IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het partijprogramma van Wilders / Zeiken over de PVV-topic Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2005 8:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Lees en huiver!

Wilders presenteert partijprogramma

Onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders heeft vandaag zijn partijbeginsel, wat hij zelf onafhankelijkheidsverklaring noemt, gepubliceerd. In het programma verklaart hij zich onafhankelijk van de politieke elite die Nederland de afgelopen decennia heeft verkwanseld.

Leidende gedachte in het partijprogramma is 'Nederland teruggeven aan de burger'. Wilders wil dit realiseren door de macht van de 'politieke praatpaleizen' Den Haag en Brussel terug te dringen. Daarnaast moet er een verbod op huwelijksmigratie komen en kunnen de belastingen flink omlaag.

Een belangrijk thema van de Groep Wilders is vrijheid: "De vrijheid dat je moeder 's avonds veilig over straat kan, de vrijheid dat je van je salaris genoeg overhoudt om aan je eigen gezin uit te kunnen geven, (...) de vrijheid die je hebt omdat de regering je gezin beschermt tegen terroristen, de vrijheid van een baan en een goed bestaan, de vrijheid om als land onze eigen beslissingen te nemen."

Wilders vreest dat kosten van het sociale stelsel in Nederland de pan uit gaan rijzen en wil een economisch debacle als in Argentinië voorkomen. Om dit te bewerkstelligen kan volgens de Groep Wilders het ambtenarenapparaat flink ingekrompen worden, de regelgeving fors gereduceerd en moet er gesneden worden in de sociale zekerheid.

In het actualiteitenprogramma Netwerk lichtte Wilders zijn programmabeginsel toe. Zo sluit hij niet uit dat Nederland wat hem betreft uit de euro moet stappen, wanneer 'zwakkere broeders' de Europese Unie toetreden. Daarmee refererende naar Turkije. Volgens het onafhankelijk Kamerlid is het beginsel door hem zelf geschreven, maar hebben diverse personen bijdragen geleverd. Vanwege het veiligheidsissue wilde Wilders de namen in Netwerk niet vrijgeven.

Uit het programmabeginsel komt duidelijk naar voren dat Wilders staat voor meer daadkracht en 'minder gelul vanuit Den Haag'. Wat betreft veiligheid denkt Wilders aan de volgende zaken: Driemaal een geweldsmisdrijf plegen moet resulteren in een levenslange gevangenisstraf, heropvoedingskampen moeten worden ingevoerd, preventief fouilleren moet voor heel Nederland gaan gelden en het politie-apparaat wordt flink uitgebreid.

Andere items in het programma zijn een stop op toelating van asielzoekers en een verbod op islamitische scholen. Daarnaast moeten hoofddoekjes in publieke functies worden verboden en naturalisatie kan alleen nog als iemand tien jaar in Nederland werkzaam is geweest en geen misdrijf heeft gepleegd. Zolang dat laatste niet het geval is kan men, als het aan Wilders ligt, geen beroep doen op de sociale zekerheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 30-09-2009 8:02]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-03-2005 9:01 by M. Profiel van M.

Wilders is gek.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 14-03-2005 9:06 by stigma Profiel van stigma

Dit: "Om dit te bewerkstelligen kan volgens de Groep Wilders het ambtenarenapparaat flink ingekrompen worden." En dit: "...heel Nederland gaan gelden en het politie-apparaat wordt flink uitgebreid." Is een beetje tegenstrijdig.
Hij heeft wel een aantal goede punten. Huwelijksmigratie moet bijvoorbeeld een stop op en het idee van 3x is scheepsrecht vind ik ook wel goed. Verder niet veel wat me aanstaat. Het mag wel erg uitgebreid en duidelijker worden. Ben vooral benieuwd hoe hij dit alles wil bereiken aangezien schreeuwen dat de belasting omlaag kan en ondertussen een staatschuld en een economisch tekort van hebikjedaar, nogal frapant overkomt.



Subtiel kamerolifantje


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 14-03-2005 9:57 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

Wilders is de stem van het volk!

eindelijk eens iemand die zegt wat de mensen denken.


And my marlboro light


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 14-03-2005 9:57 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

De helft van de ambtenaren eruit?

ik zeg de andere helft ook!


And my marlboro light


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 14-03-2005 12:56 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

Het meest belachelijke vind ik nog wel dat wilbers het minimumloon af wil schaffen. Zo blijft het alleen maar aantrekkelijker om je uitkering te houden, als je ineens werk vind waar je amper meer geld voor krijgt dan voor je uitkering.
Daarnaast zorgt een de afschaffing van het minimumloon ervoor dat het nog aantrekkelijker wordt om mensen uit het buitenland hierheen te halen omdat die voor lage loontjes werken.
Toch goed dat hij zijn haar zelf blond verft, geeft wel aan hoe slim die gast is.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-03-2005 13:04 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 maart 2005 9:06 schreef stigma het volgende:
Huwelijksmigratie moet bijvoorbeeld een stop op

Met andere woorden, jij gaat op vakantie naar (ik noem maar wat) Zweden, komt een leuke vent tegen, krijgt een relatie, gaat trouwen... en ai, in Nederland wonen is in ieder geval geen optie, want hij mag 't land niet in.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-03-2005 13:05 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 maart 2005 13:04 schreef helmet het volgende:
Met andere woorden, jij gaat op vakantie naar (ik noem maar wat) Zweden, komt een leuke vent tegen, krijgt een relatie, gaat trouwen... en ai, in Nederland wonen is in ieder geval geen optie, want hij mag 't land niet in.


Of Duitsland..zat ik ook al over na te denken... Of geldt dat alleen voor landen buiten de EU?


Bruce Banner


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-03-2005 13:22 by Snaack Profiel van Snaack

Als je een kleurtje hebt mag het niet, simpele regel toch


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-03-2005 13:30 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ik vind het een programma dat mensen zal aanspreken.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 14-03-2005 13:31 by Sassette Profiel van Sassettehttp://jakobavisser.hyves.nl/

quote:
Op 14 maart 2005 13:30 schreef Greycloak het volgende:
Ik vind het een programma dat mensen zal aanspreken.




Maar ja wat voor mensen he


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2005 13:37 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2005 13:04 schreef helmet het volgende:
Met andere woorden, jij gaat op vakantie naar (ik noem maar wat) Zweden, komt een leuke vent tegen, krijgt een relatie, gaat trouwen... en ai, in Nederland wonen is in ieder geval geen optie, want hij mag 't land niet in.
Ik denk dat wij allen weten wat voor huwlijks migratie hier bedoelt wordt.
Verder is dit natuurlijk niet een concreet stuk maar ik ben benieuwd. Het is iig al meer dan slechts over de Islam janken en dat is positief.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 14-03-2005 13:39 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 14 maart 2005 13:30 schreef Greycloak het volgende:
Ik vind het een programma dat mensen zal aanspreken.




Het zal inderdaad heel veel mensen aanspreken, maar is het ook haalbaar?

De helft van de ambtenaren er uit? Mijn idee, maar die mensen zullen er vast niet hard aan meewerken, om zelf zonder werk te komen.

De ambtenaren zijn uiteindelijk toch de werkelijke machthebbers in Nederland.
Mocht Wilders met overgrote meerderheid verkozen worden, dan denk ik dat hij binnen no-time zijn ontslag zal moeten nemen, vanwege een goed verborgen schandaal waar hij dan politiek verantwoordelijk voor is.

Stemmen is tijdsverspilling! Je mening wordt gehoord en vervolgens genegeerd.




[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 14-03-2005 13:40]


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 14-03-2005 13:40 by Ivo Profiel van Ivo

zitten waarschijnlijk best bruikbare dingen in

even terzijde; hoorde laatst een of andere "geleerde" die beweerde dat het heel gewoon is dat als er in een cultuur minder kinderen geboren worden, er dan immigratie plaats vind van mensen en hun cultuur en dat we dit maar moesten accepteren.. een wat grofbekte politicus kan aan dit soort onzin misschien eens wat doen


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2005 13:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Dat van die ambtenaren en huwelijks migratie moet, denk ik en lijkt mij ook, nog wat bijgeschaafd worden. Maar wat hij verder zegt over misdrijven/straffen in het algemmen, het inperken van de Islam, de Europese unie en belastingen kan ik zo ook al goed in komen.
Maar dat was vast al wel bekend

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 14-03-2005 13:43]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-03-2005 13:45 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 maart 2005 13:37 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk dat wij allen weten wat voor huwlijks migratie hier bedoelt wordt.
Alle toch? Iets anders druist tegen onze grondwet in.


I'm not being rude. You're just insignificant.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2005 13:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2005 13:45 schreef helmet het volgende:
Alle toch? Iets anders druist tegen onze grondwet in.
De grondwet kan best aangepast worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-03-2005 13:58 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 14 maart 2005 12:56 schreef arrebar het volgende:
Het meest belachelijke vind ik nog wel dat wilbers het minimumloon af wil schaffen. Zo blijft het alleen maar aantrekkelijker om je uitkering te houden, als je ineens werk vind waar je amper meer geld voor krijgt dan voor je uitkering.
.


...ik vrees dat meneer W. de uitkering helemaal wil opheffen...dan valt er niets meer te vangen.

die vent is echt zo gestoord als een deur...de gemiddelde nederlander met een IQ van 80 vindt het jammergenoeg waarschijnlijk allemaal zeer realistisch.

Maar laat dit geen reden om hem ook om zeep te helpen...


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 14-03-2005 14:02 by zarlack Profiel van zarlack

Wilders is niets anders dan een vermomde amerikaan ..:S met elke dag een bad hairday ..
Sociaal jah idd vecht alleen voor jezelf en wat in je eigen tuin staat ..


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


invictis
Usericon van invictis
Posted 14-03-2005 14:03 by invictis Profiel van invictis

Wilders rules


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 14-03-2005 14:04 by Rutan Profiel van Rutanhttp://www.derat.nl

quote:
Op 14 maart 2005 13:04 schreef helmet het volgende:
Met andere woorden, jij gaat op vakantie naar (ik noem maar wat) Zweden, komt een leuke vent tegen, krijgt een relatie, gaat trouwen... en ai, in Nederland wonen is in ieder geval geen optie, want hij mag 't land niet in.

Alleen voor landen BUITEN de EU.
En dan reken ik de US en Canada ook maar even bij de EU.


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


invictis
Usericon van invictis
Posted 14-03-2005 14:04 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 14 maart 2005 13:58 schreef Spirit In Black het volgende:
...ik vrees dat meneer W. de uitkering helemaal wil opheffen...dan valt er niets meer te vangen.

die vent is echt zo gestoord als een deur...de gemiddelde nederlander met een IQ van 80 vindt het jammergenoeg waarschijnlijk allemaal zeer realistisch.

Maar laat dit geen reden om hem ook om zeep te helpen...


wat bedoel je met "hem ook"?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-03-2005 14:04 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 14 maart 2005 14:04 schreef invictis het volgende:
wat bedoel je met "hem ook"?




zarlack
Usericon van zarlack
Posted 14-03-2005 14:05 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 14 maart 2005 14:03 schreef invictis het volgende:
Wilders rules


In zijn categorie staat hij definitief bovenaan daar heb je gelijk in..


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-03-2005 14:06 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 maart 2005 13:58 schreef Spirit In Black het volgende:
de gemiddelde nederlander met een IQ van 80 vindt het jammergenoeg waarschijnlijk allemaal zeer realistisch.

quote:
Op 14 maart 2005 14:03 schreef invictis het volgende:
Wilders rules
Q.e.d...


I'm not being rude. You're just insignificant.


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 14-03-2005 14:07 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 14 maart 2005 14:06 schreef helmet het volgende:
Q.e.d...


Was het niet Ignorance is bliss


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen