IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Leonard Cohen Volgende pagina
kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-01-2005 11:58 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Luisteren hier nog meer mensen naar Leonard Cohen? Deze schrandere Jood loopt inmiddels tegen de 70 en is naast schrijver ook nog een zeer begaafd liedjesschrijver.

Zijn teksten zijn over het algemeen nogal zwartgallig of melancholiek, en ideaal om te luisteren als je je slecht voelt.
De muziek schrijft hij in combinatie met andere artiesten en of producers. De eerste albums zijn nogal folk, en op latere albums omarmd hij ook andere muziekstijlen.

Mijn favoriete albums zijn: Songs from a Room, Songs of Love and Hate, en I'm your man.


And my marlboro light


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 18-01-2005 12:30 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik wist eigenlijk helemaal niet dat het ook een schrijver was.

Uiteraard ben ik wel bekend met zijn muziek, en dat is heel goed uitstaanbaar. Ten New Songs vind ik persoonlijk wel een heel ok album.

Maar de eerste 2 die jij noemt kan ik ook wel waarderen, I'm your man zal ik binnenkort eens gaan luisteren.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 18-01-2005 12:47 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

JOOD???

hij is nu toch al een paar jaar tot het ZEN BUDDISME bekeert....

en inderdaad is het prachtige muziek. Songs Of Love And Hate, Various Positions en I'm Your Man zijn ronduit geweldige albums.

Eindelijk een topic over deze fijne man!


I Find That I Am Not There...


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-01-2005 12:49 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Eens een jood... zo denken ze er zelf toch over?

tot het Zen boeddhisme kan je je trouwens niet bekeren, en volgens mij is hij ook niet een totale aanhanger ook al woont hij (nog steeds?) in een klooster.


And my marlboro light


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-01-2005 12:54 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2005 12:47 schreef rvanderholst het volgende:
JOOD???

hij is nu toch al een paar jaar tot het ZEN BUDDISME bekeert....

(...)


Je bloed verandert niet van kleur hoor als je je bekeert. (Waarom blijven mensen het begrip volk en religie maar door elkaar gooien?)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-01-2005 13:00 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Jep, maar ja Joden zijn natuurlijk van oorsprong ook maar semieten net als hun arabische vijanden

trouwens Altx-je luister jij ook naar Leonard?
zo nee zal ik je het een keer laten horen manneke!


And my marlboro light


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-01-2005 13:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2005 12:54 schreef altx het volgende:
Je bloed verandert niet van kleur hoor als je je bekeert. (Waarom blijven mensen het begrip volk en religie maar door elkaar gooien?)

Als het geen religie is en puur om het bloed gaat waarom ben je dan geen jood als alleen je pa joods is?

Mijn ma luistert hiernaar.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 18-01-2005 13:17]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-01-2005 13:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2005 13:17 schreef ghoulliette het volgende:
Als het geen religie is en puur om het bloed gaat waarom ben je dan geen jood als alleen je pa joods is?
(...)


Waarom ze uberhaupt die regel verzonnen hebben weet ik niet, maar de achtergrond ervan is dat je vanzelfsprekend wel zeker weet wie de moeder is, maar nooit 100% zeker wie de vader. Dus om vergissingen te voorkomen...

Maar IMHO is het maar hoe je er zelf tegen aan kijkt, want officieel was wijlen mijn opa aan moederskant officieel de laatste jood in de familie, maar als je mijn gezicht van dichtbij bekijkt, zie je allerlei semitische trekjes...



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-01-2005 13:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2005 13:00 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
(...)
trouwens Altx-je luister jij ook naar Leonard?
zo nee zal ik je het een keer laten horen manneke!


Nee, nog niet, maar ik sta open voor alle vormen van goede muziek.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-01-2005 13:42 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2005 13:41 schreef altx het volgende:
Waarom ze uberhaupt die regel verzonnen hebben weet ik niet, maar de achtergrond ervan is dat je vanzelfsprekend wel zeker weet wie de moeder is, maar nooit 100% zeker wie de vader. Dus om vergissingen te voorkomen...

Maar IMHO is het maar hoe je er zelf tegen aan kijkt, want officieel was wijlen mijn opa aan moederskant officieel de laatste jood in de familie, maar als je mijn gezicht van dichtbij bekijkt, zie je allerlei semitische trekjes...




Waarom die regel er is? simpel:
de Joden waren een volk onder vele volkeren die in een soort permanente oorlog met elkaar verwikkeld waren. Indien er een Joodse vrouw verkracht zou worden door bijvoorbeeld een Fillistijn zou het nog steeds een Jood zijn en geen Fillistijn, dus een geluk bij een ongeluk zeg maar.


And my marlboro light


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-01-2005 13:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2005 13:42 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Waarom die regel er is? simpel:
de Joden waren een volk onder vele volkeren die in een soort permanente oorlog met elkaar verwikkeld waren. Indien er een Joodse vrouw verkracht zou worden door bijvoorbeeld een Fillistijn zou het nog steeds een Jood zijn en geen Fillistijn, dus een geluk bij een ongeluk zeg maar.


Ja, idd, om op die manier uitroeiing van het ras te voorkomen... Als je erover nadenkt, slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Het is niets meer dan struisvogelpolitiek.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-01-2005 13:56 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Nou ik denk dat het wel mee valt, het ging er tenslotte nogal hard aan toe in die tijd, vind het persoonlijk wel een slimme zet


And my marlboro light


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 18-01-2005 14:16 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

gezellig COHEN topic......


I Find That I Am Not There...


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-01-2005 14:20 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Ik zou zeggen post eens wat leuke info over Cohen of jouw persoonlijke luisterervaringen!


And my marlboro light


Lies
Usericon van Lies
Posted 18-01-2005 14:27 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Via de mama leren kennen. Aardige muziek.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 18-01-2005 14:28 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2005 14:20 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Ik zou zeggen post eens wat leuke info over Cohen of jouw persoonlijke luisterervaringen!


Ik heb geen zin om mezelf te quoten uit dit zelfde topic...


I Find That I Am Not There...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-01-2005 14:31 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Is dit familie van onze grote vriend uit Amsterdam?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-01-2005 14:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Pff, Leonard Cohen, teveel gehoord toen mijn vader depri was na de scheiding van mijn ouders (hoe clichématig )

Als ik Leonard hoor denk ik altijd terug aan die zwarte pagina's uit mijn leven en dat vind ik niet prettig, dus ik kan geen objectief oordeel over de muziek van de beste man vellen.

Perfecte muziek als je overweegt zelfmoord te plegen en je nog een laatste duwtje nodig hebt


Natasja_
Usericon van Natasja_
Posted 18-01-2005 14:48 by Natasja_ Wijzig reactieProfiel van Natasja_Quote dit bericht

Mijn pa en ik noemen die vent thuis altijd ' Harry de Hijger' Ghehehe.. En ik ben er niet echt over te spreken.. Mn moeder gooide me er vroeger dood mee, nu nogsteeds trouwens.. Kom je eens thuis en wat staat er dan aan, Harry de Hijger.. Bah !


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 18-01-2005 21:52 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Zijn teksten zijn erg mooi. Hij schreef zelfs muziek voor 'Natural born killers', superfilm. Wel heb ik altijd het idee dat er iets aan het toerental van m'n pick-up scheelt als ik 'm beluister


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 19-01-2005 21:59 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

M'n ouders hebben daar ook een CD van. De muziek op zich is wel te behappen, maar hij brengt 't zo ongelooflijk zeurderig


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 19-01-2005 23:38 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 18 januari 2005 14:39 schreef Snaack het volgende:
Perfecte muziek als je overweegt zelfmoord te plegen en je nog een laatste duwtje nodig hebt


"That's a hard one to remember,
yes it makes you clench your fist.
And then the veins stand out like highways,
all along your wrist.
(...)
Now Santa Claus comes forward,
that's a razor in his mit;
and he puts on his dark glasses
and he shows you where to hit"



Dart Frank
Usericon van Dart Frank
Posted 12-05-2005 23:05 by Dart Frank Wijzig reactieProfiel van Dart FrankQuote dit bericht

Tja dit is wel off-toppic.. maar ken je Nick Drake al? Zo niet.... schaam je niet ga snel naar de winkel en koop Pink Moon. Als je Cohen kan waarderen dan zal je dit ook goed bevallen.

Vriendelijke toedels van de Dark Side!


"HELLO! We're looking for nuclear wessles."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-05-2005 23:07 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Leonard Cohen is GENIAAL!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dart Frank
Usericon van Dart Frank
Posted 12-05-2005 23:09 by Dart Frank Wijzig reactieProfiel van Dart FrankQuote dit bericht

Euuh, dat klopt.. maar probeer nou ook eens Nick Drake.. toe maar


"HELLO! We're looking for nuclear wessles."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-05-2005 23:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen