IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 21:45 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 21:43 schreef ghoulliette het volgende:
en daarnaast is energie gewoon een onderdeel van scheikunde en biologie dat op elke middelbare school gegeven wordt


yup


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2003 21:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 september 2003 21:41 schreef stigma het volgende:
laten we dat maar doen


misschien kom je zo op meer theorien


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 21:54 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

wie weet


Subtiel kamerolifantje


ivar
ivarkentje
Usericon van ivar
Posted 28-09-2003 22:07 by ivar Wijzig reactieProfiel van ivarQuote dit berichthttp://www.pleurisy.nl

Maar goed. Uit die hele discussie van geesten kom je dus nooit. Diegene die geloven in de rationele theorieën kunnen hard aantonen dat zoiets als geesten niet bestaan. Voor al diegene die wel in dit soort dingen geloven gelden rationele argumenten niet (het is immers niet te beschrijven en te verklaren wat er gebeurt!). Zo houdt je elkaar lekker bezig...ik doe dus ff niet mee aan de discussie. Per definitie nutteloos; je kan elkaar nooit overtuigen.

Terzijde: dat hele gebeuren met dromen enzo is wetenschappelijk te verklaren. Het is een fase van dromen met een hoge mate van bewustzijn. Het lijkt hierbij soms ook alsof er vanalles gebeurt in de ruimte waar je je bevindt (schimmen langs de muur enzo). Mensen verwisselen dit ook wel eens met het vermoeden ontvoerd te zijn door buitenaardse wezens etc etc. Ik ga vanavond eens vroeg naar bed...



Midnight
Usericon van Midnight
Posted 29-09-2003 1:27 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Ik heb het idee dat het op het moment weer wat actief bij mij in huis is. Gisteren wilde ik me omkleden en opmaken om naar Helmets zijn feestje te gaan en om de haverklap was ik dingen kwijt zelfs als ik ze vlak van te voren nog ergens gezien had. Heel irritant en was ook 20 minuten later dan gepland op dat feestje. Op dit moment zie ik de hele tijd vanuit mijn ooghoek flarden en schimmen (de hele dag al) maar ik heb er eigenlijk geen echte last van. Zometeen maar wat wierrook stoken voordat ik naar bed ga.


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


metalbeast666
Usericon van metalbeast666
Posted 29-09-2003 10:01 by metalbeast666 Wijzig reactieProfiel van metalbeast666Quote dit bericht

Ik heb ergens gelezen dat wierook kankerverwekent kan zijn.
Maar ik denk niet dat,dat is,want het wordt al eeuwen gebruikt om geesten te verjagen.
Zelf geloof ik wel in geesten: eerst stond ik in de woonkamer en de deur was achter mij open.
Toen hoorde ik een klap en het leek of iemand met een stalen buis op de deur sloeg.
Ik keek om maar zag niks.
Maar hoorde wel dat iemand mij naam roepten in de gang.
Ik ging kijken maar daar was ook niemand.
Best eng maar ik denk altijd als er slechte geesten zijn,zijn er ook goeden geesten.


[Dit bericht is gewijzigd door metalbeast666 op 29-09-2003 10:02]


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 29-09-2003 10:02 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 10:01 schreef metalbeast666 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat wierook kankerverwekent kan zijn.
Maar ik denk niet dat,dat is,want het wordt al eeuwen gebruikt om geesten te verjagen.



Als je met je hoofd boven een ROKEND stokje wierook gaat hangen zal de ingeademde rook best kanker verwekkend zijn ja!


I Find That I Am Not There...


metalbeast666
Usericon van metalbeast666
Posted 29-09-2003 12:40 by metalbeast666 Wijzig reactieProfiel van metalbeast666Quote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 10:02 schreef rvanderholst het volgende:
Als je met je hoofd boven een ROKEND stokje wierook gaat hangen zal de ingeademde rook best kanker verwekkend zijn ja!



Hahahahahaha Ja,dan wel


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2003 18:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 september 2003 10:01 schreef metalbeast666 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat wierook kankerverwekent kan zijn.
Maar ik denk niet dat,dat is,want het wordt al eeuwen gebruikt om geesten te verjagen.




als het al eeuwen word gebruikt wil het nog niet zeggen dat het geen kanker verwekt

sommige mensen hebben toch wel eens het gevoel alsof er iemand op zijn benen gaat zitten 's nachts? Ik had dat vannacht ook maar dit was een vriend van mij die een nacht had overgeslagen en daarom was hij een beetje erg moe en toen is hij snachts aan het slaapwandelen geslagen
Hij ging eerst op mijn voeten zitten en toen wou hij naast me komen liggen dus ik sla hem weg en hij allemaal ouwehoeren, en 's ochtens wist hij van niks meer

dit verklaart ook een hoop geesten



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-09-2003 18:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 10:01 schreef metalbeast666 het volgende:
Zelf geloof ik wel in geesten: eerst stond ik in de woonkamer en de deur was achter mij open.
Toen hoorde ik een klap en het leek of iemand met een stalen buis op de deur sloeg.
Ik keek om maar zag niks.
Maar hoorde wel dat iemand mij naam roepten in de gang.
Ik ging kijken maar daar was ook niemand.
Best eng maar ik denk altijd als er slechte geesten zijn,zijn er ook goeden geesten.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2003 18:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-09-2003 18:50 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Wil iemand metalbeast666 een cursus schrijfvaardigheid geven. Djeezus, wat een schrijffouten (zelfs in z'n profiel).
Je kan een foutje maken, maar dit is te gek voor woorden.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-09-2003 18:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 september 2003 18:50 schreef Count Usher het volgende:
Wil iemand metalbeast666 een cursus schrijfvaardigheid geven. Djeezus, wat een schrijffouten (zelfs in z'n profiel).
Je kan een foutje maken, maar dit is te gek voor woorden.



tja er verschijnen steeds meer buitenlanders in de deze metal wereld


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 29-09-2003 22:40 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 1:27 schreef Midnight het volgende:
Op dit moment zie ik de hele tijd vanuit mijn ooghoek flarden en schimmen (de hele dag al) maar ik heb er eigenlijk geen echte last van. Zometeen maar wat wierrook stoken voordat ik naar bed ga.
Misschien komt er een migraine opzetten?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 30-09-2003 0:38 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 22:40 schreef anonymous het volgende:
Misschien komt er een migraine opzetten?




Nee hoor, dat was het zeker niet...


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 30-09-2003 12:17 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 28 september 2003 15:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Als de geest de energiebron is, hoe zit dat dan met de aansturing van het fysieke? Zijn lichaam en geest één, of zijn ze apart? Hoe zit het dan met de link tussen die twee?
Hoe weet je dat de geest achterblijft als je doodgaat? Wat is 'tijdelijk', waardoor wordt dat bepaald? Wat is een 'onafgemaakt leven', wanneer is het af? Waarom is het erg als je leven onafgemaakt is, waarom zou een geest daaraan 'lijden'?

...


Geest en lichaam zijn twee aparte dingen, maar ze hebben elkaar nodig en ze beinvloeden elkaar keer op keer. Als jou lichaam gewond raakt, lijd je geest mee, maar er zijn manieren om dit te overstijgen, mensen kunnen de stromingen die afkomstig zijn van de pijnlijke wond als het ware ombuigen, of accepteren.

Als de geest gewond is, door liefdesverdriet, door het verlies van een dierbare vriend of gewoon verdriet of negatieve ervaringen in het algemeen kan het lcihaam hier ook onder gaan lijden, hoe vaak is het niet dat vrouwen die heel erg verdrietig zijn ook ziek worden? (ik heb het in ieder geval vaak gezien en meegemaakt)

Het is mijn geloof (en nu gaat Dwaallicht zijn messen onwaarschijnlijk slijpen ) dat de mens dualistisch is, in geest/lichaam, instinct/tegen-instinct, kracht om te scheppen/kracht om te vernietigen.

De geest hoewel het imho superieur is aan het lichaam dat nog steeds grotendeels op instinct functioneert heeft het lichaam nodig om de tastbare wereld te veranderen, te scheppen, aan te raken en er een deel van uit te maken.

Zonder lichaam is de geest niet in staat de wereld te veranderen, naar een uiteindelijk doel waar ik niet de gelukkige of ongelukkige kennishouder van ben...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-09-2003 12:21 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 september 2003 12:17 schreef Phriar het volgende:
)

dat de mens dualistisch is, in geest/lichaam, instinct/tegen-instinct, kracht om te scheppen/kracht om te vernietigen.



Net zoals zowat alles in het universum zijn tegensgestelde heeft waarmee het in evenwicht dient te zijn (dag-nacht, leven-dood,...)
Het is de eeuwige strijd tussen twe tegengestelden die niet zonder elkaar kunnen. (het Yin-Yang principe dus).


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 30-09-2003 12:37 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik denk er een tijdje terug een gehoord te hebben, maar ja, het kan ook gewoon m'n verbeelding zijn geweest die met me op de loop ging.
Misschien is 't maar goed ook dat dat soort dingen (nog) niet bewezen kunnen worden.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


metalbeast666
Usericon van metalbeast666
Posted 30-09-2003 16:38 by metalbeast666 Wijzig reactieProfiel van metalbeast666Quote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 18:50 schreef Count Usher het volgende:
Wil iemand metalbeast666 een cursus schrijfvaardigheid geven. Djeezus, wat een schrijffouten (zelfs in z'n profiel).
Je kan een foutje maken, maar dit is te gek voor woorden.



Sorry maar heb er zelf geen gevonden voorbeelden aub


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 30-09-2003 16:40 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2003 16:38 schreef metalbeast666 het volgende:
Sorry maar heb er zelf geen gevonden voorbeelden aub
inflames
de beter bands
en nog wat extra hoofdletters erbij...



[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 30-09-2003 16:41]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


metalbeast666
Usericon van metalbeast666
Posted 30-09-2003 19:23 by metalbeast666 Wijzig reactieProfiel van metalbeast666Quote dit bericht

ow oeps gnagnagna


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2003 13:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2003 12:17 schreef Phriar het volgende:
Geest en lichaam zijn twee aparte dingen, maar ze hebben elkaar nodig en ze beinvloeden elkaar keer op keer. Als jou lichaam gewond raakt, lijd je geest mee, maar er zijn manieren om dit te overstijgen, mensen kunnen de stromingen die afkomstig zijn van de pijnlijke wond als het ware ombuigen, of accepteren.

Als de geest gewond is, door liefdesverdriet, door het verlies van een dierbare vriend of gewoon verdriet of negatieve ervaringen in het algemeen kan het lcihaam hier ook onder gaan lijden, hoe vaak is het niet dat vrouwen die heel erg verdrietig zijn ook ziek worden? (ik heb het in ieder geval vaak gezien en meegemaakt)

[stukje weg, niet mee eens]

De geest hoewel het imho superieur is aan het lichaam dat nog steeds grotendeels op instinct functioneert heeft het lichaam nodig om de tastbare wereld te veranderen, te scheppen, aan te raken en er een deel van uit te maken.

Zonder lichaam is de geest niet in staat de wereld te veranderen, naar een uiteindelijk doel waar ik niet de gelukkige of ongelukkige kennishouder van ben...


Hier kan ik me ook wel invinden. Geest en lichaam staan wel min of meer los van elkaar, maar ze hebben elkander inderdaad nodig en kunnen elkaar wederzijds beinvloeden. Alleen de vraag is waar die grens ligt, wat doet je geest en wat doet je lichaam; maakt je lichaam stoffen aan om je geest verliefd te laten voelen of laat je geest stoffen aanmaken om je lichaam verliefd te laten voelen.

Wat ik zelf een interessant iets vind aan het geesten-idee is de theorie dat er een geest ontstaat als een mens te plotseling of traumatisch sterft, dan heeft de geest als het ware geen tijd/mogelijkheid om zich los te maken, of om te verwerken dat het lichaam dood is en zal het dus blijven dwalen. Beetje crappy uitgelegd, maar er komt iets van terug in "the Sixth Sense".


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-10-2003 16:18 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ik snap denk ik wel wat je bedoeldt , ik denk ook vaak dat geesten kunnen ontstaan doordat ze simpelweg niet kunnen accepteren dat ze dood zijn, dat hun dood zo plotseling was dat ze het gevoel hebben nog niet klaar te zijn op deze aardbodem, alleen het tragische is dat ze door de staat waarin ze verkeren meestal niet in staat zijn hun onafgedane zaken te volbrengen, dit zou vervolgens kunnen verklaren waarom er poltergeists en klopgeesten gesignaleerd worden (wezens met slechte bedoelingen), omdat ze uit frustratie en woede over hun half-bestaan kracht putten om kwaad te berokkenen....


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-10-2003 14:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hmm, leuk om het eens te zijn over dingen die niet zo 1-2-3 bewezen kunnen worden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-10-2003 14:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2003 12:17 schreef Phriar het volgende:
Geest en lichaam zijn twee aparte dingen, maar ze hebben elkaar nodig en ze beinvloeden elkaar keer op keer. Als jou lichaam gewond raakt, lijd je geest mee, maar er zijn manieren om dit te overstijgen, mensen kunnen de stromingen die afkomstig zijn van de pijnlijke wond als het ware ombuigen, of accepteren.

Als de geest gewond is, door liefdesverdriet, door het verlies van een dierbare vriend of gewoon verdriet of negatieve ervaringen in het algemeen kan het lcihaam hier ook onder gaan lijden, hoe vaak is het niet dat vrouwen die heel erg verdrietig zijn ook ziek worden? (ik heb het in ieder geval vaak gezien en meegemaakt)

Het is mijn geloof (en nu gaat Dwaallicht zijn messen onwaarschijnlijk slijpen ) dat de mens dualistisch is, in geest/lichaam, instinct/tegen-instinct, kracht om te scheppen/kracht om te vernietigen.

De geest hoewel het imho superieur is aan het lichaam dat nog steeds grotendeels op instinct functioneert heeft het lichaam nodig om de tastbare wereld te veranderen, te scheppen, aan te raken en er een deel van uit te maken.

Zonder lichaam is de geest niet in staat de wereld te veranderen, naar een uiteindelijk doel waar ik niet de gelukkige of ongelukkige kennishouder van ben...

Klinkt allemaal volkomen arbitrair, sorry, ik kan er niets mee beginnen. Het onderscheid dat de één superieur is aan de ander, de tweedeling überhaupt, nee. Het zou voor mij geen verschil maken als je zei dat je gelooft in de scheiding tussen huid en haar, maag en darmen, ogen en oren.

In scheppen/vernietigen geloof ik wel uiteraard, maar dat zegt niets over een evt. 'geest' die een 'lichaam' regeert of andersom.

Enfin, ik trek mij terug uit dit topic want ik heb geen ziel of geest.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen