IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Shattered Hope (NL) Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-09-2006 23:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wij, Shattered Hope, energieke metal band met heavy/doom/death/etc. invloeden uit Enschede, zijn op zoek naar een 2e (slag)gitarist om een vetter geluid neer te zetten. Daarvoor willen we een aantal gitaristen langs laten komen om een keer mee te spelen, zodat we iemand kunnen vinden die bij onze band past.

We hebben tot dit moment twee demo's opgenomen, en daarbij nog een stapel onuitgebracht materiaal. We willen nu vooral het podium op om onze muziek bekend te maken en hebben daarbij onder andere een samenwerkingsverband met Innosin.

Wat van je verwachten is:

- dat je 1 keer per week kan repeteren in Enschede (in de oefenruimte of bij iemand thuis)
- dat je op het niveau van onze huidige nummers kunt spelen
- dat je bij nieuwe nummers inbreng hebt
- dat je een leuke persoon bent

Je kunt nummers van ons luisteren op http://www.myspace.com/shatteredhopenl

Verdere informatie op www.shatteredhope.nl

Contact opnemen kan via dit forum, of via mijn email: olav@shatteredhope.nl .

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 21-09-2006 23:45]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-04-2007 15:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

En een update:

-----------------------------------------------

Jawohl! It's alive, ALIVE!
…and lo, the Beast has sprung its sixth head…

You may have wondered what triggered that feeling of pending disaster in the back of your head. That's why we, the glorious and modest rhythm section of Shattered Hope, have gathered here today to alleviate that feeling. Actually, explain might be a better way to phrase it.

After a period of appearing to be inactive we've returned to the front! The front being this here piece of beautiful prose and poetry, of course. And yes, appearing to be inactive is exactly the right wording, because we've been secretly working to further our dastardly devious plans for world domination (world domination being this here piece of beautiful prose and poetry)!

After searching far and wide, after a grueling audition and test period, after much rejoicing, we're finally able to introduce to you the sixth head of the beast: Arjen Booy, guitar player, master of sleepiness and Connoisseur Extraordinaire of way too many delicious facts of music.

Arjen has played with us for the last 3 or 4 months and it's time for him to kick ass and chew bubblegum! But he's all out of gum, so he'll just play some tunes instead. With Arjen, we've expanded the musical horizon of the band as a whole once again. Besides knowing the name and shoe size of every 80's rock and pop star's grandmother and kitty-cat, Arjen has a taste for the more modern American-style metal bands. This will surely lead to a even more varied mix of styles within the Shattered Hope sound!

Besides rehearsing the Shattered Hope songs day and night, Arjen runs a rock, punk and metal news blog "Rockascene" (rockascene.blogspot.com). Check it out!

Another reason for us disappearing to a divine/infernal realm is the fact that we've had to undergo a reality-dilating transformation. Shattered Hope is no longer a metal band from Enschede, but instead has become the much more menacing metal band from Enschede / The 'fucking' Hague! No one believed it then, and no one believes it now, but our singer Maarten tells us he's got his university degree so let's not rob him of the fun of illusion, shall we? To show the criminals in the West how things are done back in the East, Maarten has moved to the Hague with his beloved girlfriend Merel. We've heard many reports of much happier and well-fed criminals, so Maarten must be doing something right!

Like our good bud JC we've returned to this mortal realm for the greatest good of all: the salvation of mankind (and gigs). New packages with our demo CD 'Application for Heroism' are being prepared for their flight to the world's greatest venues. Coincidentally these venues all appear to lie in Holland and are medium-sized, who could have predicted that…

Meanwhile, our keyboard player and webmaster Harmen is finalizing the new website. For the MySpace audience: check out www.shatteredhope.nl in the near future to enjoy the new content, subliminal messages and neural programming (buy our CD's!). Amongst the new content you will find a series of pictures shot by our very own (or Maarten's very own) Merel on a sunny Sunday in March as practice for a photo shoot later this year. So keep your eyes peeled!

Last but never least, recording. With the new songs steering towards a more 'metal' sound with a solid groove the time has come to preserve them for future generations. During the summer we'll record several versions of each song, amongst them old ones, but primarily new ones and of course 'Application for Heroism', the song which inspired the title of our last demo. First we'll record basic guitar tracks, then we'll lay down the base of the music (drums and bass) after which we'll let the preliminary recordings rest for a while to finally choose which versions or tempos come out the best. During the winter we'll record vocals and additional bass/drums, followed by recording the rest of the instruments (guitar Jord, guitar Arjen, keys) "through the wonder of modern technology" at Harmen's place with Harmen's external brain (or computer, what you want to call it). The mixing will either be done by us or others (which seems very logical, unlike everything else we do), but we're still considering the options.

So, finally we've brought you up to speed. Keep an eye on our website our MySpace page (for our website audience: www.myspace.com/shatteredhopenl), because from this moment on we'll regularly post new beautiful pieces of prose and poetry (or blogs, if yur one of dem mod'rn city folk) for the whole world to enjoy!

Greet'ngs "The Rhythm Section"

--------------------------------------------

Commentaar op de (oude) opnames wordt uiteraard op prijs gesteld en zal met de volgende opnames des te waardevol zijn


[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-04-2007 15:47]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-04-2007 15:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

heb het 1 sec beluisterd, maar wat een prut!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-04-2007 15:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dank je, daar kunnen we wat mee.

*noteert: geen prut meer opnemen*


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 03-04-2007 15:57 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

Ik denk dat het wel potentie heeft, ook al heb ik niet veel lof tegenover het geluid van de keyboard.

Als er een optreden in de buurt is kom ik zeker kijken!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-04-2007 15:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 15:57 schreef waterfiets het volgende:
Ik denk dat het wel potentie heeft, ook al heb ik niet veel lof tegenover het geluid van de keyboard.

Als er een optreden in de buurt is kom ik zeker kijken!


Cool

Hoe zou het keyboardgeluid beter kunnen, volgens jou?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 03-04-2007 15:59 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 15:57 schreef ZelThoR het volgende:
Cool

Hoe zou het keyboardgeluid beter kunnen, volgens jou?


Hmm ander type geluid kiezen misschien, heb niet zoveel verstand van sleutelborden


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-04-2007 16:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2007 15:59 schreef waterfiets het volgende:
Hmm ander type geluid kiezen misschien, heb niet zoveel verstand van sleutelborden
Haha ok! We hebben het er zelf ook over gehad, het wordt wel weer anders.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-04-2007 16:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

toch maar dit topic omhoog gekwakt omdat je jaloers bent op rouwend om zn gist olav?


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-04-2007 16:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Toen het over (de opnames van) CiA in 't MM-topic ging herinnerde ik me dat ik de blog (die over nieuwe SH opnames gaan, oa) hier nog niet geplaatst had.

Stiekem hoopte ik natuurlijk op een overslag naar dit topic, ja

[/charisma]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-04-2007 16:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/



Je moeder.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 06-06-2007 15:35 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Jammerlijk nieuws: in verband met aan de andere kant van het land wonen, nieuwe baan en dergelijke heeft zanger Maarten jammer genoeg besloten niet langer actief te blijven in Shattered Hope.

Daarom zijn we vanaf heden op zoek naar een nieuwe zanger, zegt het voort! (uitgebreide advertentie komt later)

Zang bij Shattered Hope bestaat voornamelijk uit clean zingen met regelmatige grunts tussendoor. Voor voorbeelden van de muziek kijk op: www.myspace.com/shatteredhopenl en op www.shatteredhope.nl.

Contact: chris"et"shatteredhope.nl



spectre
Usericon van spectre
Posted 06-06-2007 15:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Kan hij mooi solliciteren bij Misty Mourning


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-06-2007 15:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ghe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-06-2007 15:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Best sterke carriere-move als je het mij vraagt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-06-2007 16:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2007 15:58 schreef spectre het volgende:
Best sterke carriere-move als je het mij vraagt

Voor MM? Zeker!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-03-2010 22:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dus, dankzij Nimbus het hier maar even 'officieel' maken.

Shattered Hope is na het verdwijnen van Maarten en het toevoegen van Arjen lang op zoek geweest naar een zanger. Uiteindelijk hebben we hier in de zomer van 2009 ene Michiel voor aangeomen Door de grote veranderingen in geluid en line-up (Arjen had nog niet met SH opgetreden of opgenomen, wel nieuw materieel (mee)geschreven) besloten om SH op te doeken en te herstarten als Faces of Cain. Wel 7 eerder opgenomen en 3 live gespeelde maar niet opgenomen nummers meegenomen naar de nieuwe band!

Dus. Topic voor FoC komt later wel denk ik MySpace: http://www.myspace.com/facesofcain


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


miikja
Usericon van miikja
Posted 12-03-2010 23:49 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Dit zullen de Grieken van Shattered Hope (GR) helemaal geen vervelend nieuws vinden Succes met de nieuwe band.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2010 0:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

lol

Wij waren eerder! (met een release dan)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-03-2010 3:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Vertel eens wat meer. gave bandnaam trouwens


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2010 10:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Kom maar luisteren donderdag, werkt een stuk beter

Ten opzichte van SH gaan we (nog) wat meer de felle / moderne kant op, mede door de toevoeging van een tweede gitarist en een zeer ander soort zanger kon dat ook weinig anders meer en werd het heavy metal gehalte nog wat verder weggedrukt. We zetten hiermee de lijn door van de aggresievere nummers van SH, maar die blijven natuurlijk afgewisseld worden met meer melodische stukken (en nummers). Die gespletenheid moet wel blijven natuurlijk!

Daarnaast gaan we meer zorg dragen om de conceptuele eenheid te bewaren / naar voren te brengen. Veel gaat over grootse lui, of in ieder geval lui die zich groots vinden, met een sausje onheiligheid of heiligheid en thema's als wraak, verovering en vernietiging. Zit altijd wel een koppeling van 'grootsheid' en wat maniakaals in en dat kan verder uitgelicht.

"Played with desperate energy that emulates the horror and joy upon the faces of all murderers, all executioners, all the Faces of Cain."


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-03-2010 11:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

metal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-03-2010 11:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dat is het enige wat we zeker weten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 13-03-2010 12:08 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

En als pauzeband tijdens de metal battle halve finale in Deventer zag ik?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-03-2010 14:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Yes!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen