IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VIII Vorige pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:35 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:29 schreef ElitE het volgende:
klopt maar illegaal werk zou misschien legaal gemaakt moeten worden. Net zoals in engeland daar mag iedereen werken(niet iedereen mag naar binnen).

bovendien hebben de controles niet zo erg veel nut meer aangezien in mei (dacht ik) alle nieuwe landen van de EU hier wel mogen werken.

Je bedoeld zoals ze destijds met de Turken en marokkanen gedan hebben? Ja dat was een goed idee!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:36 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:35 schreef Nix het volgende:
Ghoulliette, jij liep gister toch ook rond in Arnhem?

jep, werken Ik dacht al dat ik jou zag staan Nu vallen blonde dames wel op bij Grindconcerten natuurlijk


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:38 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 13 maart 2005 17:36 schreef ghoulliette het volgende:
jep, werken Ik dacht al dat ik jou zag staan Nu vallen blonde dames wel op bij Grindconcerten natuurlijk


Blond en lang, tja. Ik heb maar een iemand van het vrouwelijk geslacht gezien die langer dan mij was.


Die ''mannelijke'' rollade was eng zeg!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 17:39 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 maart 2005 17:34 schreef ghoulliette het volgende:
sorry maar waar heb jij het nu over, ik reageerde op elite suffie.
Ok, dan snapte ik dat weer niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:32 schreef ghoulliette het volgende:
Snap jij niet wat je nu zegt, wat de gevolgend daarvan zijn. En mens is meer dan een machine, en het zou belachelijk zijn dat wanneer je onverhoopt ziek wordt, waar jij niets aan kunt doen, dat je daardoor in de financiële problemen komt of je baan verliest.


snap jij wel wat ik bedoel. het is toch ook niet de schuld van de werkgever dat het personeel ziek wordt. het hoort bij het leven, ik vind niet dat de werkgever daarvoor op moet draaien.

quote:
Als je als werknemer geen rechten hebt kan dat het gevolg zijn. Bovendien heeft de invloed van het werk hier wel degelijk mee te maken. Als een werkgever geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor eventuele ziekte van zijn werkgevers dan zou hij de werkomstandigheden zodanig kunnen maken zodat ze voor hem goedkoper zijn maar van slechte invloed op de gezondheid van de werknemers.
als werknemer verlies je niet al je rechten als je niet betaald wordt bij ziekte.
als een werknemer duidelijk ziek wordt van zijn werk dan is de werkgever toch wel weer aansprakelijk. (zoals in mijn vorige post te lezen is)

quote:
Dit waren belangrijke punten tijdens de indurstriële revolutie, de werktijden wet is ook een wet die de burgers moet beschermen.



tja maar nu moet de werknemer er zich ook aan houden, terwijl ze datniet altijd willen.
bijvoorbeeld vrachtwagen chauffeurs mogen nu een stuk minder uren maken over een tijdje. hierdoor raken vrachtwagen chauffeurs een enorm stuk van hun loon kwijt omdat ze zoveel uren maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:35 schreef ghoulliette het volgende:
Je bedoeld zoals ze destijds met de Turken en marokkanen gedan hebben? Ja dat was een goed idee!
ik zeg toch niet dat ze gelijk een huisje met bmw en een paspoort mogen krijgen. ik had het alleen over WERKvergunningen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:38 schreef Nix het volgende:
Blond en lang, tja. Ik heb maar een iemand van het vrouwelijk geslacht gezien die langer dan mij was.


Die ''mannelijke'' rollade was eng zeg!

Euh welke?

Of bedoelde je de rollade die hetzelfde shirtje als ik aanhad...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:41 schreef ElitE het volgende:
ik zeg toch niet dat ze gelijk een huisje met bmw en een paspoort mogen krijgen. ik had het alleen over WERKvergunningen.

en dan moeten ze na het werk in een kartonnen doos slapen, dat zal van goede invloed zijn op de werk moraal. Willen ze vast wel voor naar nederland komen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 17:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 maart 2005 17:32 schreef ghoulliette het volgende:
Snap jij niet wat je nu zegt, wat de gevolgend daarvan zijn. En mens is meer dan een machine, en het zou belachelijk zijn dat wanneer je onverhoopt ziek wordt, waar jij niets aan kunt doen, dat je daardoor in de financiële problemen komt of je baan verliest.
Voor hetzelfde geld zou het belachelijk zijn dat de werkgever, doordat een werknemer onverhoopt ziek wordt, de werknemer en zijn ziekte moet betalen, daardoor in financieele moeilijkheiden komt en dat daardoor niet alleen de baan van de zieke werknemer in gevaar komt, maar ook de baan van de andere werknemers en het inkomen van de werkgever. Een werkgever is meer dan een geldautomaat. Mensen vergeten wel eens ooit dat werkgevers niet altijd rijk zijn.[/quote]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:42 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:39 schreef ElitE het volgende:
snap jij wel wat ik bedoel. het is toch ook niet de schuld van de werkgever dat het personeel ziek wordt. het hoort bij het leven, ik vind niet dat de werkgever daarvoor op moet draaien.

als werknemer verlies je niet al je rechten als je niet betaald wordt bij ziekte.
als een werknemer duidelijk ziek wordt van zijn werk dan is de werkgever toch wel weer aansprakelijk. (zoals in mijn vorige post te lezen is)


tja maar nu moet de werknemer er zich ook aan houden, terwijl ze datniet altijd willen.
bijvoorbeeld vrachtwagen chauffeurs mogen nu een stuk minder uren maken over een tijdje. hierdoor raken vrachtwagen chauffeurs een enorm stuk van hun loon kwijt omdat ze zoveel uren maken.

Luister mannetje ik praat echt tegen een muur hier dus: you can either agree with me or be wrong.

jouw keuze.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:43 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:42 schreef Misanthrope het volgende:
Voor hetzelfde geld zou het belachelijk zijn dat de werkgever, doordat een werknemer onverhoopt ziek wordt, de werknemer en zijn ziekte moet betalen, daardoor in financieele moeilijkheiden komt en dat daardoor niet alleen de baan van de zieke werknemer in gevaar komt, maar ook de baan van de andere werknemers en het inkomen van de werkgever. Een werkgever is meer dan een geldautomaat. Mensen vergeten wel eens ooit dat

Ontken ik dat of wil je gewoon aandacht?

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 13-03-2005 17:43]


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:43 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 13 maart 2005 17:41 schreef ghoulliette het volgende:
Euh welke?

Of bedoelde je de rollade die hetzelfde shirtje als ik aanhad...


Geen idee wat jij aan had. Er liep in ieder geval een gast rond met een iets te strakke gaatjes shirt aan. Of hoe je zo'n ding ook noemt.

Ik heb me wel vermaakt. Soms was het beneden gezelliger dan boven.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:41 schreef ghoulliette het volgende:
en dan moeten ze na het werk in een kartonnen doos slapen, dat zal van goede invloed zijn op de werk moraal. Willen ze vast wel voor naar nederland komen.

hoe doen de illegalen het nu dan? tot nu toe heb ik alleen maar nederlandse zwervers gezien. (Wel buitenlandse junks maar dat zijn junks)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-03-2005 17:45 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 13 maart 2005 17:43 schreef ghoulliette het volgende:
Ontken ik dat of wil je gewoon aandacht?
Jij stelt dat ziekte niet de schuld van de werknemer is en hij daarom daar niet voor moet opdraaien. Ik stel dat ziekte niet de schuld van de werkgever is (tenzij de werkomstandigheden slecht zijn) en er toch voor moet opdraaien. Jij hebt het over bescherming van de werknemer, ik vind dat die niet ten koste van de werkgever moeten gaan wat ze op jouw manier wel gaan.

En ik verveel me.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 13-03-2005 17:46]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:43 schreef Nix het volgende:
Geen idee wat jij aan had. Er liep in ieder geval een gast rond met een iets te strakke gaatjes shirt aan. Of hoe je zo'n ding ook noemt.

Ik heb me wel vermaakt. Soms was het beneden gezelliger dan boven.

ja die met zijn CoF vriendjes!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:47 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 13 maart 2005 17:45 schreef ElitE het volgende:
hoe doen de illegalen het nu dan? tot nu toe heb ik alleen maar nederlandse zwervers gezien. (Wel buitenlandse junks maar dat zijn junks)



*Ik heb niet de hele discussie gelezen.*


Maar bedoel je Poolse mensen die hier werken maar het officieel niet mogen?

Want dat is simpel.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:47 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 17:45 schreef Misanthrope het volgende:
Jij stelt dat ziekte niet de schuld van de werknemer is en hij daarom daar niet voor moet opdraaien. Ik stel dat ziekte niet de schuld van de werkgever is (tenzij de werkomstandigheden slecht zijn) en er toch voor moet opdraaien. Jij hebt het over bescherming van de werknemer, ik vind dat die niet ten koste van de werkgever moeten gaan wat ze op jouw manier wel gaan.

En ik verveel me.

Vind ik ook, we hebben geen meningsverschil op dat punt. Het was alleen niet aan de orde in de discussie op dat moment.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:47 schreef Nix het volgende:
*Ik heb niet de hele discussie gelezen.*


Maar bedoel je Poolse mensen die hier werken maar het officieel niet mogen?

Want dat is simpel.

ja


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:51 by Nix Profiel van Nix

Wij hadden een tijdje geleden ook een paar Poolse werknemers.

Je bent een Duits loonwerkers bedrijf. Je neemt een zooi Polen in dienst (want in Duitsland mag dat (nog) wel). Jij als Nederlands bedrijf huurt het loonwerkersbedrijf met die Poolse werknemers in dienst. Zo heb je toch goedkope arbeidskrachten zonder dat je iets illegaals doet.


Of bedoelde je dit niet?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


de laar
Usericon van de laar
Posted 13-03-2005 17:53 by de laar Profiel van de laar

quote:
Op 13 maart 2005 17:05 schreef ElitE het volgende:
wij zijn niet de enige met dat probleem.

er werd ook gedacht dat nederland overspoeld werd door oosteuropeesen nadat ze bij de eu hoorden, maarja daar is ook niets van waar. In nederland hebben we het echt niet zoveel beter als in polen.

Vandaar dat al die polen in west-europese landen komen werken voor een minimum loon.
Toevallig ken ik een meisje uit Polen en ik kan je zegen dat de gewone mens het daar niet best heeft.

Als ik zo al die onzin van je lees krijg ik zo'n donkerbruin vermoeden dat het VVD is dat bij jullie thuis de klok slaat.

[Dit bericht is gewijzigd door de laar op 13-03-2005 17:54]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 17:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

terwijl de VVD juist voor Poolse/ goedkopere arbeiders moet zijn als ze daadwerkelijk economisch liberaal willen zijn.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nee

ik bedoel dat het illegaal werk een beetje een onzinnig probleem is. waarom zou je een vergunning moeten krijgen voor werk. (verblijf is heel iets anders)

dat soort constructies zijn er erg veel, er is een provincie in polen die ooit van duitsland was en daar mochten alle polen dus een duits paspoort aanvragen maar er zijn 2 keer zoveel paspoorten verschaft als dat er mensen in die regio wonen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-03-2005 17:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 maart 2005 17:53 schreef de laar het volgende:
Vandaar dat al die polen in west-europese landen komen werken voor een minimum loon.
Toevallig ken ik een meisje uit Polen en ik kan je zegen dat de gewone mens het daar niet best heeft.

Als ik zo al die onzin van je lees krijg ik zo'n donkerbruin vermoeden dat het VVD is dat bij jullie thuis de klok slaat.

als je nou een stukje terug leest zie je ook dat er niet zo erg veen animo is voor een werkvergunning.

wel komen er veel hier illegaal werken, maar er zijn er niet zoveel die legaal willen werken als gedacht wordt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-03-2005 17:57 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 13 maart 2005 17:55 schreef ElitE het volgende:
nee

ik bedoel dat het illegaal werk een beetje een onzinnig probleem is. waarom zou je een vergunning moeten krijgen voor werk. (verblijf is heel iets anders)



Anders ben je niet verzekerd.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 13-03-2005 17:57 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen