IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The Hitchhiker's guide to the galaxy Vorige pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-07-2005 17:02 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Heb de film gezien, ik vond hem heerschen... Heb het boek nooit gelezen, dus kan niet zeggen of ze daar trouw aan zijn gebleven, maar met de humor zit het wel goed, het is supervet gemaakt... En Marvin heerscht gewoon!!

"So Long and Thanks for all the Fish"



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-07-2005 17:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2005 14:03 schreef Lies het volgende:
Nee, hij is al een keer verseried. Enorm grappig gedaan, dat tweede hoofd van Zaphod trouwens!


Strict genomen is het boek op basis van de radioshow geschreven en ongeveer parallel hieraan is de miniserie ontstaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-07-2005 19:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

De film heb ik ook gezien, erg leuk. Boek niet gelezen, ik wacht op de audio cassette


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-07-2005 21:02 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

kvond de film echt flink BUTT,

het boek is duizend maal beter... wat een slap gedoe....

geef mij het boek maar, veel subtieler en meer humor vol!



I Find That I Am Not There...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 25-07-2005 21:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 25 juli 2005 21:02 schreef rvanderholst het volgende:
kvond de film echt flink BUTT,

het boek is duizend maal beter... wat een slap gedoe....

geef mij het boek maar, veel subtieler en meer humor vol!




Grondig mee eens!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Chimaira
Usericon van Chimaira
Posted 28-07-2005 16:37 by Chimaira Wijzig reactieProfiel van ChimairaQuote dit bericht

Allemaal in de sneak gezien, ofzo?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-08-2005 22:27 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

begin = grappig, zakt in wegens te opzettelijk erbij gesleepte romance en een slechte zaphod, marvin is wel een grappige robotversie van neil uit de young ones , verder sta ik veel hitchiker's fans bij wanneer ze zeggen dat de boeken beter zijn


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-08-2005 22:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2005 19:33 schreef ghoulliette het volgende:
De film heb ik ook gezien, erg leuk. Boek niet gelezen, ik wacht op de audio cassette


Euh...de audiocassettes zijn eigenlijk de enige echte originelen...het boek is min of meer een bundeling van de radioshows.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 11-08-2005 16:35 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

wat een enorme teleurstelling deze film......behoorlijk triest niveau....wel mooie decors, maar dat is het ook wel....


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-08-2005 16:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Uiteraard zijn de boeken beter, maar de boeken zijn ook geen letterlijke kopie van het originele BBC-hoorspel, en de miniserie is ook weer op punten afwijkend van het boek. Dus ik vind het een beetje suf om te gaan zeuren dat de film afwijkt van de boekenserie.

Bovendien moet niet vergeten worden dat Douglas Adams zelf grotendeels het script voor de film heeft geschreven, dus bijgesleepte romances en karakters zijn nog altijd wel netjes in lijn met het verhaal zoals hem dat zelf voorstond. De boeken zoals ze zijn gepubliceerd zijn veel te chaotisch om te kunnen verfilmen.

Persoonlijk vind ik het een verdraaid aardige poging, al blijft het uiteraard jammer dat er bepaalde grappen uit het hoorspel of de boeken zijn gesneuveld, maar het is dan ook maar een film van zo'n 2 uur.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


SHS
Radiant, sir, radiant
Usericon van SHS
Posted 11-08-2005 17:00 by SHS Wijzig reactieProfiel van SHSQuote dit berichthttp://www.thedustconnection.com

He, ik dacht dat Douglas Adams al dood was?



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-08-2005 17:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Klopt. Ter info:

"Reeds in november 2001 bestaan er plannen om van HHGTTG een filmscript te publiceren. Echter door de dood van de auteur is het script in eerste instantie onvoltooid gebleven (net als The Salmon of Doubt). Het script wordt uiteindelijk afgemaakt door Karey Kirkpatrick en op 29 april 2005 zal de film in premiere gaan."



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-08-2005 17:10 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Voor de geïnteresseerden, een interview met de uiteindelijke script-writer van de HHGTTG film (ook de script-writer van Chicken Run trouwens, blijkbaar). Alle respect voor deze man!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 15-08-2005 21:41 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Ik heb deze film laatst in het vliegtuig naar Vietnam gezien. Ik was er niet mee bekend, maar ik heb me kapot gelachen! Speelde trouwens Billy the Kid van the Green Mile in mee als ik me niet vergis....?


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-08-2005 22:00 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik kom er net van terug, en hij is gaaf!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen