IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VIII Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

we kweken cactussen, er is geen zwaar werk, beetje achter de lopende band staan en dat soort dingetjes. De temperaturen zijn ook gewoon. bij tomaten daarentegen is het zwaar werk in de hitte. Dus ik zie het probleem niet echt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 17:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als er goed betaald wordt is er ook geen probleem lijkt mij ....

Kom zelf ook uit een landbouw/tuinbouwgebied en daar was er nooit problemen met werknemers.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja het lukt wel om een nederlander aan te nemen, maar als je die naar prestatie zou moeten betalen zou je ook op die 2 euro uit moeten komen

bij uitzendbureaus kom je een eind, maar die stoppen er ook vaak illegalen in en het is moeilijk controleren of de papieren wel legaal zijn enzo. zeker als ze af en toe een dag een nieuwe meenemen. maar wij blijven verantwoordelijk ervoor, terwijl het uitzendbureau je naait en weinig straf oploopt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:18 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 16:51 schreef ElitE het volgende:
mijn vader heeft een werkvergunning aangevraagd voor 5 mensen. Tot nu toe niemand die wilt.
wat is er zo leuk aan legaal werk, werkgever en werknemer betalen zich helemaal blauw aan belastingen en je houd geen ene ruk over.

naast een boel plichten kun je er ook een boel rechten aan verlenen.

Ben je een week ziek, dan krijg je als witte werknemer gewoon door betaalt.
valt er een steen op je hoofd tijdens het werk dan ben je daarvoor verzekerd.

Om maar even twee dingen te noemen. Snap je dat? En Snap je ook wat de gevolgen kunnen zijn van het niet hebben van die rechten?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:19 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 16:55 schreef ElitE het volgende:
echte slaven heb ik nog nergens gezien, dus is het misschien een klein deel. Maar de werkgever heeft wel erg veel moeite om nederlands personeel te vinden laat staan goed personeel.

illegale werknemers is niet echt iets waar je mee te koop loopt, het is namelijke illegaal en kan bestraft worden (boetes enzo). Het is dus geen zichtbaar probleem.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat weet ik heel goed, maar in die landen hebben ze die rechten ook niet dus wat is het verschil.
ik vind het ook beetje belachelijk dat je bij een griepje doorbetaald wordt, daarvoor moet het personeel maar een verzekering afsluiten of zelf sparen. Bij arbeids ongevallen vind ik wel weer dat de baas aansprakelijk is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:10 schreef ElitE het volgende:
we kweken cactussen, er is geen zwaar werk, beetje achter de lopende band staan en dat soort dingetjes. De temperaturen zijn ook gewoon. bij tomaten daarentegen is het zwaar werk in de hitte. Dus ik zie het probleem niet echt.

Niet zwaar kan nog wel geestdodend zijn. Welke opgeleide Nederlander wil nou de rest van zijn leven achter de lopende band werken in een cactus kwekerij. Werk ik nog liever de rest van mijn leven bij de Hema.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:22 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:20 schreef ElitE het volgende:
dat weet ik heel goed, maar in die landen hebben ze die rechten ook niet dus wat is het verschil.
ik vind het ook beetje belachelijk dat je bij een griepje doorbetaald wordt, daarvoor moet het personeel maar een verzekering afsluiten of zelf sparen. Bij arbeids ongevallen vind ik wel weer dat de baas aansprakelijk is.


Kun je eerst nadenken voordat je iets doms zegt?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:19 schreef ghoulliette het volgende:
illegale werknemers is niet echt iets waar je mee te koop loopt, het is namelijke illegaal en kan bestraft worden (boetes enzo). Het is dus geen zichtbaar probleem.

voor velen is het niet zichtbaar, maar geloof me dat de economie volledig plat ligt als de illegalen eventjes zouen stoppen. Schoonmaak, de bouw, tuinbouw enz. er wordt gigantisch veel gedaan door illegalen.

het is wel degelijk zichtbaar, ben jij weleens op een camping geweest die 100% bezet is door oosteuropesen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:21 schreef ghoulliette het volgende:
Niet zwaar kan nog wel geestdodend zijn. Welke opgeleide Nederlander wil nou de rest van zijn leven achter de lopende band werken in een cactus kwekerij. Werk ik nog liever de rest van mijn leven bij de Hema.

is een kassa geen lopende band? is met de natuur bezig zijn niet leuker?
ons werk is veel meer afwisselender, we hebben naast lopende band werk nog veel meer werk, en niet elke domme mongool kan het doen anders hadden we wel even een robotje in elkaar geknutseld.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:25 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Het is nogal frustrerend om te discussieren met iemand die totaal niet snapt wat ik bedoel.

Met zichtbaarheid bedoel ik niet of je het met je ogen kunt zien maar of het voor de controlerende instanties zichtbaar is.
Zo is een wietkwekerij bij de buurman voor jou als buur zichtbaar, maar voor de overheid/ controlerende instanties is dat het niet.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:22 schreef ghoulliette het volgende:
Kun je eerst nadenken voordat je iets doms zegt?

waarom zou de baas verantwoordelijk zijn voor een griepje wat de werknemer oploopt? moet de werknemer alle verantwoordelijkheden des levens opnemen voor de werknemer?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:28 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:24 schreef ElitE het volgende:
is een kassa geen lopende band? is met de natuur bezig zijn niet leuker?
ons werk is veel meer afwisselender, we hebben naast lopende band werk nog veel meer werk, en niet elke domme mongool kan het doen anders hadden we wel even een robotje in elkaar geknutseld.

Bij de Hema werken is ook meer dan Kassa werk.
En Het is allebei kutwerk waar je alleen terecht komt als je niet zinnigs hebt gedaan tijdens je schooltijd en met minder genoegen wilt nemen imnsho.

En niet iedereen heeft een binding met "de natuur". In hoeverre kun je land en tuinbouw uberhaupt natuur noemen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:25 schreef ghoulliette het volgende:
Het is nogal frustrerend om te discussieren met iemand die totaal niet snapt wat ik bedoel.

Met zichtbaarheid bedoel ik niet of je het met je ogen kunt zien maar of het voor de controlerende instanties zichtbaar is.
Zo is een wietkwekerij bij de buurman voor jou als buur zichtbaar, maar voor de overheid/ controlerende instanties is dat het niet.



klopt maar illegaal werk zou misschien legaal gemaakt moeten worden. Net zoals in engeland daar mag iedereen werken(niet iedereen mag naar binnen).

bovendien hebben de controles niet zo erg veel nut meer aangezien in mei (dacht ik) alle nieuwe landen van de EU hier wel mogen werken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 17:30 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 maart 2005 15:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe bedoel je dat precies? Want met die zin toon je juist aan dat de werkgever even veranwoordelijk is. Of hij weet niet waar zijn werknemers vandaan komen of, nog erger, doelbewust hieraan heeft meegeholpen. Hoe dan ook, werkegevers kunnen niet hard genoeg gestraft worden als ze worden betrapt bij zulke malafide praktijken, zeker bij scenario 2.
Dat was mijn reactie op Elite.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 17:31 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 maart 2005 16:04 schreef ghoulliette het volgende:
jongeuh het hele punt is juist dat het illegaal dus zwart werk is!

Het gaat om iet ILLEGAALS (ik wil het nog wel drie keer neer tiepen, maar heb weinig hoop dat je het dan wel snapt).
Ik had het allang gesnapt en het was dan ook een reactie op Elite, maar dat snap jij geloof ik niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:31 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 13 maart 2005 17:31 schreef Misanthrope het volgende:
Ik had het allang gesnapt en het was dan ook een reactie op Elite, maar dat snap jij geloof ik niet.



Volgens mij moet je gewoon wat minder zeuren.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:28 schreef ghoulliette het volgende:
Bij de Hema werken is ook meer dan Kassa werk.
En Het is allebei kutwerk waar je alleen terecht komt als je niet zinnigs hebt gedaan tijdens je schooltijd en met minder genoegen wilt nemen imnsho.

En niet iedereen heeft een binding met "de natuur". In hoeverre kun je land en tuinbouw uberhaupt natuur noemen?

het blijven plantjes, het heeft echt wel wat om het te zien groeien.
ik vind hema werk stukken meer minderwaardig dan tuinbouw. zeker als het om de relatie tussen baas en werknemer gaat.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:32 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:26 schreef ElitE het volgende:
waarom zou de baas verantwoordelijk zijn voor een griepje wat de werknemer oploopt? moet de werknemer alle verantwoordelijkheden des levens opnemen voor de werknemer?

Snap jij niet wat je nu zegt, wat de gevolgend daarvan zijn. En mens is meer dan een machine, en het zou belachelijk zijn dat wanneer je onverhoopt ziek wordt, waar jij niets aan kunt doen, dat je daardoor in de financiële problemen komt of je baan verliest.

Als je als werknemer geen rechten hebt kan dat het gevolg zijn. Bovendien heeft de invloed van het werk hier wel degelijk mee te maken. Als een werkgever geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor eventuele ziekte van zijn werkgevers dan zou hij de werkomstandigheden zodanig kunnen maken zodat ze voor hem goedkoper zijn maar van slechte invloed op de gezondheid van de werknemers.

Dit waren belangrijke punten tijdens de indurstriële revolutie, de werktijden wet is ook een wet die de burgers moet beschermen.



Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:33 by Nix Profiel van Nix

Boeren zijn liever dan tuinbouwers.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:33 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:31 schreef ElitE het volgende:
het blijven plantjes, het heeft echt wel wat om het te zien groeien.
ik vind hema werk stukken meer minderwaardig dan tuinbouw. zeker als het om de relatie tussen baas en werknemer gaat.

snap je dat dat een persoonlijke voorkeur is van jouw zijde en dat veel mensen die mening niet delen?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 17:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 maart 2005 17:31 schreef Nix het volgende:
Volgens mij moet je gewoon wat minder zeuren.
Ik zeur altijd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:34 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 13 maart 2005 17:33 schreef Misanthrope het volgende:
Ik zeur altijd.



Nou precies!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:34 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:31 schreef Misanthrope het volgende:
Ik had het allang gesnapt en het was dan ook een reactie op Elite, maar dat snap jij geloof ik niet.

sorry maar waar heb jij het nu over, ik reageerde op elite suffie.


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:35 by Nix Profiel van Nix

Ghoulliette, jij liep gister toch ook rond in Arnhem?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen