IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : The Velvet Underground & Lou Reed Vorige pagina | Volgende pagina
Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 10-09-2007 7:19 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 13:38 schreef WhiteRider het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=dKnQbPFNjnI&mode=related&search=

Nekschot voor elk afzonderlijk bandlid van Red Hot Chili Peppers.


Waarom?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2007 8:47 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Omdat een van de beste nummers ooit wel heel bruut verkracht wordt.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-09-2007 9:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

KOm op, het zijn de Peppers. Dan weet je dat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2007 9:09 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Tsja...


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 10-09-2007 9:13 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 10 september 2007 8:47 schreef WhiteRider het volgende:
Omdat een van de beste nummers ooit wel heel bruut verkracht wordt.


Nou hoe bruut

Vind het wel een gave uitvoering eigenlijk.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-10-2007 18:25 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nu bij EénVandaag.


Sater
Usericon van Sater
Posted 11-10-2007 18:52 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Kut, gemist. Morgen ff uitzending gemist kijken.

Ging het over Lou z'n fotoexpositie?

http://www.parool.nl/muziek/2007/artikelen/101107-reed.html

Hij ging geloof ik ook de Andy Warhol tentoonstelling openen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-07-2008 15:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Candy Says...


signature


R.
Usericon van R.
Posted 26-08-2008 22:45 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Iemand enig idee waar ik zo'n VU shirt van het eerste album kan kopen? Het internet bied geen uitkomst als we over winkels binnen Nederland spreken...



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 27-08-2008 20:12 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Hoop van die dingen gezien in Bangkok, maar ze hadden stuk voor stuk een héél hinderlijk spelfoutje, 'Velvet Undeground' ofzo. Reden genoeg om het niet te kopen, terwijl ik zo'n shirt ook best graag wil hebben.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2008 21:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



R.
Usericon van R.
Posted 27-08-2008 22:10 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2008 20:12 schreef nuclearwarfare het volgende:
Hoop van die dingen gezien in Bangkok, maar ze hadden stuk voor stuk een héél hinderlijk spelfoutje, 'Velvet Undeground' ofzo. Reden genoeg om het niet te kopen, terwijl ik zo'n shirt ook best graag wil hebben.


Vandaag naar elke winkel in Amsterdam geweest die er een zou kunnen hebben, helaas vertelde alle winkeliers stuk voor stuk dat ze niet zo makkelijk te vinden zijn in Nederland... en laat mij nou net geen credit card hebben. Oplossing is hier wel al gevonden. Strijkpapier met VU plaatje + strijkbout + shirt = VU shirt.


Sater
Usericon van Sater
Posted 28-08-2008 6:54 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

En anders krijg je voor 25 euro zo'n XXL doorschijnend wit ding met een banaan die na drie keer wassen langzaamaan gepeld wordt.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 30-09-2009 23:12 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Blijkbaar erg veel mensen weg van hun debuut, ook liefhebbers van hun tweede: White Light/White Heat of Loaded?


Why doesn't my music get me all the chicks?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-09-2009 23:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2009 23:12 schreef GrindMaster het volgende:
Blijkbaar erg veel mensen weg van hun debuut, ook liefhebbers van hun tweede: White Light/White Heat of Loaded?


Met White Light/White Heat kan ik he-le-maal niks. Loaded vind ik echt súpervet, komt heel dicht bij TVU&N, maar mist net die klassiekers. De s/t is ook wel ok trouwens.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 30-09-2009 23:26 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Verbaast me nogal dat je zegt dat juist Loaded dicht bij TVU&N komt, die staat er (op Sunday Morning na) naar mijn mening juist erg ver vanaf. Dat rauwe primitieve van hun debuut hoor ik eerlijk gezegd meer terug in White Light/White Heat. Kan me echter erg goed voorstellen dat je er niks mee kan. Het is en blijft een bak pleurisherrie.

Maar wel een heerlijke bak pleurisherrie


Why doesn't my music get me all the chicks?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 30-09-2009 23:34 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

De eerste twee albums zijn super vet, ik kan niet zeggen welke van de twee ik het beste vind, daar zou ik iedere dag een ander antwoord op kunnen geven. De rest van The Velvet Underground vind ik eigenlijk maar matig tot slecht.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-09-2009 23:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nico solo vind ik geweldig, vooral die wazige uitvoering van "The End". Veel gedraaid in combinatie met slechte drugservaringen enzo, huiveringwekkend.
Lou Reed vind ik een omhooggevallen arrogante kwal, nog nooit zo'n spijt gehad als van dat kaartje van de "Busload of faith"-tour, foei wat een aanfluiting. Nog nooit een zo ongeïnspireerd iemand zien optreden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-10-2009 20:07 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik vind Nico solo ook eigenlijk minstens zo tof als met VU.

Dat mens had echt een fantastische stem. "Valley of the kings"

Ze is samen met Grace Slick van Jefferson Airplane toch wel mijn favoriete zangeres uit de '60's

Tragisch leven ook zeg.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-10-2009 20:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

de samensmeltingsstukken tussen Lou en Velvet zijn briljant,

later modderden ze vooral aan.


geef lij dan maar "simpele" nummers van Lou als "This Magic Moment"


signature


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 11-10-2009 23:14 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Fan!


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 20-02-2010 21:18 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

De eerste van the Velvet Underground is natuurlijk een echte klassiekert.

Verder zijn Berlin en Transformer van ome Reed erg goed te pruimen. Platen waarmee hij wat mij betreft op gelijke hoogte stond met David Bowie en Iggy Pop. De beste man heeft echter ook wel wat inspiratieloze bagger gemaakt.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 12-03-2010 20:32 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl



Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 20-04-2011 12:04 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik draai de laatste tijd vaak Songs For Drella, nog meer liefhebbers hier? Album door Lou Reed en John Cale, gebaseerd op het leven van en opgedragen aan Andy Warhole. Erg sterk, erg VU.

Laatst de gelijknamige balletvoorstelling gezien en hoewel me dat zelden kan boeien en ik vooral voor de muziek ging, was ik hiervan danig onder de indruk. Wel een aanrader.


You have time. You are doing fine.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 20-04-2011 12:07 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Lees dit nu pas, maar:
quote:
Op 11 oktober 2009 20:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind Nico solo ook eigenlijk minstens zo tof als met VU.


Chelsea Girl is een fantastisch album, sommige nummers doen me enorm aan Nick Drake denken.


You have time. You are doing fine.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen