IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Vorige pagina | Volgende pagina
Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 13-12-2002 17:45 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Okee, toch alvast bedankt


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 13-12-2002 17:55 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Tja, ik geloof niet in het fenomeen 'geesten' die door je huis ronddolen ofzo, of die de hele tijd op een bepaald punt ronddwalen omdat daar een ongeluk is gebeurd ofzo.

Ik hoorde laatst wel een interessanste theorie, over het feit dat het een soort 'energie' die vrijkomt oid. Ik lette niet erg op, dus ik moet me nog ff in verdiepen


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-12-2002 17:59 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 december 2002 17:55 schreef aerodis het volgende:
Ik hoorde laatst wel een interessanste theorie, over het feit dat het een soort 'energie' die vrijkomt oid. Ik lette niet erg op, dus ik moet me nog ff in verdiepen
Hmm, iemand hier bekend met de verhalen/theorien over de massa van de ziel (soul mass)? Daar zoek ik namelijk nog wat wetenschappelijke artikelen over...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 13-12-2002 19:48 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 13 december 2002 17:55 schreef aerodis het volgende:
Tja, ik geloof niet in het fenomeen 'geesten' die door je huis ronddolen ofzo, of die de hele tijd op een bepaald punt ronddwalen omdat daar een ongeluk is gebeurd ofzo.

Ik hoorde laatst wel een interessanste theorie, over het feit dat het een soort 'energie' die vrijkomt oid. Ik lette niet erg op, dus ik moet me nog ff in verdiepen


Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Van de ene kant geloof ik dat een groot deel van de paranormale fenomenen die aan geesten worden toegeschreven eigenlijk meer een soort van "psychic memories" zijn. Denk aan een gruwelijke gebeurtenis waarbij de emoties van de betrokkenen (en hun energie) erg hoog op lopen. Ik geloof zelf dat daar een deel van blijft hangen. Voor mijn gevoel is deze energie-piek niet bewust. Ik denk dat het wel mogelijk is om door zulke fenomenen "overgenomen" te worden. (Dat je ineens emoties/gedachten krijgt die voor je gevoel van buiten af komen.)

Wat betreft Ouija-boards... let goed op wat je in je eigen geest los laat. Vaker zijn het volgens mij de mensen die onbewust delen van hun eigen psyche openen en daar uit iets los laten. 35% van onze hersenen gebruiken we... wie weet wat er in de overige 65% zit opgesloten?

Edit-->

In mijn verleden wel eens in "aanraking" gekomen met geesten, of verschijningen. Vaak is het een gevoel, alsof iemand je volgt of "net" over je schouder meekijkt. Dat ik echt dingen heb gezien kan ik niet 100% zeker zeggen. Vaak het idee dat er iemand stond en als je dan knippert is het weer weg. (En nee, ik was destijds uiterst nuchter)
Plaatsen waar ik dit aanvoel? Oude huizen, kerken, en begraafplaatsen. Echter ook bv. bepaalde oude straten in Utrecht.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 13-12-2002 19:55]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-12-2002 20:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik ben het hier wel met Kramy eens, ik geloof in geen davn biede, totdat ik het zie, maar als kramy zegt dat hij in een soort God gelooft, dan wordt hij uitgelachen en voor gek verklaart, maar wanneer iemand geesten ziet, is het op dit forum compleet normaal
Ik zeg neit dat ze niet bestaan (god of geesten), maar ik geloof er niet in totdat ik ze zie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 13-12-2002 20:15 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 13 december 2002 20:11 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben het hier wel met Kramy eens, ik geloof in geen davn biede, totdat ik het zie, maar als kramy zegt dat hij in een soort God gelooft, dan wordt hij uitgelachen en voor gek verklaart, maar wanneer iemand geesten ziet, is het op dit forum compleet normaal
Ik zeg neit dat ze niet bestaan (god of geesten), maar ik geloof er niet in totdat ik ze zie.


Hij wordt uitgelachen door BEPAALDE mensen, anderen hebben daar niets mee te maken.

"De kerk" en in God geloven zijn 2 heel verschillende dingen.

Hier wordt over geesten gesproken en niet de zielepoot uitgehangen en gezeverd over uitlachen, ga dat ergens anders gaan verkondigen!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 13-12-2002 21:05 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Contact met de doden is per defenitie onmogelijk dus geesten in die zin is uitgesloten.
Demonen daarintegen is een heel ander verhaal, die krengen gaan je overal in zitten en zich een beetje voor doen als je overleden vriend, vriendin, familie of kennissen.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-12-2002 21:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 21:05 schreef No Nonsense het volgende:
Contact met de doden is per defenitie onmogelijk dus geesten in die zin is uitgesloten.
Demonen daarintegen is een heel ander verhaal, die krengen gaan je overal in zitten en zich een beetje voor doen als je overleden vriend, vriendin, familie of kennissen.


Jaja.. En waar komen die demonen dan vandaan? En hoe zouden die weten wie jou overleden familielid is, hoe die zich gedroeg en hoe die eruit zag

Lariekoek! Zo..




Je doet je nick trouwens geen eer aan

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-12-2002 21:21]


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 14-12-2002 9:57 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 17:13 schreef Blackjack het volgende:
Pale Enchantress:

Klopt, maar voor ik weer zo'n Kramy-reactie krijg, kun je me beter gewoon effe mailen met ev. vragen
Het kan me niet schelen wat Kramy of anderen hier nog tussen gaan gooien,als ze er niet in geloven moeten ze hier niet blijven posten,...


true disco chick


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 14-12-2002 17:20 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 21:05 schreef No Nonsense het volgende:
Contact met de doden is per defenitie onmogelijk dus geesten in die zin is uitgesloten.
Demonen daarintegen is een heel ander verhaal, die krengen gaan je overal in zitten en zich een beetje voor doen als je overleden vriend, vriendin, familie of kennissen.



Ja en nee.
Ja, er zijn entiteiten die zich voor doen als overleden vrienden etc.
Nee: t hoeven niet persé demonen te zijn. Die zijn er wel, maar net zoals de doden zelf: je geest blijft rondhangen.

T heeft te maken met reïncarnatie: in mijn (en die van vele anderen met me) optiek, word je telkens opnieuw geboren ipv de ene keer die veel religies zeggen dat je geboren wordt (de ene kans om in de hemel te komen).

Zolang je niet uitgeleerd bent kom je terug hier op aarde/ deze werkelijkheid, net zolang tot je voldoende geleerd hebt. Of je t gelooft of niet maakt me niet uit, maar de doden waar we over spreken op dit moment, zijn de geesten van de overledenen die of:
Nog zijn blijven hangen of:
wachten op hun reincarnatie

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 14-12-2002 17:21]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-12-2002 23:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2002 9:57 schreef pale enchantress het volgende:
Het kan me niet schelen wat Kramy of anderen hier nog tussen gaan gooien,als ze er niet in geloven moeten ze hier niet blijven posten,...
Waarom niet? Het topic gaat over geesten, dus je kunt er een discussie over houden. Overtuig ons maar waarom er geesten bestaan, in plaats van te zeggen: 'ik zeg er niks over, maar als je ooit meemaakt wat ik meegemaakt heb, zul je er anders over denken.'


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 15-12-2002 12:48 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 14 december 2002 17:20 schreef Blackjack het volgende:
Of je t gelooft of niet maakt me niet uit, maar de doden waar we over spreken op dit moment, zijn de geesten van de overledenen die of:
Nog zijn blijven hangen of:
wachten op hun reincarnatie


Helemaal mee eens.

[offtopic] Da's overigens de reden dat ik tegen zelfmoord ben. (zie ander topic) Heb je volgens mij een hele lange tijd te wachten voordat je weer kan verder kan/mag.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 15-12-2002 17:19 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 16:59 schreef Kramy het volgende:
Whahhaa wat een reacties. Denk je nou echt dat dat aan geesten ofzo ligt!? ik krijg ook wel eens een vage koude rilling ofzo over mijn rug terwijl ik in een warme tot hete omgeving zit, maar dan ga ik toch ook niet meteen aan geesten liggen denken ofzo.
Al die onzin over geesten is gewoon door de mens verzonnen, en het zou dus wel heel toevallig zijn als dat die dingen dan ook echt allemaal op die manier bestaan. BTW ik hoor hier van iedereen die in geesten gelooft en er zogenaamd mee te maken gehad heeft andere soort verhalen over ze, dus het is allemaal iets anders. En als ik dan zo'n verhaal leest dan schiet ik in de lach ja

Ennuh het is wel heel erg zielig als je mij nu voor dom uit wil maken omdat ik in de kerk ingeschreven sta terwijl je zelf in geesten gelooft

Denk eens na zeg


Okay, late reactie, maar moet het toch ff kwijt.

Die 'rilling' hoeft niet perse door een geest te komen. Elk leven wezen heeft een energieveld om zich heen hangen, die hij/zij ook aan anderen af kan geven (bewust en onbewust) Als iemand een extreme emotie evraart (heel erg verliefd, zwaar agressief etc) dan kan die persoon andere personen in zijn/haar omgeving daarmee beinvloeden. kijk dus als je zo'n rilling krijgt dus eerst ff om je heen, naar wie er in je buurt zitten. Is er niemand, dan kan het ook dat je zelf energie hebt geloost en meteen weer hebt opgenomen. Probeer dan ook terug te denken naar waar je aan dacht voordat je die rilling krijgt.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat een geest (entity) die energie afgeeft (aangezien een geest een energieveld IS) maar het kan dus ook door een persoon afgegeven zijn.

Dus.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 15-12-2002 17:24 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 17:19 schreef Saphire het volgende:
Okay, late reactie, maar moet het toch ff kwijt.

Die 'rilling' hoeft niet perse door een geest te komen. Elk leven wezen heeft een energieveld om zich heen hangen, die hij/zij ook aan anderen af kan geven (bewust en onbewust) Als iemand een extreme emotie evraart (heel erg verliefd, zwaar agressief etc) dan kan die persoon andere personen in zijn/haar omgeving daarmee beinvloeden. kijk dus als je zo'n rilling krijgt dus eerst ff om je heen, naar wie er in je buurt zitten. Is er niemand, dan kan het ook dat je zelf energie hebt geloost en meteen weer hebt opgenomen. Probeer dan ook terug te denken naar waar je aan dacht voordat je die rilling krijgt.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat een geest (entity) die energie afgeeft (aangezien een geest een energieveld IS) maar het kan dus ook door een persoon afgegeven zijn.

Dus.


Ben je bekent met het gegeven dat wanneer een spier/spieren koud is dat hij dan begint te trillen om zich weer wat op te warmen een trilling die wij een rilling noemen


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 15-12-2002 17:31 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 17:24 schreef No Nonsense het volgende:
Ben je bekent met het gegeven dat wanneer een spier/spieren koud is dat hij dan begint te trillen om zich weer wat op te warmen een trilling die wij een rilling noemen


Dat ook jah, Definitly. Maar dat gedoe met het energieveld hebben ik en een vriendin een tijd terug bewezen dat het bestaat.

Er is zelfs een oosterse geneeswijze op gebaseerd, genaamd reiki.

[Dit bericht is gewijzigd door Saphire op 15-12-2002 17:37]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 15-12-2002 17:36 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Het is definitely

Geesten zijn volgens mij verzinsels van de mens. Zolang ik het nooit heb meegemaakt geloof ik er niet in.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 15-12-2002 17:38 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 17:36 schreef Sjaan het volgende:
Het is definitely

Geesten zijn volgens mij verzinsels van de mens. Zolang ik het nooit heb meegemaakt geloof ik er niet in.


Thnx

Wel vrij stom, ik schrijf het al voor zolang ik me kan herinneren zo...

[/offtopic]


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-12-2002 17:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2002 17:20 schreef Blackjack het volgende:
Zolang je niet uitgeleerd bent kom je terug hier op aarde/ deze werkelijkheid, net zolang tot je voldoende geleerd hebt. Of je t gelooft of niet maakt me niet uit, maar de doden waar we over spreken op dit moment, zijn de geesten van de overledenen die of:
Nog zijn blijven hangen of:
wachten op hun reincarnatie


Effe off-topic.

Jij gelooft in reïncarnatie? Ik kan er mij niks bij voorstellen dus mischien wil je er dieper op in gaan. Ik heb zo mijn twijfels bij die leer-theorie. Wat moeten we dan voldoende leren??? En van wie?? EN dan vraag ik me ook af, waarom zijn er nu meer mensen dan ooit? waar komen al die "zielen" vandaan? Hoe reincarneren we als de mesnheid uiitsterft, iets wat ooit zal gebeuren. En waar waren we voordat de eerste mens op aarde verscheen? Ik bedoel dit niet als aanval op jou maar ik ben gewoon benieuwd ofjij deze punten ooit als een overdacht hebt.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-12-2002 17:39 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 17:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Effe off-topic.

Jij gelooft in reïncarnatie? Ik kan er mij niks bij voorstellen dus mischien wil je er dieper op in gaan. Ik heb zo mijn twijfels bij die leer-theorie. Wat moeten we dan voldoende leren??? En van wie?? EN dan vraag ik me ook af, waarom zijn er nu meer mensen dan ooit? waar komen al die "zielen" vandaan? Hoe reincarneren we als de mesnheid uiitsterft, iets wat ooit zal gebeuren. En waar waren we voordat de eerste mens op aarde verscheen? Ik bedoel dit niet als aanval op jou maar ik ben gewoon benieuwd ofjij deze punten ooit als een overdacht hebt.
Open een nieuw topic .


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-12-2002 11:25 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 15 december 2002 17:19 schreef Saphire het volgende:
die hij/zij ook aan anderen af kan geven (bewust en onbewust) Als iemand een extreme emotie evraart (heel erg verliefd, zwaar agressief etc) dan kan die persoon andere personen in zijn/haar omgeving daarmee beinvloeden.
En het is stiekem heerlijk om als je een keer een aanvaring met iemand hebt die ontlading precies die kant op te sturen zodat die persoon zich heel erg ongemakkelijk voelt en in de aanvaring ineens een stuk minder sterk staat.

Niet netjes, maar soms kun je er niets aan doen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 13:53 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Sorry, was t weekend niet bereikbaar.
Heeft iemand al een reincarnatietopic geopend? (las net dat er nog vragen over waren)


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 13:55 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 11:25 schreef helmet het volgende:
En het is stiekem heerlijk om als je een keer een aanvaring met iemand hebt die ontlading precies die kant op te sturen zodat die persoon zich heel erg ongemakkelijk voelt en in de aanvaring ineens een stuk minder sterk staat.

Niet netjes, maar soms kun je er niets aan doen.
Dan kan je iemand laten voelen dat je verliefd op hem/bent,zonder er uiterlijk iets van te laten merken?

Interessant zal ik eens proberen morgen


true disco chick


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 13:55 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 13:53 schreef Blackjack het volgende:
Sorry, was t weekend niet bereikbaar.
Heeft iemand al een reincarnatietopic geopend? (las net dat er nog vragen over waren)
heb ik al gedaan voor jou


true disco chick


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 13:56 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 17:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Effe off-topic.

Jij gelooft in reïncarnatie? (snip)
Ik bedoel dit niet als aanval op jou maar ik ben gewoon benieuwd ofjij deze punten ooit als een overdacht hebt.



Snap ik, no problem.
Over een nieuw topic: reincarnatie hoort gewoon heel erg bij geesten, in ieder geval zoals ik het weet. T is dus geen apart onderwerp, maar het hoort er echt wel bij...
(Ik wacht eerst effe de reactie van de mods af voordat ik er verder op in ga )


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 13:56 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 13:55 schreef pale enchantress het volgende:
heb ik al gedaan voor jou


Dankjewel he


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen