IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Vorige pagina | Volgende pagina
pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 13-12-2002 17:11 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 17:09 schreef Blackjack het volgende:
Ja
In welke zin?(je lijkt er zo veel van af te weten,...)


true disco chick


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 13-12-2002 17:13 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 13 december 2002 17:01 schreef Kramy het volgende:
angst!? voor iets waar je niet in gelooft? Wow dat is knap! ik schijt in mijn broek zeg daarom lach ik ook zo hard maar ja dat had jij natuurlijk allang door

ennuh, ik heb geen enkele angst/frustratie/in de knoop liggende gevoelens op het moment dus lul niet


1e fase: de ontkenning...


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 13-12-2002 17:13 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 17:09 schreef pale enchantress het volgende:
geloven jullie dat geesten je dromen kunnen beinvloeden?


Ik ben in mijn slaap een aantal keer door iemand bezocht.


bla...bla...bla...


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:13 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Pale Enchantress:

Klopt, maar voor ik weer zo'n Kramy-reactie krijg, kun je me beter gewoon effe mailen met ev. vragen

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 13-12-2002 17:13]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-12-2002 17:13 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 december 2002 17:06 schreef Blackjack het volgende:
Op 13 december 2002 16:59 schreef Kramy het volgende:
BTW ik hoor hier van iedereen die in geesten gelooft en er zogenaamd mee te maken gehad heeft andere soort verhalen over ze, dus het is allemaal iets anders. En als ik dan zo'n verhaal leest dan schiet ik in de lach ja
_____________________________________

Ik dacht ook niet dat jij die eerste vraag had gesteld? Als t je niet interesseert of als je er niet in gelooft, hoef je toch niet te reageren?
______________________________________


Ennuh het is wel heel erg zielig als je mij nu voor dom uit wil maken omdat ik in de kerk ingeschreven sta terwijl je zelf in geesten gelooft
________________________________________

Ik geloof niet dat ik je voor dom heb uitgemaakt. Ik zeg alleen dat je niet moet denken dat ik hier onzin sta te verkopen. Wat ik heb meegemaakt is echt, en ik ben niet de enige die het mee heeft gemaakt. Ik nodig je uit om eens een keer langs te komen, dan kun je zelf kijken of ik uit mn nek lul of niet.
BTW. Geesten hebben niks met de kerk te maken.



Ach een forum is ervoor om je mening te verkondigen, dus of je erin gelooft of niet je kan hier gewoon je mening over geesten verkondigen.

En het kan best zijn dat je vreemde dingen hebt meegemaakt, wie niet? Maar om nou meteen te denken dat dat door geesten komt...tsss...

Je had wel een vooroordeel over christenen wat nergens op slaat, maar mijn reactie was meer op die andere gast die zei dat ik me jarenlang heb laten indoctrineren door het christelijke geloof of zoiets

En geesten hebben niets met de kerk te maken nee, maar ik bedoel maar dat als je hier op het forum komt en zegt dat je geloof in god iedereen je voor gek uitmaakt of je uit lacht enz enz, maar als je zegt dat je in geesten gelooft dan reageren de meeste alsof het doodnormaal is en ineens blijkt dat het halve forum erin gelooft en er zogenaamd aanvaringen mee gehad heeft. Beetje tegenstrijdig niet?

De meeste mensen op dit forum hebben dus gewoon een zeer groot blok voor hun hoofd, en hebben het zelf niet eens in de gaten En zei denken dan juist dat ze zo helder denken enzo, en dat al die christenen zich laten indoctrineren Neej, blijf maar lekker in geestjes geloven, ik zit er niet mee



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-12-2002 17:16 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 december 2002 17:13 schreef Blackjack het volgende:
Pale Enchantress:

Klopt, maar voor ik weer zo'n Kramy-reactie krijg, kun je me beter gewoon effe mailen met ev. vragen


Bang om de discussie aan te gaan?

Het zou een saia topic worden als iedereen maar ja knikte naar elkaar



Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:17 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Kramy: ik heb nooit wat gezegd over Christenen, ik weet niet wat jij gehoord hebt, maar t verschil met God en geesten, is dat ik van geesten weet dat ze bestaan. Als je t niet gelooft, prima, maar laat iedereen die dat wel doet aub in hun waarde...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:18 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

[quote]Op 13 december 2002 17:16 schreef Kramy het volgende:
Bang om de discussie aan te gaan?

Het zou een saia topic worden als iedereen maar ja knikte naar elkaar [/quote

Nee maar ik kan mn tijd beter besteden aan iemand die er in geinteresseerd is dan aan iemand die gewoon wil discussieren om te discussieren.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 13-12-2002 17:18 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Reactie op Kramy:

belachelijke kinderpraat, da's duidelijk.
Jij begrijpt totaal niet waarover het gaat, je hebt waarschijnlijk bij het woord "geest" het cliché beeld van "Casper" of zoiets.
De frustratie druipt van je reacties trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Mortanius op 13-12-2002 17:18]


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 13-12-2002 17:19 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Kan deze discussie niet ergens anders voortgezet worden? Dit topic gaat over ervaringen met geesten.
Ik begrijp dat je er niet in gelooft Kramy, maar ga dit topic dan niet verzieken. De dicussie die hier aangesneden wordt is intressant, maar kan het aub in een ander topic? Er zijn een aantal geloofsdicussies te vinden op ZM.


bla...bla...bla...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-12-2002 17:20 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 december 2002 17:17 schreef Blackjack het volgende:
Kramy: ik heb nooit wat gezegd over Christenen, ik weet niet wat jij gehoord hebt, maar t verschil met God en geesten, is dat ik van geesten weet dat ze bestaan. Als je t niet gelooft, prima, maar laat iedereen die dat wel doet aub in hun waarde...


Hehe, ik laat jullie ook in jullie waarden, probeer alleen aan te geven waarom ik het dom vind. Maareh, ik ga toch ook niet zeuren dat jullie metalheads christenen in hun waarde moeten laten, want dat doen jullie toch niet. Dus het is een beetje vaag om dat nu tegen mij te zeggen
(ik zeg btw ook niet dat jij dat van die christenen zei, maar andere mensen reageren wel zo, en ook in andere topics.)

BTW ik vind dit een geweldig topic, nu kan ik weer goed zien wie er allemaal een blok voor een hoofd hebben



Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:22 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Reactie op Mortanius:

Laat dr maar. Als je je hele leven lang hebt gehoord dat er alleen maar honden bestaan, geloof je ook niet dat er opeens ook nog katten kunnen zijn...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 13-12-2002 17:22 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Heren nogmaals..... Zie bovenstaande post van me.


bla...bla...bla...


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:23 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 17:19 schreef Lady Rose het volgende:
Kan deze discussie niet ergens anders voortgezet worden? Dit topic gaat over ervaringen met geesten.
Ik begrijp dat je er niet in gelooft Kramy, maar ga dit topic dan niet verzieken. De dicussie die hier aangesneden wordt is intressant, maar kan het aub in een ander topic? Er zijn een aantal geloofsdicussies te vinden op ZM.



Gelijk heb je.
Bij deze: ik ga hier alleen nog in op vragen over geesten


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 13-12-2002 17:25 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Ja, ik weet het, ik reageer er toch niet meer op, zijn tijd komt nog.

Het is inderdaad een enorm boeiend onderwerp om mee bezig te zijn, over te lezen, te beseffen e.d. Ons muziek is daar trouwens grotendeels aan besteed (zie www.mortifer.be)

[Dit bericht is gewijzigd door Mortanius op 13-12-2002 17:26]


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 13-12-2002 17:25 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Die geesten die bij jou je keel dicht knepen, hoe zagen die er uit dan ?? Als echte mensen of doorschijnend, of was er niks te zien ??

Hoe moet ik me dit voorstellen ??


BLASTBEATS FOREVER


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:29 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 17:25 schreef EvilPietje het volgende:
Die geesten die bij jou je keel dicht knepen, hoe zagen die er uit dan ?? Als echte mensen of doorschijnend, of was er niks te zien ??

Hoe moet ik me dit voorstellen ??



Weet t niet: zoals ik al schreef: ik kan ze niet zien.
Mn zusje wel, en blijkbaar zijn dat een soort zwarte schimmen/nevelwolken (zoiets, ik weet t pas als ik ze zelf zie).
Bovendien varieert t per persoon (levenden dan): sommigen zien ze idd als t cliché-spook, dus doorschijnende vlekken, sommigen als witte wolken, doorzichtige mensen, of mensen van vlees en bloed...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-12-2002 17:33 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 december 2002 17:09 schreef pale enchantress het volgende:
geloven jullie dat geesten je dromen kunnen beinvloeden?
Ik denk dat ze juist bij uitstek je dromen kunnen beinvloeden. Omdat je dan je vooroordelen en conditionering (als het ware) loslaat en automatisch meer openstaat voor dingen.

En over hoe men geesten ziet.. dat schijnt inderdaad bij iedereen anders te zijn. Denk dat het toch iets te maken heeft met het feit dat de mens ze 'net niet' kan zien en de hersenen er daarom iets van maken wat interpreteerbaar is. En dat is verschillend per persoon.


I'm not being rude. You're just insignificant.


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 13-12-2002 17:33 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Ok, dus je moet wel "paranormaal" begaafd zijn om geesten te kunnen zien/beleven ??

Ik geloof er namelijk wel in, maar heb eigelijk nog nooit echt iets "spectaculairs" meegemaakt zeg maar. Wel een kraak of die koude wind waardoor je nekhaar overeind gaat staan, maar dat vindt ikzelf nou niet echt bepaald een bewijs dat geesten bestaan. Dat kan immers ook ergens anders aan liggen, mijn inziens....


BLASTBEATS FOREVER


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:35 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Helmet:
Waar had je dat vandaan? Ik probeer nl. al een tijdje om te verklaren wat ik meemaak, maar ik vind er zo weinig over (behalve een paar sites met een hoog Buffy-gehalte). Heb je misschien wat wetenschappelijke posts daarover?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-12-2002 17:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 december 2002 17:33 schreef EvilPietje het volgende:
Ok, dus je moet wel "paranormaal" begaafd zijn om geesten te kunnen zien/beleven ??

Dat weet ik (nog) niet. Is een heel lastig onderwerp maar ik denk dat het meer te maken heeft met hoe open je er voor staat dan aanleg, hoewel die er ook mee te maken lijkt te hebben.

Een van mijn huisgenoten gelooft er namelijk absoluut niet in, maar die ziet (of eerder zag, aangezien de entiteit in kwestie mee verhuist is met de persoon waar die op de kamer zat) ze als een zwarte schim. Terwijl ik er stellig wel in geloof maar ze absoluut niet kan zien en alleen kan voelen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:38 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 17:33 schreef EvilPietje het volgende:
Ok, dus je moet wel "paranormaal" begaafd zijn om geesten te kunnen zien/beleven ??

Ik geloof er namelijk wel in, maar heb eigelijk nog nooit echt iets "spectaculairs" meegemaakt zeg maar. Wel een kraak of die koude wind waardoor je nekhaar overeind gaat staan, maar dat vindt ikzelf nou niet echt bepaald een bewijs dat geesten bestaan. Dat kan immers ook ergens anders aan liggen, mijn inziens....



Klopt: alleen een koude wind is onvoldoende bewijs.
maar dat je er paranormaal begaafd voor moet zijn is niet helemaal waar: wat dat betreft kan iedereen geesten zien of wat dan ook: t is een kwestie van jezelf trainen.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-12-2002 17:38 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 december 2002 17:35 schreef Blackjack het volgende:
Waar had je dat vandaan? Ik probeer nl. al een tijdje om te verklaren wat ik meemaak, maar ik vind er zo weinig over (behalve een paar sites met een hoog Buffy-gehalte). Heb je misschien wat wetenschappelijke posts daarover?
Jemig.. waar heb ik dat vandaan? Geen idee... informatie uit boeken, websites, fora.. en dan vervolgens mijn eigen reflectie er op. Ik denk dat het zo werkt, puur omdat het wat mij betreft logisch, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zal eens zien of ik nog wat van die websites terug kan vinden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:40 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Aah zo
Ik dacht dat je ergens wat artikelen vandaan had ofzo


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-12-2002 17:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 december 2002 17:40 schreef Blackjack het volgende:
Aah zo
Ik dacht dat je ergens wat artikelen vandaan had ofzo
Ik moet wel ergens wat materiaal met hoog wetenschappelijk gehalte hebben liggen, maar ik zou zo niet weten waar. Ik zal eens voor je zoeken.

De ellende is alleen dat vrijwel alles 'inconclusive' is. De wetenschappers zien iets of maken iets mee en sluiten een hoop mogelijkheden tot neppen uit, maar ze krijgen niet bevestigd dat het daarwerkelijk om iets 'paranormaals' gaat.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen