IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Vorige pagina | Volgende pagina
Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 26-09-2003 0:10 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Ik wou dat ik het kon.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 26-09-2003 0:12 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 0:08 schreef Dwaallicht het volgende:
De meest enge droom die ik ooit gehad heb was een paar jaar terug. Het ging toen niet goed met me. Ik droomde dat ik wakker was, ik lag (in het echt ook) naast m'n toenmalige vriendin. Ik voelde haar lichaam naast het mijne, mijn ogen waren dicht en ik voelde mijn lichaam ademen. Ik probeerde mijn been te verschuiven om wat prettiger te liggen, maar het lukte me niet. Toen probeerde ik diep in te ademen, maar mijn ademhaling ging op het slaapritme door. Ik voelde mijn trage hartslag. Toen probeerde ik mijn ogen te openen, maar dat lukte ook niet. Ik was zeg maar klaarwakker in mijn eigen slapende lichaam en ik kon niets . Zeer beangstigend, ik vocht mezelf wakker en zat met een schreeuw opeens recht overeind in bed.

Wat dat betreft geloof ik zeker dat dromen een betekenis kunnen hebben (het ging in die periode dan ook echt niet goed met me), maar veel dromen zijn ook gewoon vuilnis, de indrukken van de dag die in random volgorde langskomen. Mensen zien daar graag betekenis in die er eigenlijk niet is. Het is altijd moeilijk om daarin je weg te vinden. Maar het je herinneren van dromen is altijd wel leuk.


Ik heb dit meerdere malen meegemaakt. Dat je wakker bent, maar je lichaam slaapt..

Niet echt aan te raden,


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 26-09-2003 1:15 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2003 23:28 schreef Vampire_girl het volgende:
Krijg ik me daar net een koude rilling! Misschien is er wel een geest in de buurt. (hmm..het kan ook zijn dat ik het raam beter kan dichtdoen).

Heeft iemand weleens een droom gehad die doorgaat als je wakker wordt? Ik heb het wel een paar keer gehad. Bijv. afgehakte vliegende hoofden die door de kamer blijven vliegen als je wakker bent, of iemand die aan het voeteneind van je bed staat. Best vaag trouwens.


ja dat ken ik maar al te goed... dat je wakker bent maar eigenlijk ook niet en dat je in je slaapkamer dingen ziet die uit je droom voortkomen. Ben ooit in blinde paniek mijn bed uitgerend, werd in de badkamer pas echt goed wakker en durfde nog mijn slaapkamer nog niet in omdat ik daar 'mensen' gezien had die me niet goed gezind waren. Soms is de grens tussen wakker en niet wakker zo duidelijk nog niet...(en ja ik slaapwandel regelmatig)


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


element
Usericon van element
Posted 26-09-2003 1:22 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 1:15 schreef Midnight het volgende:
ja dat ken ik maar al te goed... dat je wakker bent maar eigenlijk ook niet en dat je in je slaapkamer dingen ziet die uit je droom voortkomen. Ben ooit in blinde paniek mijn bed uitgerend, werd in de badkamer pas echt goed wakker en durfde nog mijn slaapkamer nog niet in omdat ik daar 'mensen' gezien had die me niet goed gezind waren. Soms is de grens tussen wakker en niet wakker zo duidelijk nog niet...(en ja ik slaapwandel regelmatig)


oh dat ken ik
ik heb soms van die dromen dat ik k.o ga en dat ik dan vaag merk dat ik in bed word gelegd om uitterusten en als ik wakker word heriner ik me dat opeens en zit ik daar soms de hele dag te twijfelen of dat echt gebeurt is


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-09-2003 22:41 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 0:12 schreef istharol het volgende:
Ik heb dit meerdere malen meegemaakt. Dat je wakker bent, maar je lichaam slaapt..

Niet echt aan te raden,
Ahm... ik heb dat ooit, wanneer het geen droom is......
Bijvoorbeeld: ik word wakker en ga overeind zitten om een beker water te pakken. Overeind zitten gaat (soms) nog wel, maar mijn armen en benen bewegen dan niet meer. Oftewel ik zie mijn schouder bewegen, maar mijn arm doet niks.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


element
Usericon van element
Posted 26-09-2003 22:52 by element Wijzig reactieProfiel van elementQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 0:12 schreef istharol het volgende:
Ik heb dit meerdere malen meegemaakt. Dat je wakker bent, maar je lichaam slaapt..

Niet echt aan te raden,


ahhh dat ken ik
heb ik 1x gehad kan je hele lichaam niet bewegen = fucking eng


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 27-09-2003 0:08 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 september 2003 1:15 schreef Midnight het volgende:
dat je wakker bent maar eigenlijk ook niet en dat je in je slaapkamer dingen ziet die uit je droom voortkomen.

Sheesh ja! Ik deed m'n ogen open na een nachtmerrie, en zag een persoon uit die droom in de slaapkamer staan. Soms blijf ik ook geluiden horen terwijl ik al lang wakker ben..

Maar het is me nog nooit overkomen dat ik me niet meer kon bewegen ofzo. Dat lijkt pas eng zeg.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-09-2003 3:27 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik heb ooit zitten dubben over het schrijven van een sci-fi verhaal...

Het ging er in weze over dat de mensheid, in zijn technologisch vernuft een manier had gevonden het lichaam te laten regeneren zonder slaap, en op een gegeven moment geconfronteerd werdt met een steeds groter groeiend nummer van mensen die spontaan hun verstand verloren en gevaarlijk psychopatisch werden...

de reden?

De mens kon niet meer dromen, en al die dingen die normaal via dromen uitgewerkt, verklaard, losgelaten wordt blijft op gepropt en leidt uiteindelijk tot waanzin...

Hoewel ik toen pas 14 was geloof ik nog steeds dat de mens zijn dromen nodig heeft om dingen te verwerken op een manier die "veilig" is voor het lichaam (algemeen genomen dan), en dat alle dromen betekenis hebben, zelfs als die droom omringd wordt door stapels onzinnige en absurde of angstwekkende beelden en geluiden...

*hope it made some sense*



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 27-09-2003 4:35 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Yes that makes sense... En ik vind het nog niet eens zo'n gek idee! Het klopt inderdaad dat dromen een verwerkingsproces is van alle indrukken die je in de dag opdoet. Dus zonder te dromen... tja.. Volgens mij word je dan knettergek.


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 13:16 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

ligt het aan mij of dwalen we af? ik dacht dat het over geesten ging i.p.v. dromen? ik geloof in geesten. ik durf zelfs niet te zeggen dat ik er niet in geloof! er zijn veel verklaringen voor het feit dat je haren rechtop gaan staan en dat je het koud krijgt. 1 hiervan vind ik logisch.
in ieder lichaam is de geest de energiebron. een lichaam is slechts een omhulsel of werktuig van de geest. als een geest op een of andere manier geen lichaam heeft (na je dood blijf je tijdelijk op aarde voor je 'verder'gaat of het lijdt aan een onafgemaakt leven)is het slechts een energie veld. deze werkt niet op elektriciteit maar op warmte. (lichaamswarmte?) als jij dus een 'ontmoeting' hebt met een geest absorbeert het iets van je lichaamswarmte. vandaar de kou. opstaande haren is gewoon een kwestie van statische energie. enrgie maakt statisch. de zucht wind? verplaatsing van energie. iemand loopt langs je.

iedereen natuurlijk z'n eigen theorie maar dit is erg logisch voor mij.


Subtiel kamerolifantje


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 28-09-2003 14:27 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 26 september 2003 0:12 schreef istharol het volgende:
Ik heb dit meerdere malen meegemaakt. Dat je wakker bent, maar je lichaam slaapt..

Niet echt aan te raden,
same here...dacht echt dat ik dood aan het gaan was omdat het zo raar was met ademen


wait for me dragon, we'll meet in the sky


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 28-09-2003 15:01 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Een vriend van me heeft ook ''ervaring'' met geesten.
Ik merk dat er steeds meer geesten gepraat is..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-09-2003 15:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 13:16 schreef stigma het volgende:
in ieder lichaam is de geest de energiebron. een lichaam is slechts een omhulsel of werktuig van de geest. als een geest op een of andere manier geen lichaam heeft (na je dood blijf je tijdelijk op aarde voor je 'verder'gaat of het lijdt aan een onafgemaakt leven)

Hoe ben je daar achter gekomen dan? Als de geest de energiebron is, hoe zit dat dan met de aansturing van het fysieke? Zijn lichaam en geest één, of zijn ze apart? Hoe zit het dan met de link tussen die twee?
Hoe weet je dat de geest achterblijft als je doodgaat? Wat is 'tijdelijk', waardoor wordt dat bepaald? Wat is een 'onafgemaakt leven', wanneer is het af? Waarom is het erg als je leven onafgemaakt is, waarom zou een geest daaraan 'lijden'?

...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-09-2003 17:01 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 15:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Als de geest de energiebron is, hoe zit dat dan met de aansturing van het fysieke? Zijn lichaam en geest één, of zijn ze apart? Hoe zit het dan met de link tussen die twee?
Hoe weet je dat de geest achterblijft als je doodgaat? Wat is 'tijdelijk', waardoor wordt dat bepaald? Wat is een 'onafgemaakt leven', wanneer is het af? Waarom is het erg als je leven onafgemaakt is, waarom zou een geest daaraan 'lijden'?

...
Tjonge, Socrates wannabe!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2003 19:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Geesten bestaan gewoon niet het is een fout van de hersenen of het licht aan de omgeving. Soms werk een apparaat niet goed en gaat het trillen maar een te lage frequentie zodat je het niet kunt horen maar het is wel krachtig genoeg om ook andere dingen te laten trillen en zo kan je netvlies gaan trillen en daardoor ga je vlekken zien maar je hersenen maken van die vlekken iets herkenbaars en meestal zijn dat dingen(personen) waar je veel aan denkt of die je kan verwachten.
Dat met die dromen van wel wakker maar het lichaam niet wakker heb ik ook wel eens maar das juist gaaf want als je droomt kan alles ik probeer er altijd grip op te krijgen en dan kan ik mijn eigen droom invulle maarja meestal heb te weinig controle en net voordat ik kan doen wat ik wil word ik wakker


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 28-09-2003 19:56 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 19:37 schreef ElitE het volgende:

Dat met die dromen van wel wakker maar het lichaam niet wakker heb ik ook wel eens maar das juist gaaf want als je droomt kan alles ik probeer er altijd grip op te krijgen en dan kan ik mijn eigen droom invulle maarja meestal heb te weinig controle en net voordat ik kan doen wat ik wil word ik wakker



Oefenen, Meestal lukt het mij wel om gedeeltelijk grip te krijgen op een droom, maar dan kom je meestal ook nog voor een verassing te staan

Ps: ik ben een prof in slapen


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 20:28 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 15:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Als de geest de energiebron is, hoe zit dat dan met de aansturing van het fysieke? Zijn lichaam en geest één, of zijn ze apart? Hoe zit het dan met de link tussen die twee?
Hoe weet je dat de geest achterblijft als je doodgaat? Wat is 'tijdelijk', waardoor wordt dat bepaald? Wat is een 'onafgemaakt leven', wanneer is het af? Waarom is het erg als je leven onafgemaakt is, waarom zou een geest daaraan 'lijden'?

...


hey, tis gewoon wat mij t meest logisch lijkt. de link tussen lichaam en geest is niet zo moeilijk te vinden vind ik, zoals ik al zei het lichaam is het werktuig van de geest. het op aarde blijven heb is mij verteld door iemand die er verstand van heeft. de geest beseft nog niet dat het van het lichaam is gescheiden. onafgemaakt? ik geloof toch echt dat er een reden moet zijn om hier te zijn (geloof ik, hoef jij niet te geloven) en als het doel niet bereikt is, is het leven onafgemaakt. en zolang de geest in het lichaam zit, zijn ze een. ik vind t logisch, jij hoeft dat niet te vinden. ieder zn theorie


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2003 21:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 september 2003 20:28 schreef stigma het volgende:
hey, tis gewoon wat mij t meest logisch lijkt. de link tussen lichaam en geest is niet zo moeilijk te vinden vind ik, zoals ik al zei het lichaam is het werktuig van de geest. het op aarde blijven heb is mij verteld door iemand die er verstand van heeft. de geest beseft nog niet dat het van het lichaam is gescheiden. onafgemaakt? ik geloof toch echt dat er een reden moet zijn om hier te zijn (geloof ik, hoef jij niet te geloven) en als het doel niet bereikt is, is het leven onafgemaakt. en zolang de geest in het lichaam zit, zijn ze een. ik vind t logisch, jij hoeft dat niet te vinden. ieder zn theorie


bewijs het maar
Ik denk gewoon dat de geest een complexe chemische reactie is en niet dat er nog iets na mijn dood doorbestaat maar het boeit mij ook niet zo. Als ik wil weten wat er na de dood is had ik mezelf wel van kant gemaakt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 21:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

boehoe ik ben een geeheest!!!!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 21:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 13:16 schreef stigma het volgende:
ligt het aan mij of dwalen we af? ik dacht dat het over geesten ging i.p.v. dromen? ik geloof in geesten. ik durf zelfs niet te zeggen dat ik er niet in geloof! er zijn veel verklaringen voor het feit dat je haren rechtop gaan staan en dat je het koud krijgt. 1 hiervan vind ik logisch.
in ieder lichaam is de geest de energiebron. een lichaam is slechts een omhulsel of werktuig van de geest. als een geest op een of andere manier geen lichaam heeft (na je dood blijf je tijdelijk op aarde voor je 'verder'gaat of het lijdt aan een onafgemaakt leven)is het slechts een energie veld. deze werkt niet op elektriciteit maar op warmte. (lichaamswarmte?) als jij dus een 'ontmoeting' hebt met een geest absorbeert het iets van je lichaamswarmte. vandaar de kou. opstaande haren is gewoon een kwestie van statische energie. enrgie maakt statisch. de zucht wind? verplaatsing van energie. iemand loopt langs je.

iedereen natuurlijk z'n eigen theorie maar dit is erg logisch voor mij.

terug naar biologie jij! Voedsel is de energiebron. Vooral die lekkere bruine boterhammen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2003 21:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 september 2003 13:16 schreef stigma het volgende:


iedereen natuurlijk z'n eigen theorie maar dit is erg logisch voor mij.


nog een biertje


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-09-2003 21:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 20:28 schreef stigma het volgende:
ik vind t logisch, jij hoeft dat niet te vinden. ieder zn theorie

Ja hoor eens, op die manier komen we nergens natuurlijk.

Is het nu een logisch beredeneerde theorie, of je persoonlijke gevoel? Het lijkt me eerst dat je dat uit moet zoeken. Als je het over een logisch beredeneerde theorie hebt, dan gaat het dus over hoe de wereld in elkaar zit en dan geldt dat voor mij net zo goed als voor jou. Of ik nu in Newton geloof of niet, als ik van een gebouw spring zorgt de zwaartekracht er hoe dan ook voor dat ik neerstort.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 21:41 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

laten we dat maar doen


Subtiel kamerolifantje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 21:43 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 21:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja hoor eens, op die manier komen we nergens natuurlijk.

Is het nu een logisch beredeneerde theorie, of je persoonlijke gevoel? Het lijkt me eerst dat je dat uit moet zoeken. Als je het over een logisch beredeneerde theorie hebt, dan gaat het dus over hoe de wereld in elkaar zit en dan geldt dat voor mij net zo goed als voor jou. Of ik nu in Newton geloof of niet, als ik van een gebouw spring zorgt de zwaartekracht er hoe dan ook voor dat ik neerstort.


zoals ik al zei, mijn persoonlijk gevoel. ...

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 28-09-2003 21:44]


Subtiel kamerolifantje


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 21:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

en daarnaast is energie gewoon een onderdeel van scheikunde en biologie dat op elke middelbare school gegeven wordt


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen