IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : De Euro, voor of tegen. Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-11-2001 15:13 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de rest van 't forum hier over denkt?

Dit artikel komt uit "De Tribune" van deze maand:

Als de Nederlandse bevolking het voor het zeggen had, kwam de euro er niet. Dat blijkt uit een enquête die het NIPO onlangs hield in opdracht van de SP en EN Magazine. Zouden de mensen nu naar de stembus mogen over de invoering van de euro, dan zei 47 procent daar NEE tegen, en slechts 40 procent JA.

Uit de enquête blijkt verder dat een meerderheid van de bevolking (58 procent) denkt dat de invoering van de euro ongunstig zal uitpakken. Daarnaast zijn meer mensen vóór (42 procent) dan tegen (39 procent) het ontwerpen van een noodplan voor herinvoering van de gulden, mocht de euro mislukken.
En helemaal duidelijk is het antwoord op de vraag of Nederland meer zeggenschap moet overdragen aan de Europese Unie. Vier van elke vijf mensen (82 procent) geeft aan daartegen te zijn. Slechts 18 procent wil wél meer bevoegdheden overhevelen, blijkt uit de enquête.
Tiny Kox, secretaris van de SP, beschouwt de uitkomsten als een 'driedubbel rood sein voor de regering.' Kox: 'De Nederlandse bevolking veegt echt de vloer aan met het EU-beleid van Paars. Ten eerste willen de mensen de euro niet, ten tweede denken ze dat als-ie wel wordt ingevoerd, het slecht afloopt en ten derde wil meer dan 80 procent dat wordt gestopt met de uitholling van onze democratie door overdracht van meer bevoegdheden aan Brussel. Maar Paars gaat er wél mee door...
Er zijn vele miljoenen uitgegeven aan een enorme propagandacampagne voor de euro en toch zijn er meer mensen tegen de invoering dan ooit. Dan kan je dus gerust zeggen dat die campagne is geflopt. Ondanks de grote weerstand bij de bevolking en de verwachting dat het erg ongunstig gaat aflopen met die euro, weigert de regering een noodplan op te zetten voor herinvoering van de gulden. Paars laat nu een vliegtuig zonder parachutes vliegen omdat ze bang is, dat de bevolking door de aanwezigheid van valschermen zal denken dat het vliegtuig onveilig is. En dat is krankzinnig.'
Kox concludeert dat er geen enkel draagvlak is om verder te gaan met de uitholling van de macht van het Nederlandse parlement. 'De gang van zaken rond de euro moet reden zijn nu echt een streep te trekken: tot hier en geen millimeter verder met het overhevelen van bevoegdheden naar Europa.'


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 29-11-2001 15:15 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

De euro zuigt !!!!!!

maar je doet er nix tegen


Wiegen Meister !


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 29-11-2001 15:16 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Tegen. Waarom: te zwakke koers tegenover de Yenn en de Dollar.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 29-11-2001 15:16 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik hoef de euro ook niet, maarja valt weinig tegen te doen.
Ons mooie gekleurde geld weg


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 29-11-2001 15:17 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Tja, da's ook nog waar... Ik vind die Eurobiljetten maar lelijk.

Ik ben trouwens benieuwd hoe groot de chaos gaat worden aan het eind van het jaar


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


afzien
Usericon van afzien
Posted 29-11-2001 15:17 by afzien Wijzig reactieProfiel van afzienQuote dit bericht

Ik ben anti-euro en anti-EU... EU is momenteel een groote zak lucht, als je iets internationaal gedaan wilt hebben zal je zien dat de EU op veel fronten een illusie is. De euro zie ik ook weinig heil in, ik zie alles alleen duurder worden ongeacht dat dat zogenaamd niet zou zijn. Daar komt dan nog het gevoelsmatige bij: als ik op vakantie ga wil ik mn poen omwisselen tegen andere valuta, hoort wat mij betreft bij het vakantiegevoel!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 29-11-2001 15:19 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Tegen. ik ben het met de bovenstaande post eens. De gulden en de rest van ons geld is onwijs mooi. En als je dan ziet wat voor bileten we dr voor terug krijgen....die fuck briefjes schijnen niet eens normaal in je portomonee te passen...

Ik ga nu ff de stad in. Lekker guldens uitgeven


bla...bla...bla...


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-11-2001 15:20 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Verschillende landen en verschillend geld is onzin. Ik zeg één betaalmiddel op deze aardbol. De Euro is een stap in de goeie richting.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 29-11-2001 15:21 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Iedere keer dat ik op m'n salarisstrook koekeloer schrik ik me weer de pleuris!

Ik kan niet wennen aan die Euro's


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 29-11-2001 15:21 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik ben absoluut tegen de Euro. Ik heb niet veel zin dat te gaan onderbouwen, maar ik heb er absoluut geen belang bij. Bovendien zie ik niet waarom je iets dat goed werkt, zoals ons gulden gedoetje, zou vervangen door iets waarvan je nooit van tevoren kunt weten of het goed gaat functioneren, en waar ook nog eens bijna iedereen in Nederland tegen lijkt te zijn. Leuke democratie, op deze manier...

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 29-11-2001 15:22]


Dead things grow from deep inside...


afzien
Usericon van afzien
Posted 29-11-2001 15:22 by afzien Wijzig reactieProfiel van afzienQuote dit bericht

zolang we verschillende culturen, verschillende opvattingen, compleet verschillende landschappen, levenswijze klimaat en god weet wat hebben, heeft het ook geen nut om alles samen proberen te voegen onder 1 gezamelijk dak. nederland is geen spanje hoe je het ook draait of keert, is niet hetzelfde en zal nooit hetzelfde zijn, en het slaat dus ook nergens op om dat onder 1 staat met 1 valuta te willen hebben


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-11-2001 15:23 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2001 15:17 schreef afzien het volgende:
Ik ben anti-euro en anti-EU... EU is momenteel een groote zak lucht, als je iets internationaal gedaan wilt hebben zal je zien dat de EU op veel fronten een illusie is. De euro zie ik ook weinig heil in, ik zie alles alleen duurder worden ongeacht dat dat zogenaamd niet zou zijn. Daar komt dan nog het gevoelsmatige bij: als ik op vakantie ga wil ik mn poen omwisselen tegen andere valuta, hoort wat mij betreft bij het vakantiegevoel!


met jou kan ik praten!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 29-11-2001 15:24 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

€=error


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 29-11-2001 15:24 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik heb ook het gevoel dat we vet meer gaan betalen.
Al die prijsafrondingen bij elkaar opgeteld kan dat aardig gaan tegenvallen in de portomonee.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-11-2001 15:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

TEGEN.

Separatisme ueber alles! Knaak, joet, geeltje, piek, heitje, spie, sou, snip, rug, heitje!!

FUCK democratie, het is een grote leugen. We krijgen iets waar we niet voor gestemd hebben. Ik ben TEGEN.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 29-11-2001 15:29 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Straks kan ik niet eens meer geeltjes wiet halen...


Dead things grow from deep inside...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-11-2001 15:40 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Euro staat recht tegenover onze 'democratie'!
en zal nederland zeker niet beter maken..


Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 29-11-2001 16:03 by Creepieboy Wijzig reactieProfiel van CreepieboyQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/creepieboy

tegen!! al dat gedoe met de munt eenheid! echt triest!


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 29-11-2001 16:07 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

Tegen


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Fire
Usericon van Fire
Posted 29-11-2001 16:47 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Ach het zal wel ergens goed voor wezen, maar ik vond af en toe geld wisselen helemaal niet erg. En je kan in het buitenland ook gewoon pinnen en dan heb je ook je buitenlandse geld. dus wat maakt het uit



Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 29-11-2001 17:05 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Ik ben tegen.


Heads I win, tails you lose


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-11-2001 17:11 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 29 november 2001 17:05 schreef Hirogen het volgende:
Ik ben tegen.



Omdat?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


lord of darkness
death means just life
Usericon van lord of darkness
Posted 29-11-2001 17:11 by lord of darkness Wijzig reactieProfiel van lord of darknessQuote dit berichthttp://www.derdecompagnie.nl

voor koop dan m'n ceedees gewoon in duitsland zijn ze tenminste stukken goedkoper omdat je geen omwissel koersen meer hebt


defende nos in proelio


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 29-11-2001 17:13 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

tegen
Ik zie niet in hoe ik (of iemand in het algemeen)er beter van word. Waarom dan veranderen wat goed werkt?


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-11-2001 17:30 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Goh, ik ben ook al tegen

Ik heb geen behoefte om hetzelfde geld te hebben als in andere landen. Ik heb niks met andere landen, de munt wordt een stuk zwakker dan nu en de gulden is nouw eenmaal de prachtigste munt ter wereld


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-11-2001 18:03 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik heb altijd het idee gehad dat hiermee getracht wordt de sterkte van valute op een lijn te brengen.. dat betekent dat landen als Nederland, Duitsland en Zwitserland er ERG slecht vanaf komen (doordat zij nu nog een erg sterke eenheid hebben) terwijl landen als Spanje, Italie, en anderen met zwakke munteenheden er beter op worden.. Logisch dus ook dat zowel Engeland als Noorwegen totaal geen behoefte aan Euro hadden. Maar Nederland moet weer zonodig sociaal zijn en meedoen he..


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen