dat deze mensen 20 uur in de week werken

ik ken genoeg mensen met 5 euro per uur die een leuk leventje lijden.
ik ken ook iemand met 10 euro per uur die in een audi rijdt, terwijl hij niet echt spaart maar alles opdrinkt.
er zijn weinig nederlanders met zo'n auto hoor.

nogmaals de 2 euro netto is een uitzonderlijk geval. bovendien is niet vermeld dat die 2/3e nou voor die stoelen en huisvesting is.(best goed mogelijk omdat de tekst wel meer van die rare dingen weergeeft)

Denk je nou echt dat die mensen kantoor werk verrichten en fulltime achter een bureau zitten?

ps. het gaat juist om de uitzonderlijke gevallen, om alles wat buiten de norm valt, anders zouden ze het geen slavernij noemen.

*zucht*

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 13-03-2005 16:05]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 16:09 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 15:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe bedoel je dat precies? Want met die zin toon je juist aan dat de werkgever even veranwoordelijk is. Of hij weet niet waar zijn werknemers vandaan komen of, nog erger, doelbewust hieraan heeft meegeholpen. Hoe dan ook, werkegevers kunnen niet hard genoeg gestraft worden als ze worden betrapt bij zulke malafide praktijken, zeker bij scenario 2.

Meneer heeft nog niet door dat niet alle werkgevers volgens de wet handelen, en dat er mensen bestaan die een bedrijf runnen die buiten de wetgeving valt. (De serie Matroesjka's is daar een mooi voorbeeld van).

Ik kan er gewoon echt even niet bij dat er mensen zijn die dat niet snappen, en een beeld hebben van "normaal" werk bij dit verhaal, en dat ze niet inzien dat de mensen in het illegale circuit geen enkel recht hebben omdat ze voor de overheid simpelweg "niet bestaan".

Het gaat hier niet om werken bij de Albert Heijn of werken bij KPN, en het gaat al helemaal niet om leuk werk, want dan zouden ze wel legale mensen kunnen krijgen om het werk te doen. Of niet soms!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 16:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 15:40 schreef ElitE het volgende:
wat lul jij als iemand die nog nog nooit met een illegaal om is gegaan?
Hmm in Delfzijl .. illegalen? neeee vas nie ...

Illegalen is een prachtomschrijving, oppakken en enkeltje noordzee


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 16:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 16:05 schreef ghoulliette het volgende:
Denk je nou echt dat die mensen kantoor werk verrichten en fulltime achter een bureau zitten?

ps. het gaat juist om de uitzonderlijke gevallen, om alles wat buiten de norm valt, anders zouden ze het geen slavernij noemen.

*zucht*

natuurlijk is het zwaar werk, en ook veel werk maar het is tenminste werk.

nouja er is genoeg zwart werk dat behoorlijk goed is, je kan het ook zien als ontwikkelings hulp.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 16:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 16:38 schreef Jenje het volgende:
Hmm in Delfzijl .. illegalen? neeee vas nie ...

Illegalen is een prachtomschrijving, oppakken en enkeltje noordzee
wie wil jij het werk laten doen dan? er zijn zeer weinig mensen die in de tuinbouw willen werken omdat het minderwaardig zou zijn. terwijl het vaak meer verdient.

bovendien nemen werkgevers illegalen in dienst omdat er uit nederlanders weining prestaties te halen zijn met veel gezeur en een erg hoog salaris.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2005 16:48 by M. Profiel van M.

Door iets als een minimumloon "verdwijnt" er wel veel arbeid ja. Iemand die wit werkt kost een werkgever, zelfs tegen het minimumsalaris, een hoop geld. Meestal teveel geld voor het werk dat ook gedaan dient te worden, zoals (idd) fruit plukken, of veel werk in een slachterij.

Da's een lastig probleem, want een mens moet wel kunnen leven.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 16:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Er zijn anders genoeg Polen die legaal dat werk willen doen, of allochtonen.

Illegaal = illegaal en moet dus aangepakt worden/


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 16:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

mijn vader heeft een werkvergunning aangevraagd voor 5 mensen. Tot nu toe niemand die wilt.
wat is er zo leuk aan legaal werk, werkgever en werknemer betalen zich helemaal blauw aan belastingen en je houd geen ene ruk over.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-03-2005 16:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 maart 2005 16:42 schreef ElitE het volgende:
wie wil jij het werk laten doen dan? er zijn zeer weinig mensen die in de tuinbouw willen werken omdat het minderwaardig zou zijn. terwijl het vaak meer verdient.

bovendien nemen werkgevers illegalen in dienst omdat er uit nederlanders weining prestaties te halen zijn met veel gezeur en een erg hoog salaris.


pffff, ik weet het niet. er zullen best ook werkgevers zijn die als ze de kans hebben eerder een semi-slaaf voor een paar euro in dienstte zullen nemen dan een legale(voor het minimum). ze verdienen er gewoon veel meer mee. dus het is echt niet zo dat werkgevers "gedwongen" worden om illegale slaven aan te nemen vermoed ik.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 16:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 16:51 schreef ElitE het volgende:
mijn vader heeft een werkvergunning aangevraagd voor 5 mensen. Tot nu toe niemand die wilt.
wat is er zo leuk aan legaal werk, werkgever en werknemer betalen zich helemaal blauw aan belastingen en je houd geen ene ruk over.
Oh wacht, je probeert goed te praten dat je pa illegalen in dienst wil gaan nemen kennelijk.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 16:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

echte slaven heb ik nog nergens gezien, dus is het misschien een klein deel. Maar de werkgever heeft wel erg veel moeite om nederlands personeel te vinden laat staan goed personeel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 16:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 16:55 schreef ElitE het volgende:
echte slaven heb ik nog nergens gezien, dus is het misschien een klein deel. Maar de werkgever heeft wel erg veel moeite om nederlands personeel te vinden laat staan goed personeel.
Ja en daarom stijgt de werkloosheid in Nederland ... lögisjh


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 16:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 16:54 schreef Jenje het volgende:
Oh wacht, je probeert goed te praten dat je pa illegalen in dienst wil gaan nemen kennelijk.

Nee hoor. Jij zei net alleen dat elke pool wel een nederlander wil worden, ze hebben het zo slecht nog niet hoor, ze maken er soms alleen zelf een zooitje van door een beetje te zuipen enzo.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 16:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 16:56 schreef Jenje het volgende:
Ja en daarom stijgt de werkloosheid in Nederland ... lögisjh

mensen willen nog steeds niet in de tuinbouw omdat eht minderwaardig is. tja als ze dan ander werk willen dan doe je dat toch, maar de werknemer moet wel mensen hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 16:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 16:56 schreef ElitE het volgende:
Nee hoor. Jij zei net alleen dat elke pool wel een nederlander wil worden, ze hebben het zo slecht nog niet hoor, ze maken er soms alleen zelf een zooitje van door een beetje te zuipen enzo.
Kun je dat even quoten?

Ik vertelde alleen dat er veel Polen graag in Nederland legaal komen werken tegen een loon waar de Duindorpers hun keet niet voor uit komen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 16:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 16:58 schreef Jenje het volgende:
Kun je dat even quoten?

Ik vertelde alleen dat er veel Polen graag in Nederland legaal komen werken tegen een loon waar de Duindorpers hun keet niet voor uit komen.

waarom merken wij daar niets van?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 17:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 16:59 schreef ElitE het volgende:
waarom merken wij daar niets van?
Tja .. daarvoor zul je een zelfanalyse moeten doen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wij zijn niet de enige met dat probleem.

er werd ook gedacht dat nederland overspoeld werd door oosteuropeesen nadat ze bij de eu hoorden, maarja daar is ook niets van waar. In nederland hebben we het echt niet zoveel beter als in polen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 17:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zou het misschien niet zo zijn dat je meer medewerkers trekt als je de werkomstandigheden verbetert? Zijn het misschien niet de werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen