IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-11-2001 20:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

wie gelooft hierin of heeft ervaringen met zo iets???

ik weet het niet. ik denk niet dat geesten echt bestaan maar soms heb ik wel eens als je in het donker in huis loopt dat de haren in je nek zomaar opeens rechtovereind gaan staan. dan vraag ik het me wel eens af.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 29-11-2001 21:08 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik geloof er in en kan soms inderdaad aanwezigheid voelen. Uitleggen kan ik het niet.


ro=zizboos
Ogetfer De Onreine
Usericon van ro=zizboos
Posted 29-11-2001 21:11 by ro=zizboos Wijzig reactieProfiel van ro=zizboosQuote dit bericht

Ik geloof er in. Kan niet precies uitleggen hoe&waarom.
Ik heb zelf namelijk erg last ervan gehad. Ook wel een paar positieve dingen, maar vaak negatief.

Denk trouwens dat je zoiets mee moet maken, voordat ze voor je bestaan.


Ik vergiet als zeef hebben


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-11-2001 21:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2001 21:08 schreef Paul het volgende:
Ik geloof er in en kan soms inderdaad aanwezigheid voelen. Uitleggen kan ik het niet.


ik begrijp dat (ook van ro=ziboos). zo iets is soms moeilijk in woorden vast te leggen maar het is dan helaas wel moeilijk om ervaringen uit te wisselen/te kunnen doorgeven (indien daar uiteraard behoeft is).



Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 29-11-2001 21:18 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ik geloof er wel in.

Ik heb weleens van die dromen die gewoon doorgaan als ik wakker word. Bijvoorbeeld dat er zomaar iemand bij mij in de slaapkamer staat als ik wakker word. Ik kan knipperen met mijn ogen wat ik wil, hij/zij blijft gewoon staan.
Soms al ik alleen in een ruimte ben voel ik de aanwezigheid van iemand anders en gaan mijn nekharen overeind staan. Of ik voel ineens een windvlaagje terwijl het niet tocht in mijn kamer, het lijkt dan net of er iemand langs me heen loopt.


the only pleasure is pain


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-11-2001 21:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zoals ik al zei, en ook vampire girl gaan bij mij de haren in mijn nek recht overeind staan. maar waarom eigenlijk. als geesten echt bestaan kunnen ze je dan kwaad doen, dat hoeft toch niet?? misschien is het wel een overleden familielid die je in de gaten houdt? of zou het toch een soort oer-angst zijn?, je instinct dat ingeschakeld wordt??



Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 29-11-2001 21:41 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 29 november 2001 21:25 schreef attila_de_hun het volgende:
zoals ik al zei, en ook vampire girl gaan bij mij de haren in mijn nek recht overeind staan. maar waarom eigenlijk. als geesten echt bestaan kunnen ze je dan kwaad doen, dat hoeft toch niet?? misschien is het wel een overleden familielid die je in de gaten houdt? of zou het toch een soort oer-angst zijn?, je instinct dat ingeschakeld wordt??




Ik moet er niet aan denken dat er een 'overleden' familielid is die mij in de gaten houd. Daar krijg ik pas kippevel van.

Ik heb wel een paar artikels gelezen over geesten die in een huis blijven 'spoken'. Da's best wel eng als je dat zelf zou overkomen.


the only pleasure is pain


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 29-11-2001 21:44 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 29 november 2001 21:41 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat er een 'overleden' familielid is die mij in de gaten houd. Daar krijg ik pas kippevel van.

Ik heb wel een paar artikels gelezen over geesten die in een huis blijven 'spoken'. Da's best wel eng als je dat zelf zou overkomen.

Kijk er maar niet zo raar van op hoor als je overleden familie even komt buurten. Eng is het zeker niet.


Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 29-11-2001 22:39 by Creepieboy Wijzig reactieProfiel van CreepieboyQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/creepieboy

dat met die nekharen en windvlaag, hoor je ook in the Sixth Sense..
maar nooit geweten dat het waarheid was!
ik heb soms ook het gevoel dat er iemand is, maar dan is er niemand, en wat het dubbel zo eng maakt is dat het 's nachts is, in een erg stille gang, op weg naar de WC...


wat ook ons is een keer is overkomen, is dat de hond bleef kijken naar een hoek in de kamer, ging zitten en bleef naar iets kijken, op hoofd-hoogte...hond zag iets.. kweet alleen niet wat/wie


Mijn oma, zat in d'r woonkamer, en m'n moeder was net langs geweest op bezoek ofzo (wederom 's avonds) en toen m'n ma wegging daarzo, ging dus bij m'n oma, de deur open, kwam iets zwarts binnen en de deur ging weer dicht...alsof iemand 'thuis kwam'
m'n ma was 't niet, die was inmiddels thuis, maar toch weer vreemd...

[Dit bericht is gewijzigd door Creepieboy op 29-11-2001 22:42]


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 29-11-2001 22:44 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik heb ook wel eens dat ik denk dat ik iets voel. Maar zat is echt zelden en dan 's nachts. Kan ook een onrust voortkomende uit een droom/nachtmerrie zijn.



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-11-2001 22:51 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2001 22:39 schreef Creepieboy het volgende:
dat met die nekharen en windvlaag, hoor je ook in the Sixth Sense..
maar nooit geweten dat het waarheid was!
ik heb soms ook het gevoel dat er iemand is, maar dan is er niemand, en wat het dubbel zo eng maakt is dat het 's nachts is, in een erg stille gang, op weg naar de WC...


wat ook ons is een keer is overkomen, is dat de hond bleef kijken naar een hoek in de kamer, ging zitten en bleef naar iets kijken, op hoofd-hoogte...hond zag iets.. kweet alleen niet wat/wie


Mijn oma, zat in d'r woonkamer, en m'n moeder was net langs geweest op bezoek ofzo (wederom 's avonds) en toen m'n ma wegging daarzo, ging dus bij m'n oma, de deur open, kwam iets zwarts binnen en de deur ging weer dicht...alsof iemand 'thuis kwam'
m'n ma was 't niet, die was inmiddels thuis, maar toch weer vreemd...

dat had ik ook eens zat mn hond me strak aan te kijken een kwartier lang, heel raar, totdat ik mn toastje met pate in mn mond stopte toen keek ie weer weg


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


lord of darkness
death means just life
Usericon van lord of darkness
Posted 29-11-2001 23:15 by lord of darkness Wijzig reactieProfiel van lord of darknessQuote dit berichthttp://www.derdecompagnie.nl

ik geloof er zeker weten wel in heb namelijk al een paar keer wat mee gemaakt zoals;
bij mijn ex thuis,toen ik een keer op bezoek kwam stond er een oude man bij haar voor de deur die haar opa bleek te zijn die 2 maanden daarvoor was overleden en ik weet zeker dat hij het was omdat ik het toen aan haar verteld heb en zei zij dat zij hem die dag ook al gezien had. toch wel eng he of niet als ik daar weer aan terug denk krijg ik toch wel kippevel.

ook heb ik eens een keer een paar foto's van mijn pa gezien waar een lichtverscheinsel op stond en op de negatieven niet en steeds weer bij het afdrukken van de foto's heer terug kwam op een andere plaats of zo


defende nos in proelio


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 29-11-2001 23:17 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2001 21:18 schreef Vampire_girl het volgende:
Of ik voel ineens een windvlaagje terwijl het niet tocht in mijn kamer, het lijkt dan net of er iemand langs me heen loopt.


Dat ben ik dan.


Heads I win, tails you lose


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 29-11-2001 23:20 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik weet zeker dat ik bescherm-geesten heb die regelmatig bij me langs komen. Ik vind het niet eng. Het voelt ook niet vreemd ofzo. Wel had ik negatieve energieën in dit huis toen ik er kwam wonen. Ik had het altijd koud, zelfs met de kachel vol aan. En het maakte niet uit hoeveel kaarsen ik aanstaak, het werd gewoon niet gezellig. Gelukkig is dat nu verholpen, wierrook en mantra's helpt fantastisch


bla...bla...bla...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-11-2001 8:19 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik geloof in geesten en weet ook zeker dat overleden famailieleden af en toe even komen kijken hoe het gaat
Ik vind het helaas wel een beetje griezelig...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 30-11-2001 11:54 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik weet het niet precies... hoe en wat. Maar ik geloof wel dat er een soort van "geesten" zijn. Ik zie dit meer als energie van die personen ofzow... pff, I dunno.


Dead things grow from deep inside...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-11-2001 12:04 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

nu even serieus.... dit soort dingen denk ik eigenlijk wel vaak over na, maar ja ik vind al de bovengenoemde theorieen wel heel vergezocht... ik kan me wel voorstellen wat er na de dood gebeurt, maarja ik heb nog nooit een concrete aanwijzing gehad dat het ook zo is, dus ik weet et gewoon niet.
(voorlopig geloof ik eigenlijk helemaal nergens in)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 30-11-2001 12:17 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

er moeten wel geesten bestaan, anders head mijn monitor ook nooit de geest kunnen geven *grin*

maar ff serieus:
Ik denk wel dat er iets meer is dan het huidige bestaan. Ik kan hier alleen geen vorm aan geven voor mezelf. Ik denk ook niet dat het iets is dat wij in onze huidigew vorm kunnen begrijpen.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 30-11-2001 12:27 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Ik heb er ervaring mee, leuke en minder leuke. Ik vind het best moeilijk om over te praten, maar kan er wel iets over kwijt.

Ik ben door reiki 1 en 2 zeer gevoelig geworden met het aan voelen van energiën. Al was ik dat al voor ik reiki had. Maar door reiki is heel erg sterk geworden. Ik kan mensen en andere dingen aan voelen, en er op ingaan. Het is heel moeilijk om uit teleggen, hoe het werkt/kan. Soms kan ik zomaar iets zeggen waar een ander net aan zat te denken, of een zin af maken. Ik kan dingen om mij heen voelen (energiën). Ik noem het niet gelijk geesten of andere soort gelijke benamingen. Er is ongetwijfeld wel meer, dan we zelf door hebben.

Als ik het hier over heb met anderen van mijn leeftijd, dan hoor ik gelijkt van: ZOOOooo gaaf !!! Of cool dat wil ik ook !

Geloof me dat het niet makelijk of leuks is om zo gevoelig te zijn of dat soort dingen te merken of aan te voelen. Je moet er mee leren omgaan !! En het is ook niet ff uit te zetten, je hebt het en houd het. Dit is mede een reden waarom ik toen best fel reageerde op het topic van glaasje draaien !!

Ik heb mijn portie spirituele sh*t al gehad, en doe er eigenlijk nix tot zeer weinig mee.

Als men vraagt of ik er spijt van heb, Ja......... alleen daar heb ik nu nix aan. Ik heb het en zal er moeten leven.

Ik zal een voorbeelden geven van aan voelen.

- Een kamer niet in durven te lopen van een oud huis, en geheel over mijn lichaam kippenvel krijgen. als ik buiten sta en mijn arm in de deur opening hield kreeg alleen mijn arm kippen vel. Er was iets, maar ik zou niet weten wat...............

- Bij een vakantie vriendin kon ik aan voelen dat ze zwanger was. Nog voor ze het zelf wist. De volgende dag toen ze het van haar huis arts hoorde was ze stom verbaasd.

Een hoop mensen denken dat het leuk is dit soor ervaringen, maar vergis je niet.........
Je hebt het altijd ook op momenten dat je het eigenlijk niet ff niet kan gebruiken.

Ik ben er heel nuchter in geworden, en zo moet je je eigenlijk ook opstellen. er is nix zweverigs aan, sta met je bijde benen op de grond !!!!! Ga er niet mee expirimenteren.

Oke soms heeft het ze voordelen, maar het is geen spelletje.


Wiegen Meister !


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 30-11-2001 12:43 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik weet niet of ik in geesten "geloof". Ik zie geregeld verschijningen e.d., maar dan weet ik niet of dat gewoon mijn hoofd is die gek doet. Het gebeurt ook altijd als ik in bed lig.

Het enige is wel dat ik in het huis van mijn ouders het altijd heel eng vond om van de huiskamer naar het toilet te gaan als het al donker was. Een naar gevoel bekroop me dan.
En een keer hoorde ik duidelijk iemand in de slaapkamer van mijn ouders (ik zat in mijn eigen kamer, die aan die van hen grenst), terwijl er niemand was (mijn ouders én broer zaten beneden een spelletje kaart te spelen). Toen ik naar beneden kwam en vertelde wat er was, zei mijn vader (en die is supernuchter in die dingen) "blijf dan maar beneden"...

In het huis waar ik nu woon (sinds 1990) heb ik dat helemaal dus niet; het enige is dat ik dus 's nachts geregeld wel "dingen zie". Verder durf ik in het pikkendonker naar zolder en daar ook gewoon in het donker rond te lopen. Het enige wat ik soms wel een beetje vervelend vind is, als mijn katten plots met z'n 5-en schijnbaar iets zien en helemaal in het niets zitten te kijken naar iets wat ik dus niet kan zien...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-11-2001 14:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

IK heb 1x op mijn vorige stage een rare ervaring gehad dat ik iets langs mijn rug voelde strijken terwijl ik midden in de kamer stond. Het is een oud huis en als je daar s'avond alleen zat, ga je allemaal rare geluiden horen. Fantasie of werkelijkheid liggen dan vlak bij elkaar.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 30-11-2001 15:54 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik heb geen ervaringen met geestverschijningen ofzo maar wat ik wel een keer heb gehad was dat er stemmen in m'n hoofd zaten. Was vorig jaar op vakantie met wat vrienden. We waren een beetje aangeschoten en gingen op een gegeven moment maar slapen. Toen ik daar zo lag hoorde ik steeds allemaal kinderen schreeuwen in m'n hoofd. Het leek net echt, alsof het vlakbij gebeurde. Toen ik dat zei tegen de jongen die naast me lag merkte hij op dat hij het ook hoorde. Het was echt vreemd, en het ging ook door totdat ik in slaap viel...


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 30-11-2001 16:17 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Ja daar ben ik zeker van dat het bestaat.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 30-11-2001 18:27 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Natuurlijke angst, alles wat niet verklaarbaar is, moet verklaard worden..

Weer een hoop crap.. En het kan zoals gewoonlijk weer eens alleen bij de mens, want de mens is ook ZOOOOO verschillend van het dier..

Nee, geen :

spook-leeuw
spook-huisvlieg, die je doodgemept hebt, en die je huis haunt
spook-vlooi
spook-kwal in de zee

Maar OMA wel, want oma was lief, en oma is nogsteeds bij ons.. Oma kijkt met ons mee..

nou leuk, sta je je daar lekker af te trekken, kijkt 'oma' mee.. hij's fijn..

films daarover zijn overigens wel prachtig.


God hates us all ! God hates us all !


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 30-11-2001 22:30 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Fascinerend onderwerp, al kan het veel te maken hebben met speelsels van je eigen geest of een bepaald "gebiedje" met hoge concentratie energie zijn wat je ziet.

Mijn buren hadden in hun oude huis een loodzware kast, en elke keer als zij weg waren geweest en terug kwamen stond die kast enkele cm's van de muur af geschoven! Mijn buurman alleen kon die kast niet terugschuiven, dat moest hij samen met een andere "kraanige" man doen. Weird...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 30-11-2001 22:42 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

verbeelding misschien? of gezichtsbedrog..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen